HELP!!! Welk ras is dit hond die mijn zusje beet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rivarachella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 21:53

ik persoonlijk knal het liefst een kogel door zijn kop!!! een hond mag/hoort niet te bijten!

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:56

rivarachella schreef:
ik persoonlijk knal het liefst een kogel door zijn kop!!! een hond mag/hoort niet te bijten!

Ik knal liever een kogel door jou kop.

radnah2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:09

Jeetje schrik echt van de reactie's van sommige mensen. Veel honden worden slecht verzorgt en bijten ook. Vaak krijgt de hond de schuld maar een hond is niet vals geboren hoor. Ik heb nog nooit gehoord over een puppie die vals beet.

En tuurlijk begrijp ik de reactie van de TS maar overdrijven kan ook hoor. Ik ben vroeger ook gebeten maar dit is door m'n eigen hond. Ook heeft deze hond een keer een ander kind gebeten maar beide was het de ander de schuld en niet die van de hond. Maar echt niet dat ik de hond liet afmaken hoor (ben ook blij dat m'n ouders dat ook niet gedaan hebben) want het was een super lieve hond.

En ras maakt niet zoveel uit hoor.

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:40

Paula schreef:
Hier bij de buren komt die hond 100 meter van je vandaan op je af rennen, bijt je en peert 'm weer.
Post word niet meer in de brievenbus bezorgd, maar aan het einde van de straat in een plastic zakje aan de boom.
Zelf ben ik al 3 keer door dat beest met die enorme kronkel in z'n kop gebeten.

Voor mij is het de eigenaar die zijn hond de gelegenheid geeft om dit gedrag te vertonen die een enorme kronkel in de kop heeft.

rivarachella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 23:46

ja , een beest met al een afwijkend gedrag hoort ook al niet los te lopen .. de post moeten ze niet in een plastic zak doen , maar niet afleveren of op de grond leggen .. als zij de hond niet bij houden , leveren zij de post maar niet!

ImkeTarek

Re: HELP!!! Welk ras is dit hond die mijn zusje beet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 11:00

ik vind dat als je een hond heb die kan bijten, dat je dan iig een brievenbus buiten je hek moet hebben staan, om iig de krantenbzorger/postbode of andere "bezorgers" niet in de moeilijkheden te brengen. maar dan vraag ik me toch af wat je bijvoorbeeld met mensen doet die collecteren of pakjes komen brengen (ik geef maar wat voorbeelden) moet doen... die kunnen dan ook niet zonder gevaar op je terrein komen.
de hond bij mijn verzorgpaarden (dobberman) zal NOOIT vreemde bijten. als je (als vreemde) op het terrein komt laat trekt hij heel vals zijn bovenlip op, maar bijten doet hij niet! hij kent mij nu, maar als ik iemand meeneem komt ie nog zo boos aanlopen, ookal loop ik erbij. als hij door heeft dat die gene echt bij mij hoort loopt ie weer vrolijk weg.

de reactie van de TS snap ik opzich wel, ookal had ze misschien minder fel mogen reageren.

Shiloh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 14:01

Twanneke schreef:
...

Klopt, weet ik allemaal, maar dan nog vind ik dat een hond daar in principe tegen moet kunnen, en niet moet bijten, iig eerst moet waarschuwen. Heb je dan zo'n hond, dan vind ik dat je altijd waakzaam moet blijven, altijd je uiterste best meot doen dat er geen kinderen in de buurt van dat dier komen. Etc etc etc... als zo'n hond dan TOCH een kind bijt, ben je in mijn ogen als eigenaar hartstikke verantwoordelijk! Een kind van 5/6 jaar weet namelijk niet beter als "aaaaaaaah lief hondje" en gaat aaien/knuffelen/whatever ... die denken daar verder echt niet bij na, daar zijnz e 5 a 6 jaar voor...

Shiloh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 14:04

radnah2 schreef:
Ik heb nog nooit gehoord over een puppie die vals beet.

Daar is volgens mij een hele simpele verklaring voor, elke pup "weet" dat hij de absolute underdog is, waarom, hij kan niemand aan, zijn tandjes/kaken/spieren/lichaam zijn niet sterk genoeg, waarom dan een risico lopen. Als ze ouder worden en meer kracht krijgen, en om leider beginnen te vechten, dan zijn er echt wel eens honden bij die vals worden...

Elke doorgefokte diersoort heeft last van dieren met kronkels in de kop mensen/honden etc etc...

Shiloh

Re: HELP!!! Welk ras is dit hond die mijn zusje beet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 14:07

ImkeTarek schreef:
maar dan vraag ik me toch af wat je bijvoorbeeld met mensen doet die collecteren of pakjes komen brengen (ik geef maar wat voorbeelden) moet doen...

In mijn ogen moet IEDEREEN gewoon veilig bij de voordeur van een huis kunnen komen! Daarvoor heb je een voordeur met een deurbel, zodat mensen je op een nette, goede manier kunnen "vragen" naar de deur te komen. Als jou hond iemand bijt die gewoon bij de deur aanbelt, zit je als eigenaar hartstikke fout en de hond trouwens ook...

Sando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:09

Odin schreef:
Als ik de eigenaresse van deze hond was, zou ik er zelf alles aan doen om herhaling in de toekomst te voorkomen. Haar hond zal haar uiteraard erg aan haar hart gaan, en ik kan me niet voorstellen dat ze, nu haar hond door het oog van de naald gekropen is, geen verdere maatregelen zal nemen.
Ik ben persoonlijk blij dat deze hond gewoon door de test gekomen is, en hoop van ganser harte dat de hond verder gewoon een goed leven kan hebben en dat er niemand of niets meer gebeten gaat worden.

De reactie van de TS vind ik wederom erg eenzijdig en zeer onaardig. Daarbij heb ik nog nergens exact kunnen lezen wat haar zus aan lichamelijke schade had, waar wel meerdere malen om gevraagd is. Ben daar zelf nog steeds benieuwd naar eigenlijk.

Helemaal mee eens Odin. Er zijn zoals ik al zei, meerdere wegen die naar Rome leiden en er zijn maatregelen genoeg om te voorkomen dat de hond nog een keer bijt.
En wederom betreur ik de uitspraken van de TS......

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 21:38

Weetje, het enige wat ik eigenlijk te zeggen heb is dat ik het heel jammer vind dat heel veel hondeneigenaren zich te weinig in het gedrag van de hond verdiepen, en daardoor bepaalde signalen van de hond niet herkennen of er niet mee om kunnen gaan.
Én dat heel veel eigenaren niet de verantwoordelijk nemen om veilig met hun hond om te gaan (door niet te muilkorven bijvoorbeeld of de hond toch los te laten terwijl ze weten dat hij kan happen).
En wat ik nog veel erger vind is dat de hond eigenlijk altijd de schuld krijgt, of nog krommer, het ras.
Sorry, maar schuld is bijna altijd te zoeken bij de (vorige) eigenaar.
Of een hond heeft iets naars mee gemaakt, maar dan nog is het aan de eigenaar daar rekening mee te houden.
Er zijn maar weinig honden die echt aan neurologische afwijking hebben. Wat meer honden zijn zo doorgefokt dat ze erg dominant zijn, maar dan nog geloof ik dat die bij de juiste baas goed uit de voeten kunnen.
Jammer dat sommige mensen (TS bijvoorbeeld) niet verder kijken dan hun neus lang is en alles maar op de hond gooien.
Lekker makkelijk, dat wel.

Jark

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 00:17

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik zou zeggen groenendaler???

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:56

Jark...?
Lees alle reacties

Het is dus inderdaad een groenendaler maar daar gaat het allang niet meer om