heb je wel eens iets vermoord?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

Re: heb je wel eens iets vermoord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 00:41

heb al wel wat beestjes vermoord. was mn vogeltjes keertje vergeten eten en drinken te geven. mn konijn plots verkeerd voer maar dit was allemaal zonder dat ik het wist. heb ook muggen en spinnen en vliegen en dazen enz vermoord. heb ook een keertje een reiger/ooievaar op mn auto gehad. niet zo erg normaal maar ik ree dus 140. weet niet of hij nog leeft. kon niet uitwijken zag het aankomen heb ogen dicht gedaan handen aan stuur. ook kwam ik een keertje op mn oude stal aan dacht dat ik over een drol liep pakte wat liep terug was ik over een muisje gelopen die lag te creperen.(waarschijnlijk hadden buren muizengif gestrooid) durfde hem niet dood te maken. mn vriend heeft hem op een schop gelegt en goed hard tegen de muur gegooid(zo leren wij het op school) hij wa wel meteen dood maar vond het echt zielig.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 06:07

'Ja vanavond, een konijntje, kwam uit het niets onder de auto. Uitgestapt om hem aan de kant te leggen maar hij leefde nog. Het was een afgelegen weg op industrieterrein, zijn kopje was verbrijzeld en een oog lag er uit. Ik heb hem met de kruk van mijn auto op zijn hoofd geslagen om hem uit zijn lijden te verlossen. Helaas kon ik niets anders bedenken.

Ook heb ik zelf verschillende kittens in laten slapen. 2 jaar geleden een rampjaar (kattenziekte) ik heb als asielmedewerker ook euthanasiespullen in huis-voor noodgevallen. Liever gebruik ik een overdosis pijnstiller, maar soms als ze wat ouder zijn werkt dat te langzaam. Zo had ik bv een moederpoes opgevangen die geboorte gaf aan 8 kittens, waarvan 2 de darmen uit de buik kwamen, die waren met de pijnstiller vrijwel gelijk dood.

Leuk is het zeker niet.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 18:05

ja.........en ik voel me nog schuldig,

Ik durf het eigelijk ook niet te zeggen Rolleyes

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:24

nati schreef:

Ach gut

Er zitten hier vast wel mensen die ergere dingen gedaan hebben hoor!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:25

Miss_Malfoy schreef:
nati schreef:

Ach gut

Er zitten hier vast wel mensen die ergere dingen gedaan hebben hoor!

Zeker weten.. zo erg als mij kan gewoon bijna niet Bloos.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:29

Zie je wel?
En bij ons op stal sturen ze altijd de honden op muizen af, zodat die doodgebeten worden. Veel erger kan het toch niet?

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:33

Mn hamster....al was dat niet met opzet....was hem vergeten drinken te geven ........ Oops............
Hij lag daar stijf in zn hokkie en ik roep mn moeder ook nog eens ...Ma zou die dood zijn ?? beestje was ijskoud en stijf...mn moeder lag natuurlijk dubbel....
Was toen denk ik een jaar of 10 ......vandaar mijn lompe vraag ...wist ik veel misschien hield ie wel een zomerslaap hahahaha

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:56

ok.......nou dan ga ik het zeggen:

mijn stiefzus die had een cavia........maar die was heel ziek........en het was in het weekend.........dus dierenartsen homaar, en anders zit je op een tarief die 300x zo duur is, en dat kon ze niet betalen...................

dus ik zei tegen haar: moet je hem zelf doodmaken, want dit is ook zielig.......maar dat durde ze niet.........toen keeke ze me broer aan (die 5 jaar ouder is dan ik), maarnee die durfde het ook niet, dus toen zei ik: dan doe ik het wel, want dit is ook zielig..............dus ik naar het kooitje toe........ik het kooitje open doen..............pak de cavia.........en duw hem met z'n koppie in zijn drinkbakie................en cavia tegenstribbelen en doen..........stond ik daar met de tranen in me ogen, een cavia te vermoorden, op een gegeven moment dacht ik dat ie dood was, dus toen haalde ik hem weer boven...........maar toen leefde ie nog.......dus ik weer opnieuw dat koppie naar beneden gedrukt.............toen was ie dood......dachten we...........lopen we met hem naar de groene bak, leefde die nog half.......toen heeft me broer hem maar met een noodklap in de groene bak gegooit........toen was ie wel dood.................

Als ik eraan terug denk......bleh........voel ik me weer helemaal naar........

owja mensen: ik was hier een jaar of 9, en geen ouders thuis..........dus ja......sorry.........

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:59

Ik heb al heel wat kippen geslacht en kalkoenen.
En een keer met een stage begelijder een cavia Bloos
Niet zelf gedaan ik moest hem vast houden...

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:01

ja Bloos de cavia van mijn moeder vond ik zo lief (ik was toen 2) dat ik m iets te hard heb geknuffeld...... die was daarna dus dood (ik me nou afvragen hoe dat kwam Clown )

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:06

ROFL die vind ik wel grappig welshjegek.

Ik heb welleens een dode muis uit me kast gehaald Vork volgens mij had die van me teer gegeten. En heb ook vaak zat mieren gepllet. En ook welleens kikkervisje uit geknepen.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 23:03

ik dood altijd de spinnen enzo op me kamer Clown andere dieren mogen van mij blijven leven

heb trouwens ook een keer per ongeluk een halfdooie vis al door de plee gespoeld, k dacht dat ie dood was, maar toen hij in de plee zat bewoog ie weer en ik had geen zin om hem er uit te halen Nagelbijten / Gniffelen

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:15

Iemand zei tegen me dat ik slakken, kikkervisjes en guppies best in zout kon doen, dus ik ging met de zoutpot de tuin in om slakken te bestrooien. Vork
Ik was toen 6 ofzo.

Op mijn 10e dacht ik dat slakken en rupsen vast wel konden zwemmen, helaas kwamen ze nooit meer boven...

En ik gleed 4 jaar geleden ergens over uit, bleek een vergiftigde rat te zijn. Verdrietig
Staleigenaar heeft hem voor me aan zijn eind geholpen.

En ik heb op mijn stage weleens vogeltjes met gebroken nekjes en zieke vissen ingevroren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:40

ik moest gister op mijn stage eigenlijk (net die nacht geboren) jonge ratjes invriezen... ik zei, zal ik ze eruit halen? ja is goed! dus ik netjes alle jonge ratjes in een schoon hokje gedaan met mams.. zegt ze, huh? heb je ze in in gevroren? ik nee? Bloos! oh, ze moesten in de vriezer.... o.. Scheve mond ben er niet meer over begonnen, en toen de winkel sloot stonden ze nog niet in de vriezer gelukkig! dat kan ik echt niet..

en voordat iedereen vraagt, waarom in de vriezer?? we hebben een bak met voederratten, daar word dus vanuit de leveranciers niet gekeken naar mannen en vrouwen, nu hebben we in 2 weken tijd 4 nestjes.. dit was de 5e, en het gaat maar door..

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:32

nati schreef:
ok.......nou dan ga ik het zeggen:

mijn stiefzus die had een cavia........maar die was heel ziek........en het was in het weekend.........dus dierenartsen homaar, en anders zit je op een tarief die 300x zo duur is, en dat kon ze niet betalen...................

dus ik zei tegen haar: moet je hem zelf doodmaken, want dit is ook zielig.......maar dat durde ze niet.........toen keeke ze me broer aan (die 5 jaar ouder is dan ik), maarnee die durfde het ook niet, dus toen zei ik: dan doe ik het wel, want dit is ook zielig..............dus ik naar het kooitje toe........ik het kooitje open doen..............pak de cavia.........en duw hem met z'n koppie in zijn drinkbakie................en cavia tegenstribbelen en doen..........stond ik daar met de tranen in me ogen, een cavia te vermoorden, op een gegeven moment dacht ik dat ie dood was, dus toen haalde ik hem weer boven...........maar toen leefde ie nog.......dus ik weer opnieuw dat koppie naar beneden gedrukt.............toen was ie dood......dachten we...........lopen we met hem naar de groene bak, leefde die nog half.......toen heeft me broer hem maar met een noodklap in de groene bak gegooit........toen was ie wel dood.................

Als ik eraan terug denk......bleh........voel ik me weer helemaal naar........

owja mensen: ik was hier een jaar of 9, en geen ouders thuis..........dus ja......sorry.........

arm beest Clown
hadden jullie niet beter zn nek om kunnen draaien
maarja je was negen, kan je toch ook niets aan doen

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:38

M'n moeder heeft per ongeluk een aantal jaren geleden onze parkiet gedood Nagelbijten / Gniffelen Die parkiet was zo tam, dat ie ook gewoon over de vloer liep enzo. Nu had m'n moeder een grote pan vast, dus zag ze niet dat de parkiet voor haar op de grond zat, dus toen wilde ze weglopen en is ze er per ongeluk op gaan staan Scheve mond

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:43

Als je alles leest zou je denken dat we allemaal dierenhaters zijn:P.
Ik vind somige dingen en te ver gaan, maar die ongelukjes, ja dat gaat zo snel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 23:21

MoonWencke schreef:
M'n moeder heeft per ongeluk een aantal jaren geleden onze parkiet gedood Nagelbijten / Gniffelen Die parkiet was zo tam, dat ie ook gewoon over de vloer liep enzo. Nu had m'n moeder een grote pan vast, dus zag ze niet dat de parkiet voor haar op de grond zat, dus toen wilde ze weglopen en is ze er per ongeluk op gaan staan Scheve mond

ik ben er zo bang voor dat dat in de winkel een keer gebeurd.. de pyrruhra en het grasparkietje lopen daar ook wel eens op de grond.. is tot nu toe altijd goed gegaan gelukkig!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:46

Mijn buurman heeft onze goudvis, blubmans, vermoord Vriendjes zijn? Tong uitsteken
We waren 2 weken op vakantie en hij was vergeten de vissenkom schoon te maken..

Ook heeft mijn moeder eens per ongeluk bleekwater in de vissenkom laten zitten.. toen waren ze de volgende dag ook alletwee dood Nagelbijten / Gniffelen

Ikzelf heb heel vaak insecten gedood (als ik het durf) maar dat vind ik niet echt onder dieren vallen, zoals dat lieve muissie in de beginpost Lovers

En iemand bij mij op de manege heeft een keer de stalkat de nek omgedraaid Huilen
Ze vonden dat ie 'lastig' was. Sinds dat beessie er was hadden we geen overlast meer van ratten en muizen, en hij was gewoon heel lief.
Nu hebben we gelukkig weer een manegekat, leden ontwormen/ontvlooien hem en hij krijgt 1 x per dag een lekker vleesmaaltje Lachen Voor de rest pakt ie af en toe een rat of een muis, maar daar hoor je mij niet over klagen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:12

haha zo heeft mijn oma mijn goudvissen vermoord ROFL ze vond het water wat koud, en dacht, ik doe er lekker warm water in, hebben die beestjes het ook weer warm.. tsja, dat had ze beter niet kunnen doen...

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 15:52

ooit eens een musje overreden. gelukkig wel met het wiel dus in een keer dood. Kon hem niet eens meer van het asflat schrapen zo plat als een dubje.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:41

Schiet me net te binnen dat ik per ongeluk een kanarie heb vermoord op mijn stage... Bloos
Ik had het laatje van het hok schoongemaakt, joeg alle vogeltjes van de bodem en schuif de la dicht.
Wilde het laatje niet helemaal dicht, dus ik duwen, vervolgens na een paar mislukte pogingen kijken:
geplette kanarie. Bloos!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:47

Niet vermoord, maar wel ervoor gezorgd dat ie dood ging. Bij ons op de manege lag een piepklein muisje, je zag duidelijk dat ie pijn had aangezien ie net in de dood maar nog levende fase was.
Toen ben ik naar de stalhulp gelopen, en die heeft hem dat tikje gegeven dat ie dood was. Heel erg natuurlijk, maar het is wel beter geweest voor dit muisje!! Ach gut

Verder, vliegen,muggen, horzels.. Dat kan ik allemaal niet meer tellen hoeveel het er zijn geweest..

Over Harry, wat een scheetje! Lovers
Maar het is gewoon een menselijke reactie van je.

Anka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:52

Aranel schreef:
Mijn buurman heeft onze goudvis, blubmans, vermoord Vriendjes zijn? Tong uitsteken
We waren 2 weken op vakantie en hij was vergeten de vissenkom schoon te maken..

Ook heeft mijn moeder eens per ongeluk bleekwater in de vissenkom laten zitten.. toen waren ze de volgende dag ook alletwee dood Nagelbijten / Gniffelen

Ikzelf heb heel vaak insecten gedood (als ik het durf) maar dat vind ik niet echt onder dieren vallen, zoals dat lieve muissie in de beginpost Lovers

En iemand bij mij op de manege heeft een keer de stalkat de nek omgedraaid Huilen
Ze vonden dat ie 'lastig' was. Sinds dat beessie er was hadden we geen overlast meer van ratten en muizen, en hij was gewoon heel lief.
Nu hebben we gelukkig weer een manegekat, leden ontwormen/ontvlooien hem en hij krijgt 1 x per dag een lekker vleesmaaltje Lachen Voor de rest pakt ie af en toe een rat of een muis, maar daar hoor je mij niet over klagen Knipoog

Nagelbijten / Gniffelen Arme vissen
Maar van de kat vind ik er echt wel over! Je draait niet een kat zijn nek om, gewoon omdat ie "lastig" is! Maar daar kan jij natuurlijk niets aan doen.. Ach gut

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 22:52

SPINNEN! Vork