hond geslagen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Don_Zhivago

Re: hond geslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:20

we zeggen ook niet dat ze het moeten accepteren.

het punt is gewoon dat het haar hond is en daar moet ze grenzen voor stellen..
die hond mag die stok niet pakken...

en een hond en kind kun je niet vergelijken omdat je bij een kind niet de mogenlijk heb om hem aan de lijn te houden en te corrigeren wanneer nodig.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:38

Promessa schreef:
omdat je bij een kind niet de mogenlijk heb om hem aan de lijn te houden en te corrigeren wanneer nodig.

Dat eerste misschien niet (hoewel het best kan en in sommige situaties veiliger zou zijn), maar het laatste kan wel. Corrigeren wanneer nodig.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 23:49

hh grappig dat alle topics altyd een andere wending nemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 00:09

Uiteindelijk zijn we nog altijd met dieren bezig.Uiteindelijk hapt die hond uit speelsigheid in die stok en het kan altijd eens gebeuren dat we wat lopen te dromen en iets te laat zijn met te corrigeren.We zijn ook maar mensen.
de eerste de beste die mijn dier slaat voor zo'n onnozelle reden zou nog niet klaar met mij zijn.

ik heb al eens een visser zijn visspullen in het meer gegooid Bloos .Ik liep met mijn honden (4)langs het meer en ze mogen daar los lopen. Vissers zitten altijd heel erg verscholen in het groen.terwijl ik daar wandel schrikt mijn oudste hond(een zwaar mishandelde asielhond) van zo'n visser en begint te krijssen van schrik.dat deed ze altijd als ze schrok ,een heel akelig geluid.Die visser begint te schelden en geeft mijn 5 maanden oud keeshondje een schop.Ik heb met één gris zijn hengels en stoel opgepakt(zonder nadenken) en zo het meer ingezwierd.Ik was woest.

Thuis heb ik de politie gebeld,ik ben met de agent terug gelopen naar de plaats van delict Haha! en daar zat de visser.Die begon natuurlijk over het feit dat ik zijn spullen in het meer had gegooid.de visser had onder tussen alles op de kant gekregen en terwijl alles nog droop van het nat vroeg de agent aan mij;heb jij dat gedaan?waarbij ik staal hard ee zei.Tja zei de agent tegen de man;Dan hebt u ze er zeker zelf in laten vallen Haha! .Hij vroeg toen zijn visvergunning ,die bllek dan ook nog eens verlopen te zijn.Waarop de man nog eens een boete kreeg ook.Het is bijna 10 jaar geleden gebeurd maar ik heb er nog altijd lol om en ben de agent nog altijd dankbaar.Eindelijk een beetje gerechtigheid in deze hond onvriendelijke wereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 07:38

Daar heb je ergens wel gelijk in. Als je even niet op let kan er van alles gebeuren. Als het dan alleen maar speelsheids is, is het nog geen wereldramp.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 09:21

Desiree schreef:
Promessa schreef:
omdat je bij een kind niet de mogenlijk heb om hem aan de lijn te houden en te corrigeren wanneer nodig.

Dat eerste misschien niet (hoewel het best kan en in sommige situaties veiliger zou zijn), maar het laatste kan wel. Corrigeren wanneer nodig.

maar dat is er precies wat bij de hond van TS niet gebeurd is, en dat is een kwalijke zaak. Niemand praat het slaan goed, maar de TS had haar hond sowieso terug moeten roepen.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 09:26

en zo komen we weer terug bij af heeft ts ondertussen al een reactie gegeven??

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 13:16

nee nog steeds niet...
ik vind het ook wel een beetje raar dat ze niet meer reageerd.

maar dit topic draait in cirkels...
de vrouw mocht de hond niet slaan en de eigenaar moet vooruit denken en de hond corrigeren wanneer nodig...
en hem afleren dat tie niet zomaar die stok mag pakken

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 13:34

tja klopt...maar ja ALS als als;)

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:06

Zo ik heb alleen de 1e en laatste blz. gelezen Clown

Ik vind in eerste instantie de eigenaren van de hond fout, je kan best de mensen waarschuwen voor wat jouw hond kan doen. Maar als allereerste had jij je hond bij je moeten nemen.
Ik weet van mijn hond ook dat ze gek op stokken is en als een ander een stok voor zijn hond gooit waar de mijne bij loopt ja dan vind ik het eigen schuld van die mensen dat mijn hond erachteraan vliegt want die snapt niet waarom ze nu ineens niet een stok mag pakken.
Máár mijn hond mag absoluut nooit een stok, bal of wat dan ook uit iemands handen vissen. Dit hebben wij haar goed afgeleerd omdat ik zo al eens een hap in mijn pols heb gehad van haar toen we dr net hadden. Ze is zó enthousiast maar ondanks dat is het prima af te leren, als je er consequent mee doorgaat.

Aan de andere kant had die mevrouw niet meteen jouw hond hoeven slaan, dat slaat nergens op maar misschien was het een schrik reactie...
Ik heb zo al eens dikke ruzie gehad met iemand die het nodig vond mijn hond te schoppen. Want hij kwam bedreigend over en zijn hondje kroop in elkaar Verward

Je hond is 10 maanden, dan kan hij of zij vind ik al prima luisteren. Jij weet dat ie gek is van stokken, dan lijn je hem toch desnoods even aan. Oefen er thuis mee dat ie nooit iets uit iemand zijn hand mag graaien...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:19

en waarom zie ik nergens meer een reactie van de TS staan? Haha!

Ze had de hond moeten roepen en even aan de lijn moeten doen,
een hond hoort te luisteren naar zijn baas

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:22

Veel mensen die hier aan mee doen hebben volgens mij zelf geen hond. Deze mensen oordelen vanuit een opzicht en niet vanuit een situatie. Want die hebben nog nooit een situatie met eigen hond meegemaakt. Daardoor is het verschil voor wel hondenhebbers en geen hondenhebbers te groot.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:29

Binckydenice, ik heb zelf 4(!) honden!
Maar in plaats van om het vanuit de hondeneigenaren te zien moet je het zien vanuit de opzicht van de ander!
Een ander heeft helemaal níets met jóuw hond te maken.
Dat is jóuw verantwoordelijkheid.
Of je nou wel of geen hond hebt.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:40

Binckydenice schreef:
Veel mensen die hier aan mee doen hebben volgens mij zelf geen hond. Deze mensen oordelen vanuit een opzicht en niet vanuit een situatie. Want die hebben nog nooit een situatie met eigen hond meegemaakt. Daardoor is het verschil voor wel hondenhebbers en geen hondenhebbers te groot.

ik heb 6 honden... en al heeeeeel wat meegemaakt, daarom weet ik ook waar ik over praat, door mensen zoals de TS, of iig zoals ze het beschrijft in haar bericht, ontstaan er problemen, stel ik had daar gelopen met mijn honden, en haar hond rent op mij af, en pakt de stok die ik voor mijn honden vast heb, ik zou die hond niet eens een tik kunnen geven, mijn honden hadden er al mot mee gemaakt, dat wil ik niet, voor beide partijen niet. ik heb geen boodschap aan iemand die roept "kunt u even opletten", ik let op mijn eigen honden en verwacht dan andere op hun honden letten, doen ze dat niet? dan kunnen ze wel eens in situatie's komen, waar het ineens niet meer leuk is en dan is plotseling de andere partij schuldig is, zo werkt het dus niet.

ipv die vrouw aanroepen, had ze haar hond moeten roepen,zo simpel ligt het. een losloopgebied, is een luxe, maar geen vrijbrief om dus maar te laten lopen en holadiee, ook daar moeten honden gewoon luisteren en de baas daar moeite voor doen.

nogmaals, ik praat het slaan niet goed hoor, en snap ook best dat de ts daar boos om was, maar ze moet niet de eigen verantwoording en schuld hieraan wegvegen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:54

daarom reageerd ze waarschijnlijk ook niet meer?

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:55

zou zmaar kunnen of ze mag van haar ouders maar een beperkt aantal minuten op inet per week?

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:01

wij hebben ongeveer het zelfde meegemaakt, met een oude man, mijn hond was toen 7 maand.
we zeiden tegen die man dat ze kan springen als je haar aanhaalt, nou wat doet die man??? haalt haar aan. Mijn hond springt dus tegen die man op begint die man meteen mijn hond te schoppen, sloeg helemaal nergens op Boos! Boos!
Als die man mijn hond nou niet aangehaald dan was ze ook niet tegen hem opgesprongen..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:04

Die man was 100% fout Bonny en ik had hem getrapt en hard! Hij had met zijn poten in de eerste instantie al van jullie hond af moeten blijven.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:13

Ja die man vind ik ook fout zitten.

Ik heb zoiets als je in een officieel honden loslooppark loopt, je erop bedacht moet zijn dat een hond bij je kan komen e.d. Maar dan nog hoor jij altijd op je hond te letten wat hij of zij doet en hem te corrigeren bij fout gedrag, iemand waarschuwen kan ook maar probeer gewoon te voorkomen wat je hond altijd kan doen.
Wat ik wel een beetje vind is, zoals bij Bonny, jij weet dat je hond kan springen als ie aangehaalt word. Nou zorg dan dat de hond het niet kan, geef hem commando volg of lijn hem eventueel aan. Het is toch precies hetzelfde als iemand in een loslooppark met een hond aan de lijn loopt, dan is het toch ook op zijn minst fatsoenlijk om je eigen hond te laten volgen of aan te lijnen.

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:15

Het feit is nu eenmaal dat als men dieren heeft er andere er geen last van moeten hebben.
Of ze nu jong of oud zijn.
Het mooie aan een hond is dat je ze kan leren luisteren en onder apèl kunnen staan. Kan en wil je dit niet bereiken koop dan geen hond of hou ze aan de lijn.
Reactie van mevrouw is misschien overdreven maar ja op de eerste plaats hoor je je hond bij te houden.
Zie jammer genoeg heel vaak dat mensen niet de moeite nemen om een hond goed te trainen terwijl het zo leuk is en je krijgt er zoveel voor terug.
Zelf heb ik ook 4 honden waarvan er eentje 4.5 maanden is. Hij luistert heel goed maar ik zal altijd vooruit kijken in welke situatie we gaan komen want hij is en blijft een pup. Dat is nu eenmaal mijn verantwoordelijkheid en die hoor ik te nemen..... zouden er meer moeten doen Knipoog
Als ik wil dromen tijdens het wandelen neem ik ze aan de lijn. Anders ben ik allert op alles. Daar heb ik voor gekozen en daar zal ik ook voor gaan.

edit:hihi schrijf foutje
Laatst bijgewerkt door Chantal1973 op 20-10-06 15:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:25

Myrddin schreef:
Zie jammer genoeg heel vaak dat mensen niet de moeite nemen om een hond goed te trainen terwijl het zo leuk is en je krijgt er zoveel voor terug.

Dan is het voor mensen die er niet de tijd voor willen nemen zo jammer dat het tijd kost!
Want je hebt helemaal gelijk, als ik denk aan hoe de hond van een vriendin van me is, absoluut niet luisteren en onze hond staat goed onder apèl, dan vind ik het echt 10x beter én leuker om met onze hond te wandelen omdat ik haar met een gerust hart los kan laten en "vrij" kan geven zonder dat ik bang hoef te zijn dat ze de sloot in springt of met andere honden meevliegt of zoals in deze situaties iets uit iemands handen wil pakken.
Daarbij nog vind ik het alleen maar leuk om ook naar haar te kijken wat ze allemaal doet haha.
Ik heb soms het idee dat ik echt met haar kan praten, als ze haar stok vergeet omdat ik dr riep (wij willen niet dat ze meer dan 10m bij ons weg is, voor of achter ons en soms vergeet ze dat nog wel eens als ze wat ruikt haha), dan vraag ik haar waar haar stok is en dan kijkt ze me zo lief aan met die oogjes omdat ze wacht tot ik dr toestemming geef dat ze haar stok mag ophalen hihi! Haha!

Net als dat je thuiskomt en zij is buiten en het hek staat open, je ziet haar dan zo hard kwispelen en piepen van blijdschap te wachten tot je net voorbij het hek bent, want ze weet, ondanks haar vrolijkheid, dat ze daar niet voorbij mag. Het zou zonde zijn als je zo'n vrolijk hondje moet straffen (vind ik, die paar keer dat ik het heb moeten doen vond ik erg genoeg maar het werpt wel zijn vruchten af Knipoog ).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:28

@Desiree: Jij had een oude man hard getrapt Verward

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:33

Ylana schreef:
Binckydenice, ik heb zelf 4(!) honden!
Maar in plaats van om het vanuit de hondeneigenaren te zien moet je het zien vanuit de opzicht van de ander!
Een ander heeft helemaal níets met jóuw hond te maken.
Dat is jóuw verantwoordelijkheid.
Of je nou wel of geen hond hebt.

Dat geeft niemand het recht om een dier te slaan. En dat vindt ik het ergste van het gehele verhaal....

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:36

Het is natuurlijk wel heel moeilijk lezen...

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 17:07

sorry dat ik een tijdje niet gereageerd had,,
heb het een beetje druk gehad..

wij liepen ten eerste in een bos waar jeje hond los mag laten lopen..
wij zijn ook bezig dit probleem afteleren.. dan loopt mij moeder met een stok en dan moet ze gewoon los naast mij blijven lopen.. ging al heel goed.
maarja je kan het niet altijd tegen houden.

we hebben onze hond geroepen dat ze hier moest komen maar ze had de stok al vast en kreeg al een klap en toen kwam ze ook gelijk Boos! helaas telaat.. ze heeft toen ook vast veder gelopen.

dieszel loopt niet snel op vreemde mensen af.. zal niet springen niks.. ze loopt ook echt maar 4 meter voor ons uit, en dan wacht ze op ons. maar die vrouw liep in dat gebied van die 4 meter.

en mensen onderweg mogen haar ook niet zomaar aaien ofzo dus het was gewoon niet om aandacht vragen.. het was meer omdat die vrouw die stok aan het bewegen was. dat ze er in wilden gaan hangen..
ik weet dat dat fout is.. ze mag niet zomaar aan andes mans spullen bijten.. maar daar kan IK haar wel voor op der kop geven en hoeft DIE MEVROUW haar geen KLAP te verkopen..

en Myrddin wij zijn volop aan te trainen vooral binnenhuis met dingen pakken enzo.. wij hebben van die trainingen gedaan maar dat was je hond meer volproppen dan dat we wat deden.. zijn ook helaas gezakt omdat ze het gras lekkerder vond dat het snoepje..
wij doen veel volg spelletjes vooral in het bos.. en dan ze ons moet gaan zoeken enzo dat ze altijd op ons blijft letten en luisteren.. maarja..

groetjes bente..