Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Demian schreef:Lekker, katten in je tuin... graven kuilen, schijten de boel vol en jagen het konijn de stuipen op het lijf. Owja, konijnen moeten in 'n hokkie... En geen kattenbelasting, want het is toch andermans tuin, dat hoeft de gemeente niet op te ruimen.
Ennuh, ik houd ook niet van de baasjes van onopgevoede honden...
Maar de meeste overlast heb ik toch van onopgevoede kinderen
Demian schreef:Maar de meeste overlast heb ik toch van onopgevoede kinderen
Rhiannon schreef:Demian schreef:Maar de meeste overlast heb ik toch van onopgevoede kinderen
Eens!
zullen we hier een kinderklaagtopic van maken
Nee hoor, ik ben zowel een kattenliefhebber als een hondenliefhebber.. (ja het kan allebei) en Kinderen vind ik ook best lief. Maar in alle gevallen geldt toch: mits ze goed opgevoed zijn!!!
Desiree schreef:
Kinderen worden inderdaad vaak gebeten ja. En baasjes hebben inderdaad vaak geen controle over hun honden. Omdat ze ze niet opvoeden. MAar kinderen worden heel vaak door schuld gebeten, en dan niet door de schuld van de hond! Kinderen zijn niet altijd lief en betrouwbaar in de omgang met dieren. En ouders zullen OOK niet eens een keer ingrijpen. Lees dat caviatopic maar!
Rhiannon schreef:Demian schreef:Maar de meeste overlast heb ik toch van onopgevoede kinderen
Eens!
zullen we hier een kinderklaagtopic van maken
Nee hoor, ik ben zowel een kattenliefhebber als een hondenliefhebber.. (ja het kan allebei) en Kinderen vind ik ook best lief. Maar in alle gevallen geldt toch: mits ze goed opgevoed zijn!!!
Cyntje schreef:
Rhiannon schreef:Cyntje schreef:
whaaa.. 117 pagina's al!! Gaan wij ook zo ver hier komen? (al denk ik dat iedereen hier wel zo ongeveer z'n ei kwijt is)
of zal ik weer opnieuw de discussie aanzwengelen? wat vinden jullie: katten... buiten of binnen?......![]()
yousra schreef:Ouders hoeven niet in te grijpen, behalve als die kinderen die honden pesten, maar er wordt gewoon verwacht dat die honden netjes opgevoed zijn en dat kinderen gewoon zonder risico buiten kunnen spelen.
Cyntje schreef:[Dat dacht ik eerlijk gezegd ook.... al vind ik persoonlijk dat kinderklaagtopic misselijk makend...![]()
Alhoewel ik zelf nog geen kinderen heb....
Desiree schreef:
Kinderen gedragen zich anders behoorlijk als risico's naar dieren toe, omdat ouders ze ook niet opvoeden.
Het is eigenlijk ook niet echt een kinderklaagtopic. Het gaat er om dat mensen geen kinderen willen en dat ze daarover veroordeeld worden. En niet iedereen die geen kind wil, is gelijk een kinderhater.
Nadya schreef:
Eh..... Hoezo voeden ouders hun kinderen niet op? Ik voed mijn dochter wel degelijk op, hoezo vooroordeel?
Daar weet jij niets van!
Nadya schreef:
En ik heb ooit eens een stukje van dat kinderklaagtopic gelezen en er wordt daar wel degelijk geklaagd, ook over moeders (wat ik dus ben). Er worden daar veel dingen geroepen die echt onzin zijn. Verder moet je zelf weten of je wel of geen kinderen wilt, maar zeg dan niet zulke idiote dingen over moeders. Ik vind mezelf een hele goede moeder toevallig!!! Al zeg ik het zelf![]()
![]()
![]()
Nadya schreef:
Van (hele jonge) kinderen kun je niet verwachten dat ze op een bepaalde manier met dieren omgaan, daar moeten de ouders op letten (en ik doe dat en ik zie vele om me heen met mij, aangezien hier veel dieren zijn). Dat leer ik mijn dochter ook, want wij hebben ook wat huisdieren hier rondlopen (net als op haar oppasadres).
Ik ken ook zat (misschien nog wel veel meer) volwassen mensen die niet goed met dieren omgaan trouwens.
Schimmelig schreef:Natuurlijk kun je een kat zoiets aanleren.
Pijn, moeite en frustratie die het met zich meebrengt daar gelaten
Berdien schreef:Jeetje, topic nummer zoveel.
Ook al snap ik je standpunt, mijn katten lopen er geen minuut minder buiten om. Echt niet. En als de buren er last van hebben, dan gooien ze er een emmer water over heen. Onze kleine vondeling vond de tuin van de buren maar wat interessant, maar na een koude douche was het snel over en blijft ze in onze tuin, of in de bosjes naast het huis.
En nee, ik ga mijn katten niet aan een touwtje leren lopen. Misschien dat het in het voorbeeld verhaal WEL kan, hier heb ik dan een bloederig hoopje aan een touwtje liggen. Door jawel, de honden hier.
Het is niet aanvallend, en ik snap dat je je ei(eren) kwijt wilt en wie weet mensen aan het denken wilt zetten, maar wat hoop je hier nou mee te bereiken? Nogmaals, dit is gewoon belangstelling en geen aanval
Nadya schreef:@ Desiree... Aha, jij bent dus ook zo'n klager over katten, kinderen, moeders, ouders en joost mag weten wat nog meer. Wat wil je hier nu eigenlijk mee bereiken? Je doet enorm denigrerend, terwijl je mij totaal niet kent, dus dat zegt al een hoop over jezelf.
Wees maar niet bang, hoor, ik zal jou of anderen echt niet bekeren om aan kinderen beginnen. Net als dat ik mensen niet zou bekeren over de aanschaf van dieren, het wel of niet je kat buiten laten of wat dan ook. Moet iedereen zelf weten. Als je niet wilt, doe het dan niet en zeur verder niet zo over mensen die die keuze wel maken. Jij hebt geen idee wat het inhoudt. Ze zeggen niet voor niets 'de beste stuurlui staan aan wal'. En om dan programma's als de Nanny erbij te halen, tja, da's al triest genoeg. Maar zo gaat het niet overal, hoor. Dat is onzin. Dan kan ik ook zeggen dat er een hoop ellendelingen van volwassenen rondlopen, die geen respect voor anderen hebben, veroordelend zijn en alleen maar aan zichzelf denken. Tot aan 60+ers aan toe. Het zij zo, ik heb gelukkig fijne mensen om me heen. Jij blijkbaar niet, anders loop je niet zo te klagen.
Verder schiet je met dit topic ook weinig op en ik las al ergens dat dit een vervolg zou zijn op een ander topic. Zielig, hoor.......
Alinda schreef:Desiree, waarom heb je eigenlijk precies zo'n hekel aan katten? En wat voor schade veroorzaken ze dan?