Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Susanne schreef:En nadat poekie 1 vermist/platgereden is heeft de eigenaar met dezelfde vaart weer een nieuwe. Die ook gewoon weer naar buiten gaat. Ken mensen waarvan kat nummer 3 inmiddels doodgereden is en nummer 4 loopt ook weer “vrolijk” buiten. Dat moet je als dierenliefhebber toch niet willen? Ik zou geen moment rust hebben als m’n dier onbeheerd op straat zou zwerven.
Ik lees bepaalde reacties hier echt met open mond van verbazing. Mensen moeten niet zo’n drama maken van een drolletje in hun tuin? Whut? Ik vind het ronduit asociaal om je huisdier (!!!) uit te laten op privé terrein van iemand anders.
Sansevieria schreef:@KimD, die vond ik ook al raar, onze honden leven weldegelijk vreedzaam en sociaal in een roedel samen.
Ik zou het trouwens wel goed vinden als er een chip-plicht en belasting zou zijn voor katten, als die dan tenminste gehandhaafd zou worden.
Iets met bewustwording?![]()
Hoe vaak ik op SM foto's van aangereden katten voorbij zie komen waar men dan een oproep doet om de (weeral onbekende) eigenaar te vinden...
_San87_ schreef:https://legacy.dumpert.nl/?selectedId=1 ... 9_4c482f3b
Deze maar installeren tegen ongewenste katten, dan.
996981 schreef:Weet je het zeker?Gitana schreef:Waarom worden katten altijd vergeleken met honden? Enige overeenkomst die ik zie is dat ze beide huisdieren zijn en beide schijten.
Met het verschil dus dat katten bij anderen in de tuin schijten en honden niet.
Dat is zeg maar het hele punt van dit topic
Sansevieria schreef:@KimD, die vond ik ook al raar, onze honden leven weldegelijk vreedzaam en sociaal in een roedel samen.
Ik zou het trouwens wel goed vinden als er een chip-plicht en belasting zou zijn voor katten, als die dan tenminste gehandhaafd zou worden.
Iets met bewustwording?![]()
Hoe vaak ik op SM foto's van aangereden katten voorbij zie komen waar men dan een oproep doet om de (weeral onbekende) eigenaar te vinden...
Sansevieria schreef:Wat ik nogal verbazingwekkend vind is dat mensen met een 'dure raskat" die doorgaans wel in huis of in een ren houden.
Terwijl de gemiddelde htk kat gewoon naar buiten gebonjourd word. Om welke reden dan ook.
Hangt de liefde voor je dier dan af van het bijbehorende prijskaartje?
En nee, vast niet iedereen is zo, gelukkig maar!
Ik heb zelf een goede vriendin die een grote kattenren in haar tuin bouwde nadat inderdaad kat nr 6,7 en 8 aangereden waren op de straat voor haar huis.
Beter laat dan nooit ingezien denk ik dan maar
Hanneke137 schreef:Katten eigenaar hier!
Wij hebben dus 2 katers (beide geholpen). Ze komen graag in de tuin, maar wij willen ook dat ze in onze tuin blijven. We hebben een heel deel van de tuin katproef gemaakt. Helaas weet 1 van de katten elke keer weer een nieuwe route te vinden om te ontsnappen. We willen onze tuin toch nog aanpakken, en dan willen we het verder katproef maken. Nu is het best provisorisch gedaan. Ziet er niet heel tof uit![]()
Maar wij vinden dat onze katten geen overlast moeten geven aan onze wijk. Als onze Moos ontsnapt, dan is hij vaak relatief snel terug, maar je weet niet wat hij uitgespookt heeft.
Wij hebben overigens geen last van de katten welke hier wel los rondlopen. In onze tuin komen ze nooit en onze vissen in de voortuin worden met rust gelaten. De buurt vind het af en toe wel vervelend dat er katten los lopen, dan krijg je in de app de berichten; van wie is deze kat.
Daar is die van ons dus 1X in voorgekomen, maar dan gaan we ook meteen op pad om hem terug te halen. Een gesprek met de buurt en ze weten dat wij ons best doen om ze binnen te houden. Alom is er dus vanuit alle partijen begrip.
Hanneke137 schreef:Katten eigenaar hier!
Wij hebben dus 2 katers (beide geholpen). Ze komen graag in de tuin, maar wij willen ook dat ze in onze tuin blijven. We hebben een heel deel van de tuin katproef gemaakt. Helaas weet 1 van de katten elke keer weer een nieuwe route te vinden om te ontsnappen. We willen onze tuin toch nog aanpakken, en dan willen we het verder katproef maken. Nu is het best provisorisch gedaan. Ziet er niet heel tof uit![]()
Maar wij vinden dat onze katten geen overlast moeten geven aan onze wijk. Als onze Moos ontsnapt, dan is hij vaak relatief snel terug, maar je weet niet wat hij uitgespookt heeft.
Wij hebben overigens geen last van de katten welke hier wel los rondlopen. In onze tuin komen ze nooit en onze vissen in de voortuin worden met rust gelaten. De buurt vind het af en toe wel vervelend dat er katten los lopen, dan krijg je in de app de berichten; van wie is deze kat.
Daar is die van ons dus 1X in voorgekomen, maar dan gaan we ook meteen op pad om hem terug te halen. Een gesprek met de buurt en ze weten dat wij ons best doen om ze binnen te houden. Alom is er dus vanuit alle partijen begrip.
KimD schreef:Dus met andere woorden, onze vier katten in een ren, met groot binnenhof zijn per definitie niet gelukkig omdat ze niet over straat kunnen rennen, in de velden kunnen hollen of bij de buren duiven en vissen kunnen vangen, of daar ongegeneerd in de tuin kunnen schijten?
Dat wil ik best ter discussie stellen eigenlijk.