[DISCUSSIE] Regeling Agressieve Dieren (RAD)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wesco

Re: [DISCUSSIE] Regeling Agressieve Dieren (RAD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:36

faye schreef:
Ik hecht nu wel een een goed gefokte hond, omdat ik geen asielhond wil wegens kleine kinderen. En ik weiger de broodfokkers te sponsoren.
.
Daar kan ik het niet mee eens zijn aangezien ik een hond uit het asiel heb en die ook een kruising is.
Laatst bijgewerkt door Wesco op 08-05-08 18:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:37

LimaMambo schreef:
ThePast03 daar gaat het niet om
ik heb eerder al duidelijk vermeld dat iedereen een stamboomhond moet kopen

maar DAN NOG heeft de AID het recht niet om te liegen en bedriegen en verwaarlozen

ik snap niet dat je na al het bewijs wat we je ooit hebben aangeleverd hier, nog zegt dat de AID niks verkeerds doet

ALs eigenaar weet je dat er wel eens iets mis gaat. Kan ook niet anders, dat is ook zo bij de ruimingen bij varkenspest en mkz etc. En het is inderdaad heel sneu voor de hond, maar wel het enige beleid dat werkt. Als je openingen laat zullen nog meer gekken dergelijke honden kopen. Het blijft toch voor 99% niet zulk fijn volk die dit soort honden koopt (zonder stamboom)

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:38

faye schreef:
ALs eigenaar weet je dat er wel eens iets mis gaat. Kan ook niet anders, dat is ook zo bij de ruimingen bij varkenspest en mkz etc. En het is inderdaad heel sneu voor de hond, maar wel het enige beleid dat werkt. Als je openingen laat zullen nog meer gekken dergelijke honden kopen. Het blijft toch voor 99% niet zulk fijn volk die dit soort honden koopt (zonder stamboom)

Daar ben ik het niet mee eens
Ik vind het domme mensen die zich er niet in verdiept hebben maar ze kunnen best een goede eigenaar zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:39

meissielief schreef:
faye schreef:
Als ik een hond zou willen die onder de RAD viel wel. Verder heb ik bijna 19 jaar een kruising teckel x staff gehad, krijg nooit meer zo'n hond. (van voor de RAD)
Ik hecht nu wel een een goed gefokte hond, omdat ik geen asielhond wil wegens kleine kinderen. En ik weiger de broodfokkers te sponsoren.
Daar kan ik het niet mee eens zijn aangezien ik een hond uit het asiel heb en die ook een kruising is.

Waar ben je het precies niet mee eens?
Of ben je er ook zo een die pretendeert veel van honden te weten en de kleine kinderen lekker bij de hond in de mand of op de plaats laat kruipen? Want dat zijn toch vaak de plaatsjes die je ziet om te proberen aan te tonen hoe lief dergelijke honden wel niet zijn.
Ik neem met kinderen geen enkel risico, je weet nooit wat een asielhond heeft meegemaakt. Als ze groot zijn is een asielhond weer prima.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-05-08 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:40

faye schreef:
LimaMambo schreef:
ThePast03 daar gaat het niet om
ik heb eerder al duidelijk vermeld dat iedereen een stamboomhond moet kopen

maar DAN NOG heeft de AID het recht niet om te liegen en bedriegen en verwaarlozen

ik snap niet dat je na al het bewijs wat we je ooit hebben aangeleverd hier, nog zegt dat de AID niks verkeerds doet

maar het werkt NIET want 14 jaar later lopen er meer boomlozen rond dan in 1993 en worden er meer honden in belsag genomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:40

De aanhouder wint Haha!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:43

faye schreef:
.

Broodfokkers wil ik ook niet sponseren maar ik vind dat alle asielhonden een goede eigenaar verdienen dus dat is dubbel snap je....

Wat is een goedgefokte hond Clown
Er zijn zat honden met goede stamboom die van alles mankeren en er zijn genoeg kruisingen wat goede honden zijn.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:43

LimaMambo schreef:
maar het werkt NIET want 14 jaar later lopen er meer boomlozen rond dan in 1993 en worden er meer honden in belsag genomen

En dat is mede te danken aan mensen zoals in dit topic die altijd en eeuwig excuses blijven verzinnen voor de mensen die dit soort verboden kruisingen kopen en altijd de schuld bij de wetgever en AID blijven leggen.

En dankzij de vele mensen die het oh zo stoer vinden om zo'n verboden kruising te hebben. Je kunt wel raden wat een enorme dierenliefhebbers dat wel niet moeten zijn. Bewust risico nemen met hondenlevens.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:45

ThePast03 schreef:
En dat is mede te danken aan mensen zoals in dit topic die altijd en eeuwig excuses blijven verzinnen voor de mensen die dit soort verboden kruisingen kopen en altijd de schuld bij de wetgever en AID blijven leggen.

En dankzij de vele mensen die het oh zo stoer vinden om zo'n verboden kruising te hebben. Je kunt wel raden wat een enorme dierenliefhebbers dat wel niet moeten zijn. Bewust risico nemen met hondenlevens.

Ik vind dit maar een rare opmerking. Ik verzin geen excuses voor de mensen , die mag je een goede straf geven maar ik vind het zielig voor de hond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:46

meissielief schreef:
faye schreef:
.

Broodfokkers wil ik ook niet sponseren maar ik vind dat alle asielhonden een goede eigenaar verdienen dus dat is dubbel snap je....

Er zijn zat honden met goede stamboom die van alles mankeren en er zijn genoeg kruisingen wat goede honden zijn.

Ja hoor, maar met de kids kopen we bij een fokker die goed op karakter fokt. Zoals ik zei, later eventueel weer een asielhond.

Inderdaad ThePast03, de wereld wordt continu omgedraaid. Misschien moeten ze de eigenaren ook maar eens gaan beboieten voor een 50.000 euro per verboden hond. Misschien dat dat er voor zorgt dat het een keer echt stopt. Dan hoeft de RAD geen honden meer in beslag te nemen en worden er ook geen foutjes gemaakt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:47

meissielief schreef:

Asielhonden heb ik ook vaak genoeg gehad en ik heb nu 2 opvanghonden.

Leuk je laatste opmerking. Er is nooit een onderzoek gedaan naar kruisingen, is ook niet mogelijk omdat daarvoor geen registratieplicht geldt.
Er wordt wel continue onderzoek gedaan naar de gezondheid van rashonden dus daar zijn wel gegevens over bekend.

De laatste 20 jaar heb ik meer kruisingen gezien die niet ouder werden dan een jaar of hun eerste verjaardag niet eens haalde dan rashonden.
Goede stambomen zeggen niets, goede fokkers wel. Kampioenstitels heb je geen barst aan, gezondheidsonderzoeken wel.

Je zult heel wat vooronderzoek moeten verrichten om bij een goede fokker terecht te komen en je dus goed moeten verdiepen in het ras wat je wilt aanschaffen.
Zo'n onderzoek begint altijd bij de rasvereniging.
Alleen een stamboom zegt niets, je zult zelf ook een beetje werk moeten verrichten. Maar dat is je toekomstige beste vriend natuurlijk ook wel waard.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:48

faye schreef:
Inderdaad ThePast03, de wereld wordt continu omgedraaid. Misschien moeten ze de eigenaren ook maar eens gaan beboieten voor een 50.000 euro per verboden hond. Misschien dat dat er voor zorgt dat het een keer echt stopt. Dan hoeft de RAD geen honden meer in beslag te nemen en worden er ook geen foutjes gemaakt.

Goede zaak om dat te doen dan kan de AID dat geld gebruiken om de opvang van alle inbeslag genomen dieren (paarden enz.) te verbeteren .

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:50

Het blijft je eigen mening die ook gebaseerd is op je eigen ervaringen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:50

meissielief schreef:
Ik vind dit maar een rare opmerking. Ik verzin geen excuses voor de mensen , die mag je een goede straf geven maar ik vind het zielig voor de hond

En zolang je niets doet aan de kopers van dit soort honden blijven er in de toekomst steeds meer zielige honden komen.
Het kan alleen stoppen als je de kopers eens een keer keihard op hun gedrag en verantwoordelijkheid aanspreekt ipv de AID maar overal de schuld van proberen te geven.
Of kaarsjes te gaan branden voor de in beslag genomen honden, hoe hypocriet kun je zijn: je neemt een verboden hond en daarmee dus een enorm risico met een hondenleven en als het dan mis gaat ga je staan janken en een kaarsje branden voor die hond?
Dit soort mensen houdt het zinloos inslapen nu al al die jaren in stand, niet het AID!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:52

meissielief schreef:
Goede zaak om dat te doen dan kan de AID dat geld gebruiken om de opvang van alle inbeslag genomen dieren (paarden enz.) te verbeteren .

En nu ga je offtopic, want die andere dieren hebben niets met de pitbullwet te maken.
Als jij vindt dat de AID niet goed genoeg voor de pitbullachtigen zorgt dan zou je ook willen dat de verkoop van dit soort verboden kruisingen stopt. Dan komen ze namelijk ook niet meer in de laserasiels terecht. Knipoog

En dat bereik je niet door de AID aan te gaan schoppen of door tegen de wet aan te schoppen.
Dat proberen mensen nu al zo'n 8 jaar en in die 8 jaar zijn er al veel te veel honden zinloos ingeslapen.
Stop de kopers, spreek die aan en veroordeel die eens een keer hard ipv altijd en eeuwig ze als onschuldige lieve hondenliefhebbers neer te zetten.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 08-05-08 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:52

ThePast03 schreef:
En zolang je niets doet aan de kopers van dit soort honden blijven er in de toekomst steeds meer zielige honden komen.
Het kan alleen stoppen als je de kopers eens een keer keihard op hun gedrag en verantwoordelijkheid aanspreekt ipv de AID maar overal de schuld van proberen te geven.
Of kaarsjes te gaan branden voor de in beslag genomen honden, hoe hypocriet kun je zijn: je neemt een verboden hond en daarmee dus een enorm risico met een hondenleven en als het dan mis gaat ga je staan janken en een kaarsje branden voor die hond?
Dit soort mensen houdt het zinloos inslapen nu al al die jaren in stand, niet het AID!

Je hoeft niet zo te reageren ik ben het met je eens alleen denken wij anders over de hond wat er met de eigenaar moet gebeuren zijn we het met elkaar eens

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:54

ThePast03 schreef:
meissielief schreef:

En nu ga je offtopic, want die andere dieren hebben niets met de pitbullwet te maken.
Als jij vindt dat de AID niet goed genoeg voor de pitbullachtigen zorgt dan zou je ook willen dat de verkoop van dit soort verboden kruisingen stopt. Dan komen ze namelijk ook niet meer in de laserasiels terecht. Knipoog
.

Ik ben van mening dat de AID in het algemeen niet goed zorgt voor de inbeslag genomen dieren. Of het honden , katten of paarden zijn.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:56

meissielief schreef:
Je hoeft niet zo te reageren ik ben het met je eens alleen denken wij anders over de hond wat er met de eigenaar moet gebeuren zijn we het met elkaar eens

Ik reageer juist omdat ik juist voor die honden wil opkomen. Omdat ik het verschrikkelijk vind dat die honden maar gekocht blijven worden en daardoor zinloos worden afgemaakt.
Jij zegt dat het AID niet goed met de honden omgaat, gebaseerd op uitspraken van mensen die er zelf voor gezorgd hebben dat die honden in de laserasiels terecht kwamen.

Ik weet dat die honden het beter hebben dan in menig normaal asiel, maar dat verkoopt natuurlijk niet goed want dan is de AID ineens niet meer de boosdoener maar degene die er voor gezorgd hebben dat die honden daar terecht komen.

Wat voor een verhalen je er ook bij verzint, het blijft altijd maar om 1 ding draaien en dat is en blijft dat er geen 1 hond had hoeven ingeslapen te worden sinds de pitbullwet.
Dat het wel gebeurd is dankzij de mensen die toch nog zo nodig een verboden kruising in huis moesten hebben en dat waren echt niet de echte pitbullliefhebbers van vanouds.
Die lachen om dit soort kruisingen....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:08

ik vind dat de mensen goed gestraft moeten worden.

maar wat kan een onschuldig dier er nu aan doen,NIETS!
die heeft er niet om gevraagd om gekocht en gefokt te worden door op geld beluste mensen die stoer willen doen met bepaalde honden

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:12

Snoevie schreef:
ik vind dat de mensen goed gestraft moeten worden.

maar wat kan een onschuldig dier er nu aan doen,NIETS!
die heeft er niet om gevraagd om gekocht en gefokt te worden door op geld beluste mensen die stoer willen doen met bepaalde honden

Precies!
En daarom moeten we voorkomen dat er nog meer van dit soort kruisingen gekocht worden anders zitten we over 10 jaar nog met ditzelfde probleem en nog veel meer zinloos ingeslapen honden.

En dat bereik niet alleen met hoge straffen, geld geven dit soort mensen niet veel om blijkbaar want ze betalen al belachelijk veel voor een verboden kruising.
Het moet ook eens tijd worden dat iedereen ziet dat deze mensen de enige schuldigen zijn aan dit hondenleed.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:17

Ik zou willen dat er een diervriendelijke manier was en dat de mensen moeten boeten.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:24

ThePast03 schreef:
meissielief schreef:
Voor de hond wel .Maar een FCI stamboom wil niet zeggen dat de AID altijd je hond laat lopen aangezien sommige hufters het ook leuk vinden om die mensen te treiteren.

Als je een RAD hond koopt met FCI stamboom krijg je een pasje die je altijd op zak hoort te hebben.
Daarmee kun je aantonen dat je hond niet onder de pitbullwetgeving valt. Als de eigenaar zo dom is om dat pasje niet bij zich te hebben kun je dat de AID natuurlijk niet kwalijk nemen.

Ik heb anders niet zo'n pasje hoor Verward

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:23

griebels schreef:
Ik heb anders niet zo'n pasje hoor Verward

Misschien wel heel handig om er dan snel een aan te vragen als je een RAD hond met stamboom hebt, kan een hoop ellende voorkomen. Ik blijf me verbazen over het feit dat mensen met RAD honden zich zo weinig verdiept hebben in deze materie:

De Raad van Beheer heeft voor de Pitbull-achtige honden mét stamboom -als bijvoorbeeld de American Staffordshire Terrier- een speciaal pasje dat u als legitimatie en als bewijs kunt gebruiken dat uw viervoeter geen RAD-hond is. Indien u zo'n identificatiepas voor uw hond zou willen ontvangen, zijn er een aantal voorwaarden. Uw hond dient een FCI-stamboom én NHSB-nummer (Nederlands Hondenstamboeknummer) te hebben. Verder een identificatienummer verstrekt door de Raad van Beheer of een soortgelijke bij de FCI aangesloten organisatie én een dierenartsenverklaring dat de hond inderdaad dit nummer heeft. Informeert u bij de Raad van Beheer naar de voorwaarden voor het verkrijgen van dit pasje.

Het kost maar 15,70 euro, dus daarvoor hoef je het niet te laten en het risico te nemen dat je hond wordt opgesloten todat je zijn officiële FCI papieren hebt laten zien.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:31

Je kan ook gewoon een kopie van je stamboom bij hebben Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:33

Wesseltje schreef:
Je kan ook gewoon een kopie van je stamboom bij hebben Knipoog

Dat is niet altijd voldoende dus ik zou het risico maar niet nemen. Knipoog