Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
RoCKyLoVE schreef:brrr! ik ben als de dood voor spinnen!
Ik durf ze niet eens dood te maken..
deze spinnen zijn pas groot:
http://noleftturns.ashbrook.org/images/camel_spider.jpg
RoCKyLoVE schreef:brrr! ik ben als de dood voor spinnen!
Ik durf ze niet eens dood te maken..
deze spinnen zijn pas groot:
http://noleftturns.ashbrook.org/images/camel_spider.jpg
_Sigrid_ schreef:Het is een huisspin. Ik weet dat omdat ik er vorig jaar even de Elsevier Natuurgids op heb nageslagen toen ik er een in de badkamer ontdekte! Had inderdaad ook nog nooit zo'n grote gezien en wilde ff checken of het geen enge uitheemse (lees: uitgebroken) giftige soort was.
Ze zijn niet gevaarlijk of iets dergelijks. Ze houden van vochtige plekken en zijn daarom vaak terug te vinden in badkamers (en dus ook vochtige schuren) Voor alles spinnenfreaks: ze kunnen erg hard rennen (stond er ook...serieus)
Mijn advies, niet doodmaken. Spinnen zijn niet eng. Als je hem liever niet beetpakt gewoon even een bekertje over hem heen zetten, papiertje ertussen schuiven en naar buiten gooien.
Dit soort beeste eten insecten die véél vervelender zijn. Dus in feite zijn ze goed.
Anna01 schreef:Eigenlijk vind ik dit meevallen. Ze zien er niet zo eng uit als spinnen... Daar zijn ze te groot voor, en ze hebben ook geen beharing
basisbrok schreef:brrr
tis dat ik nog banger ben voor die hele grote groene sprinkhanen brrr als ik het typ lopen de rillingen al over mn rug
maar wij noemen die spinnen stof spinnen waarom weet ik niet, dr liep hier een week geleden toch een joekel over de bank mn ratten waren los en die hebben hem gevangen heb geen foto's gemaakt want ik schrok me dood hij liep langs me schouder brrr
MissJ schreef:_Sigrid_ schreef:Het is een huisspin. Ik weet dat omdat ik er vorig jaar even de Elsevier Natuurgids op heb nageslagen toen ik er een in de badkamer ontdekte! Had inderdaad ook nog nooit zo'n grote gezien en wilde ff checken of het geen enge uitheemse (lees: uitgebroken) giftige soort was.
Ze zijn niet gevaarlijk of iets dergelijks. Ze houden van vochtige plekken en zijn daarom vaak terug te vinden in badkamers (en dus ook vochtige schuren) Voor alles spinnenfreaks: ze kunnen erg hard rennen (stond er ook...serieus)
Mijn advies, niet doodmaken. Spinnen zijn niet eng. Als je hem liever niet beetpakt gewoon even een bekertje over hem heen zetten, papiertje ertussen schuiven en naar buiten gooien.
Dit soort beeste eten insecten die véél vervelender zijn. Dus in feite zijn ze goed.
Ik ben niet overtuigd