Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Farouche

Re: Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:08

Wij hebben een voliere in de tuin en wij worden soms ook niet goed van de katten die eraankomen hangen, we gooien er gewoon een beker water over en sproeien ze nat met een plantenspuit. Dat vind ik echt niet zielig

Echt stom van die mensen die kinderen een dier geven omdat ze dat zo graag willen..
Ik wou vroeger (ik was 5 ofzo)altijd een paard en een konijn, mijn ouders zeiden altijd; als je 18 bent mag je een paard en als je 12 bent een konijn, dan ben je verantwoordelijk genoeg. Dus ik was vet blij, want ik hoefde nog maar een paar jaar te wachten en blablabla Nagelbijten / Gniffelen maargoed, uiteindelijk kreeg ik een konijn toen ik 8 of 9 was. Maar het werd goed gecontroleerd door mijn ouders, dat het beestje een goed leven kreeg enzo. Gelukkig zeg, moet er niet aan denken dat ik nu, nu ik ''normaal'' kan denken, bedenk dat ik vroeger dieren kreeg en ze verwaarloosde. (snappen jullie het nog Clown )
En mijn paardje kreeg ik toen ik 12 was, maar dat komt omdat we een paardenfamilie hebben Knipoog

Ik heb nu nog steeds dieren en ze hebben het allemaal goed Lachen en niemand anders heeft er last van

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:12

Farouche schreef:
Wij hebben een voliere in de tuin en wij worden soms ook niet goed van de katten die eraankomen hangen, we gooien er gewoon een beker water over en sproeien ze nat met een plantenspuit. Dat vind ik echt niet zielig

Echt stom van die mensen die kinderen een dier geven omdat ze dat zo graag willen..
Ik wou vroeger (ik was 5 ofzo)altijd een paard en een konijn, mijn ouders zeiden altijd; als je 18 bent mag je een paard en als je 12 bent een konijn, dan ben je verantwoordelijk genoeg. Dus ik was vet blij, want ik hoefde nog maar een paar jaar te wachten en blablabla Nagelbijten / Gniffelen maargoed, uiteindelijk kreeg ik een konijn toen ik 8 of 9 was. Maar het werd goed gecontroleerd door mijn ouders, dat het beestje een goed leven kreeg enzo. Gelukkig zeg, moet er niet aan denken dat ik nu, nu ik ''normaal'' kan denken, bedenk dat ik vroeger dieren kreeg en ze verwaarloosde. (snappen jullie het nog Clown )
En mijn paardje kreeg ik toen ik 12 was, maar dat komt omdat we een paardenfamilie hebben Knipoog

Ik heb nu nog steeds dieren en ze hebben het allemaal goed Lachen en niemand anders heeft er last van

Toen ik van mijn ouders konijntjes kreeg zorgde ik er goed voor. Maar ik merk toch wel dat het heel fout had kunnen gaan als mijn ouders mij ook niet in de gaten hielden. Ik ging namelijk hartstikke in protest als ik zn kooi moest verschonen, daarintegen sliep het beest meer ergens anders dan in zijn kooi. Ik denk dat ik mijn kinderen ook pas met een jaar of 10/11 een konijntje geef want mama wordt er anders mee opgescheept.

Edit: Met katten heb ik dit nooit gehad. Mijn poes wampie was alles voor me en we speelde elke dag buiten voor de deur. Toen we gingen verhuizen was hij ontsnapt en weggelopen naar het vorige huis. We hebben hem daar proberen te vangen maar omdat hij toen we daar nog woonden verzot was op een man in de straat, is hij daar blijven wonen. Hij wilde niet terug en dat was beter. Volgens mij is hij verwilderd geraakt en heeft mijn moeder heb nog proberen te vangen toen deze man te overleiden kwam..weet niet waar hij nu is (vind ik nog steeds heel erg). We hebben nu ook een kat en dat is een geweldig beest ook!
Laatst bijgewerkt door LadyElmira op 08-05-07 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:14

Ik vond het ook stom om te doen, maar mjin ouders zeiden altijd dat ik het binnen nu en een uur (ofzo) moest doen, want anders.. (en dan zeiden ze iets Tong uitsteken )

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:15

Farouche schreef:

Dat vind ik extreem humaan!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:16

IKbenEllen schreef:
slimmerik schreef:

Dikke duim verhaal? Haha! Zoiets mag nl. helemaal niet Haha!

Wat niet mag wil niet zeggen dat het niet gebeurt Knipoog

Op een manege? Waar ik weet niet hoeveel bezoekers wel niet komen per dag? Daar liggen écht geen honden met riemen om de nek die een stroomschok krijgen als ze bewegen Knipoog Haha!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:16

Farouche schreef:
Ik vond het ook stom om te doen, maar mjin ouders zeiden altijd dat ik het binnen nu en een uur (ofzo) moest doen, want anders.. (en dan zeiden ze iets Tong uitsteken )

Haha dat deden ze bij mij ook. Maar dan moest ik altijd nog even wat drinken of had ik honger en moest een boterham haha. Mijn vader kon extreem boos worden hierom..daarom had ik er altijd al geen zin meer in. Achteraf gezien was ik gewoon een lui kreng Bloos

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:18

IKbenEllen schreef:
Farouche schreef:

Dat vind ik extreem humaan!

en dat is negatief of positief? Bloos

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:19

slimmerik schreef:
Op een manege? Waar ik weet niet hoeveel bezoekers wel niet komen per dag? Daar liggen écht geen honden met riemen om de nek die een stroomschok krijgen als ze bewegen Knipoog Haha!

Ze liggen in het hok in de hoek van de kantine. Éen van die honden heeft ooit eens een jongetje gebeten en sindsdien moeten alle waakhonden in een hok. Ze zijn er vroeg in de ochtend (ik heb er gewerkt dus ik zag ze) en om 11 uur als de manege dicht ging. Soms mochten ze op de dag met warm weer in de kantine in het hok omdat ze normaliter bij hun baasje in een staancaravan voor de manege woonden. Dat was dan te warm. Genoeg info?

IKbenEllen

Ik kreeg gewoon geen beesten, heb ik toen ik op mezelf ging wonen meteen goed gemaakt. Haha!

tita

en een huis vol beesten gedaan he ellen

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:20

humaan = menselijk (zie zelf maar of dat positief of negatief is Tong uitsteken)

Anoniem

Nou dit topic gaat inmiddels al vrijwel niet meer over het onderwerp waarmee ik begon zie ik................. Clown

Edit: Overigens voor diegene die zij dat hun katten al 20 nestjes gehad hebben maar zij vonden dat de katten niet van hun waren:

Als jij een kat 2 weken lang verzorgt is het wettelijk gezien van jou. Koe
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-05-07 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

IKbenEllen

Farouche schreef:

Voor jou positief, ik kan me voorstellen dat je wel andere dingen wilt doen met het dier wat jouw vogels / vissen de dood in jaagt (of de eigenaar van dat dier Haha! ). Dan is een emmer water echt het allerminste.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:21

Lest schreef:
humaan = menselijk (zie zelf maar of dat positief of negatief is Tong uitsteken)

Nou, neem aan positief dan maar Knipoog want die kat gaat niet dood en word ook niet ziek als er wat water over hem komt hoor...

slimmerik

IKbenEllen

tita schreef:
en een huis vol beesten gedaan he ellen

Sjuust! Haha!

Farouche

IKbenEllen schreef:
Farouche schreef:

Voor jou positief, ik kan me voorstellen dat je wel andere dingen wilt doen met het dier wat jouw vogels / vissen de dood in jaagt (of de eigenaar van dat dier Haha! ). Dan is een emmer water echt het allerminste.

Enhet is nog geen eens een emmer , maar een bekertje Clown

LadyElmira

Wuis schreef:
Nou dit topic gaat inmiddels al vrijwel niet meer over het onderwerp waarmee ik begon zie ik................. Clown

Ik denk het ook niet nee, moeilijk om over 1 onderwerp te praten als ineens alles je te binnenschiet haha.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:23

LadyElmira schreef:
Wuis schreef:

Ik denk het ook niet nee, moeilijk om over 1 onderwerp te praten als ineens alles je te binnenschiet haha.

ja, het 1 heeft weer met het ander te maken, en als je het daar toch over hebt weet je ook nog wel wat anders Clown

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:23

Farouche schreef:
Enhet is nog geen eens een emmer , maar een bekertje Clown

Wat ben je toch een schat.... Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:24

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:28

wij hebben ook 3 katten, allemaal gesteriliseerd, we hadden er 4, maar 1 is er doodgereden, die konden we ook echt niet binnen houden, dan werd ze gek. de eerste hebben we gevonden toen hij 2 dagen was, gedumpt.. en is met de fles grootgebracht, de volgende 2 (zusjes) komen uit een zwefkat die bij een kennis jonkies heeft gekregen, zwerfkat is dus inmiddels geen zwefkat meer, en is gesteriliseerd (is zijn eigen kat dus niet eens) en de 4e komt uit een winkel, waar ze alleen maar boven in een kamertje zat, en geen aandacht kreeg, dit zijn nu dus 2 poezen en een kater, toen mijn moeder onze hond uit het asiel ging halen (dierenambulance heeft hem uit de tuin gehaald! leuk zo'n buurvrouw) zaten er ook 2 kittens, zij de volgende dag terug, maar toen waren ze al weg gelukkig.. dus ik ben het er mee eens dat ze gesteriliseerd moeten worden, ook is er bij ons ''op stal'' ook een tijd een zwerfkat geweest in de winter, die in het stro sliep..

(sorry dat ik er ontopic tussendoor kom)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:30

Ja Dees_daan, daar GAAT het toch helemaal niet over? Haha!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:33

ik denk dat die halsbanden met schokjes zo'n soort antiblafbanden zijn ?!
die zijn gewoon vrij verkrijgbaar hoor, dus niks dikke duim verhaal.

die omheining vind ik trouwens wel gaaf ! goeie voor me jack russel Tong uitsteken al denk ik dat de kids er dan ook last van hebben Knipoog
nee serieus ik vind het wel een goed idee....ook om katten juist buiten het hek te houden....

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:34

IKbenEllen schreef:
Ja Dees_daan, daar GAAT het toch helemaal niet over? Haha!

Schandalig he, hoe durft ze!

Wat zouden jullie eigenlijk doen als je merkt dat je buitenkat voor overlast zorgt?