buurman die mijn kat niet aardig vindt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: buurman die mijn kat niet aardig vindt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:55

suuzepuus schreef:
mijn poesje gaat regelmatig een paar huizen verder 'tv kijken' bij de voliere. ze doet ze niks en die mensen vinden haar erg gezellig! ze zit op de kliko naast de vogels het liefst in de zon en kan daar uren kijken!

En zo hoort het ook? Verward Verward Verward

Je moet het misschien zien vanuit het vogel oogpunt: Jij zit in je woonkamer met alleen een hor voor je raam en aan de andere kant zit een leeuw je constant aan te kijken. Knipoog

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:19

maaikedd schreef:
Ik heb een klein probleem en weet niet hoe ik dit moet oplossen. Ik heb een kleine kat van zo'n 10 maanden oud. Die sinds kort buiten speelt als er iemand thuis is. Nu heeft ze bij de buren in de tuin gepoept, oke, doen andere katten ook bij. Hoef je als buur neit kwaad te worden, je kunt er normaal over praten. Nou deze buurman dus niet, begon te schreuwen dat zijn honden niet buiten konden, honden blaffen telkens als er iemand langs loopt. Vind ik ook niet fijn als ik in de tuin een boekje aan het lezen ben. Nu heeft hij mij vandaag bedreigt, zo zie ik het. Dat hij zijn honden achter mijn kat aanstuurt als deze weer in zijn tuin komt. Dit gaat mij te ver deze honden vinden katten niet leuk en verscheuren haar zo. Als hij nou zegt van ik gooi er een emmer water over heen. Dan zeg ik is goed doe maar heeft de buurman van mijn moeder met haar kat ook gedaan. nu heb ik aangifte proberen te doen, dat kan dus niet om dat het geen persoonlijke bedreiging is. Kan ook geen aangifte doen als zijn honden mijn kat wel grijpt. Ik woon in een wijk waar meer katten zijn dan honden, hoe ga ik dit met hem oplossen. haar continue aanlijnen is ook geen optie, want hiervoor heeft ze veel te veel energie die ze kwijt moet en binnen niet kwijt kan. Voorlopig wordt ze aangelijnt heb even geen optie, maar denk dat ze dit niet fijn zal gaan vinden. Wie kan mij helpen om dit met mijn buurman te gaan oplossen.

Waarschijnlijk lees ik niet goed maar dit is wat ik uit de tekst opmaak:

Jij hebt een buurman en deze moet zijn honden binnen houden omdat zij in de tuin te veel herrie maken. Jij vindt de herrie immers niet fijn als je in de tuin een boekje aan het lezen bent.
Nu heb je een klein katje en die poept in de tuin van deze buur. JIj vindt dat oke, andere katten doen dat ook. Bij gelegenheid mag hij van jou wel eens een babbeltje komen doen over deze kwestie.
De buurman zit gefrustreerd in zijn huisje, opgesloten met zijn blaffende honden. Wanneer hij in de tuin komt is het om de poep van je kat en al de andere katten op te kuisen. Zijn honden blijven binnen, want met al de herrie kan jij je boekje niet lezen.
Nu komt het moment waarop bij je buur alle stoppen doorslaan en hij jou en hoop bedreigingen naar het hoofd slingert.
Voor zoveel onverdraagzaamheid kan je geen begrip opbrengen en je gaat onmiddellijk aangifte doen bij de politie.
Huilen

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:20

slimmerik schreef:
suuzepuus schreef:
mijn poesje gaat regelmatig een paar huizen verder 'tv kijken' bij de voliere. ze doet ze niks en die mensen vinden haar erg gezellig! ze zit op de kliko naast de vogels het liefst in de zon en kan daar uren kijken!

Je moet het misschien zien vanuit het vogel oogpunt: Jij zit in je woonkamer met alleen een hor voor je raam en aan de andere kant zit een leeuw je constant aan te kijken. Knipoog

ROFL ROFL No Cheer

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:28

Austria schreef:
Waarschijnlijk lees ik niet goed maar dit is wat ik uit de tekst opmaak:

Jij hebt een buurman en deze moet zijn honden binnen houden omdat zij in de tuin te veel herrie maken. Jij vindt de herrie immers niet fijn als je in de tuin een boekje aan het lezen bent.
Nu heb je een klein katje en die poept in de tuin van deze buur. JIj vindt dat oke, andere katten doen dat ook. Bij gelegenheid mag hij van jou wel eens een babbeltje komen doen over deze kwestie.
De buurman zit gefrustreerd in zijn huisje, opgesloten met zijn blaffende honden. Wanneer hij in de tuin komt is het om de poep van je kat en al de andere katten op te kuisen. Zijn honden blijven binnen, want met al de herrie kan jij je boekje niet lezen.
Nu komt het moment waarop bij je buur alle stoppen doorslaan en hij jou en hoop bedreigingen naar het hoofd slingert.
Voor zoveel onverdraagzaamheid kan je geen begrip opbrengen en je gaat onmiddellijk aangifte doen bij de politie.
Huilen

Helaas denken veel (dus niet iedereen) katteneigenaren zo.

Als mensen hun katten nou eens wat meer in de gaten zouden houden, kom je ook niet overal vermissingsblaadjes tegen of oproepen van asielen waar gevonden katten zitten.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:32

Mistic schreef:
Helaas denken veel (dus niet iedereen) katteneigenaren zo.

Als mensen hun katten nou eens wat meer in de gaten zouden houden, kom je ook niet overal vermissingsblaadjes tegen of oproepen van asielen waar gevonden katten zitten.

Heb inderdaad laatst weer zo'n briefje in mn hand gedrukt gekregen, over lapjes poes Misty.
Heb even heel subtiel aan mn schoon papa gevraagd of die misschien i nde hout schuur zit Haha!

Maar nee, dat zat die niet. Anders had ik mooi geld gekregen voor het terug brengen Haha!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:34

Bij ons hangt er momenteel zo'n blaadje aan zowat elke lantaarnpaal en altijd op de diftarbakken.
Kanttekening is dat diezelfde kat dus al weken in de buurt loopt waar die blaadjes hangen.

Daar krijg ik echt een dubbel gevoel over. Je kat missen maar toch ook weer niet Verward

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:44

Ik denk dat het jou verantwoordelijkheid is om je kat bij je te houden. Bij ons in de buurt hebben ook veel mensen katten en die komen dan bij ons de boel onder scheiten en de vogelhuisjes uit de boom halen. Het is zelfs een keer zo geweest dat 1 van die katten aan een muis had gegeten die aan muizen gif dood was gegaan. Waardoor die kat dus ook ziek werd en stierf. Wij kregen daarvoor de schuld omdat er bij ons in de schuur muizengif lag. Daar kan ik dus niet in komen. Je hoort je beesten gewoon bij je te houden dan voorkom je zulke problemen! En dan nog verontwaardigt zijn als je dat tegen te zegt!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:20

slimmerik schreef:
suuzepuus schreef:

nah dat vind ik geen goede vergelijking. de vogels geven geen krimp en doen niets anders dan normaal.als er bij mij een leeuw naar binnen zou kijken doe ik de gordijnen dicht Tong uitsteken
de buren vinden het niet erg, de vogels niet en mn poes vind het heerlijk. prima toch?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 00:00

er komt zo een reportage over katten haters op sbs 6 (hart van nederland) de klootzakken

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 00:17

suuzepuus schreef:
er komt zo een reportage over katten haters op sbs 6 (hart van nederland) de klootzakken

Omdat iemand een hekel heeft aan katten is het maar een klootzak? Verward
Ik ben geen kattenhater maar ik haat het wel dat onze voortuin gebruikt wordt als kattenbak, ben ik nu ook een klootzak? Nors opkijken

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 11:57

denk dat ik dan ook een klootzak ben...
In onze tuin geen kat... en als er eentje zo stom is om wel te komen dan zal die het weten ook!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:26

Dan ben ik helemaal een klootzak Haha! ..onze hond loopt gewoon los achter in de tuin, en heeft een hekel aan katten. Ik houd van katten bij een ander, maar niet van de stront in mijn tuin dus als er een bij ons achter zou komen... jammer maar helaas...

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:14

Iemand toevallig de reportage gezien?

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:57

nee hoef ik ook niet te zien
net als ik andere reportages van mishandelde dieren niet wil zien.

Ik vindt dat iedereen gelijk heeft betreft overlast van andere dieren in dit geval katten ( ze zijn ook lastig )
Maar ze hoeven niet pijn gedaan te worden dan kan gewoon weg niet.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:58

Eigenlijk moeten de eigenaren worden aangesproken, maar als je dat doet wordt het je niet in dank afgenomen.
De eigenaar wil de kat niet bij zich houden (want aan de lijn, tja daar heb ik geen zin in/ geen tijd voor )

Het enige dat je kan doen is zorgen dat die kat jou tuin als zeer on prettig beschouwd. Hier thuis is dat gebaseerd op angst en pijn (en dan is de pijn van het schrikdraad, dus eigenlijk ook meer gebaseerd op angst).

Hier op de foto is te zien dat het schrikdraad op het dak van de garage zit, tot vrij hoog zodat de kat niet op de voilliere kan komen.
Afbeelding
Inmiddels zit het geheel rondom de gehele tuin, en met kleine afstanden van elkaar en tot een meter hoog.

met als gevolg dat als er een kat in de tuin zit, deze er dus ook niet meer uit kan zonder het schrikdraad te raken.

Het gebeurd ze dus 1 keer, en daarna NOOIT meer.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:36

Het is toch te gek voor woorden ma_rie_tje dat jij voor de kosten opdraait van die kattenbezitters die hun verantwoording niet willen nemen?

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 00:07

sronnie schreef:
suuzepuus schreef:

Omdat iemand een hekel heeft aan katten is het maar een klootzak? Verward
Ik ben geen kattenhater maar ik haat het wel dat onze voortuin gebruikt wordt als kattenbak, ben ik nu ook een klootzak? Nors opkijken

nou ik vind dat er wele en verschil is tussen mensen die balen van de kat van de buren en de mensen die de beestje wat aan doen
(gif,sponsjes ) en weet ik veel wat voor vreselijke dingen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 00:15

Dat hoeft idd niet. Maar er zijn mensen die ècht overlast hebben bij hun volières en zo. Als je de katten dan niet in je handen kunt krijgen, ga je soms te ver....niet de juiste manier maar ik kan me er echt wel wat bij voorstellen helaas.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 10:41

slimmerik schreef:
Het is toch te gek voor woorden ma_rie_tje dat jij voor de kosten opdraait van die kattenbezitters die hun verantwoording niet willen nemen?

Mijn kat loopt los buiten, als iemand een voliere/vijver heeft en die heeft last van katten mogen ze gerust aan mijn deur komen.Ik zou samen met andere kattenbezitters proberen samenleggen voor stroomdraad ofzo. Ik zou eerst alle mogelijke opties bekijken vooralleer ik mijn eigen tuin afzet. Mijn kat houd van ruimte, en zolang niemand last heeft van mijn kat zal hij ook vrij mogen rondlopen.
Ik woon ook wel op het platteland, iedereen heeft hier katten die vrij rondlopen en niemand klaagt.
Er zijn hier veel meer mensen met katten dan mensen die last hebben van katten.
Dan vind ik het logischer de tuin af te zetten van mensen die er last van hebben, dan van alles mensen die katten hebben(in mijn buurt toch). 1tuin afzetten of 100tuinen afzetten? Uiteraard moet dat dan vergoed worden door kattenbezitters.

Wat ik pas egoistisch vind is je kat ongecastreerd los laten lopen...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 10:51

Milly_ schreef:
slimmerik schreef:

Mijn kat loopt los buiten, als iemand een voliere/vijver heeft en die heeft last van katten mogen ze gerust aan mijn deur komen.Ik zou samen met andere kattenbezitters proberen samenleggen voor stroomdraad ofzo. Ik zou eerst alle mogelijke opties bekijken vooralleer ik mijn eigen tuin afzet. Mijn kat houd van ruimte, en zolang niemand last heeft van mijn kat zal hij ook vrij mogen rondlopen.
Ik woon ook wel op het platteland, iedereen heeft hier katten die vrij rondlopen en niemand klaagt.
Er zijn hier veel meer mensen met katten dan mensen die last hebben van katten.
Dan vind ik het logischer de tuin af te zetten van mensen die er last van hebben, dan van alles mensen die katten hebben(in mijn buurt toch). 1tuin afzetten of 100tuinen afzetten? Uiteraard moet dat dan vergoed worden door kattenbezitters.

Wat ik pas egoistisch vind is je kat ongecastreerd los laten lopen...

Maar jij woont op het platteland, ik woon in een woonwijk in de randstad....
Onze buren hebben een tuin, maar daar mag de kat niet in omdat die dan de tuin overhoop haalt en in de tuin poept.
Tja, dan doen ze het dus bij een ander.

Eigenlijk is het belachelijk dat wij onze tuin moeten beschermen tegen dieren van andere mensen....
Als je op het platteland woond vindik het een ander verhaal.

Hier in de randstad heb je een dier voorjezelf, dan moet je ook lekker zelf de overlast hebben.

In het geval van de TS zou ik dus gewoon zeggen: neem zelf schrikdraad, dan blijft ze lekker in dr eigen tuin, en heeft de buurt geen overlast. Daarbij heb jij ook meteen geen last meer van andere katten in je tuin en evt ongewenste zwangerschappen.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:15

nathalie25 schreef:
@ slimmerik beetje raare opmerking breng hem dan gewoon terug naar de buren je wilt toch gewoon een goede band met je buren

als je hond een keer weggelopen is of weet ik veel dan is het toch fijn dat de buren even in grijpen en niet meteen het asiel bellen!?
en het lost het probleem ook niet echt op

Maar dan moet je wel weten bij wie de kat of de hond hoort. Meestal kunnen de dieren je dat niet vertellen. Knipoog

slimmerik schreef:
En TS schrijft wel degelijk in haar post dat buurman er vaker last van heeft. Ik zal het even quoten :
maaikedd schreef:
Nu heeft ze bij de buren in de tuin gepoept, oke, doen andere katten ook bij. Hoef je als buur neit kwaad te worden, je kunt er normaal over praten. Nou deze buurman dus niet, begon te schreuwen dat zijn honden niet buiten konden, honden blaffen telkens als er iemand langs loopt. Vind ik ook niet fijn als ik in de tuin een boekje aan het lezen ben. Nu heeft hij mij vandaag bedreigt, zo zie ik het.

Dat betekent dus dat buurman echt (minstens) een keer eerder al te keer is gegaan en nu heeft gedreigd

+ al die andere katten die in zijn tuin komen he. Hij zal het gewoon spuug en spuugzat zijn.

AstraGirlie schreef:
ik ken iemand die zijn tuin heeft omheind met een draad en daarboven draaiende pvc rollen erboven wil klimmen, dan rolt ze gewoon terug de tuin in. Hte schijnt echt te werken.

Dat is slim!

ma_rie_tje schreef:
@ suuzepuus: jou kat probeerd ze dus niet te vangen. De katten van onze buurvrouwen springen op de voilere, rennen er om heen, en slaan met hun poten tegen het gaas om ze te proberen te vangen....

1 keer heeft de rooie kat van hun de fout gemaakt om in het schuurtje te lopen.
Toen mn schoonvader het zag heeft die de deur dicht gedaan en dat kreng er na het weekend uitgehaald. (stond trouwens wel een bak water, zo vriendelijk waren we nog wel).

Jij wil graag een kat, maar je buren hebben er niet om gevraagd zeg ik altijd...

Dan is jouw schoonpa nog aardig.

Onze vroegere buurman, waarbij een of andere kat op dezelfde manier als hierboven beschreven zijn rosella's om zeep bracht (die bleven er in van schrik) heeft de kat gepakt en "zwemles" gegeven. Zoals hij dat uitdrukte. Maar de kat leerde het zwemmen niet.... begrijp je wat ik bedoel?

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:27

marrke schreef:
Ik denk dat het jou verantwoordelijkheid is om je kat bij je te houden. Bij ons in de buurt hebben ook veel mensen katten en die komen dan bij ons de boel onder scheiten en de vogelhuisjes uit de boom halen. Het is zelfs een keer zo geweest dat 1 van die katten aan een muis had gegeten die aan muizen gif dood was gegaan. Waardoor die kat dus ook ziek werd en stierf. Wij kregen daarvoor de schuld omdat er bij ons in de schuur muizengif lag. Daar kan ik dus niet in komen. Je hoort je beesten gewoon bij je te houden dan voorkom je zulke problemen! En dan nog verontwaardigt zijn als je dat tegen te zegt!

Dit geeft me hetzelfde gevoel als dat andere topic, waarin een manegehouder aangeklaagd wordt door ouders van een jongetje dat omgekomen is in de stapmolen. Deze zou niet beveiligd zijn tegen kinderen. Maar dat jongetje had daar niets te zoeken, en de ouders hadden weer naar dat jongetje om moeten kijken.

Altijd verantwoordelijkheid afschuiven op anderen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:15

oudehinken schreef:
Dan is jouw schoonpa nog aardig.

Onze vroegere buurman, waarbij een of andere kat op dezelfde manier als hierboven beschreven zijn rosella's om zeep bracht (die bleven er in van schrik) heeft de kat gepakt en "zwemles" gegeven. Zoals hij dat uitdrukte. Maar de kat leerde het zwemmen niet.... begrijp je wat ik bedoel?

Af en toe hebben wij hier wel de neiging gehad, dat mag je best weten.
1 keer heb ik in de zomer de deur in de schutting open laten staan.
t was mooi weer en de achterdeur stond ook open. Kat is naar binnen gelopen, heeft binnen zitten schijten (in de kamer).
We hadden 1 geluk, en dat is de (gekortwiekte) grijze roodstaart met terratorium drift. Die heeft de kat flink te pakken gehad.
Mn schoonpapa heeft de kat en papegaai uit elkaar gehaald, en is met kat onder de arm naar de buren gelopen (kat ha een wond op zn kop, op zn poten en een flinke op zn staart).
Buurvrouw zei: de dierenarts rekening kunnen jullie op de mat verwachten!

Kat mist nu een stukje staart....

De rekening kwam inderdaad bij ons op de mat, zij heeft onze rekening gekregen van een professioneel tapijt reinings bedrijf, 2 dode valkparkieren, een paar dode kanaries en een dode kip (laatse dood gebeten, de valkjes en kanaries zijn door stress dood gegaan, van de kat die als een tijger heen en weer liep langs de voillere)

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:15

Vertel, hoe reageerde dat mens op die rekeningen?

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:34

ben ook wel beetje nieuwschierig hoe je buurtjes reageerde!

wij hebben er gelukkig vrij weinig last van (we zitten wel in een kattenbuurtje) maar naast ons woonde een hond (sinds eergistere niet meer ivm inslapen) die heeft geloof ik mijn kat paar keer goed laten schrikken, en dan houd mijn kat het echt wel uit zijn hoofd!

de katten van de overburen slapen ook in onze tuin, en mijn kat in hun tuin dus gaat er goed.