Thirza(puppy) 1e nacht alleen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Re: Thirza(puppy) 1e nacht alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:27

Ja juist, langzaam zeg je zelf al, maar in je eerste post staat dat niet zo vermeld Lachen
Maargoed, dit is een ellendelange discussiek, iedereen moet het doen op zn eigen manier, mijn manier is de anders manier niet en andersom net zo..dat is ieders goedrecht..ben alleen soms wat gefrustreerd om de ontwetendheid van veel mensen die een hondje maar opsluiten en daar verder totaal niet bij nadenken, omdat die site zegt dat het goed is, is het ook meteen goed...nonsens denk ik dan.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 16:28

Ja maar ik heb ook niet in mijn eerste post staan dat ik WEL direct het deurtje dicht heb gedaan?

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:32

je begint met bench naast bed, gaat dat goed ga je steeds stukje verder bij bed vandaan tot je op plek bent waar bench moet komen. als ze begint te janken/piepen absoluut geen aandacht aan geven, maar laten schrikken, zodat ze leert als ik blaf gebeurd er iets niet leuks en het blaffen gata ze dan als negatief ervaren. je kan dr laten schrikken door bijv de radio ineens keihard aan te doen (zonder dat ze jouw ziet dus) of iets heel hard tegen de bench aan te gooien (slipketting/vol spafjesje oid). succes!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:35

sunnygirl schreef:
je begint met bench naast bed, gaat dat goed ga je steeds stukje verder bij bed vandaan tot je op plek bent waar bench moet komen. als ze begint te janken/piepen absoluut geen aandacht aan geven, maar laten schrikken, zodat ze leert als ik blaf gebeurd er iets niet leuks en het blaffen gata ze dan als negatief ervaren. je kan dr laten schrikken door bijv de radio ineens keihard aan te doen (zonder dat ze jouw ziet dus) of iets heel hard tegen de bench aan te gooien (slipketting/vol spafjesje oid). succes!

Ik mag toch hopen dat je dit niet meent hè???!!!!
Fijne evenwichtige pup zul jij op deze manier krijgen! Stoom uit je oren

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:45

Citaat:
Ja, se slaapt in een bench

anders is het huis straks kapot

sja, als jij zegt datz e anders je huis straks kapot maakt, gok ikz o dat het deurtje wel degelijk dichtzat, anders heeft heel die bench geen nut..laat het dan geen deurtje zijn, er moet iets geblokkeerd zijn, want je bent bang dat je huis straks kapot is.
Ook al staat het er niet letterlijk, zo leest iedereen het wel.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:49

x_Marr schreef:
Nou Thirza had er geen problemen mee dat het deurtje dicht ging, als je ze er maar langzaam aan laat wennen.

Dat wil niet zeggen dat iedere hond er zo makkelijk in is.

En nogmaals, ik heb het al eerder gezegd: ik heb geen probleem met een bench en al helemaal niet als het deurtje open staat. Kennelijk vind je dat dan gewoon mooier in huis staan dan een mand.

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:35

@SGWOllie: ik meen dit wel! mag ik vragen waarom jij denkt van niet en zo heftig reageert????

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:52

sunnygirl schreef:

Ik hoopte nochthans ook dat deze uitleg expres bedoeld was om reacties uit te lokken, als ie serieus is.. Scheve mond

Vraagje, waarom doe je het op deze manier?

Waarom ik zou hopen dat jij dit gewoon niet doet, is omdat je er gewoon niets mee bereikt.. Behalve misschien een erg angstige hond. Zelfs als je pup al op de leeftijd is gekomen dat hij de link kan leggen tussen blaffen en aandacht krijgen, hij kan die link even goed leggen tussen blaffen en negatieve aandacht krijgen..
Het negeren van gepiep en geblaf van een jonge pup zal niet gauw voor trauma's zorgen, hetgeen jij doet zal des te meer voor trauma's zorgen.

Nog een vraagje, als je hond gewoon blaft en "aandacht" vraagt als je erbij bent.. Wat doe je dan?

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:00

haha, zullen we het er maar bij houden dat jullie hier duidelijk niet de gedragsdeskundige zijn dan. ga je er even in verdiepen, dan snap je waarom het zo moet.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:03

sunnygirl schreef:
haha, zullen we het er maar bij houden dat jullie hier duidelijk niet de gedragsdeskundige zijn dan. ga je er even in verdiepen, dan snap je waarom het zo moet.

Leg het dan eens uit..
Ik stel mijn vragen opnieuw:Waarom doe je het op deze manier? En als je hond gewoon blaft en "aandacht" vraagt als je erbij bent, wat doe je dan?

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:10

sunnygirl schreef:

Dierenartsen zijn nou niet echt gedragskundigen, en al helemaal niet de assistentjes Clown

Ik word dan wel persoonlijk aangevallen, maar niemand heeft ook maar 1 goede reden gegeven om een bench te gebruiken.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:13

Bindi schreef:
sunnygirl schreef:

Dierenartsen zijn nou niet echt gedragskundigen, en al helemaal niet de assistentjes Clown

Ik word dan wel persoonlijk aangevallen, maar niemand heeft ook maar 1 goede reden gegeven om een bench te gebruiken.

Ik vind mijn redenen nochthans goed genoeg Vork.

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:14

omdat dat zo bij je opleiding gedrag zo geleerd wordt.de hond moet weten dat hij geen aandacht krijgt als hij blaft. blaffen is iets negatiefs, dus als je m aandacht geeft heeft ie zijn zin toch. mijn hond vraagt ook geen aandacht. jij bent de roedelleider en bepaald wannneer er aandacht gegeven wordt en aan wie.als je thuis komt en je hond vraagt om aandacht geef je m dat toch ook niet? als hij rustig is en niet meer om je heen darteld dan kan hij aandacht krijgen, eerder niet. zo wertk het in roedel ook en dat is toch hetgeen je wil nabootsen??

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:16

haha, wie heeft het hier over de dierenartsassi's. daar werk ik ja,heeft hier nix mee te maken

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:18

Voor een uurtje, kan ik nog ergens inkomen.

Maar hele nachten en hele/halve dagen? Opsluiten? Nee, dank je de koekoek.

Een hond leert niets van een bench, verveelt zich dood, kan niet fatsoenlijk omdraaien of wat dan ook, dat wil je toch niet??

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:47

sunnygirl schreef:
omdat dat zo bij je opleiding gedrag zo geleerd wordt.de hond moet weten dat hij geen aandacht krijgt als hij blaft. blaffen is iets negatiefs, dus als je m aandacht geeft heeft ie zijn zin toch. mijn hond vraagt ook geen aandacht. jij bent de roedelleider en bepaald wannneer er aandacht gegeven wordt en aan wie.als je thuis komt en je hond vraagt om aandacht geef je m dat toch ook niet? als hij rustig is en niet meer om je heen darteld dan kan hij aandacht krijgen, eerder niet. zo wertk het in roedel ook en dat is toch hetgeen je wil nabootsen??

Dat klopt, maar de manier waraop maakt een duidelijk verschril. Ik krijg hierbij hetzelfde gevoel als een schokhalsband, bij een blaf krijgt de hond een pijnlijke impuls, auw, blaffen doet pijn, dus ik durf nooit meer te blaffen..Lekker diervriendelijk, blaffen doen ze om iets duidelijk te maken en als jij dus niet naar je hond luisterd op een gezonde manier, dan ben je lekker bezig idd. Hiermee bedoel ik, er zijn veel te weinig mensen die echt luisteren naar een dier..maar dat begrijpen alleen de mensen die verder kijken dan de theorieboeken.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:51

Edit: ik wil hier dus even mee aangeven dat ik 2 keffers thuis heb zitten. Zij blaffen wanneer er iemand aanbelt, of wanneer de postbode langskomt, of wanneer er iemand in de tuin zit. Heel logisch, er gebeurd iets spannends en geven dat aan aan hun baasje. Om dat grof af te straffen is imo totaal niet nodig.
Mijn hondjes hebben prima geleerd dit niet te doen op heel diervriendelijke manieren. Zij mogen overigens blaffen als er iemand de tuin inkomt, zij mogen blaffen als er iemand aanbelt..dan doe ik open, dan zeg ik dat ze stil moeten zijn, laat ik diegene binnen, zeg diegene gedag, diegene trekt zn jas uit en geeft mn honden een aai, in die tussentijd zijn ze al óf stil, óf dartelen ze vrolijk rond de binnenkomer rond..heb ik NOOIt dergelijke materialen voor hoeven gebruiken hoor. Stemgeluid werkt prima en een waarschuwende vinger met PAS OP HOOR werkt ook perfect.
Ze naar hun plaats te wijzen, of als ze heel klein zijn even bij de nekvel te pakken, naar de grond t duwen en je stem te gebruiken. Zo doet de moeder dat ook als het niet naar haar zin is, zo laat je ook merken dat je de baas bent en op een gecontroleerde, vriendelijke manier zonder dat je hond bang hoeft te zijn als er muziek komt oid.

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:58

ben ik ff blij dat ik jullie honden niet heb zeg

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:01

hihi, hoezo? Keurig opgevoed hoor en nog erg gezellig ook Tong uitsteken

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:02

sunnygirl schreef:

Waarom geef jij je hond dat WEL aandacht? Welliswaar negatieve aandacht, maar aandacht is en blijft aandacht. Als deze manier bij jullie opleiding wordt aangereikt, dan zou ik toch eens deftig gaan nakijken of je wel in de juiste opleiding zit.

Ik moet zeggen, ik ben alles behalve een gedragsdeskundige. Maar mijn vader zou er wel voor kunnen doorgaan. Hij is gediplomeerd gehoorzaamheidsinstructeur op hondenscholen en wordt vrij regelmatig geraadpleegt voor gedragsproblemen, welke tot hiertoe allemaal met respect en succes aangepakt zijn. En ook hij keurt deze manier erg af. Negeren is de beste oplossing om "aandacht vragen" af te leren, aandacht geven (zowel negatief als positief) versterkt dit gedrag gewoon.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:10

Kimberley77 schreef:
Edit: ik wil hier dus even mee aangeven dat ik 2 keffers thuis heb zitten. Zij blaffen wanneer er iemand aanbelt, of wanneer de postbode langskomt, of wanneer er iemand in de tuin zit. Heel logisch, er gebeurd iets spannends en geven dat aan aan hun baasje. Om dat grof af te straffen is imo totaal niet nodig.
Mijn hondjes hebben prima geleerd dit niet te doen op heel diervriendelijke manieren. Zij mogen overigens blaffen als er iemand de tuin inkomt, zij mogen blaffen als er iemand aanbelt..dan doe ik open, dan zeg ik dat ze stil moeten zijn, laat ik diegene binnen, zeg diegene gedag, diegene trekt zn jas uit en geeft mn honden een aai, in die tussentijd zijn ze al óf stil, óf dartelen ze vrolijk rond de binnenkomer rond..heb ik NOOIt dergelijke materialen voor hoeven gebruiken hoor. Stemgeluid werkt prima en een waarschuwende vinger met PAS OP HOOR werkt ook perfect.
Ze naar hun plaats te wijzen, of als ze heel klein zijn even bij de nekvel te pakken, naar de grond t duwen en je stem te gebruiken. Zo doet de moeder dat ook als het niet naar haar zin is, zo laat je ook merken dat je de baas bent en op een gecontroleerde, vriendelijke manier zonder dat je hond bang hoeft te zijn als er muziek komt oid.

Ja Mee eens. Onze honden zijn ook keffers, maar geen vervelende keffers.. Daar is een groot verschil tussen. Je hebt van die honden die om het minste blaffen en die je ook niet kan gestopt krijgen. Als ze bij ons blaffen omdat er iemand aan de poort komt is een simpele "Gedaan" al voldoende om hun te laten stoppen met blaffen.
Verder zijn ze ook wel zo slim geweest om ons gemanipuleerd te krijgen Clown, maar niet op een heel verkeerde manier. Ze blaffen namelijk ook als ze naar buiten hun behoeften dringend moeten gaan doen, en als ze binnen willen als het begint te regenen..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:17

Oja idd, hihi, blaffen, hoewel, meer piepen is het op het moment ik ze aankijk, zelf ga plassen, dan weten ze als ik ben geweest, zij ook mogen. Heel stom erin geslopen op die manier. Ze rennen naar de haldeur op het moment ik doortrek en daar blaffen ze idd..dat is soms wel irritant, maar ach, zo kan ik af en toe ook wel irritant zijn en zo heeft ieder dier en ieder mens zn eigen kronkels en dingen Knipoog

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:22

Kimberley77 schreef:
Oja idd, hihi, blaffen, hoewel, meer piepen is het op het moment ik ze aankijk, zelf ga plassen, dan weten ze als ik ben geweest, zij ook mogen. Heel stom erin geslopen op die manier. Ze rennen naar de haldeur op het moment ik doortrek en daar blaffen ze idd..dat is soms wel irritant, maar ach, zo kan ik af en toe ook wel irritant zijn en zo heeft ieder dier en ieder mens zn eigen kronkels en dingen Knipoog

Liever een hond die waarschuwt als zijn blaas op springen staat dan eentje die het hele huis onderzeikt hoor Knipoog

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:33

Een pup laten schrikken als hij blaft of jankt? Ja, dan bereik je vast wat je wilt. Arme pup.....

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 21:49

Kimberley77 schreef:
Citaat:
Ja, se slaapt in een bench

anders is het huis straks kapot

sja, als jij zegt datz e anders je huis straks kapot maakt, gok ikz o dat het deurtje wel degelijk dichtzat, anders heeft heel die bench geen nut..laat het dan geen deurtje zijn, er moet iets geblokkeerd zijn, want je bent bang dat je huis straks kapot is.
Ook al staat het er niet letterlijk, zo leest iedereen het wel.

Leuk dat je de smileys die het verduidelijken hebt weggehaald Knipoog
Zo kan ik ook beginnen.

En ja 's avonds zit het deurtje dicht, dan slaapt ze de hele nacht, en als ze wel wakker wordt heeft ze speelgoed.

Pups moeten ook leren om zichzelf bezig te houden.
Hoe moet het anders als je weg bent?