proefdiervrij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 01:16

Project Proefdiervrij

Ik zit er te over denken om dit project op te richten.
Om mensen beter in te lichten over proefdieren, niet alleen alle nadelen maar ook de voordelen ervan.

Misschien hebben hier mensen interesse om hiermee te helpen?
PB dan ff.

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 01:19

Toevoeging.. Misschien kan er beter actie gevoerd worden tegen alle vormen van dierenleed? Proefdieren hoeven het namelijk niet altijd slecht te hebben, maar slachtdieren leven soms in hele andere omstandigheden.

Ik zit er zelf trouwens over te denken om vegetariër te worden.. Denk alleen dat m'n ouders het niet ok vinden.. Maar ik kan wel proberen te minderen in het eten van vlees... Of biologisch vlees eten (van dieren die vrij hebben mogen rondlopen en een fijn leven hebben gehad voor hun slacht).

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:33

Ik ben ook vegetarier en het is echt 99.99% veilig hoorw, ik ben ook naar een dietiste geweest (niet dat ik diki ben of zo das niet het geval ) om te kijken of ik genoeg eet en ze zij dat gewone groentenburgers van de AH niet genoeg waren, je moet minsten 3 keer per week een vegetarische burger/nugget/ander iets eten van het merk vales of valies dat weet k niet zo zeker dan krijg je alle voedingsstoffen binnen. Mijn ouders vonden het eerst ook niet goed, maar toen weigerde ik gewoon het vlees op te eten toen werden ze heel boos, maar op een gegeven moment gaven ze toch maar toe

Ik wil je trouwens ook wel helpen met project proefdier vrij, ik heb me al vaker in de voor en nadelen verdiept enz heb er onwijs veel info over liggen van iemand deie ook bij zo`n orgamnisatie werkt (niet proefdiervrij) zij kan me ook andere info geven als ik dat wil

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:56

ik doe ook mee!

unamie

Re: proefdiervrij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:09

ik ben ook een dierproefvrij mens en ik eet ook geen vlees
thuis kook ik alleen vegetarisch en dat terwijl mijn man en zoon niet vegatarisch zijn.. maar mijn dochter en ik wel
ik kan zo lekker koken dat ze het vlees helemaal niet missen
ik krijg tenminste nooit klachten

dierproefvrije shampoo en creme is vrij makkelijk aan te komen
eigen merken van DA Kruitvat Etos Hema zijn allemaal dierproefvrij
dus koop ik alleen daar mijn spullen
het is heel goedkoop ook

wisten jullie dat maandverband/tampons ook getest word op dieren
ik koop daarom die dingen altijd bij albert hein

het is voor mij onbegrijpelijk dat iemand zich een dierenliefhebber noemt, maar dagelijks spullen kopen die getest zijn op dieren

mijn haar verf ik alleen met haarverf van Henna plus
de enige waarvan ik weet dat die niet getest is op dieren

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:11

ik koop ook altijd producten die niet op dieren zijn getest! dus ook altijd bij de albert hein en bij het kruidvat enzo.

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:24

Ik vind voor medicijnen is het nog wel een beetje te bedenken dat er proefdieren geb ruikt worden, maar natuurlijk is het niet goed en moeten er alternatieve komen, maar zulke onbenullige dingetjes als shampoos en make-up? Onbegrijpelijk!!!! Ik koop ook altijd proefdier vrije spullen, bijvoorbeeld bij de bodyshop! en verder check ik alles na bij de cosmetica gids, maar heeft iemand een goed alternatief voor lenzen vloeistof voro zachte lenzen? Die van mij is namelijk op proefdieren getest, maar van die van de kruidvat krijg ik brandende ogen!!

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:31

ik moet elke winter aan de medicijnen anders kan ik stikken..... bricanil weet iemand of t is getest op dieren? andwers zou ik het echt te erg vinden !

unamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:56

Nevony schreef:
maar heeft iemand een goed alternatief voor lenzen vloeistof voro zachte lenzen? Die van mij is namelijk op proefdieren getest, maar van die van de kruidvat krijg ik brandende ogen!!

stuur even een pm naar Taffy hier op bokt
die weet waar je lenzenvloeistof kan krijgen die niet getest is
zij kan ook niet tegen alle merken lenzenvloeistof

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:51

unamie schreef:
ik ben ook een dierproefvrij mens en ik eet ook geen vlees
thuis kook ik alleen vegetarisch en dat terwijl mijn man en zoon niet vegatarisch zijn.. maar mijn dochter en ik wel
ik kan zo lekker koken dat ze het vlees helemaal niet missen
ik krijg tenminste nooit klachten

dierproefvrije shampoo en creme is vrij makkelijk aan te komen
eigen merken van DA Kruitvat Etos Hema zijn allemaal dierproefvrij
dus koop ik alleen daar mijn spullen
het is heel goedkoop ook

wisten jullie dat maandverband/tampons ook getest word op dieren
ik koop daarom die dingen altijd bij albert hein

het is voor mij onbegrijpelijk dat iemand zich een dierenliefhebber noemt, maar dagelijks spullen kopen die getest zijn op dieren

mijn haar verf ik alleen met haarverf van Henna plus
de enige waarvan ik weet dat die niet getest is op dieren

Dus jullie ondergaan geen enkele medische behandeling? Nemen nooit medicijnen? Ook geen simpele pijnstiller bijvoorbeeld?

ALLE medicatie is op dieren getest vooraleer het op mensen getest wordt.

Eventuele huisdieren krijgen dus ook geen medicatie?

(voor je me gaat aanvallen, kijk even in het andere topic wat ondertussen op de huiskamer staat aub )

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 23:58

@leentje
ieder mag toch zeker voor zichzelf beslissen wat wel en niet door de beugel kan
als ik het goed begrijp bedoel je te zeggen
dat als je eens een paracetamol pakt.. hoef je ook nergens meer naar te kijken en maakt het niet uit wat je koopt
vlees uit de bioindustrie ganzenlever paté etc. noem maar op
dat is erg zwart wit denken
zolang er goede alternatieven zijn koop ik niets wat op dieren getest is of waar dieren een afschuwelijk leven door krijgen
een stukje vlees eten is ook niet erg
maar wat willen de meeste mensen.. bergen vlees per dag
en het liefst voor zo weinig mogelijk geld
dat werkt de bioindustie in de hand en daar ben ik tegen

ik eet geen vlees maar koop wel leren schoenen
met een paar schoenen doe ik jaren
ik zal nooit een leren jas kopen of lederen bekleding kopen voor in de auto.. daar zijn namelijk genoeg alternatieven voor
ook donzen dekbedden (de ganzen worden levend geplukt) zal ik niet meer kopen
alles heeft zijn grens en ieder heeft zo zijn eigen grens

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 13:11

unamie schreef:

Ik heb er alle respect voor als jij die mening hebt, maar dan moet je ook wel consequent zijn.
Je wil niets kopen/gebruiken wat op een dier getest is geweest of wat afkomstig is van een dier (vlees), maar je wil blijkbaar WEL medicatie, wat OOK getest is op dieren.

Iedereen legt de grens inderdaad ergens anders, en een genuanceerde mening ivm daarmee is dan wel gepast, en dat is het stukje dat ik hierboven gequote heb NIET.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 14:14

leentje schreef:
unamie schreef:

Iedereen legt de grens inderdaad ergens anders, en een genuanceerde mening ivm daarmee is dan wel gepast, en dat is het stukje dat ik hierboven gequote heb NIET.

let wel het is gewoon MIJN mening en niets anders
ik vind dat mensen erg weinig nadenken
ze weten het diep in hun hart wel
maar WILLEN het niet weten
het is gewoon veel makkelijker om alles te kopen wat je graag wil ....dus niet te veel over nadenken.. en niet te veel moeite hoeven te doen
ze zouden zo maar eens een slecht geweten kunnen krijgen

ik pluis heel veel dingen uit want ik wil weten hoe bepaalde artikelen geproduceerd worden
dat kost tijd energie maar dat heb ik er graag voor over
maar een heilige ben ik zeker niet

even of topic

wist je trouwens dat om 1 kilo vis te vangen er 10 kilo bijvangst (dood)overboord gaat en het 1 liter brandstof kost per KILO
om maar niet te spreken van de zeebodem die door de sleepnetten
helemaal verwoest wordt
sorry hoor maar dat vind ik in geen verhouding liggen
zo smaakt een vis mij niet meer

als iedereen iets meer na zou denken, en wat meer repect zou hebben voor alles wat leeft ..is er veel minder dierenleed

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:56

Citaat:
wist je trouwens dat om 1 kilo vis te vangen er 10 kilo bijvangst (dood)overboord gaat en het 1 liter brandstof kost per KILO
om maar niet te spreken van de zeebodem die door de sleepnetten
helemaal verwoest wordt
sorry hoor maar dat vind ik in geen verhouding liggen
zo smaakt een vis mij niet meer

ik eet geen vlees en dus ook geen vis wist je bye the way dat na dat allemaal ze gewoon aan een waslijn worden gehangen of op een hoop gegooid om maar even de dood te stikken??

maar goed dit is natuurlijk een topic over dierproeven enzo

Citaat:
(voor je me gaat aanvallen, kijk even in het andere topic wat ondertussen op de huiskamer staat aub )

Kan ik nogal over meepraten denk ik nog steeds sorry daarvoor maar ik kan op de een of andere manier niets in het topic plaatsen sinds het in de hk staat waarom niet (kan je me dat uitleggen?) komt waarschijnlijk wat blond over maar goed ik ben het ook dus

Antheya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 19:10

Weet er hier iemand hoe het zit met Sensodyne ?
Die tandpasta ?

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:06

geen idee :S ik gebruik het zelf niet dus vandaar.

leentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:34

Unamie, om op jouw mening en redenering verder te gaan vind ik dan dat jij geen haar beter bent dan de mensen waar jij zo over oordeelt, aangezien jij blijkbaar geen weet ik veel welk product wil kopen omdat er dieren bij betrokken geweest zijn, maar wel een paracetamolletje (wat ook maar puur een luxeproduct is eigenlijk... tenzij je chronisch pijnpatiënt bent)
En daar is niets mis mee, maar nuanceer dan je mening.

unamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 01:06

leentje schreef:
Unamie, om op jouw mening en redenering verder te gaan vind ik dan dat jij geen haar beter bent dan de mensen waar jij zo over oordeelt, aangezien jij blijkbaar geen weet ik veel welk product wil kopen omdat er dieren bij betrokken geweest zijn, maar wel een paracetamolletje (wat ook maar puur een luxeproduct is eigenlijk... tenzij je chronisch pijnpatiënt bent)
En daar is niets mis mee, maar nuanceer dan je mening.

dat jij vind dat ik geen haar beter bent dat moet jij weten
andere vinden juist weer van wel
en zelf slik zelf geen paracetamol.. maar ik kan me wel voorstellen dat mensen het wel doen want het is zeker geen luxe product die je zomaar voor de lol neemt
in shampoo's en cremes kun je wel keuze's maken
met pijnstillers wordt dat een stuk moeilijker

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 09:34

@Unamie, idd. Als je knallende hoofdpijn hebt (Waar ik trouwens gelukkig weinig tot nooit last van heb) neem je een paracetemol oid, en als het goed is wordt het dan minder en heb je er de komende weken geen last meer van. Naar mijn weten zijn er nog geen alternatieve aspirientjes uitgevonden en dus kun je niet naar iets grijpen

Heb je vet haar, dan pak je de shampoo van de badrand en als die op is ga je naar de dichtsbijzijnde drogist/supermart oid om een nieuwe fles te kopen, maar hier zijn dus wel proefdiervrije shampoo's als vervanging, dus waarom niet een paar km verderr rijzen en een paar euro meer betalen om een proedier te redden!!!!

leentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:17

Pijnstillers worden wel degelijk als een luxeproduct beschouwd in de sociale wetgeving in België, dat is dus niet eens mijn persoonlijke mening
Enkel een chronisch pijnpatiënt kan hier rekenen op een terugbetaling van pijnstillers, anderen moeten gewoon de volle pot betalen, zelfs al wordt het voorgeschreven door een arts.
En waarschijnlijk zijn zelfs daar alternatieven voor te vinden ovv kruiden of iets dergelijks.
Vroeger deden de mensen het ook allemaal zonder die medicatie en behielpen ze zich met kruiden ed. Denk niet dat er ooit een iemand gestorven is puur van pijn alleen, dus tja, ergens wel een luxeproduct...

Maar we zijn het dan blijkbaar wel eens dat voor sommige zaken men momenteel toch niet zonder dierenproeven kan?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:03

ja hoor... leentje koop jij maar fijn.. geteste dingen

leentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 23:09

we hebben het over medicatie, die koop jij toch ook? Misschien handig om de rest van mijn posts door te lezen en even laten door te dringen dat ik niet zo naief ben als jij blijkbaar denkt.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:50

Ik zal vast vaak genoeg iets hebben gekocht wat op dieren is getest. Ik ga niet bij alles na of het wel of neit is getest. Staat er een bordje bij: proefdiervrij, dan neem ik dat product eerder. Maar ik let meer op de prijs dan op diervriendelijkheid. Ik vind dierproeven voor cosmetica doeleinden zinloos, maar dankzij dierproeven voor de medicijnen leidt ik nu wel een fijn leven De medicijnen zijn veilig. Er worden steeds meer alternatieven gebruikt en dat is super, maar niet alles kun je door een computer oid laten vervangen. Liever 10 dieren dood dan 1 mens.

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 17:13

nou eigelijk liever niets dood bedenk wel even dat je hier niet was geweest als er geen dieren waren geweest dus waarom die uitspraak???je kan best voor dierproeven zijn maar heb dan wel een rede oke?en die heb je duidelijk niet.Dieren hebben net zoals mensen zenuwen en hersens dus ook evenveel gevoel!datgene wat jij blijkbaar niet bijzonder veel hebt...sorry hoor ik had namelijk belooft mensen met advies niet zo aan te vallen maar jij valt daar niet onder dusssz.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:36

Otje_Merlot schreef:
nou eigelijk liever niets dood bedenk wel even dat je hier niet was geweest als er geen dieren waren geweest dus waarom die uitspraak???je kan best voor dierproeven zijn maar heb dan wel een rede oke?en die heb je duidelijk niet.Dieren hebben net zoals mensen zenuwen en hersens dus ook evenveel gevoel!datgene wat jij blijkbaar niet bijzonder veel hebt...sorry hoor ik had namelijk belooft mensen met advies niet zo aan te vallen maar jij valt daar niet onder dusssz.

Gut o gut, hoe oud ben je? Staat er ergens dat ik beweer dat dieren geen pijn hebben?Nee. Staat er ergens dat ik wil dat ze dood gaan? Nee. Geef ik een reden om voor dierproeven te zijn? Ja. Dus wil je gewoon beter lezen? Heb je mijn mening te respecteren? ja Jij pakt de evolutie erbij, maar waarom? Dat is niet van toepassing op het onderwerp en derhalve niet betekenisvol als argumentatie. Maar om toch een reactie erop te geven: besef jij je wel dat er ook veel dieren het niet overleefd hadden of zelfs bestonden zonder de mens?

Voor het gemak: Ik ben geen voorstander van dierproeven, mits het gaat om de medische wetenschap te verbeteren en daarmee het leven van mensen te redden. Ik kan dankzij die dieren die opgeofferd zijn een normaal leven leiden. Ik ben die dieren erg dankbaar.