dan kom ik weer met mijn voorbeeld verhaaltje waarom de paarden die wij kennen wel ''tam'' zijn en de wilde altijd wilder zullen blijven dan de tamme..
Citaat:
dit soort wilde dieren kunnen NIET tam worden, er is niet voor niks verschil tussen wilde en tamme dieren!
ik gebruik voorbeelden:
voorbeeld 1:
Als een poes een echte zwerver is en deze krijgt kittens dan zullen die kittens altijd schichtiger zijn dan tamme katten, hoe jong ze al bij de mensen zijn, dit is gewoon een soort van ''erfelijk''.. hier gaan generatie's overheen tot je gewoon echt tamme huiskatten krijgt, ook al worden ze nog zoveel in de hand genomen, het zwerfen en schichtige blijft erin!
Voorbeeld 2:
Men ging proberen wilde vossen tam te maken en hoe tammer de jongen werden, des te bonter ze van kleur waren, hoe meer bont ze waren hoe tammer het jong!! hier gingen generatie's overheen tot de vosje's eindelijk tam gemaakt konden worden!!
Citaat:
wel, mijn paard is uit een famielie waar de paarden al jaaaaaaaaren bij de mensen zijn, en dus is ze al mensenmak geboren, maar kijk nu eens naar zebra's! er is maar 1 zebra over de hele wereld die zich heeft laten temmen, ens zelfs die is nog niet goed tam zoals de paarden die wij kennen het zijn!!