Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sita_ schreef:Ik wissel niet vaak, maar als ik een maand of 3 hetzelfde geeft, moet ze het gewoon niet meer..
Het is een beetje een apart geval die kat van mij, ze is ook vegetarisch
JustNanno schreef:Waarom zou je honden op een vegetarisch dieet zetten? Honden zijn vleeseters! Net zoals katten. Die hebben vlees nodig. En niet vanwege éen bepaald stofje.
Citaat:Als je zelf vegetarier bent kan ik dat accepteren. Maar honden en katten zijn nou eenmaal niet vegetarisch en het is volstrekt ongezond voor ze om ze dat te ontzeggen.
JustNanno schreef:Een omnivoor is dus al heel iets anders dan een herbivoor. En honden zijn geen herbivoren, dus zullen het dus ook slecht doen op een vegetarisch dieet denk je niet?
mgoeree schreef:JustNanno schreef:Waarom zou je honden op een vegetarisch dieet zetten? Honden zijn vleeseters! Net zoals katten. Die hebben vlees nodig. En niet vanwege éen bepaald stofje.
Honden en katten kun je niet over 1 kam scheren. Als je een beetje onderzoek doet vind je dat katten echt niet zonder vlees kunnen, want dan krijgen ze last van allerlei kwaaltjes, ik geloof o.a. blindheid. Honden daarentegen zijn omnivoren, wolven bv. eten niet alleen vlees maar ook bessen en wortels van bepaalde planten. Ik zeg niet dat het wenselijk is om een hond helemaal geen vlees te geven, maar het kan wel en hij zal er niet ziek van worden of echt dingen tekort komen.
mgoeree schreef:Sita_ schreef:Ik wissel niet vaak, maar als ik een maand of 3 hetzelfde geeft, moet ze het gewoon niet meer..
Het is een beetje een apart geval die kat van mij, ze is ook vegetarisch
Dat mag ik hopen van niet. Ik ben erg pro-vegetarisch, ben zelf ook vegetariër, maar een kat heeft toch echt vlees nodig vanwege een stofje, ik meen taurine? Honden kunnen evt. wel op een vegetarisch dieet, maar mijn honden krijgen brokken met vlees erin, ik wil niet dat ze lijden onder mijn principes en ze vinden het met vlees veel lekkerder.Ik neem aan dat je bedoelt dat je kat wel brokjes eet, maar geen vers vlees? Die van mij krijgen ook nooit vers vlees (ik houd immers nooit iets over) maar ze zijn wel dol op af en toe een plakje kaas (ik weet wel dat dat niet zo gezond is) en één van m'n katten is helemaal verzot op komkommer.
Chrystal-gek schreef:Fout, honden zijn carnivoren, geen herbivoren of omnivoren.
Vele honden krijgen dan ook problemen (gelukkig niet allemaal) doordat ze verkeerd gevoerd worden.
Tja, als er schaarste is, eet je toch alles wat je maar voor handen krijgt?
Ook al houdt dat in dat het eten is waar je niet op ingesteld bent.
Honden kunnen nl vrij weinig met plantaardige cellen, ze halen er weinig tot niks uit, maar in zo'n situatie is overleven belangrijker.
mgoeree schreef:Laten we het er maar op houden dat er een verhitte discussie bezig is over de vraag of wolven en wilde honden carnivoren of omnivoren zijn en over de vraag of onze huidige honden daar nog wel mee te vergelijken zijn. Bovendien staat in mijn ogen niet vast dat 'natuurlijk' voedsel per sé het gezondste is. We gaan aardig off-topic en besluit daarom mijn bijdrage aan deze discussie met een link naar een site waar je veel informatie en wetenschappelijk onderzoek kunt vinden over de gevaren van het geven van alleen maar vlees:
http://www.secondchanceranch.com/traini ... earch.html
Doe er mee wat je wilt!
mgoeree schreef:
Laten we het er maar op houden dat er een verhitte discussie bezig is over de vraag of wolven en wilde honden carnivoren of omnivoren zijn en over de vraag of onze huidige honden daar nog wel mee te vergelijken zijn. Bovendien staat in mijn ogen niet vast dat 'natuurlijk' voedsel per sé het gezondste is. We gaan aardig off-topic en besluit daarom mijn bijdrage aan deze discussie met een link naar een site waar je veel informatie en wetenschappelijk onderzoek kunt vinden over de gevaren van het geven van alleen maar vlees:
http://www.secondchanceranch.com/traini ... earch.html
Doe er mee wat je wilt!