En daarna probeerde ze mij altijd op een brok te zetten die ze verkocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
brenda21 schreef:Mijn vorige dierenarts zei altijd dat mijn honden van vers vlees ziek worden![]()
En daarna probeerde ze mij altijd op een brok te zetten die ze verkocht
cloris schreef:Versvlees is GEEN Barf.... Versvlees is een compleet voer waar alles inzit (denk aan Carnibest, BIBI, AHV, zelfs Rodi), Barf is idd alles zelf samenstellen en dus moeilijker maar haal die dingen niet door elkaar want het is zeker niet hetzelfde
Chrystal-gek schreef:cloris schreef:Versvlees is GEEN Barf.... Versvlees is een compleet voer waar alles inzit (denk aan Carnibest, BIBI, AHV, zelfs Rodi), Barf is idd alles zelf samenstellen en dus moeilijker maar haal die dingen niet door elkaar want het is zeker niet hetzelfde
Onder versvlees versta ik KVV en zelf samenstellen, dus het ligt er volgens mij maar net aan wat je er onder verstaat.
Als aan mij gevraagd wordt wat ik mijn honden voer, dan zeg ik dat ik mijn honden vers voer.
En dat is KVV en zelf samen stellen.
Enne zelf samen stellen is helemaal niet moeilijk als je het eenmaal doorhebt, je moet je er van te voren gewoon goed in verdiepen.
Durf je het toch niet aan, is er dus KVV.
Zelfde principe als brok, kant en klaar voor eigenaar en hond (of kat), hoef je niks aan toe te voegen, alleen totaal anders van samenstelling.
buzz schreef:Met vers vlees bedoel ik rauw vlees wat je zelf bij de slager haalt. Rodi enzo is toch diepvriesvlees, of heb ik het verkeerd??
buzz schreef:Met vers vlees bedoel ik rauw vlees wat je zelf bij de slager haalt. Rodi enzo is toch diepvriesvlees, of heb ik het verkeerd??
Jen33 schreef:http://www.qualityperfect.nl/tekst/pupp ... large.html
http://www.qualityperfect.nl/index.html
wat vinden jullie hier van dan? een goede samenstelling,ingredienten?
baroen schreef:denk je idd, misschien toch eerst verdiepen in vers?
de meeste brokken, daar zitten toevoegingen in, die gewoonweg niet gezond zijn, BHT BHA, ethoxiquine enz....dus om nou zo blij te zijn dat "men" toevoegingen in het voer mag stoppen? neuh..
leuk artikeltje
http://www.dogs-dream.com/voeding.html
pup, junior etc etc, allemaal commerciele onzin en onnodig, maargoed, zolang men blijft denken dat het nodig is en het beste is? zal het blijven
baroen schreef:
een Da is geen voedingdeskundige.
en ach, iedereen moet het zelf weten hoor, maar word er hier uberhaupt wel gekeken en gelezen in de links en artikelen die gegeven worden?
dat men het niet intereseert of ze stoffen, die voor menselijke consumptie gewoon verboden zijn, die kankerverwekkend zijn, wel gewoon in hun hond stoppen? tja...dat moet men dan zelf weten. maar zeg dat dan, en blijf niet roepen dat bv eukanuba zo goed is en dat ze het nodig hebben
Rosita schreef:Jen33 schreef:http://www.qualityperfect.nl/tekst/pupp ... large.html
http://www.qualityperfect.nl/index.html
wat vinden jullie hier van dan? een goede samenstelling,ingredienten?
Het ingrediënt met het grootste aandeel staat altijd voorop:
Samenstelling: Granen, plantaardige bijproducten, vlees en dierlijke bijproducten, oliën en vetten, mineralen en vitamines.
Oordeel zelf? De gebruikte anti-oxidanten kon ik niet vinden.
Skitter schreef:Ik wil gewoon dat mijn pup goed groeit, lekker in zijn vel en vacht zit, maar ook dat de mentale ontwikkeling goed gebeurt. Wie wil dat niet?
Wat zou jij mij adviseren?
Het is een dobermann X boxer pup, wordt dus groot.
Vers lijkt me TIG keer beter om een hond aan te onderhouden, later als die uitgegroeid is, dan brok. Veel natuurlijker, dat spreekt me ook aan. Maar is het kompleet genoeg voor een nog snel groeiende pup?
Het is inderdaad niet zo dat een huisarts en dieetist hetzelfde zijn, maar bestaat er wel een dieetist voor honden?
cloris schreef:Skitter schreef:Ik wil gewoon dat mijn pup goed groeit, lekker in zijn vel en vacht zit, maar ook dat de mentale ontwikkeling goed gebeurt. Wie wil dat niet?
Wat zou jij mij adviseren?
Het is een dobermann X boxer pup, wordt dus groot.
Vers lijkt me TIG keer beter om een hond aan te onderhouden, later als die uitgegroeid is, dan brok. Veel natuurlijker, dat spreekt me ook aan. Maar is het kompleet genoeg voor een nog snel groeiende pup?
Het is inderdaad niet zo dat een huisarts en dieetist hetzelfde zijn, maar bestaat er wel een dieetist voor honden?
Hoi je stelde je vraag wel niet aan mij maar ik ben zo vrij![]()
Als je een compleet versvlees neemt zoals bijv. Bibi of Carnibest dan zit daar letterlijk alles in wat ze nodig hebben ze zullen gelijkmatiger groeien en vaak blijft de groeispurt met bijbehorende groeipijn ook weg, de weerstand wordt zeker beter omdat de darmen echt werken moeten, vlees is best zwaar om te verteren en de darmflora zal helemaal beter worden met dus minder kans op maag- en darmklachten, zit het daar goed zal je dat terugzien in de vacht, de conditie en het algehele wezen van de hond, neem bijvoorbeeld Verse vuile pens, niet compleet nee maar oh zo nodig voor die darmflora daar zitten de hoogst nodige bacterien in (net als dat wij daarvoor yakult ofzo gebruiken)
Brokken maken de darmen van een hond lui, en niet alle honden zullen daar direct last van hebben maar hoe vaak zie je niet honden met allergieen? honden met huidklachten? en die krijgen dan? juist hypoallergeen voer, een voer waardoor de darmen NOG luier worden en als men dan eens een pensburger geeft of als de hond dan eens wat snaait van tafel zal de hond vaak ziek worden, diaree krijgen want zijn darmen zijn zo lui geworden dat ze dat helemaal niet meer kunnen verteren. Het zgn vlees in de brokjes is zo gekookt dat de voedingswaarde daarvan niet veel meer is... de "gezonde" granen? honden verteren helemaal geen granen![]()
Maar als je dan zoiets hebt van; ik durf dat nog niet helemaal waarom zou je dan niet 50/50 doen? dus een eerlijke (liefst geperste) brok en dan een paar dagen Versvlees.
Jen33 schreef:
anti-oxidanten kan ik helemaal niet op de site vinden.. mischien niet toegepast?
Bij de eerste link staat het aan het begin...(vlees en dierlijke bij producten)
Skitter schreef:Mijn vraag was een beetje algemeen, maakt niet uit wie 'm antwoord.
Dank je voor je bericht.
Ik vind natuurlijker veel beter, wat mijn paarden betreft maar ook mijn hond.
Dus ik kan hem rustig op Carnibest zetten, en het groeien etc gaat goed?
Het lijkt mij ook, dan went hij eraan nu hij jong is, en kan hij het 'beter' hebben, die hele 'overgang'..
Hmm, weet je dan hoe dat gaat, met Carnibest? Koop je dan een heleboel tegelijk en die gooi je de vriezer in? Of..?
En dat is een soort worst? Krijgen per maaltijd een hele? Slevin krijgt nu 3 x p.d brokken..
Wat gaat deze grapje kosten trouwens......?
Chrystal-gek schreef:Skitter schreef:Mijn vraag was een beetje algemeen, maakt niet uit wie 'm antwoord.
Dank je voor je bericht.
Ik vind natuurlijker veel beter, wat mijn paarden betreft maar ook mijn hond.
Dus ik kan hem rustig op Carnibest zetten, en het groeien etc gaat goed?
Het lijkt mij ook, dan went hij eraan nu hij jong is, en kan hij het 'beter' hebben, die hele 'overgang'..
Hmm, weet je dan hoe dat gaat, met Carnibest? Koop je dan een heleboel tegelijk en die gooi je de vriezer in? Of..?
En dat is een soort worst? Krijgen per maaltijd een hele? Slevin krijgt nu 3 x p.d brokken..
Wat gaat deze grapje kosten trouwens......?
Vers is ook tig keer beter![]()
Voor de jonge en oude hond!
Voor de jonge hond is een goede start belangrijk en een van de onderdelen van een goede start is gezonde voeding.
En dat is vers, Cloris heeft hierboven al enkele argumenten weer gegeven.
Er zijn meerdere KVV merken, Carnibest is er een van ( http://www.carnibest.nl/ ).
Op de site kun je verkooppunten vinden (er zit er eentje in Wierden, dat is redelijk dichtbij voor jou toch?), je kan trouwens zelf ook een verkooppunt wordenof alleen je eigen bestelling in Bunschoten ophalen.
Het ligt aan het verkooppunt hoeveel je kan/moet afnemen om een bepaalde periode door te komen.
Sommige leveren op bestelling, anderen hebben altijd wat op voorraad, de een haalt vaker nieuw spul in Bunschoten dan de ander etc etc. Daar moet je het betreffende verkooppunt dus naar vragen.
Ruimte in de diepvries is iig erg handig![]()
Daarnaast heb je nog andere KVV merken, de meesten gewoon in de dierenwinkel verkrijgbaar (sommige ook in de supermarkt).
Volgens mij had ik in dit topic het rijtje met de sites al voorbij zien komen?
Van Carnibest heb je verschillende varianten die als een soort worst in plastic zijn verpakt, wat je nodig hebt haal je uit de diepvries en laat je ontdooien om aan je hond te geven.
Hoeveelheid is vooral door te kijken naar hoe je hond er op doet (iets meer erbij of juist iets minder geven), maar een richtlijn is 2% van het lichaamsgewicht van de hond. Wel rekening houdend met de leeftijd, activiteiten, conditie van de hond en dergelijke.