Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anneke schreef:Daar ben ik het wel mee eens, over die opmerking over honden van 'kampers' e.d.
Vaak heeft dat type mens ook meestal hetzelfde type hond, stoer en komen gevaarlijk over. Als je daar niet goed en consequent mee omgaat, wórden ze inderdaad ook echt gevaarlijk!
Ik heb zelf 3 Engelse Cocker Spaniels en ik kan voluit zeggen dat die 3 echt een geweldig leventje hebben.
Wij wonen op een grote boerderij met 11 hectare aan weide, en ze lopen overal. Paarden staan aan huis, evenals kippen geiten katten etc.
De honden gaan zodra ik wakker ben (6 á 7 uur) naar buiten, als ik ga ontbijten doe ik eerst voer in hun bakken, en als de paarden buitenstaan ga ik naar mijn werk.
De honden gaan dan mee, en gaan dan achterin de Jeep.
Ik werk op een pensionstal, dus ze kunnen ook daar naar hartelust zwemmen en spelen met de buurhond. Vaak hebben mensen van stal hun honden ook mee, dus kan hun lol niet op.
Om 1 uur ben ik klaar en gaan we weer naar huis.
Daar ben ik uiteraard ook lekker bezig met mn eigen paarden, en lopen ze ook de hele dag lekker buiten te spelen.
Einde van de middag ga ik weer naar mijn werk om de paarden binnen te zetten en gaan mn hondjes vaak weer mee.
De honden moet wel altijd in de hal blijven als ze binnen zijn, ze kunnen zelf niet de woonkamer in. De hal is groot en ruim, en daar liggen ook hun mandjes en staan hun eet en drinkbakken en al hun speeltjes. Vaak genoeg gaat het hekje open, en spelen ze in de woonkamer of liggen ze lekker op schoot of naast ons.
Maar meestal moeten ze in de hal blijven, omdat ze vaak onder het zand en zo zitten, en mijn moeder dan blíjft schoonmaken etc
Maar goed, s'avonds zijn ze vaak zo moe van al het spelen en rennen, dat ze dan languit liggen te slapen.
Ze krijgen in principe 2x per dag eten, maar ik zorg altijd dat ze sowiso vol zitten, omdat ze ontzettend veel bewegen en energie verbruiken, en gewoon genoeg moeten eten, aangezien ze snel magertjes worden.
Ook liggen er altijd wel kauwbotten e.d. bij hun mandjes.