Laat jij je kat naar buiten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: Laat jij je kat naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:22

Binckydenice schreef:
Haha ja inderdaad...
Die vissen zijn goed aan de prijs hoor....
Maar het is wel netjes opgelost zo.

Dus jij zou ze ook wel betalen, als ik bij jou aan de deur stond met de rekening?

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:24

Buurman heeft ze niet betaald hoor t ging om het idee wat de vissen kosten maar me stiefvader was er behoorlijk pissig over wat logisch is vissen zijn zijn liefde net als de kat van de buurman zijn liefde is

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:29

PienZ schreef:
Nou is hele ruzie over geweest waren al 6 vissen uit is toch 1000 euro aan vissen weg en de buurman wilde ze kat gewoon nie tuit onze tuin houden. Nu heeft hij netjes gaas over ze tuin gespannen en kan de kat naar buiten toe zonder dat me ouders hun vissen opgegeten worden. Maar dat heeft ie pas gedaan nadat me stiefvader hem de rekening van de vissen presenteerde

Nou hier moeten ook geen katten in de tuin komen hoor, gooi er gewoon een emmer water overheen. Ook al is het nu koud, jammer dan.En gaan ze hengelen in de vijver, krijgen ze nog een tennisbal naar hun kop gegooit ook!!! En ja ook wij hebben koikarpers van de prijzen hierboven genoemt!
MAAR wij hebben ook een kat en die blijft enkel en alleen in onze tuin. De tuin is dus afgezet. Ik heb heb die kat en daar behoren andere geen last van te hebben!!! Maar ondanks dat de boel is afgezet heb je er toch wel een aantal diehards tussen zitten die het toch proberen om in de tuin te komen. En die ondervinden dan het bovenstaande lot Vork
Maar onze kat zit liever binnen dan buiten. En heel wonderlijk hij heeft dus nooit in onze vijver gehengelt Haha!

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:30

kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten dat je vijver leeggehengeld word toch en dan zker niet door andermans kat. Ik ben zelf kattenliefhebber hoor maar mijn stiefvader is liefhebber van zijn vissen dus ik snap t wel
Laatst bijgewerkt door PienZ op 14-11-07 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:31

IKbenEllen schreef:
Binckydenice schreef:
Haha ja inderdaad...

Dus jij zou ze ook wel betalen, als ik bij jou aan de deur stond met de rekening?

dat zou verzekeringswerk worden denk ik zo
teminste die van ons zitten bij de wa verz.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:33

PienZ schreef:
Buurman heeft ze niet betaald hoor t ging om het idee wat de vissen kosten maar me stiefvader was er behoorlijk pissig over wat logisch is vissen zijn zijn liefde net als de kat van de buurman zijn liefde is

Kijk daar heb je het al , tuurlijk was ie pissig, zou ik ook zijn.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:36

IKbenEllen schreef:
Binckydenice schreef:
Haha ja inderdaad...

Ja, want dat zou onder mijn verandwoordelijkheid vallen, als hij er alles aan gedaan heeft om zijn vissen te beschermen. Ik zou geen probleem hebben om de rekening te betalen het is toch mijn kat?

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:38

Dus jij zou ze ook wel betalen, als ik bij jou aan de deur stond met de rekening?[/quote]

Ja, want dat zou onder mijn verandwoordelijkheid vallen, als hij er alles aan gedaan heeft om zijn vissen te beschermen. Ik zou geen probleem hebben om de rekening te betalen het is toch mijn kat?[/quote]
Waarom had hij zijn eigen vissen die in zijn eigen tuin zijn moeten beschermen?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:46

[/quote]
Waarom had hij zijn eigen vissen die in zijn eigen tuin zijn moeten beschermen?[/quote]

nou in elk geval tegen de reigers Haha!
wij hebben trouwens geen net er meer boven, maar we hebben draden ( sim)
vanaf de eerste verdieping schuin naar de schuur

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:47

PienZ schreef:

Ja, want dat zou onder mijn verandwoordelijkheid vallen, als hij er alles aan gedaan heeft om zijn vissen te beschermen. Ik zou geen probleem hebben om de rekening te betalen het is toch mijn kat?[/quote]
Waarom had hij zijn eigen vissen die in zijn eigen tuin zijn moeten beschermen?[/quote]

Mijn buurman heeft toevallig een vijver met karpers, deze beschermd hij met een soort van luchtdoorlatende doek of net, hoe je het wilt noemen, dit doet hij om zijn dieren te beschermen. Niet alleen tegen katten maar vooral tegen vogelpoep, hier kunnen karpers dood van gaan....

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:49

ja dat heeft me stiefvader ook maar zoals jij t schreef leek het erop dat mn stiefvader zijn karpers maar tegen buurman ze kat moest beschermen Knipoog maar hij heeft net over de vijver en dan nog speciaal doek van de zomer zodat ze niet verbranden door de zon

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:51

Ja, de buren van mijn broer hadden ruzie omdat de ene houd duiven en de andere houd ook karpers, ja die hobby's gaan niet goed in 1 straat, omdat de buurman zijn duiven iedere avond een rondje liet vliegen en de andere buurman zijn karpers dood gingen van de stront van die duiven...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:01

Ik vind het behoorlijk afhankelijk van je locatie of je kat naar buiten kan.
Die van ons lopen allemaal buiten en zijn daar erg gelukkig mee. De oudste zijn 15 en 12 dus die gaan al even mee.
Buren klagen niet en sinds we een nieuwe tuin hebben aangelegd schijten ze bijna altijd in onze tuin dus die klachten hebben we ook niet. Lachen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:04

Binckydenice schreef:
Ja, de buren van mijn broer hadden ruzie omdat de ene houd duiven en de andere houd ook karpers, ja die hobby's gaan niet goed in 1 straat, omdat de buurman zijn duiven iedere avond een rondje liet vliegen en de andere buurman zijn karpers dood gingen van de stront van die duiven...

En de katten daar waren beide buurmannen dolblij mee? Laat me niet lachen....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:05

Esmeralda schreef:
dat zou verzekeringswerk worden denk ik zo
teminste die van ons zitten bij de wa verz.

Dat dekt je verzekering ECHT niet hoor.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:06

Waarom zou je wa dat niet dekken??

Tommy_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:07

Mijn kat blijft meestal binnen. alleen als het mooi weer is en hij wil graag naar buiten dan mag hij gaan. maar dan is hij wel 8 of 9 uur achter elkaar weg Tong uitsteken dus daarom vinden we het niet fijn als hij buiten is want dan zijn we bang dat hij niet terug komt. hij komt uiteindelijk altijd terug maar hij gaat echt zo ver van huis weg.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:09

Katja schreef:
Waarom zou je wa dat niet dekken??

Kat vangt vis? Ik weet dit niet 100% zeker, maar het lijkt me dat de verzekeringsmaatschappij dat niet onder "ongeluk" vindt vallen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:10

maar het is toch schade die toegebracht wordt?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:11

Maanling schreef:
maar het is toch schade die toegebracht wordt?

Schade die wel te verwachten was.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:13

Ik denk dat de ene verzekering het wel en de andere het niet zal dekken.. Weet wel dat als een dier schade toebrengt aan een ander dier, mens of voorwerp (vechtende honden, slaande paarden) dit meestal wel vergoed wordt..

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:13

IKbenEllen schreef:
Binckydenice schreef:
Haha had je maar geen tuin moeten nemen, dat is net zo'n slappe reden als dat jij geeft om hem binnen te houden... Duivel .

Mijn reden is dat ik niet wil dat ANDEREN last van ze hebben, beetje sociaal voelend, maar ik begrijp dat dat voor jou moeilijk te vatten is.

Dat is ook voor het eerst dat ik deze hoor...
Hoe vaak heeft iemand nou last van een kat? Tja, vissen en vogels uit de natuur opeten/naar jagen is natuurlijk.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:14

Mijn katten mogen lekker buiten spelen en dat vinden ze ook heerlijk, we hebben een kattenluikje en die staat dag en nacht open. alleen met oud en nieuw blijven ze binnen en als we net zijn verhuisd ook eerst een paar weken binnen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:16

Citaat:
Mijn reden is dat ik niet wil dat ANDEREN last van ze hebben, beetje sociaal voelend, maar ik begrijp dat dat voor jou moeilijk te vatten is.

Citaat:
Dat is ook voor het eerst dat ik deze hoor...
Hoe vaak heeft iemand nou last van een kat? Tja, vissen en vogels uit de natuur opeten/naar jagen is natuurlijk.

Meen je dit nou werkelijk? Waar woon jij, in een hutje op de hei?

Je zou mijn buren eens moeten horen over minipoes.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:18

Ik heb 4 katten en woon op een woonerf maar heb echt nog nooit een klacht gehoord.