Kat in wildklem in Lelystad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Kat in wildklem in Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:58

darkmoona schreef:
het is fout wat die gast doet..
en ik keur het echt NIET goed..
dus laat dat ff duidelijk zijn!!!

maarrrrrrrrrrrrrr....
het is niet fijn om elke keer in de katte stront te graaien als je in je groentetuin bezig bent...
ik vind dat katten binnen gehouden moeten worden of in een ren!
er is geen enkel ander huisdier dat gewoon vrij over straat mag wandelen, dus waarom die katten wel?
in een ren met genoeg klimdingetjes vermaken ze zich echt wel hoor!!!!'

edit:
Citaat:
Ik ben en blijf er van overtuigd: als je een probleem hebt met een dier, ga je naar de eigenaar, zelf al moet je heel de straat aflopen om die te vinden!

en wat als de eigenaar er zelf nix aan wil doen???

Dan zul je toch goed moeten gaan nadenken voor een goeie oplosing, want niks geeft je het recht een dier opzettelijk te verwonden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:59

Nevony schreef:
Ik ben het ermee eens dat het vervelend is als je steeds zo'n kat in je tuin hebt, wij hebben ze ook in de tuin, elke dag wel 4 ofzo en ze poepen ook in de tuin en ze komen het huis in en ik heb twee cavia's en hun kooitje is altijd open en ik ben als de dood dat ze opgegeten worden (een keertje zat er ook een kat in het hok Bloos! ik ben me toen echt werkelijk rot geschrokken enzo)

Tja vervelend van die klemmen, maar die katten zijn oo kerg vervelend!

Lijkt me sterk dat je echt katten naar binnen krijgt, de meesten zijn niet zo.

En ik heb nog nooit gehoord van een kat die een cavia naar binnen propt. Misschien kan het wel maar ja..

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:04

Citaat:
want niks geeft je het recht een dier opzettelijk te verwonden.

pfffff ik zeg toch...
ik keur het NIET goed...

Citaat:

En ik heb nog nooit gehoord van een kat die een cavia naar binnen propt. Misschien kan het wel maar ja..

bij ons (en bij onze buren) worden de speklappen en karbonades van het aanrecht afgehaalt..
en onze vuilnisbak is trouwens ook niet veilig
want als wij een x makreel eten .. en dat niet stevig inpakken voordat we het weggooien dan vinden we de vissenkop + toebehoren ergens anders weer..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:06

darkmoona schreef:
Citaat:
want niks geeft je het recht een dier opzettelijk te verwonden.

pfffff ik zeg toch...
ik keur het NIET goed...

bij ons (en bij onze buren) worden de speklappen en karbonades van het aanrecht afgehaalt..
en onze vuilnisbak is trouwens ook niet veilig
want als wij een x makreel eten .. en dat niet stevig inpakken voordat we het weggooien dan vinden we de vissenkop + toebehoren ergens anders weer..

Zge toch ook niet dat je dat niet zegt? :p

Pff dan heb je inderdaad brutale katten.

Misschien speciaal spul rondstrooien rond de tuin en bij de deur dat ze weghoudt?

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:11

Citaat:
Want ik heb veel meer last van een hondendrol op de stoep dan een kattenpoep in de tuin.

Dan moet je misschien je ogen eens open zetten. Ik ben nog nooit in een drol getrapt midden op de stoep. Het is naar als ze daar schijten, ik geef het toe, maar hondeneigenaren kunnen tenminste bepalen waar hun hond schijt en honden schijten enkel op terrein van de gemeente. Ik ken niemand maar dan ook niemand die zijn hond in andermans tuin loslaat en laat schijten.

En katten, ook ik vind het niet echt leuke beesten als ze los rondlopen, bij mij in de tuin graven, loeren naar je andere huisdieren of zelfs opvreten (is mij gebeurd) of binnenkomen door een openstaand raam (is mij ook gebeurd en ik werd wakker met 2 starende ogen in mijn gezicht). Daarom ben ik niet meer zachtzinnig met buurtkatten. Emmers water werken niet, aan z'n nekvel van 't dak gooien werkt niet, in de sloot mikken werkt niet (katten kunnen zwemmen *zucht*).

Ik vind dat katten net zo goed in huis gehouden moeten worden als alle andere huisdieren en 3 maal daags uitlaten aan een lijntje. Als je je kat dat van jongs af aan leert is er geen probleem. Katteneigenaren willen dit alleen waarschijnlijk niet omdat ze te lui zijn om schikkelijk te zijn tegen mensen die overlast hebben van deze brutale pleurisbeesten.

Citaat:
Misschien speciaal spul rondstrooien rond de tuin en bij de deur dat ze weghoudt?

Vergif?

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:15

xx_Horsiex schreef:
Nevony schreef:
Ik ben het ermee eens dat het vervelend is als je steeds zo'n kat in je tuin hebt, wij hebben ze ook in de tuin, elke dag wel 4 ofzo en ze poepen ook in de tuin en ze komen het huis in en ik heb twee cavia's en hun kooitje is altijd open en ik ben als de dood dat ze opgegeten worden (een keertje zat er ook een kat in het hok Bloos! ik ben me toen echt werkelijk rot geschrokken enzo)

Tja vervelend van die klemmen, maar die katten zijn oo kerg vervelend!

Mischien eet ie ze niet op, maar iig zat ie lekker met zijn poten in de ren met mijn twee cavia's te slaan en daar ben ik het echt NIET! mee eens.

Natuurlijk mag het niet op zo'n manier, dat snap ik ook wel, ik gooi meestal water naar de katten die in de tuin komen

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:16

Onyx88 schreef:
Dan moet je misschien je ogen eens open zetten. Ik ben nog nooit in een drol getrapt midden op de stoep. Het is naar als ze daar schijten, ik geef het toe, maar hondeneigenaren kunnen tenminste bepalen waar hun hond schijt en honden schijten enkel op terrein van de gemeente. Ik ken niemand maar dan ook niemand die zijn hond in andermans tuin loslaat en laat schijten.

En katten, ook ik vind het niet echt leuke beesten als ze los rondlopen, bij mij in de tuin graven, loeren naar je andere huisdieren of zelfs opvreten (is mij gebeurd) of binnenkomen door een openstaand raam (is mij ook gebeurd en ik werd wakker met 2 starende ogen in mijn gezicht). Daarom ben ik niet meer zachtzinnig met buurtkatten. Emmers water werken niet, aan z'n nekvel van 't dak gooien werkt niet, in de sloot mikken werkt niet (katten kunnen zwemmen *zucht*).

Ik vind dat katten net zo goed in huis gehouden moeten worden als alle andere huisdieren en 3 maal daags uitlaten aan een lijntje. Als je je kat dat van jongs af aan leert is er geen probleem. Katteneigenaren willen dit alleen waarschijnlijk niet omdat ze te lui zijn om schikkelijk te zijn tegen mensen die overlast hebben van deze brutale pleurisbeesten.

Dit vind ik zeer grof van je, om nog maar niet te spreken van die domme opmerking van dat vergif.

Ik kan mijn kat helemaal niet binnen houden, en er zijn zat van dezelfde mensen die dit niet kunnen. Niet iedere kat is er een die graag binnen zit. E om ons dan maar gelijk lui te noem is al helemaal dom!

Denk voortaan eens na. banketstaaf voor je dat je last hebt van die beesten, maar er zijn zat mensen die het zelf erg vinden dat mensen last hebben van hun kat maar er niks aan kunnen doen.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:17

Daar heb je gelijk in, maar ewr kan iig naar een oplossing gezocht worden toch?

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:23

Citaat:
Dit vind ik zeer grof van je, om nog maar niet te spreken van die domme opmerking van dat vergif.

Ik kan mijn kat helemaal niet binnen houden, en er zijn zat van dezelfde mensen die dit niet kunnen. Niet iedere kat is er een die graag binnen zit. E om ons dan maar gelijk lui te noem is al helemaal dom!

Denk voortaan eens na. banketstaaf voor je dat je last hebt van die beesten, maar er zijn zat mensen die het zelf erg vinden dat mensen last hebben van hun kat maar er niks aan kunnen doen.

Nou, kom op zeg. Iedereen heeft volgens mij wel door dat dat 'vergif' geen bevel/serieus idee was. Daarbij kun je je kat wel binnen houden alleen gaat hij dan waarschijnlijk door het lint of laat hij op andere manieren merken dat hij het er niet mee eens is. Daar kan aan gewerkt worden. En ja, dat kost inderdaad tijd en moeite. En mensen die lui zijn nemen die moeite vast niet. En katten horen inderdaad eigenlijk wel eens buiten te zijn. Aan een lijntje, met een oplettende eigenaar ernaast.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:29

Onyx88 schreef:
Citaat:

Nou, kom op zeg. Iedereen heeft volgens mij wel door dat dat 'vergif' geen bevel/serieus idee was. Daarbij kun je je kat wel binnen houden alleen gaat hij dan waarschijnlijk door het lint of laat hij op andere manieren merken dat hij het er niet mee eens is. Daar kan aan gewerkt worden. En ja, dat kost inderdaad tijd en moeite. En mensen die lui zijn nemen die moeite vast niet. En katten horen inderdaad eigenlijk wel eens buiten te zijn. Aan een lijntje, met een oplettende eigenaar ernaast.

Nee ik kan hem echt niet binnen houden. Want wij hebben namelijk een hond die haar meer dan eens heeft geprobeerd te pakken te krijgen. Dus mijn kat kan niet binnen blijven, of ze moet in een kamertje opgesloten blijven de hele dag. En nee, ik heb niet de tijd om met haar naar buiten te gaan, in verband met school en andere dingen. Daarbij wonen wij aan een meer waar ze heerlijk naar buiten kan, samen met de rest van de katten in onze buurt.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:32

Ashkerlon schreef:
Desiree, begrijp me niet verkeerd, maar ik snap niet waarom je dit soort discussies wil blijven houden.

Er zullen altijd mensen zijn die niets geven om de rust en het gemak van anderen. Stel dat je het toch zo ver krijgt dat je heel de bokt-gemeenshap ervan kunt overtuigen om hun katten achter slot en grendel te houden, weg van de weide buitenwereld en de buren, dan zullen er nog steeds ontelbaar veel mensen zijn die hun kat gewoon op straat smijten wanneer ze overdag gaan werken.
Zelfs al zou je er in slagen om alle katte-eigenaren te overtuigen dat katten in hun eigen tuin moeten blijven, dan nog zit je met de zwerfkatten... en bij wie moet je dan gaan aankloppen om je gelijk te halen? Of moeten ze alle zwerfkatten dan maar wegvangen en elimineren?
Als je het ooit zo ver krijgt, proficiat, ik doe het je niet na. Maar weet wel, ALS je het zo ver krijgt, dat je binnen de kortste keren met een knaagdier-overschot zit op het platteland... want ja, alle huiskatjes zullen binnen moeten blijven en de andere roofdieren zijn hier niet meer zo talrijk.

Ik geef je groot gelijk, mensen moeten leren rekening te houden met anderen... maar dat is nu eenmaal iets dat never nooit gaat gebeuren. Mensen zijn egoïstisch, en als ze er zelf het kwaad niet van inzien zul je ze moeilijk van mening kunnen laten veranderen.
Ik zou ook liever hebben dat de hond van de buren stopt met blaffen, en de haan van twee huizen verder stopt met om 3.30u 's nachts te kraaien. En ik zou nog veel liever hebben dat al de kinderen uit mijn woonwijk stoppen met steeds zo veel kabaal te maken. Twee jaar geleden waren ze er nog niet en was alles rustig, nu moeten we ook al onze ramen dichtdoen als we even rust willen. Om dan nog maar te zwijgen over het mini-race-circuit voor tele-geleide auto's die onlangs geopend werd, waardoor we heel de tijd het gezoem en gescheur van die dingen horen, zelfs op zondagnamiddag.

Er zijn veel dingen waar een mens over kan klagen, je moet alleen weten een onderscheid te maken tussen de nuttige en de nutteloze discusies. In mijn ogen, als er een discusie plaatsvind tussen twee groepen, die beide niet willen toegeven aan de ander, dan is de discussie nutteloos... en het is precies dit soort discussie die hier aan de gang is.

Hier ben ik het hélemaal mee eens Knipoog

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:33

is de wereld dan alleen van de mens?
wat een egoisme, vroeger heeeeeeeeel vroeger leefden we met zijn allen op deze aardbol, maar nu is het de mensen tegen de dieren want de mens gaat voor, wat een egoisme en ja ik doe hier voor een deel aan mee, maar een dier het laatste stukje van zijn eigen natuur afnemen? nee dat gaat me toch te ver...
als je een probleem hebt kun je dat zeggen, waarom hebben we anders een mond en een vocabulair aan woorden?

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:35

xx_Horsiex schreef:
Nee ik kan hem echt niet binnen houden. Want wij hebben namelijk een hond die haar meer dan eens heeft geprobeerd te pakken te krijgen. Dus mijn kat kan niet binnen blijven, of ze moet in een kamertje opgesloten blijven de hele dag. En nee, ik heb niet de tijd om met haar naar buiten te gaan, in verband met school en andere dingen. Daarbij wonen wij aan een meer waar ze heerlijk naar buiten kan, samen met de rest van de katten in onze buurt.

Ik snap je punt, maar ik hoop dat jij het mijne ook snapt, jij vindt het vervelend als je kat door je hond gepakt wordt. Ik vind het vervelend als mijn cavia gepakt wordt (door het dier van iemand anders nota bene)

Maar ik kan eigenlijk ook niet zo g oed iets bedenken, ik ga binnenkort een netje kopen, voor op de ren Knipoog Dan kunnen ze iig niet meer in de ren komen en dat is al een probleem opgelost Knipoog

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:38

Nevony schreef:
xx_Horsiex schreef:

Ik snap je punt, maar ik hoop dat jij het mijne ook snapt, jij vindt het vervelend als je kat door je hond gepakt wordt. Ik vind het vervelend als mijn cavia gepakt wordt (door het dier van iemand anders nota bene)

Maar ik kan eigenlijk ook niet zo g oed iets bedenken, ik ga binnenkort een netje kopen, voor op de ren Knipoog Dan kunnen ze iig niet meer in de ren komen en dat is al een probleem opgelost Knipoog

Dat snap ik zeker, ik ben ook naar de buren gestapt, en heb gezegd; Als mijn kat jullie in de weg zit, gooi der maar water over heen of het een of ander, zodat ze weg blijft, want ik kan haar niet binnen houden.

Zij wisten dat, en niemand heeft ooit bij ons geklaagd over mijn kat.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:40

Onze buren hebben dat idd ook tegen ons gezegt en nu gooi ik alles wat voorbij komt al smijn cavia's buiten zijn nat, alle katten hier zijn namelijk grijs Vork

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:40

Met de kat aan een lijntje? Zie je het gaan? Ik woon in een buurt met veel honden, en als ik met mijn kat aan een lijntje ga lopen heb ik na een paar minuten een bloederig hoopje poes aan dat zelfde lijntje. Komop zeg.
En katten van het dak af gooien of in de sloot vind ik echt heel erg gaan. Ga dan naar de eigenaar toe ofzo. Zou hetzelfde zijn als ik met de luchtbuks me verschans in de schuur om die rothond van de buren, die moedwillig in onze afgesloten tuin kwam om onze katten op te jagen, eens mores te leren.
Snap dat het vervelend is hoor, als je last van katten hebt. Net zoals dat is als je last hebt van honden.

Onze katten gaan gewoon naar buiten, 's nachts zijn ze binnen. De jongste blijft in de tuin of in de bosjes naast het huis, net zoals de middelste. De oudste zwerft over de sportvelden en wat door de buurt. Mensen in de buurt die last van haar hebben weten dat ze gerust een emmer water over 'r heen kunnen gooien MOCHT ze in de tuin zitten. Maar ze verkiest gelukkig de rust van de sportvelden.

Verschrikkelijk trouwens van de poes en de wildklem. Wat is niet snap is dat je je kat een week kunt missen zonder op zoek te gaan. maar misschien is dat wel gebeurt, is het alleen niet genoemd..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 19:45

Ashkerlon schreef:
[
Ze zouden moeten..; ja inderdaad, maar mij maak je niet wijs dat je een wildvreemde kat zomaar op de arm kunt nemen om eventjes zijn halsband te controleren. Zelfs al ben je er in geslaagd om het dier te vangen in een kooi of iets dergelijks.

Vangkooi zetten. Hebben we al een paar keer een kat in gehad. Was eigenlijk niet voor katten bedoeld maar ja, dat waren de enige die er in stonken.
Lukt heus wel hoor. Ik zou wel een manier vinden.

xx_Horsiex schreef:
Dan zul je toch goed moeten gaan nadenken voor een goeie oplosing, want niks geeft je het recht een dier opzettelijk te verwonden.

De eigenaar verwonden, dat vind ik nog de beste optie! Duivel

_MelloW_ schreef:
is de wereld dan alleen van de mens?
wat een egoisme, vroeger heeeeeeeeel vroeger leefden we met zijn allen op deze aardbol, maar nu is het de mensen tegen de dieren want de mens gaat voor, wat een egoisme en ja ik doe hier voor een deel aan mee, maar een dier het laatste stukje van zijn eigen natuur afnemen? nee dat gaat me toch te ver...
als je een probleem hebt kun je dat zeggen, waarom hebben we anders een mond en een vocabulair aan woorden?

TErecht gestelde vraag hoor. Daar niet van. Maar mensen hebben 1 plekje waar ze zelf de baas mogen spelen en zichzelf kunnen zijn: dat is op hun eigen gebied: huis en tuin! Ik zou het ook prettiger vinden als er in de maatschappij voor dieren meer mogelijkheden waren.

xx_Horsiex schreef:

DAn had je een van deze 2 dieren dus niet moeten hebben. Want je kunt er niet voor in staan.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 09-10-06 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:48

Wat een discussie hier zeg
Onze kat is een paar jaar geleden vergiftigd ook een aantal katten van buren waren dood door vergiftiging als iemand zoiets doelgericht doet net als vallen zetten ben je gewoon heel fout bezig. Als je last hebt van de katten PRAAT er dan over dan kan er wat aan gedaan worden. Als je last hebt van de katten laat het dan op een normale manier weten hoef je niet meteen te gaan moorden.. Wij hebben ook last van sportduiven hier die de hele buurt (en vooral de auto's) onder schijten.. schieten we die beesten toch ook niet uit de lucht. De dieren kunnen hier niks aan doen die weten niet beter de fout zit bij de eigenaren dus daar moet dan wat aan gedaan worden als er irritatie is.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 19:51

Berdien schreef:
Zou hetzelfde zijn als ik met de luchtbuks me verschans in de schuur om die rothond van de buren, die moedwillig in onze afgesloten tuin kwam om onze katten op te jagen, eens mores te leren.
.

Iemand ANDERS zijn hond kwam in JOUW tuin om JOUW katten eens effe mores te leren. Hoe voelde dat?

KUn je nu begrijpen dat dit echt neit kan? Andermans dier in JOUW tuin die alles bij jou verstoort?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:53

ik begrijp je punt desiree, maar is het niet zo dat de mens de aardkloot volbouwd?
ik denk dat de dieren zich meer aanpassen dan dat de mens ooit zal doen.
en mijn katten lopen lekker buiten, simpelweg omdat ik ze niet binnen kan houden, 1 zou wel kunnen die is toch altijd bij mij maar die andere komt alleen thuis om te eten, en dat vind ik prachtig om te zien, die vermaakt zich lekker buiten in haar eigen ''natuur''.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:53

xx_Horsiex schreef:

DAn had je een van deze 2 dieren dus niet moeten hebben. Want je kunt er niet voor in staan.
[/quote]

Deze hond is met mijn stiefmoeder mee gekomen, en dus niet van mij, maar van haar. Ik kan moeilijk tegen haar zeggen dat ze hem maar moet lozen, of wel? WIj hebben namelijk nog een hond en deze kan wel prima opschieten met onze kat.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:55

De kat van mijn buren is doodgebeten door een hond, terwijl hij lekker in zijn eigen tuin lag te genieten van het zonnetje. Dus ik vind het een beetje raar dat alle honden eigenaren opeens zelf bepalen waar hun hond loopt en waar hij poept want dat doen dus echt niet alle hondeneigenaren. Ik woon in een grote stad en hier ligt genoeg hondenschijt op de straten terwijl er bordjes hangen dat honden vast moeten aan de lijn en alleen mogen poepen waar dat is aangegeven. En dat doet dus zeker niet elke hondeneigenaar.

Ikzelf heb twee katjes die normaal binnenblijven of op ons grote balkon naar buiten mogen, maar het zijn wel katten. Zien zij iets wat ze leuk vinden dan gaan ze op onderzoek uit. En al doe ik nog zo mijn best om ze straf te geven als ze weglopen of proberen alle uitgangen te blokkeren, ze vinden gewoon een manier omdat dat nu eenmaal het karakter is van een kat. En ik vind het wel heel vervelend als iemand overlast zou hebben van mijn katjes, maar dat mensen dan een dier opzettelijk pijn gaan doen, dat gaat er bij mij niet in. En als ik erachter zou komen dat iemand dat bij mijn katjes zou doen, komt ie daar wel achter. Misselijk

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 19:56

_MelloW_ schreef:
ik begrijp je punt desiree, maar is het niet zo dat de mens de aardkloot volbouwd?
ik denk dat de dieren zich meer aanpassen dan dat de mens ooit zal doen.
en mijn katten lopen lekker buiten, simpelweg omdat ik ze niet binnen kan houden, 1 zou wel kunnen die is toch altijd bij mij maar die andere komt alleen thuis om te eten, en dat vind ik prachtig om te zien, die vermaakt zich lekker buiten in haar eigen ''natuur''.

DAt is WEER een andere discussie die ik ook al vaak gevoerd heb! Inderdaad, de mens bouwt de hele flikkerse boel vol, en Nederland is het dichtst bevolkt van Europa. Met alle gevolgen van dien, waaronder deze. Ik ben daar NIET voor, dat mag je gerust weten. Ik ben ook voorstander van de club van 10 miljoen.

Als jij jouw katten '"in de natuur" wilt hebben, moet je uit de bouw wegtrekken en zorgen dat je buiten komt te wonen. DAn val je er ook niemand mee lastig.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:58

Desiree ik snap niet dat je je zo druk kunt maken om zoiets als dit echt heel belangrijk is het niet als de mensen allemaal iets makkelijker zouden denken en zich niet zo lopen te ergeren aan elkaar en elkaar's dier zou de wereld een stuk makkelijker zijn dus mensen CHILL Knipoog

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:59

Desiree schreef:
Berdien schreef:
Zou hetzelfde zijn als ik met de luchtbuks me verschans in de schuur om die rothond van de buren, die moedwillig in onze afgesloten tuin kwam om onze katten op te jagen, eens mores te leren.
.

Iemand ANDERS zijn hond kwam in JOUW tuin om JOUW katten eens effe mores te leren. Hoe voelde dat?

KUn je nu begrijpen dat dit echt neit kan? Andermans dier in JOUW tuin die alles bij jou verstoort?

Ja, die hond kwam in onze tuin om onze katten te pakken. Dat heeft hij daarna ook niet meer gedaan. (Goed, er staat nou een goed hek om de tuin) maar we hebben de eigenaar er ook op aangesproken. Die houd z'n hond nou bij zich. Ook hebben wij nou een vondeling poesje van drie maanden oud, die geen honden kent. Ze huppelt er blij op af. HAP doet die hond dan, poesje weg. (zelfde hond). Dus hebben wij aan de eigenaar gevraagt of hij de hond bij onze tuin vast kan houden, totdat het poesje weet dat honden niet zo heel erg leuk zijn. Dat werkte perfect, ze weet nou dat ze bij honden uit de buurt moet blijven en de hond loopt weer los langs onze tuin.
Wij hebben dat dus als beschaafde mensen opgelost, tot beider tevredenheid.