Nieuwe hond; wie weet mooi groot ras, aantal voorkeuren ..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Re: Nieuwe hond; wie weet mooi groot ras, aantal voorkeuren ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 10:11

ik denk dat de amerikaanse bull wel een leuke voor jullie is, of een labrador. Maar ik zou echt, echt, echt gaan bellen met asiels in de buurt voor pups. Er zijn al zoveel hondjes op de wereld zonder baasje, en een pup uit het asiel kan je ook helemaal naar je hand zetten Lachen

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:27

Sannert schreef:
Een maand geleden hebben we onze hond laten inslapen ..
Ik zelf mis heel erg dr aanwezigheid .. En ik dnek de rest van de familie ook, daarom zijn we op zoek naar een nieuwe hond ..
Mn oduers willen een grote, ik zelf ook .. We hebben 11 jaar een kleintje gehad, en een grote hond erbij kunnen hebben, omdat onze hond verlatingsangst had, en de puppy dat zou overnemen waarschijnlijk .. (dit heeft een dierenarts en kennelpersoneel vertelt toen we erover informeerde ..)
M'n moeder wil geen hond die veel haar verliest, of eentje die kwijlt.
Mij maakt het niet veel uit ..
M'n zus blijft doorhameren over een chocolade bruine labrador.. Rolleyes (mooie honden, maar niet van maar ik word er nu gek van.. Tong uitsteken)
Mn vader maakt het volgens mij ook niet uit, hij houdt zich erbuiten ..
Het meot een vriendelijke hond zijn, die graag wandelt en makkelijk iets aan te leren is.. (Dit verschilt wel per hond, maar welk ras staat er voor bekend?)
Kortom, weten jullie een hond die hieraan voldoet?

Wat leuk een nieuwe hond! Ik heb al heel veel opties gezien in dit topic en daar wilde ik even op reageren.
Ik zou geen sennen hond nemen ivm de gemiddelde leeftijd. Ook een Leonberger, new foundlander en een Sint Bernard zouden voor mij om deze reden afvallen. (uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd)

Wij hebben zelf een Drentsche Patrijs. Echt een leuke hond die aan bijna alle eisen voldoet die jij stelt. Alleen hij verhaard 2 keer per jaar een week Haha! Het is een vriendelijke en intelligente hond. Hij loopt echt heel erg graag en dit moet ook elke dag drie maal gebeuren anders wordt ie vervelend. Alleen als het bloedheet is of als het regent heeft ie zelf ook geen zin. De mannetjes van dit ras kunnen erg groot worden. Die van ons is bijna net zo groot als onze berner sennen. Onze volgende hond, over een hele tijd hoop ik, wordt ook zeker een drentsche patrijs. Succes met de keuze Knipoog

http://www.mijnalbum.nl/Foto=RPCNSK3F

Suuskipje

Re: Nieuwe hond; wie weet mooi groot ras, aantal voorkeuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:08

- duitse herder
http://www.dierenverhuur.nl/images/duitse_herder_Amon-s.jpg

- perro de presa (heb een hele leuke gezien, zit in een asiel)
http://www.hundekosmos.de/images/3presa_517.jpg

- Sharpei
http://www.miodesiderio.nl/images/st-kontiki/20051018212642KontikimioDesiderio.JPG

- dalmatier
http://home.tiscali.nl/dalmatier/janis.jpg

- Bullmastiff, zulke gave honden!
http://www.chiots-france.com/Trouver-votre-chiot/Bullmastiff1%20Affichage%20Web%20r%C3%A9duit.jpg

- Weimaraner
http://www.bapfish.org.uk/dogs/weimaraner.jpeg

p.s. heb overal maar eventjes ene foto bijgezet Knipoog in link..

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 16:18

Mechelse Herder of Rodesian Ridgeback ofzo. Haha!

kimmie1018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 17:36

Winkie: ik wil niet stom zijn ofzo !! maar bereners worden minimaal 6/7 jaar oud hoor !

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 17:49

Wij hebben een dobermann, geweldige hond eerlijk gezegd. Gaat graag wandelen, maar liever los dan aan de lijn. Zijn wel doorzetters op vlak van karakter.
Verder krijg ik waarschijnlijk binnen een aantal jaar een Cirneco dell'etna. Prachtige hond, alleen heel weinig exemplaren, dus ik moet nog wachten tot 2008 tot ik hier in belgie eentje kan bemachtigen.
Afbeelding

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:11

kimmie1018 schreef:
Winkie: ik wil niet stom zijn ofzo !! maar bereners worden minimaal 6/7 jaar oud hoor !

De gemiddelde leeftijd is wel naar beneden gegaan de laatste jaren, maar dat zou mij niet weerhouden om ze niet aan te schaffen Bloos De berner op de veteranen lijst die ken ik, en zij is inmiddels 13 en een half, en kon nog een en is ook 13 geworden... Maar ken ook helaas berners die mochten maar 6 ong worden dus ja.... Maar goed labradors of wat voor rassen ook maar, hoeven ook niet altijd 15 te worden Bloos

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:14

Bij het zoeken naar een ras moet je niet alleen kijken naar wat je graag ziet in een ras, maar ook naar wat je de hond kan bieden. Sommige honden willen graag werken met de baas. Dat geld voor alle genoemde jachthondenrassen en herderrassen die in dit topic zijn genoemd. Ik heb voor mijzelf een lijstje gemaakt met dingen die ik wel graag in een hond zou willen zien en dingen die ik liever niet zou willen bij mijn toekomstige hond. Ook heb ik op een rijtje gezet wat ik met de hond wilde gaan doen. Aan de hand daarvan heb ik uiteindelijk een keuze gemaakt. Voor mij speelde de gezondheid van het ras een belangrijke rol. Ik wilde niet weer binnen korte tijd afscheid moeten nemen van een hond, dus ik heb gekozen voor een ras met nauwelijks erfelijke ziekten.
En staar je niet blind op de rasomschrijvingen in de boeken en op internet. Het zijn de beschrijvingen van hoe de ideale hond van een bepaald ras eruit moet zien, maar het zegt niet hoe de honden vaak in het echt zijn. Een leuk boek dat de andere kant van diverse rassen belicht is "Karakter honden, karakter bazen" van Nicky Gootjes en Sacha Gaus". Daar heb ik een aantal zeer herkenbare dingen in gelezen over mijn ras die van tevoren niet zo duidelijk waren voor mij.

Labradors bijvoorbeeld worden vaak als heel lieve en makkelijk opvoedbare honden gezien. Maar ik ken inmiddels heel wat super dominante labradorreuen die een potje vechten niet uit de weg gaan. Vaak is dit deels doordat de bazen hun labradorpupje zo schattig vonden en het pupje veel teveel de vrije hand hebben gegeven.

Veel honden verharen. De de honden met glad haar zoals een dalmatiër hebben haartjes die overal in blijven steken. Honden met een lange vacht, zoals de Berner Sennen nemen veel meer zand en vuil mee naar binnen. Honden met een ruwe vacht, zoals een Snauzer of een waterhond verharen niet, maar die moet je laten plukken of trimmen.

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:19

manie schreef:
Een Rhodesian Rigdeback!
Afbeelding

kijk dit vind ik nou een geweldige hond!

Wij hebben zelf een duitsestaande langhaar,super lief dier zit echt geen kwaad in,veel energie dus wandeld graag

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 19:03

kimmie1018 schreef:

Dat is jong!
Mijn hond is nu acht en onze oude hond was 15

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 21:56

Ik kan je van harte de kortharige Hollandse herder aanraden.
Fantastische honden, fijn karakter en goed op te voeden.
Het ras is nog niet 'populair' geweest en daarom ook niet doorgefokt.
Een lekker gezonde hond dus.

Succes met je keuze en veel plezier straks met je nieuwe hond!

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 01:03

Wij hebben een Münsterländer, een minder bekend, duits ras. Het is een jachthond, en ongeveer net zo groot als een labrador. Hij is echt heel erg lief, dat hoort ook bij dat ras, heel lief voor kinderen, je kunt er echt alles mee doen, hij zal nooit bijten. Alleen het is een hele goede waakhond, soms best handig, maar het kan lastig zijn, sommigen zijn ook bang voor hem, maar als ze hem dan beter kennen vinden ze het altijd een schatje. Iets aanleren gaat ook heel makkelijk, een vriendin wou die van ons bijvoorbeeld 'dood' leren. Hij snapte het in 1 keer (hoe dat kon snappen wij nog steeds niet Tong uitsteken ) hier een foto van een münsterländer:
http://www.kennels.co.uk/images/G.Large%20Munsterlander.jpg
http://dl.dogomania.com/breeds/large_munsterlander.JPG

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 10:39

sint bernard
bull mastiff
leonberger
labrador retriever
golden retriever
labrador
bernesenner

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 10:59

kimmie1018 schreef:

Nou jij hebt dan een flink verkeerde gedachte! Mijn hond is 6 en iedereen zegt dat ie nog jong is! moet het volgend jaar zijn laaste jaar zijn! Echt niet

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:00

kimmie1018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:11

DePeperd: mijn vorige berner is 16 en een half geworden Haha! dus dat vindt ik best opud voor een hond.

gekkeils: jah dat hebben ze bij de mijne ook is nu 6 jaar en vragen ze hoe oud is hij. ik denk nog niet zo oud. Tong uitsteken

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:13

nou gister mee naar het bos, en aan het rennen dat ie was Tong uitsteken hij heeft vant jaar well een dipje gehad, maar daar is ie overheen Tong uitsteken hij gaat er weer helemaal voor Knipoog

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:32

gekkeils schreef:
kimmie1018 schreef:

Nou jij hebt dan een flink verkeerde gedachte! Mijn hond is 6 en iedereen zegt dat ie nog jong is! moet het volgend jaar zijn laaste jaar zijn! Echt niet

Ze zegt toch minimaal Knipoog
Maar goed, denk dat dit beter past in het berner topic Clown

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:37

Een schapendoes! Vrolijke speelse honden, lief met kinderen. Voor foto's zie profiel. En voor meer informatie http://www.schapendoes.nl

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:45

Ik heb niet het hele topic gelezen (9 pagina's vond ik te lang) maar ben van mening dat niet het uiterlijk van een hond, maar het karakter bij jullie gezin moet passen. Natuurlijk verschilt dat ook van hond tot hond, maar ga je kijken naar jachthonden, dan hebben honden die voor het schot moeten jagen een heel andere karakter dan honden die na het schot jagen en dat zit er toch echt in gefokt. Als ik jouw beschrijving hoor, dan denk ik, dat een van de 6 retriever rassen goed bij jullie pas. Zij hebben heel erg de wil to please en zullen (in de meeste gevallen) er goed op hun baas gericht zijn.
Over de verschillende rassen kun je meer vinden op internet. Je hebt de Golden retriever en de labrador retriever (de meest bekende, dus pas op voor broodfokkers) de chesapeake bay retriever, de curly coated retriever en de Nova Scotia Duck Toller retriever.
Als jullie een geschikt ras gevonden denken te hebben, dan zou ik een keertje een fokker opbellen of je eens een dagje naar de volwassen dieren mag komen kijken, pas dan leer je zo'n ras kennen. Veel succes met het maken van een keuze.

veerle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 14:10

Misschien een Bouvier???Zijn heel vriendelijk honden.Ze ruiven niet =>voordeel.Maar je moet wel om de 3 maand ze laten trimmen=>misschien nadeel.Ze leren gemakkelijk.Het zijn dus herdershonden.Je kunt kiezen tussen een grijze, zwarte en blonde bouvier.

groetjes veerle

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:11

kimmie1018 schreef:
DePeperd: mijn vorige berner is 16 en een half geworden Haha! dus dat vindt ik best opud voor een hond.

16!!!!!!!!!!!!!!! Wow! Waar had je die vandaan dan???

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:55

ikke24 schreef:
kimmie1018 schreef:

16!!!!!!!!!!!!!!! Wow! Waar had je die vandaan dan???

Vraag ik me ook af Wow! Weet wel dat de oudste berner 17 is geworden, die kwam uit Duitsland, meende ik hoor

kimmie1018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:50

gewoon in een asiel Tong uitsteken

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:25