[HK] Poedels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roest

Re: [HK] Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 01:43

Je kunt het ook andersom bekijken Haha!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 01:45

nah mijn versie was leuker Haha!

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 01:46

Jij wint Clown

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 01:53

Yes! Go jij! Go jij!

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 01:54

Afgod

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 15:07

Het gaat mij er niet om dat ik een goedkope poedel wil, ik wil liever een goede poedel, dan een van bijv een broodfokker. (mijn voorkeur gaat uit naar een van Rainbow Beauty) We waren alleen aan het twijfelen, of we dat dit jaar willen of dat we nog een jaar wachten aangezien we nog redelijk wat kosten aan het huis hebben dit jaar, vandaar. Mijn poedel heb ik 10 jaar geleden voor fl.1250,- gekocht, voor een 16 jarige ook niet niks. Maar ja ik wilde shows lopen en fokken met haar en wilde dus een goede poedel hebben. Uiteindelijk is ze helaas door een tandprobleem, nooit op shows geweest en ivm de erfelijkheid hiervan heb ik haar laten steraliseren. Als we er een bij kopen willen we een met papieren en misschien dat we daar dan wel mee kunnen fokken. Ik heb overigens lang getwijfeld tussen een standaard poedel en de middenslag, is er hier iemand die daar een duidelijk verschil in ziet behalve de maat.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:57

weetje ik zat eens te denken.. misschien kunnen we in de verre verre toekomst van ons geweldige, te gekke poedeltopic eens gaan meeten en dan met de poedels gaan wandelen..
want ik wil jullie poedels wel eens zien Bloos in het echt Bloos
haha, ik ben nogal in de ban van meeten omdat ik laatst ook ad gemeet met een aantal mensen, dat was echt hartstikke leuk! we waren asiel honden uitgaan laten (mijn hond was een boston terrier met extreem hoekige poten en uitpuil ogen, en hij ademde erg zwaar omdat ie zo'n platgedrukte neus had, best zielig beessie, maar wel héél extreem lief Lovers )

Roossje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 21:02

Lijkt me ook leuk, ik heb er alleen geen een meer Bloos

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 21:08

Lijkt mij ook erg leuk, maar ik heb zelf geen poedels Lachen Dus dan zou ik die al moeten lenen, en ik denk niet dat ik dat mag van die mensen..

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 21:10

hihi ik heb er ook geen maar dan moeten we de poedel eigenaars lief aan kijken hier in het topic om die van hun mee te nemen (en mijn ouders om er een te kopen!!)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 11:42

Even tussendoor, als je er een gaat kopen, kan je ook eerst even in asiels loeren.. www.dierenasiels.com , zitten vaak genoeg poedels in. Kweet niet of die er nog zit, maa rlaatst zat er een grote witte reu in, en er hebben ook zwarte pups ingestaan Lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 11:52

Klopt daar staan echt lieve poedeltjes op!
Daar kan je van te voren ook een paar keer mee ontmoeten en wandelen enzo (goed voor je papa Clown ) en dan ziet ie dat asiel en dat vind ie dan zielig enzo Haha!

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:47

Pluttersput schreef:
Even tussendoor, als je er een gaat kopen, kan je ook eerst even in asiels loeren.. http://www.dierenasiels.com , zitten vaak genoeg poedels in. Kweet niet of die er nog zit, maa rlaatst zat er een grote witte reu in, en er hebben ook zwarte pups ingestaan Lachen

Die grote witte poedelreu ben ik geweest, echt onwijs leuk dier Tong uitsteken , maar heeft ontzettend veel aandacht en trainingsuren nodig, dat laatste kon ik niet bieden Huilen . Hij valt wel alle reuen aan die hij tegenkomt Scheve mond en hij heeft een krulstaart Clown

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:49

Dacht dat jij honden trainde? Tong uitsteken

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:51

Maar kan dat niet 2-4 uur per dag doen als ik ook nog wil werken Knipoog

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:08

sonjim schreef:
Het gaat mij er niet om dat ik een goedkope poedel wil, ik wil liever een goede poedel, dan een van bijv een broodfokker. (mijn voorkeur gaat uit naar een van Rainbow Beauty) We waren alleen aan het twijfelen, of we dat dit jaar willen of dat we nog een jaar wachten aangezien we nog redelijk wat kosten aan het huis hebben dit jaar, vandaar. Mijn poedel heb ik 10 jaar geleden voor fl.1250,- gekocht, voor een 16 jarige ook niet niks. Maar ja ik wilde shows lopen en fokken met haar en wilde dus een goede poedel hebben. Uiteindelijk is ze helaas door een tandprobleem, nooit op shows geweest en ivm de erfelijkheid hiervan heb ik haar laten steraliseren. Als we er een bij kopen willen we een met papieren en misschien dat we daar dan wel mee kunnen fokken. Ik heb overigens lang getwijfeld tussen een standaard poedel en de middenslag, is er hier iemand die daar een duidelijk verschil in ziet behalve de maat.

De pups uit Jips nest koste 750 euro. Jip was overigens goedkoper omdat ze een tand mist (maakte voor mij verder niet uit en ze was nou eenmaal de leukste Clown ). dit was de prijs volgens de duitse rasvereniging. Weet niet hoe dat in Nederland ligt.
Qua karakter is er volgens mij niet heel veel verschil. Hoewel ik bij de standaard poedel het idee heb dat er nog wel meer fokkers zijn die echt op werklust fokken, bij de middenslag zie je dit vrijwel niet.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:50

roest schreef:
Pluttersput schreef:
Even tussendoor, als je er een gaat kopen, kan je ook eerst even in asiels loeren.. http://www.dierenasiels.com , zitten vaak genoeg poedels in. Kweet niet of die er nog zit, maa rlaatst zat er een grote witte reu in, en er hebben ook zwarte pups ingestaan Lachen

Die grote witte poedelreu ben ik geweest, echt onwijs leuk dier Tong uitsteken , maar heeft ontzettend veel aandacht en trainingsuren nodig, dat laatste kon ik niet bieden Huilen . Hij valt wel alle reuen aan die hij tegenkomt Scheve mond en hij heeft een krulstaart Clown

Muilkorfjes bieden tegen de reuen een uitkomst, maar idd, je moet dan wel zorgen dat je boven hem staat, en fatsoenlijk kunnen opvoeden Lachen Niks aanvallends bedoeld ofzo Tong uitsteken Maar een krulstaart maakt op zich niet uit als je hem alleen voor jezelf wilt, niet mee gaat showen of fokken oid...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:51

Muilkorf vind ik niet de bedoeling... Ja als tijdelijke oplossing miss maar anders zeker niet

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:54

Nee, dat zeker niet Lachen Maar daarom zeg ik: als je goed weet op te voeden, kan die dr binnen de kortste keren vanaf Lachen Hadden we met onze hond ook. Ontzettend dominante echt valse hond. Muilkorf en halti, binnen n maand was het over, en konden die allebei af Lachen

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:57

Als ik er zeker van was dat ik genoeg tijd zou hebben, had ik hem zeker meegenomen hebben, er was niets in zijn gedrag dat ik niet kon overzien en het klikte meteen, erg jammer dat m'n toekomst nog onzeker is Bloos

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:38

ik zal zeker bij asiels gaan kijken (alhoewel ze natuurlijk ook erg schattg zijn als pups, maar de asiel hondjes verdienen het beste natuurlijk!)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:47

Dat ook, en er zitten best vaak gewoon jonge honden in die asiels Lachen Soms dumpen mensen daar zelfs hele nesten als ze ze niet verkocht krijgen Lachen

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:51

sh*t, ik kan alleen maar heel oude poedels vinden die binnen een jaar dood zijn ofzo (van die blinde twallfjarige honden, die verdienen een huis. ja tuurlijk! maar dat zouden wij dit beestje misschien niet kunnen bieden..)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:55

Hoe weet je nou of die beesten binnen een jaar dood zijn Clown

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:57

Maar het is wel jammer om een dier in huis te halen waar je nog lang plezier van wilt hebben en je neemt er een waarvan je de hoge dierenartskosten al tegemoet kan zien.. (kan je altijd uiteraard maartoch)