Elke dag tuin vol dode vogels.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dana01

Re: Elke dag tuin vol dode vogels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:33

@sylvia......thanks, gelukkig gaat het al wat beter met de poes, met die buurman waarschijnlijk minder straks, ik ga morgen aangifte doen namens alle katten uit de buurt

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:55

OK dan! Niet dat het veel uit zal halen, maar als er nog eens zoiets voorvalt... OK dan!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:39

Ik vind dat met die kat ook niet kunnen! Eikels!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:44

@sylvia.....de politie heeft beloofd zodra wij aangifte hebben gedaan om iig de kooi uit de tuin te halen......dat is tenminste iets

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 21:13

Ik hoop dat het met je kat allemaal goed komt.
Ik vind dat niets mishandeling van dieren goed praat.
Wat ze ook doen, deden of gedaan hebben!
Ik hoop dat er maatregelen genomen worden tegen die vent!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 21:21

vandaag aangifte gedaan, een hele aardige agente die er alles aan zal doen om deze persoon aan te pakken....ik ben benieuwd en houd angstvallig de vangkooi in de gaten.......als ik hem op heterdaad betrap issie het bokje, de filmcamera staat klaar!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 20:50

Sylvia schreef:
Op z'n pootjes wsn.

Desiree, ik kwam daarstraks een interessante quote van jou tegen:

Desiree schreef:
Ze is daarna begonnen met het martelen van huisdieren tot de dood er op volgde (ik moet het mens niet in mijn handen krijgen want wat er ook aan vooraf is gegaan, dit is nooit te rechtvaardigen) (...)

Nou ben ik eerlijk gezegt razend benieuwd wat jouw vriend en wijlen jouw buurman beter maken dan deze mevrouw.

sorry dat ik zo laat reageer. Kon niet op de computer.

Mijn vriend zou een kat denk ik in een keer doodslaan, is er niet op uit dat hij lijdt. Dat is geen martelen dus (wat mensen doen uit ... lust als er een steekje bij ze los zit). Niet dat ik het doden goedkeur maar iemand die martelt doet dat alleen maar met een ziek verstand. En hoe mijn buurman het deed, effe nadenken.... ik geloof onder water houden, dus verdrinken. Maar dat was nadat zijn zoontje door de kat gebeten was geloof ik. (is jaren geleden want de zoon is inmiddels allang volwassen). Die kat viel aan toen hij was ingesloten in de stal. Vandaar.

Maar ik begrijp het verhaal van Cheyenne niet helemaal. Hoe zit dat nou, heeft die buurman een vangkooi in zijn tuin staan?

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 00:48

Heb niet alle berichten gelezen maar wat ik gelezen heb...
Met ongeloof, wat zijn sommige mensen toch ongelofelijk.

Tuurlijk is martelen veel zieliger dan in 1 keer dood slaan zoals Desiree al zei maar ik zou er niet aan moeten denken dat mijn man of vriend dat überhaupt in z'n hoofd durft te halen!!
En dan het gedoe over het vergelijken met honden Verward
Mijn hond luistert en gaat dus zeker geen kat, eend of konijn achterna, waarom niet, eenmaal gebeurd dan is het straks een kind die zo'n hond te pakken krijgt.
Dat wat je bij een kat niet kan zeggen.
Daar schijnt dan weer niemans aan te denken.

Mijn kat heeft heel af en toe ook wat te pakken maar vaak zijn dat kleine ZIEKE muisjes/vogeltjes.
En dat vergeten mensen al gauw, dat deze dieren die ze te pakken krijgen gewoon zwakker zijn.
Desiree schreef:
Sja, het is jammer dat ik de katteneigenaren niet achter slot en grendel zou kunnen doen. Anders deed ik dat zeker. Want er zijn veel vogelhaterse onder de kattenliefhebbers. Dat getuigen de reacties hierboven wel.

Ik weet niet goed waar dat op slaat maar ik ben geen vogelhater... sterker nog ik heb een grasparkiet.
En inderdaad, onder anderen bij een 1 kat, een hond;)
Beetje vreemd dat je zo reageert...
Zeker nadat jij dood gewoon verteld wat jouw vriend graag zou doen met katten.
Echt om misselijk van te worden> sorry hoor.
Of een val voor een kat zetten de vogels zitten bij jouw toch in kooien?
Daar kan dan toch geen kat bij?
Vanwaar die val dan?

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 08:36

ja, de buurman heeft een vangkooi met vis erin......vangt ze gooit er water overheen en laat dan de hond er een uur naar blaffen....kat in doodsangst probeert dwars door het gaas te gaan en haalt zichzelf dus finaal open aan de scherpe delen.....

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:19

cheyenne01 schreef:
ja, de buurman heeft een vangkooi met vis erin......vangt ze gooit er water overheen en laat dan de hond er een uur naar blaffen....kat in doodsangst probeert dwars door het gaas te gaan en haalt zichzelf dus finaal open aan de scherpe delen.....

Misselijk Misselijk heb er echt geen andere woorden voor.
Zo'n man mogen ze van mij echt heel goed straffen en een verbod op het houden van dieren geven.
Waarom, van dit soort mensen krijg je dus honden die vals zijn/worden.

Gaat het weer goed met je kat?
Ik hoop voor je dat hij een goeie straf krijgt.
Sterkte iig Ach gut
Ach gut

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:46

het schijnt dat zijn hond binnenkort weggaat de beveiliging in........tsja......en zijn andere buren kregen op hun donder dat ze de musjes voerden, die poepten op hun gras......sjonge jonge.....wees dan blij met die katten zou je denken maar nee hoor......

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:46

met poes gaat het trouwens prima nu, heeft alleen een hekel aan honden en buren......

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:32

cheyenne01 schreef:
met poes gaat het trouwens prima nu, heeft alleen een hekel aan honden en buren......

Hm ja, maar dat was ook de bedoeling van die buurman denk ik. Dat ze een hekel aan hem zou krijgen en voortaan weg zou blijven. Als je echt wil dat je kat niet aan gevaar van derden blootgesteld wordt, kun je toch beter de tuin op een dusdanige manier afrasteren dat ze altijd bij jou in de tuin blijft. Dan weet je altijd waar ze is en wat er met haar gebeurt.
Kijk, jij en velen hier op het forum zullen het niet eens zijn met wat jouw kat is aangedaan. Maar in dezelfde maatschappij waarin jullie leven met je kat, zijn veel mensen die je buurman groot gelijk zouden geven. Ik denk dat dat percentage aanzienlijk hoger is dan je denkt. En dan moet je je kat tegen die mensen beschermen.

Sas heeft verder niet helemaal begrepen wat ik geschreven heb. Dat is duidelijk. Ik ga niet alles meer herhalen.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:43

@desiree........in onze buurt heeft 90 % van de bewoners 1 of meerdere katten, had de bewuste buurman mijn kat gevangen, water erover gegooid en dan weer losgelaten was het resultaat hetzelfde geweest en was de kat er zonder verwondingen afgekomen......had hij de hond erachteraan gestuurd zonder mijn kat op te sluiten prima, dan kan mijn kat zich verweren.....en als laatste, mijn kat kan het niet helpen dat ik hem niet binnen houd, als de buurman een probleem heeft kan hij bij mij komen......dan zoek ik een oplossing, en niemand hoort mij klagen over het constante geblaf en gejank van zijn hond!! het is een hond en die moet zijn energie kwijt, prima....maar laat mijn katten dan ook in vrede voorbij komen.....ze gaan nooit bij anderen in de tuin, alleen nu werden ze gelokt met vis, das niet echt eerlijk he? ik ken geen kat die dat kan weerstaan.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:49

cheyenne01 schreef:
@desiree........in onze buurt heeft 90 % van de bewoners 1 of meerdere katten, had de bewuste buurman mijn kat gevangen, water erover gegooid en dan weer losgelaten was het resultaat hetzelfde geweest en was de kat er zonder verwondingen afgekomen......had hij de hond erachteraan gestuurd zonder mijn kat op te sluiten prima, dan kan mijn kat zich verweren.....en als laatste, mijn kat kan het niet helpen dat ik hem niet binnen houd, als de buurman een probleem heeft kan hij bij mij komen......dan zoek ik een oplossing, en niemand hoort mij klagen over het constante geblaf en gejank van zijn hond!! het is een hond en die moet zijn energie kwijt, prima....maar laat mijn katten dan ook in vrede voorbij komen.....ze gaan nooit bij anderen in de tuin, alleen nu werden ze gelokt met vis, das niet echt eerlijk he? ik ken geen kat die dat kan weerstaan.

kijk, die buurman van jou is geen dierenliefhebber, dat heb ik al gezien. WAnt hij houdt niet van katten maar om honden geeft hij ook niets. Een hond die continu blaft en jankt komt namelijk iets te kort, maar daar zit hij kennelijk niet mee. Want janken en blaffen is niet de juiste manier voor een hond om energie te lozen hoor. Meestal is dat meer een uiting van frustratie.
En jouw kat kan er inderdaad niets aan doen dat jij hem buiten laat. Maar jouw kat zal jouw buurman ook niet vertellen bij wie hij moet aankloppen als hij wil klagen. Knipoog WAnt er lopen dus veel katten rond bij jullie, en jouw kat had dus wel van iedereen geweest kunnen zijn. Misschien heeft jouw kat nu het verstand om daar weg te blijven. MAar zijn die andere katten in de buurt ook op de hoogte van wat er in zijn tuin gebeurt? Heb je je buurtbewoners met katten eigenlijk gewaarschuwd van wat voor gevaar hun katten lopen?

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:58

het eerste wat ik heb gedaan is de andere buren waarschuwen, verder blaft en jankt die hond zo omdat hij met een balletje bezig is, in mijn ogen een nuttige manier om energie kwijt te raken...
de buurman weet donders goed van wie die katten zijn, dat is niet echt een geheim bij ons in de buurt en hij heeft het dus ook niet op vogeltjes want die mogen ook niet meer gevoerd worden....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:03

Ik weet niet hoe hij dat zou moeten weten. Katten dragen nooit de naam van hun eigenaar op hun rug, en praten kunnen ze niet. Maar jouw buurtbewoners, doen die nu iets om te voorkomen dat hun kat bij hem in de tuin komt?

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:09

Desiree schreef:
Sas heeft verder niet helemaal begrepen wat ik geschreven heb. Dat is duidelijk. Ik ga niet alles meer herhalen.

Dat hoef je niet zo denigrerend te zeggen hoor Verward
Er staat toch duidelijk bij dat ik niet alles heb gelezen Knipoog
Ik ga het zeker nog even helemaal doorlezen, zodat het mij ook misschien wat duidelijker wordt maar heb niet alle tijd hé Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:13

ja maar oordeel dan ook niet te snel.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:21

vreselijk om een kat zo uit te lokken, ik hoop echt dat de eerstvolgende keer dat jou kat bij die buurman in de buurt komt hem flink toetakelt.. Dit is gewoon gestoord, ik vind dat jij goed daarover oordeelt Cheyenne01, dat die buurman jou kat best een lesje mag leren zolang die kat zelf maar kan verweren en/of wegrennen Nagelbijten / Gniffelen

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:28

*zucht*desiree.....dit word zo'n eindeloze discussie, de buurman mag mijn kat wegjagen mits die zich kan verweren, dat is in de wet zo geregeld, anders valt het onder dierenkwelling en dat mag niet, nee de buren nemen geen maatregelen om hun katten daar weg te houden, dat is ook niet echt mogelijk tenzij je ze binnenhoud wat niet haalbaar is met katten die altijd buiten gewend zijn......verder voor de rest: @brittkitt.....bedankt.
en voor mij: einde discussie.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:36

Maar dan nemen die buren dus toch het risico dat ze hun kat op een dag mishandeld aantreffen! WAnt je kunt wel wetten hebben, maar houden mensen zich daar altijd aan? Die buurman van jou in ieder geval niet. En de pest is, dat bepaalde dingen vaak moeilijk te bewijzen zijn. Je moet altijd getuigen hebben die hebben gezien wie wat wanneer gedaan heeft.
die buren kunnen beter maar wat geld uitgeven en hun tuin zodanig afrasteren dat hun katten er niet meer uit kunnen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:58

Echt, ik heb zo onderhand geen idee meer wat ik moet doen om die katten zo te laten schrikken dat ze niet meer in onze tuin komen.
Een straal water erop heeft niet geholpen. Onze Australian Cattle Dog heeft op een kat gelegen, kat was helemaal in paniek maar komt vrolijk weer terug.

Ondertussen heeft het ons alweer een steur gekost. Om de vijver staat inmiddels gaas en er hangt een net over (het is werkelijk geen gezicht) en nog weten die katten een gaatje te vinden om erbij te komen. En de steur laten ze dan gewoon fijn op de stoep liggen, want opeten beginnen ze niet aan.

Voor de cavia's wordt een nieuw buitenhok met ren gebouwd, waarschijnlijk met frettengaas zodat er geen kattenpootjes meer doorheen kunnen.

Eigenaar is niet te vinden, kat heeft ook geen kentekenplaat op zijn kont dus probeer maar eens te zoeken.

Ik heb helemaal geen hekel aan katten, we hebben er zelf ook twee en zal een kat nooit pijn doen of martelen maar soms wordt ik wel wanhopig omdat ik zoveel geld moet uitgeven omdat anderen hun huisdieren in mijn tuin laten rondlopen.

En waar ik nog het meest bang voor ben is dat onze 'JackTeck' een keer sneller is dan onze ACD. Als die een vreemde kat te pakken krijgt heeft die kat op zijn minst een bijtwond en dat vind ik ook weer triest.

Maar onze tuin is 40 meter lang, van binnen uit kan ik niet de hele tuin in de gaten houden en ik ben ook niet van plan om 24 uur per dag achter de honden aan te lopen om te voorkomen dat ze een kat pakken.

Het is niet makkelijk voor een kat om onze tuin in te komen, nadeel hiervan is dat ze er ook heel moeilijk uitkomen als een van de honden op ze af komen stormen.

Ze zijn niet dom hoor die katten, nu de hele dag de deur openstaat en de honden dus vrij baan hebben zie je ze niet. Maar zodra de deur weer dichtgaat komen ze weer.
Jullie mogen mij de gouden tip geven om andermans katten uit je tuin te houden. Het moet alleen geen geld meer kosten, we hebben al veel te veel geld uitgegeven voor andermans huisdieren.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:27

Goh Desiree, ik dacht dat jij zo tegen het martelen van beestjes was? Wat vind jij er van als ik een Jack Russel in een kleine bench in de tuin neer zet, er eerst een emmer water overheen smijt en vervolgens mijn Pitbull op die bench loslaat voor een uur of 2?

Het is overigens ook al heel vaak gezegt, niet alleen door mij, dat de buurt vaak weet van wie de katten zijn.

Onze katten - idem de buurtkatten - blijven overigens van onze koi, die van de buren, de kippen en konijnen van de overbuurvrouw en de vogels van de achterbuurman af...

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:14

ook wij hebben een vijver ThePast03 dus ik weet wat je bedoelt en idd, steur is zeer duur maar katten vinden het alleen leuk om ze te pakken maar eten ze niet op.....we hebben een stroomdraad om de vijver gedaan en nu is het klaar, ze laten de vissies met rust......en zoals ik al zei, laat gerust de hond los achter mijn katten aan, dat vind ik niet erg, dan kunnen ze zich uit de voeten maken en mocht dat een keer mis gaan dan kan ik daar mee leven, niet met gemene spelletjes, daar word ik heel erg boos om....