Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
IKbenEllen schreef:Mindim schreef:Daarom moet je een kater ook laten castreren voordat hij uberhaupt gaat sproeien, dan doen ze het na hun castratie ook niet.
Klopt, niet, die van mij zijn met 1 jaar gecastreerd, en met 12 jaar begonnen met sproeien (na verhuizing).
Apple schreef:Een kat, als je er niet mee gaat fokken, moet je in mijn ogen zsm laten castreren of steriliseren.
Maanling schreef:Oh, dus jij ben wel de poster van dat bericht? fout gelezen dan. In dat geval slaat mijn reaktie dus WEL op jou.
Jij rijdt zeker ook alleen maar op merries en hengsten dan. Aangezien een ruin ook wederrechtelijk van zijn organen is ontdaan
Mindim schreef:Laat ik dan zeggen in 95% van de gevallen gaat de kater dan niet sproeien, uitzonderingen daar gelaten. Zo beter. Het kan zijn dat de verhuizing er mee te maken heeft, nieuw territorium af te zetten.
Malkesta schreef:Ik heb onze kater laten casteren om zulke situaties te voorkomen, hij blijft mooi bij huis en het kost maar 45 euro. Kleine moeite groot plezierLaat ik er bij vertellen dat ik helemaal in de sterss was toen hij 2 dagen weg was, hij kwam donderdag thuis en vrijdag zat hij bij de dierenarts.
Operatie was wat riskanter want hij heeft een hartkwaal maar toch laten helpen en gelijk gechipt.
EileenP schreef:Hmm...dat is dan duidelijk jouw mening.
Ik vind dat je niet over alle beesten kan oordelen, je kent ze niet, dus trek dan niet de conclusie dat bij alle katten de ballen eraf moeten.
EileenP schreef:Hmm...dat is dan duidelijk jouw mening.
Ik vind dat je niet over alle beesten kan oordelen, je kent ze niet, dus trek dan niet de conclusie dat bij alle katten de ballen eraf moeten.
MarcoBorsato schreef:Mijn tante heeft ook eens zoiets gehad, die heeft bij de kater toen een bandje omgedaan met een adreskokertje eraan waarop stond: Ik wil gecastreerd worden.
Echt idioot als mensen hun kater niet laten helpen, volgens mij worden ze ook heel uithuizig van die balletjes en ze gaan toch sproeien?
IKbenEllen schreef:EileenP schreef:Hmm...dat is dan duidelijk jouw mening.
Theorietje he, als nou de buuf met een nestje of zwangere poes aan de deur staat en zegt dat het van jouw kater is, wat doe je dan?
poes schreef:En zou jij persoonlijk ook de jonge katjes enten, ontvlooien, etc. en er een huisje voor zoeken en ze eventueel in huis nemen?
Enneee... dan kan het plots wel? Je wilt gewoon eerst even afwachten of zijn ballen het wel doen?
EileenP schreef:maar als je er nooit problemen mee hebt hoeft het toch niet?