nathalie25 schreef:@ slimmerik beetje raare opmerking breng hem dan gewoon terug naar de buren je wilt toch gewoon een goede band met je buren
als je hond een keer weggelopen is of weet ik veel dan is het toch fijn dat de buren even in grijpen en niet meteen het asiel bellen!?
en het lost het probleem ook niet echt op
Maar dan moet je wel weten bij wie de kat of de hond hoort. Meestal kunnen de dieren je dat niet vertellen. 
slimmerik schreef:En TS schrijft wel degelijk in haar post dat buurman er vaker last van heeft. Ik zal het even quoten :
maaikedd schreef:Nu heeft ze bij de buren in de tuin gepoept, oke, doen andere katten ook bij. Hoef je als buur neit kwaad te worden, je kunt er normaal over praten. Nou deze buurman dus niet, begon te schreuwen dat zijn honden niet buiten konden, honden blaffen telkens als er iemand langs loopt. Vind ik ook niet fijn als ik in de tuin een boekje aan het lezen ben. Nu heeft hij mij vandaag bedreigt, zo zie ik het.
Dat betekent dus dat buurman echt (minstens) een keer eerder al te keer is gegaan en
nu heeft gedreigd
+ al die andere katten die in zijn tuin komen he. Hij zal het gewoon spuug en spuugzat zijn.
AstraGirlie schreef:ik ken iemand die zijn tuin heeft omheind met een draad en daarboven draaiende pvc rollen erboven wil klimmen, dan rolt ze gewoon terug de tuin in. Hte schijnt echt te werken.
Dat is slim!
ma_rie_tje schreef:@ suuzepuus: jou kat probeerd ze dus niet te vangen. De katten van onze buurvrouwen springen op de voilere, rennen er om heen, en slaan met hun poten tegen het gaas om ze te proberen te vangen....
1 keer heeft de rooie kat van hun de fout gemaakt om in het schuurtje te lopen.
Toen mn schoonvader het zag heeft die de deur dicht gedaan en dat kreng er na het weekend uitgehaald. (stond trouwens wel een bak water, zo vriendelijk waren we nog wel).
Jij wil graag een kat, maar je buren hebben er niet om gevraagd zeg ik altijd...
Dan is jouw schoonpa nog aardig.
Onze vroegere buurman, waarbij een of andere kat op dezelfde manier als hierboven beschreven zijn rosella's om zeep bracht (die bleven er in van schrik) heeft de kat gepakt en "zwemles" gegeven. Zoals hij dat uitdrukte. Maar de kat leerde het zwemmen niet.... begrijp je wat ik bedoel?