Show je katten deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 10:33

xYaartje schreef:
JJ4: Ach. Daar zie je het inderdaad op de foto :knuffel: . Dank je wel voor het delen van je ervaring ook. Dat helpt echt veel!
Wel sneu dat die er nog een hersenbloeding bij kreeg, maar hij heeft een mooie leeftijd behaald.

Graag gedaan hoor. Natuurlijk is het verloop voor elke kat anders, misschien gaat jouw lieverd zo ineens weer opleven en nog jaaaaaaren mee! :)
Mijn vorige dame (Donna heette ze), is ook 19 geworden terwijl ze op haar 10e al “afgeschreven” was door mijn toenmalige dierenarts. Ik heb toen gezegd dat ik er even over na wilde denken en heb haar weer meegenomen. Ik heb toen besloten haar volledig over te zetten op KVV en Barf, dat heeft haar gered.

De hersenbloeding die Sem kreeg gebeurde voor mijn ogen. Gelukkig heb ik ook een hele goede band met mijn dierenarts, ze was er binnen 3 kwartier en heeft hem geholpen om het tijdelijke voor het eeuwige te verruilen. Dat laatste stukje ging heel vredig.

Er is veel van hem gehouden, zijn gouden jaren heeft ie mogen doorbrengen op het platteland, dus ik denk met heel veel liefde aan hem terug. Hij heeft een mooi plekje gekregen vlakbij de boom waar hij altijd zijn nagels aan scherpte.

Spoiler:
Afbeelding

Het is een moeilijk stukje als ze op hun einde lopen, het is een proces waarbij je steeds je verwachtingen bij moet stellen. Ik denk zolang ze niet in pijn leven en er nog aardigheid in hebben, mooi laten lopen en laten weten dat je heeeeeel veel van ze houdt.
En dat zit bij jou wel goed zo te lezen. :)
Laatst bijgewerkt door JJ4 op 06-06-25 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 10:39

Wat een lieve foto's allemaal weer <3

Prachtige ook van Lola! Wauwie :D

JJ4, bedankt voor het delen. Wat een lieve foto was het nog :(:) Wat heftig dat je het hebt zien gebeuren, maar wat fijn ook dat het laatste stukje dan toch nog zo vredig kon gaan met behulp van je DA

Ik kom net bij de DA vandaan voor onze seniorencheck :D Bloed afgenomen, ook even op schildklier checken. Al met al, voor haar doen, was de DA blij met d'r. Dat ze dun is, is wel gewoon voor Minoes. Maar ik vond d'r nu toch ook wel weer iets dunner geworden dus de schildklier wilden we graag getest hebben. Ze heeft de DA en assistente om haar pootje weten te winden :')
Afbeelding

Nu de uitslagen afwachten. Ben benieuwd! Zal d'r dit weekend weer even netjes maken, maar eerst maar even bijkomen hiervan :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 11:11

Myrthee_ schreef:
Ik kom mij hier ook melden. Sinds afgelopen vrijdag ben ik namelijk ook 'katteneigenaar'.

Op de boerderij waar mijn paarden staan had ik een tamme zwerver met kittens. Een van de kittens werd ziek waarop ik ze mee naar huis heb genomen (kittens + mama). Helaas heeft de kleine meid het niet gehaald ondanks dat ze zo hard heeft gevochten. Nu heb ik dus nog (mogelijk weer zwangere) mamapoes en Hummel.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Mocht je tips of advies wil betreffende naderende bevalling er zijn meerdere fokkers in het topic.

Zou eventueel mama even een check da doen mits dit kan.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 13:22

Linnie050 schreef:
Ik zag op de foto's ook een kattenren voorbij komen.
Hoe hebben jullie deze gemaakt?
Hoe gaan de katten hierin?

Ik heb die van mij laten zetten door Otten Petcages en we zijn er allemaal heel blij mee. Bovenkant dicht zodat ze er met weer en wind van kunnen genieten
Ik heb een luikje in de achterdeur zodat ze er zelf in en uit kunnen

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 20:13

jojoleinee: Oh nee dan is het zeker niet heel onrealistisch! Wat een knapperd is jouw Lola!

muppetmayo: De naam Lola is duidelijk populair :D . Je vraagt je dan soms toch echt af hoe dat fijn kan liggen _O- .
En het is zeker gezellig dat mijn Lola zo bij mij komt liggen!

Myrthee: Welkom! Wel sneu dat ondanks al je inspanningen een kitten het niet gered heeft, maar super tof dat je je om mama en de andere kittens ontfermd! Lees ik het goed dat mama vermoedelijk opnieuw zwanger is?

JJ4: Hoop inderdaad dat Lola nog een opleving krijgt. Ze lijkt nu ieder geval weer wat goede dagen te hebben voor nu. Slaapt wel veel, maar dat mag ook met 12.5 :D .
En bijzonder ook dat je vorige dame nog zo oud is geworden, maar dat is mede dankzij jouw geweldige inzet!
En wat een mooi plekje heeft Sem gekregen <3 .
Lief compliment ook, dank je wel! Ja zolang Lola geen pijn/ongemak laat zien krijgt ze alle liefde van de wereld en als er iets aangepast moet worden dan gebeurt dat ook zeker. Zodra ik ook maar het idee heb dat ze achteruit gaat dan laat ik haar volop in liefde gaan.

Tigress: Fijn dat de DA blij was met Minoes :D . Vond Minoes het zo gezellig bij de DA? Hopelijk heb je de uitslag inmiddels binnen?

Lola zette net even express haar nagel in mijn been. Geen idee waar ik dat aan heb verdiend en nu ligt ze weer te slapen _O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 20:27

Afbeelding
Nieuwe toren en 1 van de zeldzame momenten om 3 tegelijk op de foto.
Afbeelding
Vraag mij niet hoe, maar Cathy hangt onder de plank. :')

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 20:34

Sinds vandaag nieuwe kitten erbij Panda

Afbeelding
En mijn rooie poes Bliksem van 3 en lapjeskat Kitty van 13
Afbeelding

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 20:40

Och die Panda <3

De seniors kunnen nog even mee, wat fijn!

Fudge wil jullie graag laten zien hoe zwaar zijn leven is..
Afbeelding

Afbeelding

Echt heel zielig :j

En dan de andere stakker :=
Afbeelding

Echt heel zwaar leven :(:)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 21:00

Inmiddels de uitslag binnen ja! En meteen vervolgstappen genomen. Aan Minoes d'r lijstje met problemen mag sinds vandaag de schildklier worden toegevoegd := T4 was 90, ipv de max. 50 die het mag zijn.
Medicatie besproken, en al gauw de conclusie getrokken dat aan de slag gaan met pillen voor haar de behandelmethode gaat zijn. Daar is ze makkelijk mee, voor mij ook geen probleem om te geven, en zo kan ze wel blijven genieten van haar huidige brokken gezien het een moeilijke eter is qua nieuw eten uitproberen.
Ja, de DA vond het bijna jammer dat ik d'r niet weer mee had met het ophalen van de medicatie _O- Ze heeft de hele tijd met de DA staan kroelen tijdens het praten, rustig de behandelkamer ontdekt, en toen we bloed af gingen nemen heeft ze met de assistente staan kroelen. Ze is zo dol op mensen, dat het haar niet uitmaakt waar en wanneer we mensen ontmoeten. Zo lang zij ze maar mag knuffelen _O-
Bloed afnemen ging ook makkelijk. Liet ze keurig toe. Bijna sneu om te zeggen, maar ze is wel het perfecte patientje door alles wat ze al heeft meegemaakt :')

Na de diagnose nog even wat onderzoek ernaar gedaan. Er vielen de nodige dingen op z'n plek, dus ik ben blij dat we dit nu weten :j

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:44

Wat een leuk topic! Heb al even snel door de pagina's gebladerd en zie allemaal leuke lieve kattenkopjes.
Ik heb zelf momenteel 4 katten en ben soort van geadopteerd op stal door een van de stalkatten.

Ik heb heel wat dieren gehad toen ik thuis woonde. Een paar samen met de hele familie, meesten waren echt van mij. Toen ik op mijn eigen ging wonen ben ik begonnen met Chief (Tui), een asielkatje waar ik 2 jaar geleden helaas afscheid van heb moeten nemen. Werd ook dement en de nieren gingen opeens enorm hard achteruit. Had een afspraak staan voor bloedonderzoek omdat hij maar bleef afvallen, maar dat onderzoek hebben we niet eens gehaald. Hij is 12 jaar geworden en ik had hem als 8-jarige uit het asiel gehaald.

Afbeelding

Zo'n 3 a 4 jaar voor Chief slechter ging had ik 2 asielkittens in huis gehaald, Vaiana en Maui. Een goeie vriendin werkte toen in een asiel als vrijwilliger en die stuurde een foto op. Ik werd spontaan verliefd op de lapjes en zei ik moet echt even komen kijken. Iets zegt mij dat ik hier echt even een uur voor de auto in moest. Ze waren als 3 weken oude kittens bij het asiel afgegeven, broer en zus, veel te vroeg van de moeder af natuurlijk. Ze hebben daardoor ook wat 'eigenaardigheidjes'. Maar liever in het asiel dan op straat denk ik dan maar.
Dus ik gaan kijken. En ik was verkocht. En niet alleen aan het lapjespoesje, dat zwarte katertje moest ook maar mee. Omdat ze van België naar Nederland moesten duurde het iets langer voor ze naar huis mochten komen vanwege extra entingen. Maar inmiddels zijn ze alweer 6 jaartjes jong en hoop nog vele jaren van ze te mogen genieten.

Vaiana, de koningin
Afbeelding

Maui, de bandiet
Afbeelding

Toen Chief overleed, begonnen Vaiana en Maui enorm met elkaar te irriteren, vechten etc. Maui miste echt een stoeimaatje en Vaiana wilt liever met rust gelaten worden. Dus weer op zoek naar 1 katje er bij. Een jonkie die nog lekker wilt spelen en stoeien.
Eentje is genoeg....

Dat werden er dus weer 2 :Y)
Op een boerderij waren katjes geboren, 2 nestjes. 1 moeder is niet meer thuis gekomen, de andere moederpoes had de zorg van maar liefst 10! kittens op zich genomen. Ik heb wel het vermoeden dat ze beiden een andere moeder hadden, het katertje dat ik meegenomen heb is echt wel heel anders 'in elkaar gezet' als het poesje. Maar ik had dus de fout dus gemaakt om een vriendin die kattengek is mee te nemen... en naar zo'n groot nest te gaan kijken. Dus ik kon niet kiezen en die vriendin zei, dan neem je ze toch alle twee.
Dus.. toen kwamen Pua en Lilo mee naar huis. Pua valt nog mooi in het 'Moana-thema', maar Lilo is door die vriendin aan haar naam gekomen. Liefst had ze hem Stitch genoemd, maar het was geen katertje :P Inmiddels zijn deze twee ook alweer 2 jaar oud geworden en ook met deze twee heb ik de afspraak gemaakt dat ze nog vele jaren hier moeten blijven :))

Pua, de Error door gebrek aan hersencellen
Afbeelding

En Lilo, voorheen de Terror, nu een kroelkipje <3
Afbeelding

En dan de stalkat Skittles. Niet officieel van mij, maar elke keer als ik op stal ben komt ze te voorschijn. Ze haalt mij op als ik naar de wc ben, of de stal van mijn pony verder klaar aan het maken ben, buiten sta te kletsen of in de kast aan het rommelen ben. Ze loopt al jaren op de stal rond, haar moeder (als ik het goed begrepen heb is het de moeder van Skittles) zit op een kast in het gangpad en die schreeuwt er op los. Zo dement als maar kan, komt niet meer van de kast af, wankelt wat in haar lopen en wordt op haar wenken bediend. Mag ook wel met 18 jaar. Daar heb ik even geen recent kiekje van.
Skittles zou rond de 8 jaar zijn. Klein, stil poesje. Je hoort haar bijna niet. Trekt zich niks aan van een sissende moeder die haar niet wilt zien :') En ze is zo blij als ik weer eens aan kom met snoepjes of brokjes waar mijn eigen katten zich te goed voor voelen :Y)

Afbeelding

Myrthee_

Re: Show je katten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:56

Marcella, super lief! Ik ben opzich een leek in katten. Dit zijn mijn eerste katten die ik in huis heb. Dus alle tips zijn welkom. DA check gaat op dit moment nog niet lukken. Arme dier heeft al zo veel stress in huis. Wil haar eerst nog wat meer laten wennen voor ik haar nieuwe stress geef. Ze is wel ontvlooid en ontwormd nu (verkregen via DA en veilig voor zwangere en zogende katten), dus dat is het belangrijkste begin.

Yaartje, ik ben bang van wel ja. De kittens waren bijna 6 weken oud toen ik ze mee nam, nu 6,5 week. Dus de kans is zeer aanwezig dat ze toch weer met kittens zit ;(. Zijn dan gelukkig wel de laatste. Want daarna wordt ze gesteriliseerd.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:00

Wat een leuke, mooie katten zijn er weer bij gekomen!

En die oudjes, ze worden je zo dierbaar.

Ik ga dit weekend een kitten ophalen.
Veel sneller dan gedacht. Maar mijn oude dame blijft wat zoeken.
Ik hoop dat het een beetje goed gaat. Heb nog nooit een kitten bij een oude kat geplaatst.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 09:22

Welkom nieuwe katjes en personeel.

Ik had het even heel druk maar wel alles meegelezen. @myrthee_ als je vragen hebt iver de bevalling en daarna laat maar weten.
@roodvos wat voor kitten ga je ophalen?

Hier gaat alles zijn gangtje.
Ze liggen lekker in de zon. Of lopen elkaar te pesten.
Afbeelding

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:01

Ohhhhh <3 ik ben zo verliefd op dit ventje!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:03

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Normaal een foto maken gaat niet. :')

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:04

Hahahaaa die blik op de tweede foto!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:05

Laatst bijgewerkt door Marcella op Gisteren, 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:06

BarbaravdW schreef:
Hahahaaa die blik op de tweede foto!

Had een stukje karton in de handen en dat beweegt zo leuk.. :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 10:59

@barbara hou je er 1 zelf?
@siggislief die kop :')

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:38

Ja deze sorrelzilver man gaat blijven!

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:59

Somali? Leuk leuk :D ga je hem open laten?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:03

xoranlover schreef:
@barbara hou je er 1 zelf?
@siggislief die kop :')

Hij trekt vaker zulke koppen, heb nu bijna het idee dat een cartoon kat look heeft. _O-

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:36

xoranlover schreef:
@roodvos wat voor kitten ga je ophalen?

Een Noorse Boskat (natuurlijk :') ).

Inmiddels zijn we thuis en heeft hij kennis gemaakt met het bejaarde Spook.
Dat ging aardig goed.
Hij is op de bak geweest en ligt nu moe gespeeld op schoot.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:53

Dat vraagt wel om een foto, naam en introductie he!!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:43

Nieuwe aanwinsten zonder foto kan niet hoor.

*-:)