Jack russell -> jullie ervaringen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 23:27

ik wil ik wil ik wil --> alsjeblieft !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

we zullen mijn verledentje weer eens bovenhalen
1. Westihond gehad, lief diertje , lekker oud geworden , 17 000 frank toen in die tijd betaald, was echt wel wat teveel ,maar heb die niet zolang gekend..

2. ja mijn boxer , papieren , maar gestorven aan hartkwaal op zijn 2 jaar had hij het , maar door heel rustig met hem te zijn is hij denk ik 11 jaar geworden

3. word ons sammeke , waarom geen papieren , omdat wij dit eigenlijk niet nodig hebben wij zoeken lekker gezelschap een lief diertje waar we goed kunnen zijn en als niemand die pups koopt gaan ze naar een handelaar en daar gaan wij geen pup kopen hoor , je kan vader en moeder niet zien en je weet niet welke trucjes dat die verkopers enzo gebruiken.

@ baroen , dat was DA zijn woorden(2e zin) ik had hetzelfs gezegd zie ik nu dierenarts zei ...........

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:30

ilovequinten schreef:
en dan zeg ik weer .. waarom mag ik mijn lieve sammeke niet kopen?? omdat hij geen papieren heeft ??
*karakter 'pretnest' of hond met papieren blijft hetzelfde
*en gezondheid denk ik ook , moeder en vader van pup zagen er gezond uit en de verkopers waren met de pups naar de DA geweest en was gezond

En wat vind jij het echte JRT karakter?

Heb jij rontgenogen? Vader en moeder zagen er gezond uit? Wat zegt dat over de eventuele erfelijke gebreken die ze kunnen overdragen?
En hoe zit het met de voorouders van pappa en mamma?

Dat de pups op dit moment gezond zijn zegt ook helemaal niets.
Het zou toch echt slecht zijn als ze nu al niet gezond waren, de meeste erfelijke problemen komen pas aan het licht als de hond een stuk ouder is.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:33

misschien dat het al ergens staat hoor, maar mag ik vragen hoe oud jij bent? beslis je hier zelf over of is het de keuze van je ouders...

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:34

ilovequinten schreef:

en jullie willen ook niet toegeven bij mijn mening

Nee, want ik vind niet dat jij jouw mening erg goed kunt onderbouwen. Bovendien hoef je toch niet altijd toe te geven? Je kunt ook gewoon een verschil van mening ergens over houden.

Ik begrijp het ook allemaal wel.
Jij wilt graag een hondje, een bekende heeft een nestje en daar kun je voor niet al te veel geld een hondje van krijgen. Tja, klinkt leuk, hoor. Als je dan op een openbaar forum mensen vraagt naar ervaringen met de J.R. en je krijgt goedbedoelde adviezen die echter de andere kant van de medaille laten zien, dan is dat eigenlijk niet wat je wilt horen, want jij hebt je zinnen al op dit hondje gezet. En dus bagatelliseer je de bezwaren die genoemd zijn en probeer je zoveel mogelijk excuses te bedenken waarom dit hondje toch wel een verstandige keuze is geweest. En daar komt ook een stukje emotie bij kijken, want we hebben het hier niet over een nieuwe fiets of een nieuw bankstel, maar om een levend wezen, dat net zoveel recht heeft op een gelukkig bestaan als iedere andere pup. Maar je ogen sluiten voor de bezwaren die genoemd zijn is natuurlijk wel je kop in het zand steken. Toch kan ik het echt wel begrijpen als jij nu deze pup gaat kopen. En ik hoop ook oprecht dat jouw Sammeke een gezond en gelukkig leven tegemoet gaat. Maar wat ik ook hoop is dat je toch nog eens met een wat minder afwerende houding naar de argumenten die hier zijn gegeven kijkt, en dat je, mocht je in de toekomst ooit een tweede hondje willen aanschaffen, dan wel deze argumenten zal laten meewegen in je keuze.

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:35

ilovequinten schreef:
3. word ons sammeke , waarom geen papieren , omdat wij dit eigenlijk niet nodig hebben wij zoeken lekker gezelschap een lief diertje waar we goed kunnen zijn en als niemand die pups koopt gaan ze naar een handelaar en daar gaan wij geen pup kopen hoor , je kan vader en moeder niet zien en je weet niet welke trucjes dat die verkopers enzo gebruiken.

Dat klinkt me niet in de oren als echte dierenliefhebbers, als ze de pups niet kwijt raken doen ze ze maar naar de handelaar.

Verder denk ik dat het weinig zin heeft om hier verder over te discusseren, jij snapt helemaal niet wat wij bedoelen. Zoals ik zei misschien komt dat nog als je wat meer in het hondenwereldje verzeild gaat raken, misschien ook niet.

Baroen, zie profiel. Ik denk dat haar ouders de keuze maken
En ik snap heel goed dat ze super enthousiast is over Sammeke en dat gun ik haar ook van harte en ik hoop ook ontzettend dat het diertje gezond oud gaat worden.

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 23:37

ThePast03 schreef:
ilovequinten schreef:

Dat klinkt me niet in de oren als echte dierenliefhebbers, als ze de pups niet kwijt raken doen ze ze maar naar de handelaar.

Verder denk ik dat het weinig zin heeft om hier verder over te discusseren, jij snapt helemaal niet wat wij bedoelen. Zoals ik zei misschien komt dat nog als je wat meer in het hondenwereldje verzeild gaat raken, misschien ook niet.

En ik snap heel goed dat ze super enthousiast is over Sammeke en dat gun ik haar ook van harte en ik hoop ook ontzettend dat het diertje gezond oud gaat worden.

die mensen niet , maar andere mensen met nesten , gebeurt heel vaak

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:38

ilovequinten schreef:
3. word ons sammeke , waarom geen papieren , omdat wij dit eigenlijk niet nodig hebben wij zoeken lekker gezelschap een lief diertje waar we goed kunnen zijn en
als niemand die pups koopt gaan ze naar een handelaar

en daar gaan wij geen pup kopen hoor , je kan vader en moeder niet zien en je weet niet welke trucjes dat die verkopers enzo gebruiken.

Nou, dan heeft degene die die pups op de wereld heeft laten zetten dat ook wel met erg veel zorg en liefde gedaan, zeg.
En dat is dan tevens het verschil met een echt goede fokker, die brengt de pups die niet meteen worden verkocht niet naar een handelaar, die houdt ze net zo lang zelf totdat er een baasje voor gevonden wordt.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:39

ThePast03 schreef:
ilovequinten schreef:

ja ik heb het profiel gezien, weet alleen niet hoe oud die foto's zijn

en tuurlijk gun ik haar een hondje, maar ik gun haar ook een goed hondje, en ik gun hondjes het zeker om niet uitgebuit te worden... dat is waar het mij voornamelijk omgaat, dat mensen zich bewust worden van waar ze aan mee werken en wat ze in stand houden.. fokken is geen kinderspel, fokken mag nooit alleen maar voor de lief en leuk zijn...

en ja ik reageer feller omdat het hier om een "jack russell"gaat, of iig om de rasnaam... en ach als mensen mij dan fanatiekeling willen noemen? prima dan.. ik weet iig waarvoor ik sta...

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:40

Citaat:

en hier zie je het weer, je hebt het alleen maar over foute fokkers, je gaat compleet voorbij aan het feit dat er correcte fokkers zijn.
je bent ws nog nooit bij een echt goede fokker thuis geweest?

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:41

ilovequinten schreef:

Je zegt het zelf, hoe weet je zeker dat deze mensen dat niet doen.

Maar je noemt tevens een hele belangrijke reden om geen pups te kopen uit dit soort pretnestjes.
Als dit soort mensen hun pups niet meer kwijtraken stoppen ze vanzelf met vermeerderen en hoeven er geen pups meer naar de handel.

Serieuze fokkers hebben een wachtlijst en mochten ze toch een pup niet snel kwijtraken dan houden ze die gewoon zelf aan todat ze eventueel een goede baas vinden.

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 23:42

ik verzin geen excuses ofzo , ik blijf bij mijn keuze , en wij (ik , mijn ouders,broers)denken echt wel na voor alleer wij een dier aanschaffen. Wij hebben onze eigen mening en als we iets ofzo tegen papieren moesten hebben zouden onze vorige honden ook geen papieren hebben

@ThePast03, hoe weet ik dit zeker.... doordat we deze mensen kennen via via en die mensen precies familie zijn , zo sympathiek , kan je niet van iedereen zeggen

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:44

baroen schreef:
en tuurlijk gun ik haar een hondje, maar ik gun haar ook een goed hondje, en ik gun hondjes het zeker om niet uitgebuit te worden... dat is waar het mij voornamelijk omgaat, dat mensen zich bewust worden van waar ze aan mee werken en wat ze in stand houden.. fokken is geen kinderspel, fokken mag nooit alleen maar voor de lief en leuk

Ik gun haar ook het beste adres om een pup te kopen maar ze is al gevallen voor dit pupje en kan en mag waarschijnlijk zelf niet eens beslissen.
Vwb het fokken ben ik het helemaal met je eens. De meeste privenestjes worden geboren uit egoisme omdat het zo leuk is om een keer een nest te hebben of uit geldzucht omdat mensen zien dat populaire pups nog best een leuke prijs opbrengen.

Mensen die zich echt verdiepen in het fokken zullen er alles aan doen om gezonde pups op de wereld te zetten en dat kun je niet bereiken door te fokken met honden waarvan je helemaal niets weet van de lijnen waaruit ze voortkomen.

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 23:44

aja en alleen bij zo'n mensen zou ik dan een pup zonder papieren kopen

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:49

ilovequinten schreef:

Tja, het is leuk dat die mensen zo aardig zijn, maar dat zegt nog niets over hoe verantwoord de wijze is waarop ze dit nestje hebben gefokt. Ik heb wel eens een hond gekocht bij iemand die ik eigenlijk niet aardig vond, maar waarvan ik wel wist hoe hij fokte, en daar stond ik dan weer wel achter. Die kerel kom ik tenslotte niet dagelijks tegen, maar die hond wel.

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 23:51

meestal als mensen vriendelijk zijn brengen ze het ook over op de dieren, dat is nou toch ?

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:52

ilovequinten schreef:

het is heel belangrijk dat je de fokker aardig vind.. iig dat vind ik, maar het feit is gewoon dat aardige mensen ook kunnen knoeien en wellicht ook wel geen verstand hebben van fokken.. wat is de reden geweest waarom ze dit nestje wilde?

Schimmelig

Re: Jack russell -> jullie ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:54

Afbeelding

Dit was mijn Russel! Weet waar je aan begint ...

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:55

ilovequinten schreef:
meestal als mensen vriendelijk zijn brengen ze het ook over op de dieren, dat is nou toch ?

nou.. zo zou ik het niet willen stellen, maar met alleen lief en aardig zijn, ben je er niet qua fokken, dat is nu wel vaak zat gezegd...

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:56

Schimmelig schreef:
Afbeelding

hahhaa of beter, dit is een rode kater, weet waar je aan begint

LadyLuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:57

Zien bokkers JR's eigenlijk als een echt ras? In mijn omgeving wordt het niet als een echt ras beschouwd, maar wordt er wel door andere mensen zo over gedaan of dat het een echt ras is??

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 00:01

LadyLuna schreef:
Zien bokkers JR's eigenlijk als een echt ras? In mijn omgeving wordt het niet als een echt ras beschouwd, maar wordt er wel door andere mensen zo over gedaan of dat het een echt ras is??

nou ik dus wel... en het is ook een echt ras, net zoals een rottweiler, golden, poedel of wat dan ook...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 00:28

baroen schreef:
Schimmelig schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=YXL6TIWE[/img]

hahhaa of beter, dit is een rode kater, weet waar je aan begint

Afbeelding

Zo slaap je, als je elkaar niet vertrouwt ...

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:50

Mooie foto`s! Ik vind ook dat een Jack een echt ras is.

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 15:18

baroen schreef:
ilovequinten schreef:

het is heel belangrijk dat je de fokker aardig vind.. iig dat vind ik, maar het feit is gewoon dat aardige mensen ook kunnen knoeien en wellicht ook wel geen verstand hebben van fokken.. wat is de reden geweest waarom ze dit nestje wilde?

omdat ze het eens wilde meemaken oke oke dit is tegen jullie principes..maar ik vind dat niet erg

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 13:07

Oeps, foto's weg... (per ongeluk mijn album gewist) *dom dom dom*

Afbeelding

Afbeelding