Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manzano schreef:Ik hoop dan wel dat jullie eerst met die katteneigenaren gaan praten voor je ze verstopt.... als ze het niet weten kunnen ze er weinig aan doen.
Ik heb overigens net zo veel last van de hond van de buren die binnen continu zit te blaffen. Maar ja, daar kan ik ook niks aan doen helaas.
Palo schreef:Wij hebben een kat, die niet naar buiten gaat. ( Ten eerste wil ie niet naar buiten en ten tweede wil ik niet dat ie naar buiten gaat. Ik ben nl ook een vogelliefhebber met een grote voliere met [dure] vogels.
Helaas denken sommige anderen hier niet hetzelfde over en laten hun katten ,s nachts buiten. Ik vind dan ook nogal eens een keer vogels zonder kop in de voliere.![]()
Overdag zien de vogels katten aankomen en gaan ze op de vlucht [naar binnen] Maar met name in de schemering zien ze de kat niet aan komen en worden ze [door het gaas heen] gepakt of vliegen zich te pletter. Conclusie; katten binnen.
Albertine_N schreef:Ik woon ook in de Randstad: met honden en katten. Met niemand problemen, als iemand geen kat in zijn tuin wilt gooit hij of zij er maar een emmer water overheen.
Mijn honden bijten in geen enkele kat, dat hebben we hen geleerd. We zijn nu met een jonge pup bezig, die graag achter katten aangaat, en ook dat leren we haar gewoon af. Net als achter wild aan rennen in de polder.
Elles schreef:Toevallig, gisteravond.... bracht een loslopende kat in mijn tuin onze jonge poes (die in de ren zat) helemaal over de zeik...
Ik hoor een partij gegil en gekrijs, ik ren naar de deur, staat daar een pikzwarte kat, met hoge rug en haar overeind te gillen naar onze poes (die ook met een hoge rug en een hanekam op d'r rug stond). Ik heb het kreng de tuin uit gejaagd, maar de onze bleef nog een hele poos onrustig. Janken, steeds in de hoek van de ren loeren of ie nog ergens in de buurt was.... wat een gezeur.
Ben hier dus niet blij mee. Aan de andere kant: als die van ons niet had opgesloten gezeten, was het waarschijnlijk op een vechtpartij uitgedraaid (en een ritje naar de DA)
Goof schreef:
En zo hoort het, honden horen in geen enkel geval een kat te bijten of aan te vliegen.
Al zijn ze met meerdere en hitsen ze elkaar op.
Goed werk Tien!
Babsiej schreef:Dus omdat jij je kat niks kan leren, moet ik last hebben van jou kat?![]()
Albertine_N schreef:Vreemde conclusies trek jij
Het karakter van ene hond verschillen enorm, net als een paard en een ezel. Van beide verwacht je ook andere dingen. Een hond hoort in een roedel met een leider, daarom kun jij een hond leren niet acter katten aan te gaan. Een kat leeft meestal solitair en heeft ook een ander intelligentie vermogen.
Over vogels maar niet te spreken
Albertine_N schreef:Vreemde conclusies trek jij
Het karakter van ene hond verschillen enorm, net als een paard en een ezel. Van beide verwacht je ook andere dingen. Een hond hoort in een roedel met een leider, daarom kun jij een hond leren niet acter katten aan te gaan. Een kat leeft meestal solitair en heeft ook een ander intelligentie vermogen.
Over vogels maar niet te spreken
ThePast03 schreef:Lijkt me toch overdreven dat ik de hele dag in de tuin bij de honden moet blijven om te voorkomen dat ze een kat grijpen. Als ik er bij zijn zullen ze dat zeker niet doen, maar geen enkele hondeneigenaar kan garanderen wat er gebeurd als hij niet in zijn buurt is.
Albertine_N schreef:Een emmer water had waarschijnlijk ook al afdoende geholpen. En als het een verwilderde kat zou zijn geweest was een klap achter de oren veel humaner geweest dan verdrinken. Of je van katten houdt of niet is ieders persoonlijke keuze, maar meneer de buurman hoeft niet direct voor eigen rechter te spelen.
*iemand gaf hier toe aan zijn killerinstinct*
Ik mis hier een beetje de tolerantie, als ik beweer dat niemand in de buurt last heeft van mijn katten wordt er gelijk gegild "omdat er niks gezegd wordt wil niet zeggen dat ze geen klachten hebben" wat een uitgangspunt!
Gelukkig woon ik midden in de stad, omringd met fijne buren, die als er een probleem is (en iedere buurt heeft wel z'n schutting/ blaffende honden-debacle) daar gewoon over kunen praten.
Ik hoor ook de baby van de buren, de andere buurvrouw zet haarauo voor mijn deur, omdat ze wat ouder is en moeilijk kan parkeren, en mijn kat loopt door haar tuin. So what? en als ik vakantie ga voeren alle buren de katten bij. Heerlijk toch... en de hond? Daar past de andere buurvrouw op
Maar blijkbaar gaat het er op het platteland een stuk harder aan toe.
Albertine_N schreef:Ik kan hetalthans met de volwassen honden, de pup nog niet, maar die van mij zijn opgeleid voor de jacht, mogen nooit op eigen initiatief (dus ook niet alleen!) achter ander wild aan gaan.
Albertine_N schreef:Een emmer water had waarschijnlijk ook al afdoende geholpen. En als het een verwilderde kat zou zijn geweest was een klap achter de oren veel humaner geweest dan verdrinken. Of je van katten houdt of niet is ieders persoonlijke keuze, maar meneer de buurman hoeft niet direct voor eigen rechter te spelen.
*iemand gaf hier toe aan zijn killerinstinct*
Ik mis hier een beetje de tolerantie, als ik beweer dat niemand in de buurt last heeft van mijn katten wordt er gelijk gegild "omdat er niks gezegd wordt wil niet zeggen dat ze geen klachten hebben" wat een uitgangspunt!
Gelukkig woon ik midden in de stad, omringd met fijne buren, die als er een probleem is (en iedere buurt heeft wel z'n schutting/ blaffende honden-debacle) daar gewoon over kunen praten.
Ik hoor ook de baby van de buren, de andere buurvrouw zet haarauo voor mijn deur, omdat ze wat ouder is en moeilijk kan parkeren, en mijn kat loopt door haar tuin. So what? en als ik vakantie ga voeren alle buren de katten bij. Heerlijk toch... en de hond? Daar past de andere buurvrouw op
Maar blijkbaar gaat het er op het platteland een stuk harder aan toe.