Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sannert schreef:Een maand geleden hebben we onze hond laten inslapen ..
Ik zelf mis heel erg dr aanwezigheid .. En ik dnek de rest van de familie ook, daarom zijn we op zoek naar een nieuwe hond ..
Mn oduers willen een grote, ik zelf ook .. We hebben 11 jaar een kleintje gehad, en een grote hond erbij kunnen hebben, omdat onze hond verlatingsangst had, en de puppy dat zou overnemen waarschijnlijk .. (dit heeft een dierenarts en kennelpersoneel vertelt toen we erover informeerde ..)
M'n moeder wil geen hond die veel haar verliest, of eentje die kwijlt.
Mij maakt het niet veel uit ..
M'n zus blijft doorhameren over een chocolade bruine labrador..(mooie honden, maar niet van maar ik word er nu gek van..
)
Mn vader maakt het volgens mij ook niet uit, hij houdt zich erbuiten ..
Het meot een vriendelijke hond zijn, die graag wandelt en makkelijk iets aan te leren is.. (Dit verschilt wel per hond, maar welk ras staat er voor bekend?)
Kortom, weten jullie een hond die hieraan voldoet?
Het is een vriendelijke en intelligente hond. Hij loopt echt heel erg graag en dit moet ook elke dag drie maal gebeuren anders wordt ie vervelend. Alleen als het bloedheet is of als het regent heeft ie zelf ook geen zin. De mannetjes van dit ras kunnen erg groot worden. Die van ons is bijna net zo groot als onze berner sennen. Onze volgende hond, over een hele tijd hoop ik, wordt ook zeker een drentsche patrijs. Succes met de keuze 
in link..
kimmie1018 schreef:Winkie: ik wil niet stom zijn ofzo !! maar bereners worden minimaal 6/7 jaar oud hoor !
De berner op de veteranen lijst die ken ik, en zij is inmiddels 13 en een half, en kon nog een en is ook 13 geworden... Maar ken ook helaas berners die mochten maar 6 ong worden dus ja.... Maar goed labradors of wat voor rassen ook maar, hoeven ook niet altijd 15 te worden
manie schreef:Een Rhodesian Rigdeback!
kimmie1018 schreef:Winkie: ik wil niet stom zijn ofzo !! maar bereners worden minimaal 6/7 jaar oud hoor !
) hier een foto van een münsterländer: kimmie1018 schreef:Winkie: ik wil niet stom zijn ofzo !! maar bereners worden minimaal 6/7 jaar oud hoor !
Suuskipje schreef:
dus dat vindt ik best opud voor een hond.
hij heeft vant jaar well een dipje gehad, maar daar is ie overheen
hij gaat er weer helemaal voor
gekkeils schreef:kimmie1018 schreef:Winkie: ik wil niet stom zijn ofzo !! maar bereners worden minimaal 6/7 jaar oud hoor !
Nou jij hebt dan een flink verkeerde gedachte! Mijn hond is 6 en iedereen zegt dat ie nog jong is! moet het volgend jaar zijn laaste jaar zijn! Echt niet
kimmie1018 schreef:DePeperd: mijn vorige berner is 16 en een half gewordendus dat vindt ik best opud voor een hond.
Waar had je die vandaan dan??? ikke24 schreef:kimmie1018 schreef:DePeperd: mijn vorige berner is 16 en een half gewordendus dat vindt ik best opud voor een hond.
16!!!!!!!!!!!!!!!Waar had je die vandaan dan???
Weet wel dat de oudste berner 17 is geworden, die kwam uit Duitsland, meende ik hoor