Ashkerlon schreef:[
Ze zouden moeten..; ja inderdaad, maar mij maak je niet wijs dat je een wildvreemde kat zomaar op de arm kunt nemen om eventjes zijn halsband te controleren. Zelfs al ben je er in geslaagd om het dier te vangen in een kooi of iets dergelijks.
Vangkooi zetten. Hebben we al een paar keer een kat in gehad. Was eigenlijk niet voor katten bedoeld maar ja, dat waren de enige die er in stonken.
Lukt heus wel hoor. Ik zou wel een manier vinden.
xx_Horsiex schreef:Dan zul je toch goed moeten gaan nadenken voor een goeie oplosing, want niks geeft je het recht een dier opzettelijk te verwonden.
De eigenaar verwonden, dat vind ik nog de beste optie! 
_MelloW_ schreef:is de wereld dan alleen van de mens?
wat een egoisme, vroeger heeeeeeeeel vroeger leefden we met zijn allen op deze aardbol, maar nu is het de mensen tegen de dieren want de mens gaat voor, wat een egoisme en ja ik doe hier voor een deel aan mee, maar een dier het laatste stukje van zijn eigen natuur afnemen? nee dat gaat me toch te ver...
als je een probleem hebt kun je dat zeggen, waarom hebben we anders een mond en een vocabulair aan woorden?
TErecht gestelde vraag hoor. Daar niet van. Maar mensen hebben 1 plekje waar ze zelf de baas mogen spelen en zichzelf kunnen zijn: dat is op hun eigen gebied: huis en tuin! Ik zou het ook prettiger vinden als er in de maatschappij voor dieren meer mogelijkheden waren.
xx_Horsiex schreef:Nee ik kan hem echt niet binnen houden. Want wij hebben namelijk een hond die haar meer dan eens heeft geprobeerd te pakken te krijgen. Dus mijn kat kan niet binnen blijven, of ze moet in een kamertje opgesloten blijven de hele dag. En nee, ik heb niet de tijd om met haar naar buiten te gaan, in verband met school en andere dingen. Daarbij wonen wij aan een meer waar ze heerlijk naar buiten kan, samen met de rest van de katten in onze buurt.
DAn had je een van deze 2 dieren dus niet moeten hebben. Want je kunt er niet voor in staan.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 09-10-06 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt