Wat voor soort spin is dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Re: Wat voor soort spin is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:30

Iemand mijn kat hebben? Ik geef geld toe als ik een exemplaar kan vinden dat ook daadwerkelijk enge beesten kilt!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:33

Dapper Afgod

Mijn Vriend Spin is volgens mij gewieberd, ben gewapend met SPSSboek de badkamer ingeweest en ik zag hem nergens meer Cool

Ik wil ook een kat die spinnen vreet!

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:38

Dat van de spin in de auto had ik een paar weken terug ook, maar ik kon niet stil gaaan staan... Brrrrr! Ik heb een doekje uit mijn dashboardkastje gepakt en het raam opengezet en hem gepakt met het doekje terwijl ik dus gewoon nog reed... Vreselijk!!! Dat ik geen dingen heb geraakt met de auto is mij een raadsel!

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:48

Krijg er helemaal de rillingen van als ik dit topic lees.
Maar wat een grote spinnen zeg Bloos!

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:49

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:51

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:52

Dat plaatje ken ik, echt té griezelig gewoon Scheve mond Maar was daar niet iets mee dat dat eigenlijk een soort schorpioenen zijn?

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:54

Ja zoiets volgens mij wel.. Maar ik vind ze er dood eng uit zien!die kerel vond hem in z'n slaapzak Nagelbijten / Gniffelen
Edit:het zijn wel echt spinnen maar worden ook wel eens sun scorpions genoemd.. ze kunnen een meter hoog springen!en je arm eraf eten Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door RoCKyLoVE op 03-10-07 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:55

RoCKyLoVE schreef:
brrr! ik ben als de dood voor spinnen!
Ik durf ze niet eens dood te maken..
deze spinnen zijn pas groot:
http://noleftturns.ashbrook.org/images/camel_spider.jpg

Eigenlijk vind ik dit meevallen. Ze zien er niet zo eng uit als spinnen... Daar zijn ze te groot voor, en ze hebben ook geen beharing

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:56

Het is een huisspin. Ik weet dat omdat ik er vorig jaar even de Elsevier Natuurgids op heb nageslagen toen ik er een in de badkamer ontdekte! Had inderdaad ook nog nooit zo'n grote gezien en wilde ff checken of het geen enge uitheemse (lees: uitgebroken) giftige soort was.

Ze zijn niet gevaarlijk of iets dergelijks. Ze houden van vochtige plekken en zijn daarom vaak terug te vinden in badkamers (en dus ook vochtige schuren) Voor alles spinnenfreaks: ze kunnen erg hard rennen (stond er ook...serieus)

Mijn advies, niet doodmaken. Spinnen zijn niet eng. Als je hem liever niet beetpakt gewoon even een bekertje over hem heen zetten, papiertje ertussen schuiven en naar buiten gooien.

Dit soort beeste eten insecten die véél vervelender zijn. Dus in feite zijn ze goed.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:58

Hoi, schorpioenen zijn spin-achtigen dus valt het hele zooitje onder dezelfde familie! Vind ze doodeng maar ben wel geboren onder het sterrenbeeld. Gelukkig heb ik geen 8 poten, want dan rende ik de hele dag weg voor mezelf!
Haha!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:00

_Sigrid_ schreef:
Het is een huisspin. Ik weet dat omdat ik er vorig jaar even de Elsevier Natuurgids op heb nageslagen toen ik er een in de badkamer ontdekte! Had inderdaad ook nog nooit zo'n grote gezien en wilde ff checken of het geen enge uitheemse (lees: uitgebroken) giftige soort was.

Ze zijn niet gevaarlijk of iets dergelijks. Ze houden van vochtige plekken en zijn daarom vaak terug te vinden in badkamers (en dus ook vochtige schuren) Voor alles spinnenfreaks: ze kunnen erg hard rennen (stond er ook...serieus)

Mijn advies, niet doodmaken. Spinnen zijn niet eng. Als je hem liever niet beetpakt gewoon even een bekertje over hem heen zetten, papiertje ertussen schuiven en naar buiten gooien.

Dit soort beeste eten insecten die véél vervelender zijn. Dus in feite zijn ze goed.

Ik ben niet overtuigd Haha!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:01

Anna01 schreef:
Eigenlijk vind ik dit meevallen. Ze zien er niet zo eng uit als spinnen... Daar zijn ze te groot voor, en ze hebben ook geen beharing

Ik zal even wat voor je uploaden, momentje. Ze zijn er namelijk ook een slagje kleiner. Vriendlief heeft er vakantiefoto's van Haha!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:02

brrr
tis dat ik nog banger ben voor die hele grote groene sprinkhanen brrr als ik het typ lopen de rillingen al over mn rug

maar wij noemen die spinnen stof spinnen waarom weet ik niet, dr liep hier een week geleden toch een joekel over de bank mn ratten waren los en die hebben hem gevangen heb geen foto's gemaakt want ik schrok me dood hij liep langs me schouder brrr

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:03

Gezellige vakantie zal dat geweest zijn Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben ook niet overtuigd Clown Hoewel ik doodmaken dan wel weer een beetje zielig vind, en per slot van rekening roeien ze wel mijn muggenplaag uit...

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:03

zo, das een grote!! en die achter de klok lijkt echt heel groot!
ik heb er ook wel eens een zo gezien, ik vind ze altijd wel mooi om te zien, maar deze was best groot. mijn zus en ik wilden een foto maken, maar toen was ie weg....
ik ben niet echt bang voor spinnen, maar toen voelde ik het even overal kriebelen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:04

basisbrok schreef:
brrr
tis dat ik nog banger ben voor die hele grote groene sprinkhanen brrr als ik het typ lopen de rillingen al over mn rug

maar wij noemen die spinnen stof spinnen waarom weet ik niet, dr liep hier een week geleden toch een joekel over de bank mn ratten waren los en die hebben hem gevangen heb geen foto's gemaakt want ik schrok me dood hij liep langs me schouder brrr

gatverdarrie, pakken ratten spinnen? da's wel handig! Vind die grote spinnen op die foto's op een of andere manier niet zo eng, lijken op knutselspinnen. Zwart vind ik enger ogen eerlijk gezegd. Bloos

_Daph

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:12

iellllll, zo 1 hadden wij ook!! maar wel iets kleiner

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:14

Heb laatst een emmer heet water genomen, spiritus en bleek erin en met een lange stok de tuin door gegaan. Geloof dat ik er wel 50 had varierend van groot tot klein. Heb er nu nog meeeeeeer dan genoeg in de tuin. Ik mep ook altijd de mannetjes naar een andere wereld, zonder mannetjes geen kleine spinnetjes :-D

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:14

Afbeelding

_Daph

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:18

die zie ik niet graag naast me bed Tong uitsteken

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:19

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:21

ik ben niet echt bang voor spinnen maar die eerste schrik altijd!
ik reageer altijd eerst vrij heftig en ga m daarna indien mogelijk nader bestuderen maar wel op veilige afstand Tong uitsteken

heb zelf ook al de nodige ervaringen met spinnen....

eerst op de camping...daar zaten ook van die wolfspinnetjes....eerst liet ik ze zitten totdat er 1 nacht was dat er 1tje tussen mijn tieten door kroop in mijn nachthemd Misselijk
daarna roeide ik eerst alle spinnen uit voordat ik ging slapen Clown

en ook een keer bij mijn ouders thuis...we dachten dat we een muis over het laminaat hoorde lopen totdat we de ontdekking deden dat het dus zo een grote huisspin was...
mijn vader ging hem heel dapper met schoenmaat 45 te lijf maar zelfs na 2 fikse rammen renden het kreng gewoon nog door.....vervolgens zijn we 2 uur lang op jacht geweest en hem uiteindelijk opgezogen met de stofzuiger en de stofzuigerzak gelijk verwijderd en weggegooid (aangezien ze daaruit kunnen kruipen Nagelbijten / Gniffelen )

het feit dat hier verduidelijkt word dat ze ook wel renspinnen genoemd worden vind ik minder aangenaam Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:22

Brr, ik ben blij dat ik daar niet woon zeg Nagelbijten / Gniffelen
Die camel spider is echt vet eng Scheve mond

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:23

MissJ schreef:
_Sigrid_ schreef:

Ik ben niet overtuigd Haha!

Deze hiero ook niet, papiertje ertussen......die is maf!( positief bedoelt hoor) Durf zo'n beest niet eens dood te meppen met een telefoonboek laat staan een papiertje ertussen en dan netjes naar buiten brengen zodat hij weer naar binnen kan rennen zeker?? Ben niet gek Frusty