Aftakeling oudere hond en dierenarts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 03:26

karijn schreef:
Wat heeft TS eraan dat er hier of op haar of op haar man afgegeven wordt? Niks.

Ze zitten niet hetzelfde in de strijd en ik denk dat haar definitie van lijden heel anders is dan zijn definitie van lijden. Zij is een gevoelsmens, hij in mindere mate. Ik zeg niet dat hij geen gevoel heeft maar hij is anders dan TS qua gevoelens. En dat botst enorm en helpt beiden niet om een gezamenlijke beslissing te nemen.

TS, wanneer vindt jouw man het wel zulk lijden dat hij zegt nu is het klaar, we laten hem gaan?

Ik denk alleen niet dat filmpjes blijven sturen naar de dierenarts heel veel gaat helpen. Je forceert dan misschien de dierenarts tot het nemen van de beslissing terwijl die toch echt bij jullie ligt.

Het is een hele vervelende situatie nu. TS, sterkte. Ik hoop dat jij en je man er samen uit komen.

Ehhhh, zelf zit je nu ook vanaf een scherm te oordelen hoe haar man in elkaar zit. En ken je TS goed dan?

senna21 schreef:
Eens met Karijn. Wat een absurde reacties hierboven.
Ik heb geen tip voor je TS, maar wil je veel sterkte wensen. :(:)

TS plaatst dit topic en vraagt advies. Daar kiest ze zelf voor. Zij plaatst zelf hoe haar man reageert en wat de problemen zijn onderling hierover. Dat is dus part van het probleem en dan is het toch echt wel heel menselijk dat mensen daar ook iets van vinden. Ze heeft immers al aangegeven hoe slecht de hond is en hier zitten vaak dierenliefhebbers of mensen die beweren dat te zijn. De man werd afgekraakt, en misschien terecht, maar dat had niemand gedaan als TS zelf het niet zo plaatst.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 07:19

Popstra schreef:
pmarena schreef:
Oef jeetje wat ellendig....

Bij het lezen van je eerste berichten dacht ik ook van, maak filmpjes en regel ook meteen zo'n jas.
Gewoon om te kijken wat het doet want de kou lijkt nu het grootste probleem te zijn.

Maar als ik dan lees over hoe de hond lastig is en rondstruint tussen bramen door..... dan moet je ook wel een heel geschikt jasje vinden denk ik.... of een andere manier om haar warm te houden, waar ze zelf de warmte op kan zoeken op stal en dat ook daadwerkelijk doet :(:) Kan je niet iets met een warmtedekentje ofzo....? Dat ze een warme mand in het stro krijgt met een warmtedekentje er in....?

Maarja als ze veel rondstruint buiten krijgt ze het daar alsnog koud natuurlijk :(:)

Maar die hond is toch op? Die struint dan toch niet meer over het erf door de struiken enz??

En al doet hij dat nog wel, weer zo een kul smoes om niet aan je verzorgings plicht te voldoen!

Als TS zegt dat hond dat doet, dan zal dat vast zo zijn toch :j

Wanneer je ziet dat beestje zich nu eigenlijk het meest ellendig voelt door de kou, dan zoek je daar een oplossing voor, dàt is je verzorgingsplicht :j Inslapen kan gezien de andere problemen een prima uitweg uit de kou zijn :(:) Maar als dat geen optie is, dan zoek je dus een andere oplossing om dat dier iig met de kou te helpen zolang het nog rondloopt :(:)

Laibadji schreef:
Met bovenstaande ga ik akkoord. De hond loopt sinds vandaag met een jas rond. Ik hoop van harte dat het haar helpt en dat het bibberen nu niet gewoon 'verstopt' zit.
Ik blijf van kortbij alles opvolgen.

Iedereen mag zijn mening hebben maar ik denk Karlijn het kortste bij is. Mijn man en ik verschillen hard in hoe we kijken naar de hond. Bij mij draait alles om gevoel. Bij hem om feiten. Echter als je minder thuis bent ga je verder op minder feiten.
Ik ga het hier ook bij laten.

Bedankt aan iedereen om te reageren.

Ik hoop ook heel erg dat dit iig een acceptabele oplossing is tegen de kou en ben wel erg benieuwd of het werkt met deze hond. Sowieso héél veel sterkte met de situatie....

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 07:51

Ts was een ongelofelijke rot situatie maak je mee.
Ik volg je topic al een tijdje maar helaas geen oplossing voor je situatie.
Ik weet niet of het al gedaan is maar is het een idee om een bloedtest te doen?ja kost wel weer een berg geld dat wel….
Ik heb een oude hond gehad waarvan iedereen zei wow is hij zo ziek?!terwijl hij buiten niets liet merken.
Hij had leverfalen en hartfalen maar de leverwaardes waren zo bizar hoog dat hij echt een hele nare dood tegemoet kon gaan ( eerder mee gemaakt met mijn teef helaas en dat achter volgd me nog steeds dat ik te laat was bij haar) met die bloedwaardes deed niemand moeilijk met inslapen.
Dus vandaar mn vraag of je wel eens bloedwaardes hebt laten checken wie weet kan het je helpen in je lastige situatie.
Ik weet dat elke hond anders is hoor maar heb zo me je te doen als je al zo’n moeilijke beslissing overweegt en dan ook hier nog tegen op moet boksen.

Gombal

Re: Aftakeling oudere hond en dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 08:05

Ts ,
Wat een enorm vervelende situatie.
Kennis van me heeft t een beetje t zelfde meegemaakt. In haar man zn cultuur neem je geen leven af . Zijn daar ook enorme ruzies om geweest. Ging dan wel om een kat , maar toch. Ze nemen nu geen dieren meer samen. Want het was qua verschil tussen beide geen oplosbaar iets .
Heel veel sterkte ,

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 09:55

GabberGill schreef:
Jammer dat dit topic zo eindigt omdat de ongegeneerde mening weer getoond moet worden

Had je anders verwacht dan? Ook bokt is een discussie platform zoals we allemaal wel weten. Dan komen er een verscheidenheid aan meningen voorbij, ongeacht het onderwerp.
Jij vindt het jammer, een ander zegt het prima te vinden. Zoveel deelnemers aan dit topic zoveel verschillende meningen. Het is niet anders.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 10:05

Fijn dat de hond een jas aan heeft, hopelijk heeft hij het nu minder koud en knapt hij er van op.

KikiCelinevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 10:46

Veel sterkte TS, het zal allemaal wel zwaar zijn. Ik hoop dat de jas wat voor je hond gaat doen of dat er een andere oplossing komt. Je bent in ieder geval heel begaan en dat mag wel vaker gezegd worden.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 11:10

Vanuit mij ook veel sterkte TS. Ik leef met je mee. Dikke knuffel Y;(

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 00:19

CharleyT schreef:
GabberGill schreef:
Jammer dat dit topic zo eindigt omdat de ongegeneerde mening weer getoond moet worden

Had je anders verwacht dan? Ook bokt is een discussie platform zoals we allemaal wel weten. Dan komen er een verscheidenheid aan meningen voorbij, ongeacht het onderwerp.
Jij vindt het jammer, een ander zegt het prima te vinden. Zoveel deelnemers aan dit topic zoveel verschillende meningen. Het is niet anders.

Ik had zeker niet anders verwacht hier. Iedereen mag een mening hebben en geven, maar het is nog altijd de toon die de muziek maakt. Het kan wel eens anders geformuleerd worden. Ook meningeb die mijlenver van elkaar weg liggen kunnen op een respectvolle manier weerlegd worden toch?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 13:36

Hoe gaat het nu met deze hond??

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 14:05

Ik ben inderdaad ook erg benieuwd.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 15:36

Ik ben ook wel benieuwd of het jasje geholpen heeft!

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-24 16:25

Het gaat redelijk met de hond. De medicatie is nog aangepast nl nog hogere dosis. Dus echt op comfort.
Het jasje werkt. Ze draagt het 24/7 en lijkt er blij mee. Ik check de temperatuur geregeld en dit is ok.

Het weer heeft nu wel ook meegewerkt. Het was hier de laatste tijd niet te koud. Dus dat helpt.

Beide dierenartsen zijn mee in het verhaal. Mijn man heeft ook gezegd dat van zodra haar blik in de ogen veranderd hij er mee akkoord kan gaan.

We hebben beiden een ander standpunt hierin. Voor mijn man is het dan genoeg geweest. Voor mij is het dan net te laat. Het is voor hem iets emotioneels. Hij ziet die hond echt als zijn hond. Ik heb de druk er wat afgehaald en tot zolang het redelijk gaat en de medicatie + jas het nodige comfort geeft kan ik mij er in vinden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 16:43

Fijn om te horen. +:)+

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 18:00

Het blijft een zo moeilijke beslissing, en zeker wanneer je er als partners anders in staat.
Ik weet uit ervaring dat een dier niet altijd 'die blik' (dat het dier zelf toe is aan sterven o.i.d.) krijgt voor het moment dat je echt moet besluiten om dat het fysiek onhoudbaar is.
Maar fijn dat het toch nog redelijk gaat met de hond.
Veel sterkte samen.