Bijtgrage hond vergrijpt zich aan baby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Re: Bijtgrage hond vergrijpt zich aan baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:18

ach sielughe hond.... iedereen die dat roept nodig ik uit deze hond lekker een uurtje met hun eigen kind, nichtje of buurmeisje te laten....

Deze kruising is zeker niet verboden omdat ze gewoon lelijke honden zijn en ook niet omdat ze kromme poten hebben...
Deze kruising is verboden omdat het levensgevaarlijke honden oplevert!
En iedereen die toch zo'n sgattie wil vrijpleiten kan net zo goed een krokodil in huis nemen! die zijn net zo betrouwbaar!

Gadver wat kan ik ziek worden van mensen die dit ""ras" nog steeds tussen mensen wil laten opgroeien, worden jullie nou echt nooit eens wat wijzer?

Er zijn 1000den hondenrassen, waarom zou je in godsnaam, juist deze honden in huis willen hebben?
Koop een bull terriër. ook lelijk, ook stoer en 99 van de 100 keer hartstikke lief!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:22

Maar niet controversieel genoeg en dus niet stoer genoeg!

madameke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:25

meissielief schreef:
ik snap ook niet dat mensen een hond nemen bij een baby en al helemaal niet een hond die je niet vanaf pup hebt , mensen die de hond verkopen , zullen niet altijd eerlijk zijn dus ik zou dat zelf niet doen , je weet niet waarom de mensen de hond hebben gekocht

nou ik ben zelf ook opgegroeid met 2 bouviers en de ene hadden me ouders uit het asiel gehaald toen ik ook nog baby was.
het is maar net hoe je ouders er mee omgaan vind ik maar ook wat voor hond je in huis neemt nou vind ik ook dat je nooit weet wat voor hond je in huis neemt dus je neem wel een risico.
nou hadden me ouders de hond al iets langer en daarna kwam ik en het is gewoon prima gegaan al die jaren dat ze bij ons is geweest.
Ik vind dat het dus ook wel goed kan gaan en dat is vast niet alleen bij mij.
ik vind dat de fout gewoon bij de ouders leg wat er ook is gebeurd hun hebben de verantwoordelijkheid over de hond en de baby.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:25

katiavl schreef:
Een hond kan wel zomaar bijten zucht Lachen

tuurlijk kan een hond zomaar bijten maar niet altijd vaak heeft het wel met omstandigheden te maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:26

En sommige honden vallen wel vaker vanuit het niets aan

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:30

meissielief schreef:
katiavl schreef:
Een hond kan wel zomaar bijten zucht Lachen

tuurlijk kan een hond zomaar bijten maar niet altijd vaak heeft het wel met omstandigheden te maken

Dat wel, maar toch komt er meer dat pathologische agressiviteit tegenwoordig. Meer dan de vroegere enkeling heeft een kronkel in zijn of haar hersennen.
Daar moet je dan ook rekening mee houden. In zo een discussies vroeger was het makkelijk om te zeggen omstandigheden, nu zit je al met dat eerste. Welke hond heeft het en welke hond niet, vanbuiten kan je het niet zien.
Maar goed ze zijn het meer en meer aan het onderzoeken ben benieuwd wat er uitkomt dat bedoel ik Haha!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:32

Ik word ziek van mensen die denken dat dit soort gedrag echt ligt aan het ras..
Tuurlijk, dit is een ras dat niet ieder mens in huis kan nemen, maar reken er maar op dat dit soort honden reuze lief kunnen zijn als ze maar GOED en STRENG zijn opgevoed.
Helaas gebeurt dat niet altijd en dan krijg je valse honden..
Tuurlijk heb je meer risico met dit soort rassen..

madameke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:33

amondi schreef:
ach sielughe hond.... iedereen die dat roept nodig ik uit deze hond lekker een uurtje met hun eigen kind, nichtje of buurmeisje te laten....

ik vind dat je nooit een hond alleen mag achterlaten met een klein kind of baby dat is zowieso levensgevaarlijk!!
dat maak dan echt niet uit wat voor een hond het is natuurlijk is de ene ras wat aggresiever dan de andere maar dan heb je tog wel kans dat het niet goed gaat, lijk me logisch.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:34

Sjah achterlaten je kunt het ook zo stellen kind ligt te slapen in de kinderkamer, de deur staat open, hond glipt binnen soms zijn ze verdomd snel. En dan is het ook gebeurd Lachen
Niet dat het gebeurd is maar dat kan ook

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:37

Een (normale, dus zonder kronkels) hond zou nooit zomaar naar zo'n jong kind grijpen. De meest voorkomende reden is toch jaloersie. Je moet een hond zodra het kind er is overal mee betrekken.. Met de luier verschonen ect.
Zorg ervoor dat ze allebei evenveel aandacht krijgen. Alleen dan voorkom je dat.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:37

Ik heb gelezen dat het in de tuin is gebeurd. Kindje heeft gewoon gekropen en de hond is er zonder enige aanleiding bovenop gesprongen....

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:38

ff oftopic , ik snap niet waarom iedereen gilt dat die honden zo gevaarlijk zijn, de meeste hebben er nog nooit 1 gehad die oordelen van wat ze horen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:39

traan_beauty schreef:
Ik word ziek van mensen die denken dat dit soort gedrag echt ligt aan het ras..
Tuurlijk, dit is een ras dat niet ieder mens in huis kan nemen, maar reken er maar op dat dit soort honden reuze lief kunnen zijn als ze maar GOED en STRENG zijn opgevoed.
Helaas gebeurt dat niet altijd en dan krijg je valse honden..
Tuurlijk heb je meer risico met dit soort rassen..

Ja ja........ Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:39

meissielief schreef:
ff oftopic , ik snap niet waarom iedereen gilt dat die honden zo gevaarlijk zijn, de meeste hebben er nog nooit 1 gehad die oordelen van wat ze horen

Is dat zo? In mijn geval niet in ieder geval.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:41

Dan ben jij één van de weinigen.
Of je hebt alleen maar slechte ervaringen Lachen .

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:41

amondi schreef:

Deze kruising is zeker niet verboden omdat ze gewoon lelijke honden zijn en ook niet omdat ze kromme poten hebben...
Deze kruising is verboden omdat het levensgevaarlijke honden oplevert!
En iedereen die toch zo'n sgattie wil vrijpleiten kan net zo goed een krokodil in huis nemen! die zijn net zo betrouwbaar!

Gadver wat kan ik ziek worden van mensen die dit ""ras" nog steeds tussen mensen wil laten opgroeien, worden jullie nou echt nooit eens wat wijzer?

Er zijn 1000den hondenrassen, waarom zou je in godsnaam, juist deze honden in huis willen hebben?
Koop een bull terriër. ook lelijk, ook stoer en 99 van de 100 keer hartstikke lief!

die honden worden niet zo geboren!!!!
die worden zo gemaakt door de mens!!!
en dat snappen vele niet!!! Boos!

en 9 van de 10 mensen hebben een verkeerde (ras) hond in huis!!
Laatst bijgewerkt door gipsyboy op 15-08-07 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:42

meissielief schreef:

Of ze volgen de statestieken Lachen ( de wetenschappelijke toch)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:43

traan_beauty schreef:

Ik heb helemaal geen slechte ervaring met mijn hond. Maar ik weet wel waar ze toe in staat zijn, ik heb geen blinddoek om.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:43

Lab_iris schreef:
hopla schreef:
weer een onschuldige hond de dupe.

Ja dat zeker Boos! en waarom moet het ras Bulldog dan altijd zo nadrukkelijk worden gezegd Verward als het een jack russel was ofzo zeggen ze het vast niet.. dat ras is gewoon bestempeld met * Gevaarlijk *

Jack Russells horen evenzeer tot t lijstje agressieve honden. (hier ooit opt nieuws geweest)
terwijl k er thuis 3 heb waar je et kleinste kind bij kunt laten.

amondi; dat is het grootse en minst onderbouwde vooroordeel datik al ooit heb gelezen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:45

gipsyboy schreef:
die honden worden niet zo geboren!!!!
die worden zo gemaakt door de mens!!!
en dat snappen vele niet!!! Boos!

Nee hoor de pitbullachtigen worden zo geboren....bijten vanuit het niets... Bloos

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:45

Honden zijn natuurlijk wel roofdieren, waar je mee op moet passen in het geval van het hebben van een baby in huis. Dus heel leuk om te roepen dat ze zo 'gemaakt' zijn door de mens, maar nog geen reden om een goed opgevoede hond alleen met een baby te laten (of uberhaupt in de buurt van een baby te houden).

Iedere jonge ouder zou het gevaar moeten weten, lijkt mij. Ik kan me er in elk geval niets bij voorstellen dat je je kind door de tuin laat kruipen, terwijl er zo'n hond bij ligt/zit/loopt/staat. Gestoord

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:47

faye schreef:
traan_beauty schreef:

Ik heb helemaal geen slechte ervaring met mijn hond. Maar ik weet wel waar ze toe in staat zijn, ik heb geen blinddoek om.

Dat weet ik ook heel goed. Maar mijn mening is dat je met élke hond moet oppassen en dat het niet speciaal aan dit ras ligt.

En ja.. Jack russels zijn 9 van de 10 keer hele gemene beesten die ook een goede opvoeding nodig hebben (maar ze komen vaak niet bij goede mensen terecht, helaas). Ze zijn zo klein en schattig, daarom mogen ze alles..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:48

Je moet ook mt elke hond oppassen, maar dit soort honden zijn wel met een doel gefokt en dat mag je nooit uit het oog verliezen. Een echte liefhebber doet dat ook niet.
EN als ze bijten richten ze ook nog eens meer schade aan, kortom, als dergelijke honden bijten moeten ze gewoon afgemaakt worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:50

traan_beauty schreef:
Dat weet ik ook heel goed. Maar mijn mening is dat je met élke hond moet oppassen en dat het niet speciaal aan dit ras ligt.

En ja.. Jack russels zijn 9 van de 10 keer hele gemene beesten die ook een goede opvoeding nodig hebben (maar ze komen vaak niet bij goede mensen terecht, helaas). Ze zijn zo klein en schattig, daarom mogen ze alles..

helemaal niet waar, Jacks zijn geen gemene beesten zijn hele lieve beesten maar ze hebben wel duidelijke grenzen nodig. We hebben hier 3 schatten van Jack Russells zitten! Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-08-07 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:52

Bij elk ras heb je wel doorgedraaide exemplaren zitten, maar zaak is wel die eruit te krijgen.