[HK] Het grote JackRussell topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nienke_92

Re: [HK] Het grote JackRussell topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 15:27

illi schreef:
Snackie schreef:
@ illi, wat een wijsneus zeg!super!

dank je
Het is ook een echte super hond.
En ze zeggen dat jacky's moeilijk zijn op te voeden.
Nou deze hond luistert kei goed.

heey leuke Jack heb je! Echt schattig. En
Jackjes kunnen heel goed luisteren. Wij zijn met
ons hondje nooit naar een training geweest ofzo,
maar hij kan vet goed luisteren! Mooi meegenomen,
toch?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 16:01

wij ook niet met deze 2, alleenmet de 1e hond,cursus is voor de baas

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:29

madrieka schreef:
Idd helemaal mee eens mijn Jack Russel komt uit een vader en moeder die allebei stamboom hebben maar ik kon kiezen of ik de stamboom erbij wilde of niet en dat scheelde me destijds 100 gulden en dat vond ik veel geld ,dus ik heb gekozen om hem te kopen zonder papieren,en dan zou het nu ineeens geen echte jack meer zijn....
de oren van Jacky staan overeind ,ik was een keer op de dierenshow in de brabanthallen en daar was een stand van het Jack Russel stamboek en die mevrouw die erachter stond zei dat ze dat heel mooi vond Haha!
hij heefdt ook een keertje met een grote foto in de hart voor dieren gestaan en daar werd ie ook Jack Russel genoemd...
groetjes madrieka

Het spijt me om te zeggen maar dan ben je toendertijd gewoon voor de gek gehouden.
Een fokker kan niet voor de ene pup wel en voor de andere pup niet een stamboom aanvragen, dat moet voor het hele nest.
Ook kun je niet later beslissen of je er nog een stamboom bij wil.
Komt nog bij dat een stamboom toendertijd ongeveer 40 gulden koste dus 100 gulden is ook gewoon een verzinsel. De "fokker" had een groot probleem gehad als jij gezegd had dat je een stamboom wilde of had je een neppapiertje erbij gegeven.

Begrijp me goed dat maakt je hond niet minder maar wat je hier verteld is precies wat de hondenhandel/broodfok de pupkopers wijsmaakt en wat dus heel veel mensen gewoon geloven.

Natuurlijk mag iedereen geloven dat zijn JRT een echte is maar het is gewoon niet de realiteit.
Een groot deel van dit soort honden heeft ergens een "vreemd" ras in de voorouders (zeker de zogenaamde B&T's) en zijn dus geen rashonden meer. Dat is geen belediging voor de hond zelf en betekend ook niet dat de hond zelf minder lief is maar het is gewoon geen rashond meer.
Dat is niet om iemand te pesten of om iemands hond af te kraken maar gewoon simpele realiteit.
Gek genoeg zijn jullie zelf degene die zich er druk over maken of jullie hond wel of niet een rashond is. Als jullie dat echt zo belangrijk vinden neem dan de volgende keer eerst eens contact op met de rasvereniging.

En leer ook dat vooral de handel/broodfok profiteert van mensen die de realiteit niet onder ogen willen zien. Die fokken wel door (of importeren uit het oostblok) met honden die niet gecontroleerd zijn op erfelijke gebreken en lijken op een bepaalde rashond die op dat moment populair is.

En geloof alsjeblieft nooit smoesjes over het niet aanvragen van een stamboom voor de pups.
Een stamboom aanvragen is zo goedkoop in vergelijking met de overige kosten van het fokken dat er geen excuus bestaat om die niet aan te vragen.
Dat is per definitie altijd een leugen.

mekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:34

ik ga me uitschrijven hier! ipv gezellig over onze hondjes te beppen is er alleen gez**k hier .

gekketeckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:40

ThePast03 schreef:
madrieka schreef:
Idd helemaal mee eens mijn Jack Russel komt uit een vader en moeder die allebei stamboom hebben maar ik kon kiezen of ik de stamboom erbij wilde of niet en dat scheelde me destijds 100 gulden en dat vond ik veel geld ,dus ik heb gekozen om hem te kopen zonder papieren,en dan zou het nu ineeens geen echte jack meer zijn....
de oren van Jacky staan overeind ,ik was een keer op de dierenshow in de brabanthallen en daar was een stand van het Jack Russel stamboek en die mevrouw die erachter stond zei dat ze dat heel mooi vond Haha!
hij heefdt ook een keertje met een grote foto in de hart voor dieren gestaan en daar werd ie ook Jack Russel genoemd...
groetjes madrieka

Het spijt me om te zeggen maar dan ben je toendertijd gewoon voor de gek gehouden.
Een fokker kan niet voor de ene pup wel en voor de andere pup niet een stamboom aanvragen, dat moet voor het hele nest.
Ook kun je niet later beslissen of je er nog een stamboom bij wil.
Komt nog bij dat een stamboom toendertijd ongeveer 40 gulden koste dus 100 gulden is ook gewoon een verzinsel. De "fokker" had een groot probleem gehad als jij gezegd had dat je een stamboom wilde of had je een neppapiertje erbij gegeven.

Begrijp me goed dat maakt je hond niet minder maar wat je hier verteld is precies wat de hondenhandel/broodfok de pupkopers wijsmaakt en wat dus heel veel mensen gewoon geloven.Natuurlijk mag iedereen geloven dat zijn JRT een echte is maar het is gewoon niet de realiteit.
Een groot deel van dit soort honden heeft ergens een "vreemd" ras in de voorouders (zeker de zogenaamde B&T's) en zijn dus geen rashonden meer. Dat is geen belediging voor de hond zelf en betekend ook niet dat de hond zelf minder lief is maar het is gewoon geen rashond meer.
Dat is niet om iemand te pesten of om iemands hond af te kraken maar gewoon simpele realiteit.
Gek genoeg zijn jullie zelf degene die zich er druk over maken of jullie hond wel of niet een rashond is. Als jullie dat echt zo belangrijk vinden neem dan de volgende keer eerst eens contact op met de rasvereniging.

En leer ook dat vooral de handel/broodfok profiteert van mensen die de realiteit niet onder ogen willen zien. Die fokken wel door (of importeren uit het oostblok) met honden die niet gecontroleerd zijn op erfelijke gebreken en lijken op een bepaalde rashond die op dat moment populair is.

En geloof alsjeblieft nooit smoesjes over het niet aanvragen van een stamboom voor de pups.
Een stamboom aanvragen is zo goedkoop in vergelijking met de overige kosten van het fokken dat er geen excuus bestaat om die niet aan te vragen.
Dat is per definitie altijd een leugen.

Nou ja dan ben ik destijds een beetje belazerd pech dan daar is mijn jacky niks minder om...
maar ik dacht dat dit een topic was om gezellig over jr te kletsen maar ik vind er eerlijk gezegd geen piep meer aan zo iedereen heeft steeds commentaar enzo bah mensen ga wat leuks doen met je leven er is meer op de wereld hoor!

En wat je schrijft over broodfok jacky komt uit een nestje van mensen die maar af en toe een nestje fokte ze hadden ook maar een teefje en een ruetje...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:46

madrieka schreef:
Nou ja dan ben ik destijds een beetje belazerd pech dan daar is mijn jacky niks minder om...
maar ik dacht dat dit een topic was om gezellig over jr te kletsen maar ik vind er eerlijk gezegd geen piep meer aan zo iedereen heeft steeds commentaar enzo bah mensen ga wat leuks doen met je leven er is meer op de wereld hoor!

Zulk soort reacties had ik al verwacht en ik vind dat zo jammer.
In plaats van te lezen wat ik schrijf zie je het als persoonlijk aanval.
Ik heb toch al gezegd dat je hond er niets minder om is.

Maar de volgende keer weet je wel dat het niet waar is wat ze je hebben proberen wijs te maken en dat lijkt me toch alleen maar fijn?
Een hoop mensen geloven de verhalen over stamboompapieren die erg duur zijn en dat fokkers zomaar kunnen beslissen of ze die wel of niet bij een bepaalde pup aanvragen.

Lijkt me toch niet onverstandig om dan te waarschuwen dat dit gewoon oplichterij is?
Lijkt me toch niet dat mensen die dit nu weten graag een pup kopen bij mensen die je dit proberen voor te liegen?

Als paardenhandelaars leugens verspreiden staat Bokt hier ook op zijn kop toch?

Zelf probeer ik wel te vechten tegen de broodfok/hondenhandel en dat lukt alleen met goede voorlichting. Want de broodfok/handel presenteert zich tegenwoordig ook als de "particulier" met een nestje in de huiskamer. Het is niet alleen maar meer de hondenbakken in een donkere schuur.

Als je dat allemaal niet wilt weten prima, dan lees mijn berichtjes gewoon niet en steek je kop in het zand.

En voordat er weer vooroordelen komen: Ik ben geen fokker en heb zelfs niet eens een Jack Russell Terrier. Wel een kruising JRT. Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:52

madrieka schreef:
En wat je schrijft over broodfok jacky komt uit een nestje van mensen die maar af en toe een nestje fokte ze hadden ook maar een teefje en een ruetje...

Ik ga niet oordelen over de fokker van jou Jacky.
Het is een algemeen verhaal en geld voor een heleboel fokkers van honden zonder papieren.
Die doen het simpel en alleen voor het geld. Veel onkosten hebben ze niet: Ze hoeven geen onderzoeken te laten doen op erfelijke gebreken, geen shows te lopen om te zien of de ouderdieren wel exterieurmatig in orde zijn en zelfs geen dekgeld te betalen omdat ze zelf de reu in huis hebben (die misschien wel helemaal niet bij de teef past).
En het zijn ook altijd de rassen die makkelijk te verkopen zijn omdat er veel vraag naar is.

En ja: De broodfok/handel prestenteert zich tegenwoordig vaak als particulieren die af en toe een nestje hebben. Dat is de realiteit. Ze weten heel goed dat er genoeg mensen gewaarschuwd zijn voor donkere schuren met puppybakken dus ze passen zichzelf probleemloos aan.

Helaas ben ik dan niet naief genoeg om te denken dat zulk soort mensen dat alleen voor de fun doen.
Bovendien vind ik het triest dat er met honden gefokt wordt zonder te weten of er erfelijke problemen in de lijn zitten (en dat gaat verder als alleen vader en moeder) waarmee er toch onnodig erg veel risico genomen wordt met levende wezens.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 21-10-06 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:53

Volgens mij hebben er een hoop al de handdoek in de ring gegooid... Ach gut

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:59

Sorriso schreef:

Praat dan over jullie honden en zet links naar de leuke foto's neer ipv jezelf druk te maken of je hond wel of niet een rashond is.
Er blijft zelf over doorgegaan worden door mensen die er eigenlijk niets over willen weten.

Ik heb dit altijd vreemd gevonden op bokt: Als iemand bedonderd is bij de aankoop van een paard staat heel bokt op zijn kop, van honden mag je daar niets over zeggen.

Soms zou ik ook willen dat ik heerlijk ontwetend was over de hondenwereld en wat zich daarin afspeelt. Een stuk makkelijker!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:05

ik lees nog steeds mee hoor,maar ik werk ook ondertussen.

ik kan nog wel 2 broodfokker verhalen gaan vertellen hiero

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:14

ThePast03 schreef:
Sorriso schreef:

Praat dan over jullie honden en zet links naar de leuke foto's neer ipv jezelf druk te maken of je hond wel of niet een rashond is.
Er blijft zelf over doorgegaan worden door mensen die er eigenlijk niets over willen weten.

Ik heb dit altijd vreemd gevonden op bokt: Als iemand bedonderd is bij de aankoop van een paard staat heel bokt op zijn kop, van honden mag je daar niets over zeggen.

Soms zou ik ook willen dat ik heerlijk ontwetend was over de hondenwereld en wat zich daarin afspeelt. Een stuk makkelijker!

Hooo, back off... Zo was het niet bedoeld! IK maakte me er niet druk om!!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:14

Snackie schreef:
ik lees nog steeds mee hoor,maar ik werk ook ondertussen.

ik kan nog wel 2 broodfokker verhalen gaan vertellen hiero

Hmmmz, nee dank je...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:15

dat dacht ik ook.
ik wil dr alleen even over kwijt, dat mijn 1e hondje op 16 weken is dood gegaan,aan hele zware epilepsie,

en het 2e hondje op 8 weken,omdat ere iets mis was met zijn hersenen,die onderhuids uit zijn schelde kwamen.

ik heb nu een hondje uit een gelegenheids nestje(van een kennisje) en die is al een half jaar, doet het perect dus

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:17

Hmmm ja, spijtig om te horen, maar dat is toch niet waar dit topic over hoorde te gaan?? Nu gaat het weer de richting in van het raszuiver/rasonzuiver zijn van de beestjes.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:19

Sorriso schreef:

Was ook bedoeld naar de mensen die de handdoek in de ring gooien. Knipoog

Ik maak mezelf er verder ook niet druk over of iemand zijn hond een JRT wil noemen of niet.
Wel reageer ik op dingen zoals keuze hebben in wel of geen stamboom.
Ik vind het belangrijk dat mensen gewoon weten hoe dat in elkaar zit zodat ze niet bedonderd kunnen worden. Meer niet.
Dat leg ik dan gewoon even uit en als iemand dat ziet als aanval op zijn hond of zijn eigen persoontje dan wordt er gewoon niet goed gelezen.

Als jullie nu gewoon verder gaan met leuke verhalen en leuke foto's van jullie honden is er niemand die zich er verder druk over maakt.
Ik vind alle honden leuk, of ze nu rasecht zijn of niet.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:19

dit is "het grote jack russel topic"dus alles mag toch?

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:21

ThePast03 schreef:
Sorriso schreef:

Was ook bedoeld naar de mensen die de handdoek in de ring gooien. Knipoog

Ik maak mezelf er verder ook niet druk over of iemand zijn hond een JRT wil noemen of niet.
Wel reageer ik op dingen zoals keuze hebben in wel of geen stamboom.
Ik vind het belangrijk dat mensen gewoon weten hoe dat in elkaar zit zodat ze niet bedonderd kunnen worden. Meer niet.
Dat leg ik dan gewoon even uit en als iemand dat ziet als aanval op zijn hond of zijn eigen persoontje dan wordt er gewoon niet goed gelezen.

Als jullie nu gewoon verder gaan met leuke verhalen en leuke foto's van jullie honden is er niemand die zich er verder druk over maakt.
Ik vind alle honden leuk, of ze nu rasecht zijn of niet.

Oké, oké. Dit is veeeeeeeeel duidelijker dan dat van daarnet... Klinkt vriendelijk. Ik heb niks gezegd >> Lips are sealed. Zoals je het nu zegt ben ik het helemaal eens met je...

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:25

Ik snap aan de ene kant wel een beetje de reacties van de 'fanatieke jack russell kenners'(als ik jullie zo even mag noemen.. niet beledigend bedoelt ofzo..)

En owkeej.. black&tan is dan geen officiele raskleur.. en veel honden zonder stamboom en die niet aan de raseisen voldoen zijn ook geen 'echte' jack russells..

Maar iedereen is gewoon blij met hun hondjes.. en ik denk dat de bedoeling van dit topic gewoon is dat iedereen die een hondje heeft die 'onofficieel' of officieel een jack russell heeft... gezellig over het ras kan kletsen.. en over wat ze meegemaakt hebben met hun hondje...

Iedereen is gewoon blij met hun hond... en het zijn dan misschien geen uitmuntende rastypische jack russells.. dat begrijpen we heus wel..

Maar in dit topic willen we denk ik gewoon gezellig kletsen.. terwijl we mss iets minder geinteresseerd zijn in de precieze raskenmerken..

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:27

Everest schreef:
Ik snap aan de ene kant wel een beetje de reacties van de 'fanatieke jack russell kenners'(als ik jullie zo even mag noemen.. niet beledigend bedoelt ofzo..)

En owkeej.. black&tan is dan geen officiele raskleur.. en veel honden zonder stamboom en die niet aan de raseisen voldoen zijn ook geen 'echte' jack russells..

Maar iedereen is gewoon blij met hun hondjes.. en ik denk dat de bedoeling van dit topic gewoon is dat iedereen die een hondje heeft die 'onofficieel' of officieel een jack russell heeft... gezellig over het ras kan kletsen.. en over wat ze meegemaakt hebben met hun hondje...

Iedereen is gewoon blij met hun hond... en het zijn dan misschien geen uitmuntende rastypische jack russells.. dat begrijpen we heus wel..

Maar in dit topic willen we denk ik gewoon gezellig kletsen.. terwijl we mss iets minder geinteresseerd zijn in de precieze raskenmerken..

Juist Vork

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:28

en daarbij,om je eventjes aan te vullen,zijn er xoveel jrussels, dat ik me eigenlij afvraag wat een "echte stamboek jrt is"

want je hebt hoge en lage

Miss_Cally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:30

mijn jackrussel ripper is paar maanden dood gegaan Boos! heb wel fotoos maar niet hier

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:44

Snackie schreef:
en daarbij,om je eventjes aan te vullen,zijn er xoveel jrussels, dat ik me eigenlij afvraag wat een "echte stamboek jrt is"

want je hebt hoge en lage

nee, de parson russell terrier is het hoogbenige "broertje", de jack russell terrier de normaal benige, 2 verschillende rassen, uiteraard wel verwant, maar dus alle twee een eigen rasstandaard en gesloten stamboom houding Knipoog

http://www.parsonrussellterrier.nl/

http://www.nvjrt.nl/

gekketeckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:08

ThePast03 schreef:
madrieka schreef:

Zulk soort reacties had ik al verwacht en ik vind dat zo jammer.
In plaats van te lezen wat ik schrijf zie je het als persoonlijk aanval.
Ik heb toch al gezegd dat je hond er niets minder om is.

Maar de volgende keer weet je wel dat het niet waar is wat ze je hebben proberen wijs te maken en dat lijkt me toch alleen maar fijn?
Een hoop mensen geloven de verhalen over stamboompapieren die erg duur zijn en dat fokkers zomaar kunnen beslissen of ze die wel of niet bij een bepaalde pup aanvragen.

Lijkt me toch niet onverstandig om dan te waarschuwen dat dit gewoon oplichterij is?
Lijkt me toch niet dat mensen die dit nu weten graag een pup kopen bij mensen die je dit proberen voor te liegen?

Als paardenhandelaars leugens verspreiden staat Bokt hier ook op zijn kop toch?

Zelf probeer ik wel te vechten tegen de broodfok/hondenhandel en dat lukt alleen met goede voorlichting. Want de broodfok/handel presenteert zich tegenwoordig ook als de "particulier" met een nestje in de huiskamer. Het is niet alleen maar meer de hondenbakken in een donkere schuur.

Als je dat allemaal niet wilt weten prima, dan lees mijn berichtjes gewoon niet en steek je kop in het zand.

En voordat er weer vooroordelen komen: Ik ben geen fokker en heb zelfs niet eens een Jack Russell Terrier. Wel een kruising JRT. Knipoog

Ik snap heus wel wat je bedoeld maar waarom weer zo'n heel verhaal? oke ik ben bedonderd mischien en waarschijnlijk dus met open ogen er ingelopen... so what??? mijn jacky is voor mij een jack russel en ik snap ook wel jullie standpunt maar waarom steeds op iedereen zo'n ellelang verhaal wat er "fout"is aan hun jack of wat mensen fout hebben gedaan bij een aankoop? daarom zetten mensen geen foto's in dit topic ,het is alleen maar voor de fun ,nogmaals ik begrijp jullie ook maar mensen zitten nou eenmaal niet altijd op zulk commentaar te wachten...
even goede vriendjes...toch...

Tessaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:38

@Snackie: aah balen van die hondjes hoor Verdrietig

Goeieavond Haha! mijn Jack word steeds ondeugender hij begint net te doen alsof hij niet luistert heel irritant Tong uitsteken

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:42

Heeft Donna ook gedaan een periode... Dan gaven we het commando om te gaan zitten, deed ze net of ze jeuk had achter dr oor en dat ze ging zitten om te krabben Vork . Eens een Jack, altijd een Jack...
Laatst bijgewerkt door Sorriso op 21-10-06 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt