Bedrag voor adoptiehond, wat is normaal ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stripe000

Re: Bedrag voor adoptiehond, wat is normaal ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 14:12

Die van Mellow lijkt erg op een kooiker, een NL ras.
Ontzettend mooi hondje <3

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 21:28

Hier een gratis bijna drie jarige Weimaraner langhaar met stamboom, ivm vechtscheiding.
Top hond maar inmiddels heeft hij me bijna twee jaar later al genoeg gekost ivm een allergie welke toen niet bekend was.
Nooit geen jacht training gehad oid dus geen fokwaarde en inmiddels gecastreerd.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 13:54

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 17:04

Zo triest ! Er zitten zo’n knappe honden tussen. Moesten ze hier in het asiel zitten, zouden de meeste toch in een mum geadopteerd kunnen worden?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 17:52

Ja zeker weten, er zitten echt type honden die hier zo gewild zijn...

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 18:11

Lukasje schreef:
Zo triest ! Er zitten zo’n knappe honden tussen. Moesten ze hier in het asiel zitten, zouden de meeste toch in een mum geadopteerd kunnen worden?

Mijn hart breekt wanneer ik de foto's van die dieren zie. Je zou ze zo graag een fijn huisje bieden. Feit is wel dat dit soort volwassen honden gewoon lastig te plaatsen zijn. Niet gewend in huis te leven, niet gewend om beperkt te worden in hun vrijheid, (behoorlijke) rugzak, angstig, kortom lang niet altijd geschikt voor de gemiddelde hondenliefhebber in een rijtjeshuis.

Onderstaande link is uit een Roemeense krant, vertaald best wel goed te volgen in het NL's. Over de problematiek rond zwerfhonden in Roemenie.

https://newsweek.ro/investigatii/romania-a-exportat-caini-de-250-milioane-euro-afacere-stimulata-de-legi-noi-care-lasa-maidanezii-pe-strazi

Dus hoe erg ik het ook vind voor de dieren die op de euthanasie lijst staan, ik begrijp heel goed waarom hiervoor gekozen wordt. Het leven van honden in een dergelijk asiel is geen pretje maar de kans dat ze geadopteerd worden is erg klein. Weer loslaten is niet gewenst. Het is ontzettend lastig dat dit soort situaties ontstaan omdat er nog steeds heel veel mensen weglopen de verantwoordelijkheid die ze tov hun dieren hebben.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 17:47

Mijn vader is op zoek naar een nieuwe hond. (Hij heeft zijn ouwetje moeten laten inslapen afgelopen week)

Het is nog best een puzzel.
Hoeft niets speciaals te zijn eigenlijk, gewoon een volwassen hond, niet te groot, en sociaal naar mensen en dieren.

Maar ze lijken er in Nederland haast niet te zijn.

Stichtingen hebben helaas tot nu toe steeds eisen waar mijn vader op afhaakt (hij wil volledig eigenaar worden en niet aan allerlei ingewikkelde contracten vast zitten met stichtingen. Gekocht is gekocht en dan volledige verantwoordelijkheid zonder te moeten overleggen met stichting voor allerlei zaken tijdens het leven van de hond is echt een harde eis vanuit mijn vader, en die begrijp ik heel goed na eerdere ervaringen)

Maar mocht iemand hier iets horen van een niet te gecompliceerde hond ongeveer 4 tot 7 jaar,
Ongeveer 8 tot 18 kilo dan is er een thuis beschikbaar tot de hond overlijdt hopelijk over heel lang pas.
Vrijwel altijd iemand thuis. Tuin.
Geen erg actieve baas, wel al 60 jaar honden ongeveer en dus vrijwel altijd thuis.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 18:31

Op verhuisdieren zie ik er meerdere staan die bij je vader zouden passen!

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 19:09

Hannanas schreef:

Ik heb een paar interessant aan hem doorgestuurd.

De site lijkt wel betaling te eisen voor je contactgegevens kunt krijgen, dat voelt beetje gek. Weet jij toevallig of dat klopt?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 19:20

F_T schreef:
Hannanas schreef:

Ik heb een paar interessant aan hem doorgestuurd.

De site lijkt wel betaling te eisen voor je contactgegevens kunt krijgen, dat voelt beetje gek. Weet jij toevallig of dat klopt?

Klopt zo werkt die site. Plaatsen is wel gratis.

Ik heb pb gestuurd. Ben een plekje aan het zoeken voor een ontzettend lieve hond

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 22:04

F_T schreef:
Mijn vader is op zoek naar een nieuwe hond. (Hij heeft zijn ouwetje moeten laten inslapen afgelopen week)

Hoeft niets speciaals te zijn eigenlijk, gewoon een volwassen hond, niet te groot, en sociaal naar mensen en dieren.

Stichtingen hebben helaas tot nu toe steeds eisen waar mijn vader op afhaakt (hij wil volledig eigenaar worden en niet aan allerlei ingewikkelde contracten vast zitten met stichtingen. Gekocht is gekocht en dan volledige verantwoordelijkheid zonder te moeten overleggen met stichting voor allerlei zaken tijdens het leven van de hond is echt een harde eis vanuit mijn vader, en die begrijp ik heel goed na eerdere ervaringen)

Maar mocht iemand hier iets horen van een niet te gecompliceerde hond ongeveer 4 tot 7 jaar,
Ongeveer 8 tot 18 kilo dan is er een thuis beschikbaar tot de hond overlijdt hopelijk over heel lang pas.
Geen erg actieve baas, wel al 60 jaar honden ongeveer en dus vrijwel altijd thuis.

Iemand op bokt zoekt een huisje voor een hond:

[BB] Baasje overleden, nieuwe plek voor bejaarde hond?

Edit: maar ik zie dat de persoon in kwestie al gereageerd heeft

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 13:34

Vrees alleen dat dat hondje niet aan de leeftijdscategorie voldoet maar misschien kan er een uitzondering gemaakt worden in deze noodomstandigheden?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 13:56

Little_Gift schreef:
Vrees alleen dat dat hondje niet aan de leeftijdscategorie voldoet maar misschien kan er een uitzondering gemaakt worden in deze noodomstandigheden?

Leeftijd en gewicht, 25 kg is best iets boven 18 kg en verwacht dan ook dat dit een vrij grote hond is geen middelslag

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 14:00

F_T schreef:

Heb je op deze site gekeken, deze kwam ik net tegen, misschien wel geschikt?
https://www.dierenasiels.com/dier/D6629 ... 9122E7C50E

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 14:09

siskeh schreef:
Little_Gift schreef:

Leeftijd en gewicht, 25 kg is best iets boven 18 kg en verwacht dan ook dat dit een vrij grote hond is geen middelslag

Er is even rechtstreeks contact geweest tussen mij en Troi, en over de betreffende hond heb ik het vanochtend uitgebreid met mijn vader gehad.

Helaas gaat dit inderdaad geen match zijn, is toch net even meer dan mijn vader fysiek denkt te kunnen handelen en zéker meer dan wat zijn vrouw kan hebben als zij ooit de hond uit zou moeten laten.

Helaas, want dat ouwe dibbesje moet eigenlijk gewoon ook zo snel mogelijk een passende baas.

(73 en 65 en niet altijd even vast ter been zeg maar)

T beagletje heb ik net doorgestuurd aan mijn vader, wie weet is dat wel een match.
Ziet er een beetje uit als couch potato en hoe suf dat ook mag klinken, dat lijkt mij eigenlijk gewoon prima voor deze situatie ;)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 14:17

siskeh schreef:
Little_Gift schreef:

25 kg is nog wel middelmaat hoor, mijn Border Collie weegt dat namelijk ook en die is toch echt middelslag.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 14:18

F_T schreef:
Er is even rechtstreeks contact geweest tussen mij en Troi, en over de betreffende hond heb ik het vanochtend uitgebreid met mijn vader gehad.

Helaas gaat dit inderdaad geen match zijn, is toch net even meer dan mijn vader fysiek denkt te kunnen handelen en zéker meer dan wat zijn vrouw kan hebben als zij ooit de hond uit zou moeten laten.

Helaas, want dat ouwe dibbesje moet eigenlijk gewoon ook zo snel mogelijk een passende baas.

(73 en 65 en niet altijd even vast ter been zeg maar)

T beagletje heb ik net doorgestuurd aan mijn vader, wie weet is dat wel een match.
Ziet er een beetje uit als couch potato en hoe suf dat ook mag klinken, dat lijkt mij eigenlijk gewoon prima voor deze situatie ;)

Heel jammer -O-

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 14:44

F_T schreef:

Ik dacht inderdaad ook aan couch potato en komt al bij ouder iemand vandaan

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 15:22

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 09:15

Ik ben momenteel aan het zoeken naar een adoptiehond. Ben alleen maar met adoptiehonden opgegroeid, dus veel ervaring mee (vooral buitenlandse honden). Wat zijn de beste sites hiervoor?

Zag al verhuisdieren voorbij komen, dierenasiels.com? Of is er een goede Facebook groep?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 09:28

Wil je een hond die al in Nederland is? Takis op Kreta heeft heel veel leuke honden, alleen moet je daar wel langs, of een hond die in een fosterhome is leuk vinden.

Als je echt een hond uit Roemenië wil adopteren, dan weet ik nog wel wat stichtingen met hele leuke honden.

ik wilde het niet posten, maar hier is een filmpje hoe de dodingsasielen te werk gaan in Roemenie, geen leuk filmpje, maar het wordt nogal eens gebagitaliseerd, ze honden krijgen toch allemaal een spuitje.. tja..het gaat niet heel liefdevol zoals wel gedacht wordt..

https://www.facebook.com/10000042638019 ... 3495976184

Lomax123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 09:38

Kinke schreef:
Sphoek heeft veel meer volwassen honden dan pups in het aanbod
Ik volg hun al heel wat jaren en gelukkig worden er vaak volwassen honden geadopteerd.
Wij willen ook nooit een pup, kiezen altijd voor een volwassen hond. Onze eerste die we via hun hadden was 3 jaar, de 2 honden die we nu hebben waren rond de 2 jaar bij adoptie

Wij hebben ook een hond van Sphoek, hebben haar nu 9 jaar, ze zou 1 jaar zijn geweest toen we haar adopteerden, maar weten het niet zeker omdat ze daar te vondeling is gelegd. We hebben nog steeds contact via Facebook met een vrijwilligster die haar in Spanje heeft begeleid, ze is erg betrokken.

Als onze huidige hond er niet meer is, wil ik ook liever weer een volwassen hond adopteren.

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 10:06

ZwarteHeks schreef:
Ik ben momenteel aan het zoeken naar een adoptiehond. Ben alleen maar met adoptiehonden opgegroeid, dus veel ervaring mee (vooral buitenlandse honden). Wat zijn de beste sites hiervoor?

Zag al verhuisdieren voorbij komen, dierenasiels.com? Of is er een goede Facebook groep?

Een Nederlandse vriendin van mij, die in Roemenië woont, vangt prive regelmatig pups op om er vervolgens een fijn plekje in West Europa voor te zoeken. De honden worden opgevangen in een huiselijke situatie en mijn vriendin geeft ze ook wat basis training mee. Er wordt meerdere keren per dag mee gewandeld en de pups groeien op met andere honden en katten.
Als je wil kan ik je wel haar facebook pagina doorsturen. Je kan dan direct contact met haar opnemen en zien of ze op dit moment wat heeft rondlopen.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 10:56

ZwarteHeks schreef:

https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... ren/honden
Het protocol is wel heel verschillend ondanks dat ze bij elkaar horen, bij de ene krijg je de hond naakt mee, bij de andere krijg je ongeveer een hele uitzet mee. Ook qua uitvragen is het wisselend hoe diepgaand het is, bij de ene lopen ze met je mee op een proefronde en moet je meerdere keren langskomen soms zelfs met een gedragstrainer erbij, bij de andere mag je solo een ronde lopen. De ene mag je na adoptie nog lastig vallen met allerlei vragen, de andere doet niet aan nazorg. Wat ik daarmee wil zeggen, geef ikzoekbaas niet meteen helemaal op als je toevallig net een onvriendelijk asiel te pakken hebt, want er zitten altijd wel leuke honden en niet alleen maar probleemhonden.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 12:01

ZwarteHeks schreef:

Ik denk dat je voor jezelf moet bepalen wat voor hond je aanspreekt. Spaanse honden zijn toch anders dan Roemeens of uit Curacao bijvoorbeeld. En dan vanuit daar zoeken naar betrouwbare stichtingen.

In de dierenasielen zitten ook weer andere honden. Vaak toch met een rugzakje. Dat is ook de vraag of je de dat wilt. Via een betrouwbare stichting kun je ook buitenlandse honden vinden zonder rugzak natuurlijk. Het is echt net wat je zoekt.