Kimberley77 schreef:Edit: ik wil hier dus even mee aangeven dat ik 2 keffers thuis heb zitten. Zij blaffen wanneer er iemand aanbelt, of wanneer de postbode langskomt, of wanneer er iemand in de tuin zit. Heel logisch, er gebeurd iets spannends en geven dat aan aan hun baasje. Om dat grof af te straffen is imo totaal niet nodig.
Mijn hondjes hebben prima geleerd dit niet te doen op heel diervriendelijke manieren. Zij mogen overigens blaffen als er iemand de tuin inkomt, zij mogen blaffen als er iemand aanbelt..dan doe ik open, dan zeg ik dat ze stil moeten zijn, laat ik diegene binnen, zeg diegene gedag, diegene trekt zn jas uit en geeft mn honden een aai, in die tussentijd zijn ze al óf stil, óf dartelen ze vrolijk rond de binnenkomer rond..heb ik NOOIt dergelijke materialen voor hoeven gebruiken hoor. Stemgeluid werkt prima en een waarschuwende vinger met PAS OP HOOR werkt ook perfect.
Ze naar hun plaats te wijzen, of als ze heel klein zijn even bij de nekvel te pakken, naar de grond t duwen en je stem te gebruiken. Zo doet de moeder dat ook als het niet naar haar zin is, zo laat je ook merken dat je de baas bent en op een gecontroleerde, vriendelijke manier zonder dat je hond bang hoeft te zijn als er muziek komt oid.
Mee eens. Onze honden zijn ook keffers, maar geen vervelende keffers.. Daar is een groot verschil tussen. Je hebt van die honden die om het minste blaffen en die je ook niet kan gestopt krijgen. Als ze bij ons blaffen omdat er iemand aan de poort komt is een simpele "Gedaan" al voldoende om hun te laten stoppen met blaffen.
Verder zijn ze ook wel zo slim geweest om ons gemanipuleerd te krijgen
, maar niet op een heel verkeerde manier. Ze blaffen namelijk ook als ze naar buiten hun behoeften dringend moeten gaan doen, en als ze binnen willen als het begint te regenen..