Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
imaudy schreef:Ja goede afleiding zo. Denk dat het helemaal goed komt als je het nieuwe geitje er zo bij doet. Een mensgerichte geit is meestal mensgericht naar iedereen. Leuk als ze straks met elkaar gaat stoeien. Voor je het weet beuken ze tegen jou aan
tamary schreef:imaudy schreef:Ja goede afleiding zo. Denk dat het helemaal goed komt als je het nieuwe geitje er zo bij doet. Een mensgerichte geit is meestal mensgericht naar iedereen. Leuk als ze straks met elkaar gaat stoeien. Voor je het weet beuken ze tegen jou aan
Mens als knuffel is leuk, mens als etenverstrekker ook, mens is echter geen speelgoed.
Er zijn wel goede filmpjes te vinden over geiten opvoeden en dit soort gedrag goed begeleiden. Geit laat zich beter trainen dan een schaap, incl. meelopen en kunstjes.
Muronia schreef:Ik ben nog even aan het bedenken hoe ik het morgen praktisch ga doen met het nieuwe geitje. Ik denk dat hij beter eerst in het stalletje kan om even te wennen. Hij is heel tam volgens zijn baasje maar ik kan me zo voorstellen dat hij wel moet wennen aan ons vreemde mensen. Dus als ik hem in zijn wei loslaat denk ik dat ie denkt de groeten en doei!
En dan.. hoe laat ik hem straks van de stal naar de wei en terug lopen? Hij gaat natuurlijk niet los met me mee wandelen. Het is niet ver maar het moet wel goed gaan. Moet ie een halsbandje om of tuigje zodat ik hem aan een touw mee kan nemen? Of optillen en daar neerzetten?
troi schreef:Muronia schreef:Ik ben nog even aan het bedenken hoe ik het morgen praktisch ga doen met het nieuwe geitje. Ik denk dat hij beter eerst in het stalletje kan om even te wennen. Hij is heel tam volgens zijn baasje maar ik kan me zo voorstellen dat hij wel moet wennen aan ons vreemde mensen. Dus als ik hem in zijn wei loslaat denk ik dat ie denkt de groeten en doei!
En dan.. hoe laat ik hem straks van de stal naar de wei en terug lopen? Hij gaat natuurlijk niet los met me mee wandelen. Het is niet ver maar het moet wel goed gaan. Moet ie een halsbandje om of tuigje zodat ik hem aan een touw mee kan nemen? Of optillen en daar neerzetten?
Ik zou hem een halsbandje omdoen, en ook buiten omlaten, en tillen als hij daar relaxed genoeg voor is.