madrieka schreef:Idd helemaal mee eens mijn Jack Russel komt uit een vader en moeder die allebei stamboom hebben maar ik kon kiezen of ik de stamboom erbij wilde of niet en dat scheelde me destijds 100 gulden en dat vond ik veel geld ,dus ik heb gekozen om hem te kopen zonder papieren,en dan zou het nu ineeens geen echte jack meer zijn....
de oren van Jacky staan overeind ,ik was een keer op de dierenshow in de brabanthallen en daar was een stand van het Jack Russel stamboek en die mevrouw die erachter stond zei dat ze dat heel mooi vond
hij heefdt ook een keertje met een grote foto in de hart voor dieren gestaan en daar werd ie ook Jack Russel genoemd...
groetjes madrieka
Het spijt me om te zeggen maar dan ben je toendertijd gewoon voor de gek gehouden.
Een fokker kan niet voor de ene pup wel en voor de andere pup niet een stamboom aanvragen, dat moet voor het hele nest.
Ook kun je niet later beslissen of je er nog een stamboom bij wil.
Komt nog bij dat een stamboom toendertijd ongeveer 40 gulden koste dus 100 gulden is ook gewoon een verzinsel. De "fokker" had een groot probleem gehad als jij gezegd had dat je een stamboom wilde of had je een neppapiertje erbij gegeven.
Begrijp me goed dat maakt je hond niet minder maar wat je hier verteld is precies wat de hondenhandel/broodfok de pupkopers wijsmaakt en wat dus heel veel mensen gewoon geloven.Natuurlijk mag iedereen geloven dat zijn JRT een echte is maar het is gewoon niet de realiteit.
Een groot deel van dit soort honden heeft ergens een "vreemd" ras in de voorouders (zeker de zogenaamde B&T's) en zijn dus geen rashonden meer. Dat is geen belediging voor de hond zelf en betekend ook niet dat de hond zelf minder lief is maar het is gewoon geen rashond meer.
Dat is niet om iemand te pesten of om iemands hond af te kraken maar gewoon simpele realiteit.
Gek genoeg zijn jullie zelf degene die zich er druk over maken of jullie hond wel of niet een rashond is. Als jullie dat echt zo belangrijk vinden neem dan de volgende keer eerst eens contact op met de rasvereniging.
En leer ook dat vooral de handel/broodfok profiteert van mensen die de realiteit niet onder ogen willen zien. Die fokken wel door (of importeren uit het oostblok) met honden die niet gecontroleerd zijn op erfelijke gebreken en lijken op een bepaalde rashond die op dat moment populair is.
En geloof alsjeblieft nooit smoesjes over het niet aanvragen van een stamboom voor de pups.
Een stamboom aanvragen is zo goedkoop in vergelijking met de overige kosten van het fokken dat er geen excuus bestaat om die niet aan te vragen.
Dat is per definitie altijd een leugen.