Ontzettend mooi hondje
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Lukasje schreef:Zo triest ! Er zitten zo’n knappe honden tussen. Moesten ze hier in het asiel zitten, zouden de meeste toch in een mum geadopteerd kunnen worden?
F_T schreef:Hannanas schreef:Op verhuisdieren zie ik er meerdere staan die bij je vader zouden passen!
Ik heb een paar interessant aan hem doorgestuurd.
De site lijkt wel betaling te eisen voor je contactgegevens kunt krijgen, dat voelt beetje gek. Weet jij toevallig of dat klopt?
F_T schreef:Mijn vader is op zoek naar een nieuwe hond. (Hij heeft zijn ouwetje moeten laten inslapen afgelopen week)
Het is nog best een puzzel.
Hoeft niets speciaals te zijn eigenlijk, gewoon een volwassen hond, niet te groot, en sociaal naar mensen en dieren.
Maar ze lijken er in Nederland haast niet te zijn.
Stichtingen hebben helaas tot nu toe steeds eisen waar mijn vader op afhaakt (hij wil volledig eigenaar worden en niet aan allerlei ingewikkelde contracten vast zitten met stichtingen. Gekocht is gekocht en dan volledige verantwoordelijkheid zonder te moeten overleggen met stichting voor allerlei zaken tijdens het leven van de hond is echt een harde eis vanuit mijn vader, en die begrijp ik heel goed na eerdere ervaringen)
Maar mocht iemand hier iets horen van een niet te gecompliceerde hond ongeveer 4 tot 7 jaar,
Ongeveer 8 tot 18 kilo dan is er een thuis beschikbaar tot de hond overlijdt hopelijk over heel lang pas.
Vrijwel altijd iemand thuis. Tuin.
Geen erg actieve baas, wel al 60 jaar honden ongeveer en dus vrijwel altijd thuis.
F_T schreef:Mijn vader is op zoek naar een nieuwe hond. (Hij heeft zijn ouwetje moeten laten inslapen afgelopen week)
Het is nog best een puzzel.
Hoeft niets speciaals te zijn eigenlijk, gewoon een volwassen hond, niet te groot, en sociaal naar mensen en dieren.
Maar ze lijken er in Nederland haast niet te zijn.
Stichtingen hebben helaas tot nu toe steeds eisen waar mijn vader op afhaakt (hij wil volledig eigenaar worden en niet aan allerlei ingewikkelde contracten vast zitten met stichtingen. Gekocht is gekocht en dan volledige verantwoordelijkheid zonder te moeten overleggen met stichting voor allerlei zaken tijdens het leven van de hond is echt een harde eis vanuit mijn vader, en die begrijp ik heel goed na eerdere ervaringen)
Maar mocht iemand hier iets horen van een niet te gecompliceerde hond ongeveer 4 tot 7 jaar,
Ongeveer 8 tot 18 kilo dan is er een thuis beschikbaar tot de hond overlijdt hopelijk over heel lang pas.
Vrijwel altijd iemand thuis. Tuin.
Geen erg actieve baas, wel al 60 jaar honden ongeveer en dus vrijwel altijd thuis.
siskeh schreef:Little_Gift schreef:Vrees alleen dat dat hondje niet aan de leeftijdscategorie voldoet maar misschien kan er een uitzondering gemaakt worden in deze noodomstandigheden?
Leeftijd en gewicht, 25 kg is best iets boven 18 kg en verwacht dan ook dat dit een vrij grote hond is geen middelslag
siskeh schreef:Little_Gift schreef:Vrees alleen dat dat hondje niet aan de leeftijdscategorie voldoet maar misschien kan er een uitzondering gemaakt worden in deze noodomstandigheden?
Leeftijd en gewicht, 25 kg is best iets boven 18 kg en verwacht dan ook dat dit een vrij grote hond is geen middelslag
F_T schreef:Er is even rechtstreeks contact geweest tussen mij en Troi, en over de betreffende hond heb ik het vanochtend uitgebreid met mijn vader gehad.
Helaas gaat dit inderdaad geen match zijn, is toch net even meer dan mijn vader fysiek denkt te kunnen handelen en zéker meer dan wat zijn vrouw kan hebben als zij ooit de hond uit zou moeten laten.
Helaas, want dat ouwe dibbesje moet eigenlijk gewoon ook zo snel mogelijk een passende baas.
(73 en 65 en niet altijd even vast ter been zeg maar)
T beagletje heb ik net doorgestuurd aan mijn vader, wie weet is dat wel een match.
Ziet er een beetje uit als couch potato en hoe suf dat ook mag klinken, dat lijkt mij eigenlijk gewoon prima voor deze situatie
Kinke schreef:Sphoek heeft veel meer volwassen honden dan pups in het aanbod
Ik volg hun al heel wat jaren en gelukkig worden er vaak volwassen honden geadopteerd.
Wij willen ook nooit een pup, kiezen altijd voor een volwassen hond. Onze eerste die we via hun hadden was 3 jaar, de 2 honden die we nu hebben waren rond de 2 jaar bij adoptie
ZwarteHeks schreef:Ik ben momenteel aan het zoeken naar een adoptiehond. Ben alleen maar met adoptiehonden opgegroeid, dus veel ervaring mee (vooral buitenlandse honden). Wat zijn de beste sites hiervoor?
Zag al verhuisdieren voorbij komen, dierenasiels.com? Of is er een goede Facebook groep?
ZwarteHeks schreef:Ik ben momenteel aan het zoeken naar een adoptiehond. Ben alleen maar met adoptiehonden opgegroeid, dus veel ervaring mee (vooral buitenlandse honden). Wat zijn de beste sites hiervoor?
Zag al verhuisdieren voorbij komen, dierenasiels.com? Of is er een goede Facebook groep?