Poezen buiten of binnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Poezen buiten of binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:23

Zonder nog meer olie op het vuur te willen gooien wil ik wel graag even zeggen dat er heel veel katten ware Houdini's zijn die je met geen enkele omheining in de tuin kan houden (springen overal overheen) en dat het in heel veel gemeentes niet is toegestaan om een overdekte ren in de tuin te maken (en evenmin om gaas aan je balkon te spannen trouwens). Heb je dan ook nog een kat die niet van jongsafaan binnen is gebleven dan heb je dus een probleem. Mijn katten talen er niet naar, maar ik kan me de jammersessies van vorige katten vroeger toen ik nog thuis woonde nog wel herinneren.

Palo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:32

Wij hebben een kat, die niet naar buiten gaat. ( Ten eerste wil ie niet naar buiten en ten tweede wil ik niet dat ie naar buiten gaat. Ik ben nl ook een vogelliefhebber met een grote voliere met [dure] vogels.
Helaas denken sommige anderen hier niet hetzelfde over en laten hun katten ,s nachts buiten. Ik vind dan ook nogal eens een keer vogels zonder kop in de voliere. Boos!
Overdag zien de vogels katten aankomen en gaan ze op de vlucht [naar binnen] Maar met name in de schemering zien ze de kat niet aan komen en worden ze [door het gaas heen] gepakt of vliegen zich te pletter. Conclusie; katten binnen. Clown

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:32

manzano schreef:
Ik hoop dan wel dat jullie eerst met die katteneigenaren gaan praten voor je ze verstopt.... als ze het niet weten kunnen ze er weinig aan doen.
Ik heb overigens net zo veel last van de hond van de buren die binnen continu zit te blaffen. Maar ja, daar kan ik ook niks aan doen helaas.

Als ik daarvoor de kans zou krijgen zou ik dat uiteraard doen. Je probeert eerst tot een normale oplossing te komen. Het vervelende is echter dat je meestal niet weet bij wie een kat hoort. DAt moet je dan eerst uit zien te vinden.

Palo schreef:
Wij hebben een kat, die niet naar buiten gaat. ( Ten eerste wil ie niet naar buiten en ten tweede wil ik niet dat ie naar buiten gaat. Ik ben nl ook een vogelliefhebber met een grote voliere met [dure] vogels.
Helaas denken sommige anderen hier niet hetzelfde over en laten hun katten ,s nachts buiten. Ik vind dan ook nogal eens een keer vogels zonder kop in de voliere. Boos!
Overdag zien de vogels katten aankomen en gaan ze op de vlucht [naar binnen] Maar met name in de schemering zien ze de kat niet aan komen en worden ze [door het gaas heen] gepakt of vliegen zich te pletter. Conclusie; katten binnen. Clown

Kun je niet een paar stroomdraadjes aanleggen vlak voor de tralies van je voliere die je zo er af kunt halen op het moment dat jij de vogels eten geeft en zo?

Palo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:36

Ik vrees dat er inderdaad niks anders op zit. Ik heb het met prikkeldraad geprobeerd maar dat helpt niet. Stroom is het enige dat werkt.[en buskruit!]

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:39

Onze katten blijven bij ons in de tuin, er zit schrikdraad omheen, zijn mijn katten en mijn verantwoording, moet er niet aan denken dat ze doodgereden worden o.i.d. en nog maar niet te denken aan de ongelukken die ze kunnen veroorzaken.
M'n hond loopt ook niet los buiten.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 00:49

Ik begrijp best dat er mensen zijn die liever geen kat in hun tuin zien. En eerlijk gezegd, ik zou mijn beesten doodgraag binnen houden of ze een ren geven om zich in uit te leven. Helaas woon ik nog steeds thuis en is er geen enkele manier waarop ik mijn ouders zou kunnen overtuigen om ofwel mijn katten 24/7 binnen te houden of een ren in elkaar te timmeren. (voor die ren krijgen we waarschijnlijk nog niet eens een vergunning hier...)
De tuin afzetten is ook zo goed als onmogelijk. De tuin loopt rond heel het huis en we kunnen onmogelijk elke vierkante centimeter afzetten met een hek met stroom op, tenzij we heel de tuin omploegen en herinrichten.

Ik weet hoe het voelt om je kat bijna kwijt te geraken. Ik heb de mijne half dood terug gevonden in de garage, vergiftigd door god weet wie, met illegale pesticides. Het is een beeld die altijd op mijn netvlies zal gebrand staan en ik weet dat zolang mijn beestjes buiten komen, ze het risico lopen opnieuw vergiftigd te worden.

Maar als ik zie hoe mijn katten zich uitleven als ze buiten zijn, helemaal tot zichzelf komen en intens gelukkig zijn, dan denk ik er geen seconde meer aan om ze op te sluiten. Telkens ze een dag wegblijven hou ik mijn hart vast, en telkens ze terug voor de deur staan en zie hoe gelukkig ze zijn, dan weet ik dat het het waard is.
Mijn besluit staat vast, mijn beesten behouden hun buitenleventje, maar als ik binnen een paar jaar het huis uit ga, zal ik er echter wel al het mogelijke voor doen om een huis te vinden met een tuin, waar ofwel een ren inpast, of die volledig af te sluiten is. Zo niet, dan is de keus voor mij helaas simpel, maar dan neem ik geen kat meer. Een half leven is geen leven...

hmm... als ik geen katten meer kan houden... dan houd ik wel duiven ofzo... die het dak van de buren onderpoepen... of zo'n labrador die de buren hadden... die altijd los over straat liep en overal zijn ding deed behalve in hun eigen tuin... of beter nog, zo'n haan... die heel de buurt wakker kukkelt om 3.30u s'nachts...
of nee... beter nog, van die kinderen van 8 jaar oud die denken dat het leuk is om om 7u 's ochtends al buiten op straat te spelen en heel de buurt samen krijsen als er weer eens ene van zijn fiets dondert...
of zo'n automatische grasmachine die standaard op zondag voormiddag het gras af rijdt...

eerlijk gezegd... dat boeit me allemaal niet: ik hou van de vogels die in mijn tuin rond fladderen, ik hield zielsveel van die loslopende hond, en die haan ben ik al aan gewend, meer zelf, ik wordt wakker als hij vergeet te kraaien. En die kinderen? laat ze doen, ze zijn nog jong... en die grasmaaiers? ze laten zien dat er tenminste nog leven is om me heen...

Bekijk het leven toch eens aan de positieve kant... in plaats van je steeds maar weer druk te maken over dingen die je toch niet kan veranderen...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 01:32

Katten in de tuin zijn echt vreselijk, poepen je hele tuin onder. Clown

Ik heb 2 leuke honden, 2 mechelaars die dus niet zo dol zijn op katten en die de hele dag in de tuin kunnen, katten moeten rennen want op hun terrein zijn katten niet veilig

En nee ik ga niet de hele dag mijn honden in de gaten houden, mijn honden zitten in mijn tuin en andermans kat, 1 keer heeft mn hond een kat echt gepakt, die kwam met de schrik vrij en heb ik ook nooit weer terug gezien Doei! Haha!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 08:35

Toevallig, gisteravond.... bracht een loslopende kat in mijn tuin onze jonge poes (die in de ren zat) helemaal over de zeik... Scheve mond
Ik hoor een partij gegil en gekrijs, ik ren naar de deur, staat daar een pikzwarte kat, met hoge rug en haar overeind te gillen naar onze poes (die ook met een hoge rug en een hanekam op d'r rug stond). Ik heb het kreng de tuin uit gejaagd, maar de onze bleef nog een hele poos onrustig. Janken, steeds in de hoek van de ren loeren of ie nog ergens in de buurt was.... wat een gezeur.

Ben hier dus niet blij mee. Aan de andere kant: als die van ons niet had opgesloten gezeten, was het waarschijnlijk op een vechtpartij uitgedraaid (en een ritje naar de DA Scheve mond)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 08:52

Wij wonen in een blok met huizen waar alle tuintjes bij elkaar komen. Het is volledig afgeschermd en de kat kan niet de straat op. Vind ik een heel veilig idee voor mijn kat. Nou wil ik niet dat mijn kat bij de buren poept of de vogeltjes vangt. Mijn kat heeft dus een kattenbak waar hij netjes zijn behoefte op doet. Iedere dag ligt er weer een boodschap in en dat doet hij dus niet bij de buren. Ook heeft hij een avondklok. Hij moet s'avonds en s'nachts binnen blijven. Voor dat het donker word moet hij naar binnen en de volgende ochtend mag hij weer naar buiten. In het begin hadden we wel last van protest maar nu is hij er aan gewend en gaat hij lekker op de vensterbank zitten.

Helaas kan ik de volgende ochtend wel weer de kattepoep van de buurkatten uit mijn tuin scheppen Boos! Dus katteneigenaren....ook al loopt je kat lekker buiten...gewoon een kattebak.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 09:38

Ik woon ook in de Randstad: met honden en katten. Met niemand problemen, als iemand geen kat in zijn tuin wilt gooit hij of zij er maar een emmer water overheen.
Mijn honden bijten in geen enkele kat, dat hebben we hen geleerd. We zijn nu met een jonge pup bezig, die graag achter katten aangaat, en ook dat leren we haar gewoon af. Net als achter wild aan rennen in de polder.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 16:30

Albertine_N schreef:
Ik woon ook in de Randstad: met honden en katten. Met niemand problemen, als iemand geen kat in zijn tuin wilt gooit hij of zij er maar een emmer water overheen.
Mijn honden bijten in geen enkele kat, dat hebben we hen geleerd. We zijn nu met een jonge pup bezig, die graag achter katten aangaat, en ook dat leren we haar gewoon af. Net als achter wild aan rennen in de polder.

En zo hoort het, honden horen in geen enkel geval een kat te bijten of aan te vliegen.
Al zijn ze met meerdere en hitsen ze elkaar op.
Goed werk Tien!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:45

Elles schreef:
Toevallig, gisteravond.... bracht een loslopende kat in mijn tuin onze jonge poes (die in de ren zat) helemaal over de zeik... Scheve mond
Ik hoor een partij gegil en gekrijs, ik ren naar de deur, staat daar een pikzwarte kat, met hoge rug en haar overeind te gillen naar onze poes (die ook met een hoge rug en een hanekam op d'r rug stond). Ik heb het kreng de tuin uit gejaagd, maar de onze bleef nog een hele poos onrustig. Janken, steeds in de hoek van de ren loeren of ie nog ergens in de buurt was.... wat een gezeur.

Ben hier dus niet blij mee. Aan de andere kant: als die van ons niet had opgesloten gezeten, was het waarschijnlijk op een vechtpartij uitgedraaid (en een ritje naar de DA Scheve mond)

DAn zou het dus ook voor jouw kat zinvol zijn om de tuin zodanig af te maken dat jouw kat er niet uit kan maar andermans kat OOK niet er in. WAnt dan is ze tenminste veilig.

Goof schreef:

En zo hoort het, honden horen in geen enkel geval een kat te bijten of aan te vliegen.
Al zijn ze met meerdere en hitsen ze elkaar op.
Goed werk Tien!

MAar een kat hoort ook niet andermans vogels lastig te vallen! Want dat komt op exact hetzelfde neer als een hond die een kat lastig valt! Erg dubbele moraal hou jij er op na.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 20:01

Vreemde conclusies trek jij Lachen

Het karakter van ene hond verschillen enorm, net als een paard en een ezel. Van beide verwacht je ook andere dingen. Een hond hoort in een roedel met een leider, daarom kun jij een hond leren niet acter katten aan te gaan. Een kat leeft meestal solitair en heeft ook een ander intelligentie vermogen.

Over vogels maar niet te spreken Lachen

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 22:18

Dus omdat jij je kat niks kan leren, moet ik last hebben van jou kat? Sigaar Ik wil geen last hebben van geen enkele kat.. Houd ze lekker in de tuin of binnen...

Vrienden van ons hebben ook katten hele tuin is afgezet kan geen kat uit en ze kunnen toch naar buiten het is dus ZEKER wel te doen.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 22:43

Babsiej schreef:
Dus omdat jij je kat niks kan leren, moet ik last hebben van jou kat? Sigaar

Ja vooral omdat je heerlijk dicht in de buurt komt. Wat een nuttige post met een supercoole smiley.

Beste meid: als je goed gelezen had in plaats van heel ad rem proberen te zijn, had je geweten dat niemand in de buurt last van mijn katten dan wel honden heeft Lachen
En mocht mijn kat ooit bij jou in de buurt komen en mocht je je ook nog aan het beest ergeren, gooi er gerust een emmer water overheen, dan laat ze het de volgende keer vast Knipoog
Laatst bijgewerkt door A10 op 03-08-06 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 22:43

Albertine_N schreef:

Het karakter van ene hond verschillen enorm, net als een paard en een ezel. Van beide verwacht je ook andere dingen. Een hond hoort in een roedel met een leider, daarom kun jij een hond leren niet acter katten aan te gaan. Een kat leeft meestal solitair en heeft ook een ander intelligentie vermogen.

Ja, katten zijn inderdaad wat dommer want je kunt ze niets leren. Een hond heeft een groter interesseveld dan een kat. Maar dan nog mag dit geen excuus zijn om katten maar van alles te laten doen. Dan moet je i.p.v. de kat africhten ervoor zorgen dat ze de tuin niet uit komt. WAnt je vindt het misschien neit leuk als mijn hond jouw kat achterna gaat, maar ik vind het net zo min leuk als jouw kat mijn kanaries of mijn konijnen lastig valt. Daar vraag ik ook niet om. Verantwoording nemen dus.

Is inderdaad nogal gemakkelijk zeg! Als katten niet kunnen luisteren mogen ze eigenlijk al helemaal nooit los!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 22:47

Zolang ik last heb van al die katten die alles maar onder schijten en slopen, ga ik mijn honden niet leren dat ze ze niet mogen pakken Haha! op die manier heb ik er in ieder geval iets minder last van .. En hoe weet je dat niemand er last van heeft omdat niemand het zegt ?

Zegt ook niet altijd alles Clown Gewoon binnen houden of in een ren zolang ze niet kunnen luisteren Haha!
Laatst bijgewerkt door Babsiej op 03-08-06 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 22:49

Gelijk heb je Lachen

Desiree heb jij kanaries door je tuin vliegen dan?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 22:57

Nope, in voliere. Maar denk je dat katten daar niet tegen aan springen>? Hoe denk je dat de vogels dat ervaren? Mijn overbuurman had jaren geleden iedere keer een dode rosella in de volliere liggen en hij snapte er niets van. Ze aten goed, waren niet ziek en zo. Totdat zijn zoon op een dag zag waarom: een kat sprong iedere keer tegen de tralies op. De vogels schrokken zich dan rot en stierven ter plekke aan een hart stilstand. Aangezien de buurman niet wist waar de kat vandaan kwam, heeft hij het dier toen ondergedompeld en verdronken. Sja, je moet het maar kunnen. Dat is ook niet mijn ding. Maar ik zou die kat wel naar het asiel brengen. Vroeger had ik mijn konijnen met mooi weer ook geregeld loslopen in de tuin. Hadden zij het ook een keer riant. WAnt weet je, konijnen willen ook graag los lopen.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:07

Een emmer water had waarschijnlijk ook al afdoende geholpen. En als het een verwilderde kat zou zijn geweest was een klap achter de oren veel humaner geweest dan verdrinken. Of je van katten houdt of niet is ieders persoonlijke keuze, maar meneer de buurman hoeft niet direct voor eigen rechter te spelen.

*iemand gaf hier toe aan zijn killerinstinct*

Ik mis hier een beetje de tolerantie, als ik beweer dat niemand in de buurt last heeft van mijn katten wordt er gelijk gegild "omdat er niks gezegd wordt wil niet zeggen dat ze geen klachten hebben" wat een uitgangspunt!
Gelukkig woon ik midden in de stad, omringd met fijne buren, die als er een probleem is (en iedere buurt heeft wel z'n schutting/ blaffende honden-debacle) daar gewoon over kunen praten.
Ik hoor ook de baby van de buren, de andere buurvrouw zet haarauo voor mijn deur, omdat ze wat ouder is en moeilijk kan parkeren, en mijn kat loopt door haar tuin. So what? en als ik vakantie ga voeren alle buren de katten bij. Heerlijk toch... en de hond? Daar past de andere buurvrouw op Lachen

Maar blijkbaar gaat het er op het platteland een stuk harder aan toe.
Laatst bijgewerkt door A10 op 03-08-06 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:08

Albertine_N schreef:

Maw: Katteneigenaar hoeven geen verantwoording te nemen voor hun huisdier maar hondeneigenaren wel. Clown

Lijkt me toch overdreven dat ik de hele dag in de tuin bij de honden moet blijven om te voorkomen dat ze een kat grijpen. Als ik er bij zijn zullen ze dat zeker niet doen, maar geen enkele hondeneigenaar kan garanderen wat er gebeurd als hij niet in zijn buurt is.

Het zijn de katteneigenaren die hun katten vogelvrij verklaren door ze in mijn tuin rond te laten lopen.
Waarom moet ik achter die katten aan met een emmer water (al lang geprobeerd trouwens, hielp niets! Tuinslang heeft ook niet geholpen en ook niet dat een van de honden een tijdje op een van die katten heeft gelegen)?
Waarom geven die katteneigenaren toch elke keer de verantwoording uit handen aan mensen die niet de eigenaar zijn?

Ik heb zelf nooit geklaagd en zal dat ook niet doen maar ken van anderen de reacties: Hahaha, tja ze mogen nu eenmaal loslopen he..... dan zorg je er maar voor dat je voliere beter beschermd is.... dan trek je maar handschoenen aan met tuinieren.
Sommige mensen zijn niet zo gek met katten en gaan door dit soort reacties uiteindelijk vreselijke dingen met die katten doen.
Triest.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:11

ThePast03 schreef:
Lijkt me toch overdreven dat ik de hele dag in de tuin bij de honden moet blijven om te voorkomen dat ze een kat grijpen. Als ik er bij zijn zullen ze dat zeker niet doen, maar geen enkele hondeneigenaar kan garanderen wat er gebeurd als hij niet in zijn buurt is.

Ik kan het Lachen althans met de volwassen honden, de pup nog niet, maar die van mij zijn opgeleid voor de jacht, mogen nooit op eigen initiatief (dus ook niet alleen!) achter ander wild aan gaan.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:12

Albertine_N schreef:
Een emmer water had waarschijnlijk ook al afdoende geholpen. En als het een verwilderde kat zou zijn geweest was een klap achter de oren veel humaner geweest dan verdrinken. Of je van katten houdt of niet is ieders persoonlijke keuze, maar meneer de buurman hoeft niet direct voor eigen rechter te spelen.

Ik mis hier een beetje de tolerantie, als ik beweer dat niemand in de buurt last heeft van mijn katten wordt er gelijk gegild "omdat er niks gezegd wordt wil niet zeggen dat ze geen klachten hebben" wat een uitgangspunt!
Gelukkig woon ik midden in de stad, omringd met fijne buren, die als er een probleem is (en iedere buurt heeft wel z'n schutting/ blaffende honden-debacle) daar gewoon over kunen praten.
Ik hoor ook de baby van de buren, de andere buurvrouw zet haarauo voor mijn deur, omdat ze wat ouder is en moeilijk kan parkeren, en mijn kat loopt door haar tuin. So what? en als ik vakantie ga voeren alle buren de katten bij. Heerlijk toch... en de hond? Daar past de andere buurvrouw op Lachen

Ik ben heel tolerant. Neem aan dat jij dat ook bent als ik mijn honden in jouw tuin laat schijten? Haha!

Waar komen al die klagende mensen toch vandaan?
Misschien toch een paar huizen verder? Misschien klagen ze inderdaad niet maar vinden ze het wel vervelend dat ze meer geld uit moeten geven omdat andermans huisdieren in hun tuin lopen.
Of vinden ze het niet fijn dat de katten in hun tuin schijten maar zeggen ze er niets over.

Nogmaals: Ik klaag ook niet. Zou ook niet weten waar de eigenaren van die katten wonen, zijn in ieder geval niet van mijn naaste buren of zelfs uit de blokken in mijn buurt.
Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het leuk vind of er geen last van heb.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:14

Albertine_N schreef:
Ik kan het Lachen althans met de volwassen honden, de pup nog niet, maar die van mij zijn opgeleid voor de jacht, mogen nooit op eigen initiatief (dus ook niet alleen!) achter ander wild aan gaan.

Applaus!
Ik kan het ook maar dat wil niet zeggen dat ik ze voor 100% kan vertrouwen als ik niet in de buurt ben, dat kan jij ook niet. Dat kan niemand.
Het zijn en blijven dieren en een vreemd huisdier op eigen terrein is heel wat anders als loslopend wild op vreemd terrein.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:16

Albertine_N schreef:

Ik denk wel dat er op het platteland het er iets harder aan toe gaat ja. Tenminste hier waar ik woon. Ik betrap mensen hier best vaak op onverschilligheid t.a.v. dieren. Maar het hoeft niet overal zo te zijn op het platteland. Ik geloof je best dat mensen in jouw buurt geen last hebben van jouw katten maar ik hoor mensen wel vaak klagen over katten in hun tuin waar ze helemaal niet op zitten te wachten. Die zullen dan vast ergens anders wonen dan waar jij woont. Maar kun jij je eigenlijk wel een beetje inleven in de problemen die katten veroorzaken bij andere mensen>? Kijk, een kat is JOUW keuze en mag derhalve niet het probleem zijn of worden van iemand anders.

En nogmaals, een emmer water helpt vaak niet omdat katten precies weten wanneer je er bent of niet. En ze komen heus wel als je er niet bent.