Waar zoeken naar een pup?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 17:22

Gefeliciteerd met de pup, nog even geduld oefenen dus.

_chou

Re: Waar zoeken naar een pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 18:18

Wat een knapperd!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 22:07

Dank je wel allemaal! :D

Hebben jullie nog leuke naam suggesties? Hij heet nu Winter, maar dat vinden we toch iets minder. Het is dus een reu. Mijn vriend kwam aan met Rambo, maar het is 1x blazen en hij is weg verwacht ik dus die naam is niet echt toepasselijk :')

Ik vind zelf Lucky of Buddy wel leuk, maar komt denk nogal veel voor. Mijn dochtertje vind Bubble leuk.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 22:38

Humor, één van mijn honden heet Winter, niet omdat ik daar bewust voor gekozen heb, maar omdat zij (het is een teef) in haar nest al zo heette (bandje wit was Winter) en tegen de tijd dat ik besefte dat zij bleef, ik echt niet meer iets anders bij haar kon bedenken. Ze kende haar naam ook al goed. Maar verder ben ik de naam nog niet eerder tegen gekomen.

Ik ben persoonlijk niet van de namen die op -y eindigen. Hier stonden Jeroen, Bram, Roderick, Aran en Meeko op de lijst voor een reutje. Pasha en Yellow (zo'n vrolijke naam, roep hem maar blij, boos, verrast, enthousiast. Hij werkt altijd) stonden op de lijst voor bandjes die niet vooraf een geslacht hadden toegewezen. Pasha is eigenlijk een mannennaam, maar kan ook voor vrouwen en heb ik voor een teefje ingezet (Paarse Pasha).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 22:39

Willow! <3

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 22:55

Little_Gift schreef:
StalNollie schreef:
Groter als een boerenfoxje lijkt me, heeft nogal stevige brede pootjes

Nee hoor dit hondje zal niet groter worden.

Gefeliciteerd met je pupje, TS!

Ben benieuwd hoe die uitgroeit maar ik heb nu een nest liggen die worden ongeveer 30cm hoog die staan echt een stuk minder hoog en minder breed op de voeten. (Zijn 7.5 week). Dus als ik vergelijk met andere nesten van rassen zal het me niet verbazen als deze toch zeker wel groter word dan dat. Maar de tijd zal het uitwijzen karakter is uiteindelijk belangrijkste

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 23:08

Boerenfox is een flinke slag groter dan een jack russell of jack hussell (b&t), en zelfs dan een paron terrier (hoogpotige jack russell). Dus dat ze groter worden dan een jack klopt. De boerenfox is ook geen kortpoot, en zo'n 40cm hoog.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 00:05

Booooo schreef:
Dank je wel allemaal! :D

Hebben jullie nog leuke naam suggesties? Hij heet nu Winter, maar dat vinden we toch iets minder. Het is dus een reu. Mijn vriend kwam aan met Rambo, maar het is 1x blazen en hij is weg verwacht ik dus die naam is niet echt toepasselijk :')

Ik vind zelf Lucky of Buddy wel leuk, maar komt denk nogal veel voor. Mijn dochtertje vind Bubble leuk.

Bubble is ook leuk!
Of Bobby, Ollie, Moos, Harry <3

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 00:35

StalNollie schreef:
Ben benieuwd hoe die uitgroeit maar ik heb nu een nest liggen die worden ongeveer 30cm hoog die staan echt een stuk minder hoog en minder breed op de voeten. (Zijn 7.5 week). Dus als ik vergelijk met andere nesten van rassen zal het me niet verbazen als deze toch zeker wel groter word dan dat. Maar de tijd zal het uitwijzen karakter is uiteindelijk belangrijkste

Een boerenfox is dan ook geen 30 CM maar een stukje groter én is niet kortpotig of laagbenig.

TS zocht ook van begin af aan niet naar een hond van amper 30 CM dus zal zij qua grootte perfect hebben wat zij zocht.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-24 08:04

Wij hebben er geen probleem mee mocht hij groter uitvallen :+ de grote hebben we los gelaten. Hoop alleen niet dat hij op een boerenfox gaat lijken :')

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 09:25

Goh, ik zou mijn dochtertje dan laten kiezen. Niks mis mee Bubble!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-25 19:01

Hallo allemaal Bubbel ( :D ) is inmiddels bijna een maandje bij ons. Het gaat heel goed, hij is zindelijk en kan een paar uur alleen thuis blijven in de bench. Hij blaft wel naar alles wat beweegt op straat, mensen en honden. Het is uit onzekerheid, als iemand hem dan roept gaat hij er heel blij op af. Bij andere honden zet ik hem er zelf bij en dan is het kwispelen en is het goed.

Hier een paar foto’s!

Afbeelding

Wij hebben enkele dagen beneden geslapen, dit was nacht 2 :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 19:18

Hij is leuk!! Stevige poten zeg. Hoe hoog is hij nu?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 19:22

Wat een schatje! Die foto met je dochter in bed, ik smelt

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 23:34

Wat een ongelooflijk leuk hondje <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 23:38

Och wat een lieve foto’s! En top dat hij Bubbel noemt, wat je dochtertje leuk vond.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 12:12

AnnoNiemand schreef:
Hij is leuk!! Stevige poten zeg. Hoe hoog is hij nu?

Hij is maatje Jack Russel al wel voorbij hoor :')

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-25 23:30

Bubbel is al flink gegroeid! Hij blijft echt geen klein formaat gok ik zo :')

Helaas zeer negatief te spreken over de stichting Your New Best Friend For Life van Rudy. Bubbel bleek veel jonger te zijn, had vlooien, en Giardia. Nadat je een hond hebt geadopteerd wordt je toegevoegd in een besloten groep met andere adoptanten. Ik wou hier een bericht over plaatsen en lotgenoten zoeken voor de Giardia want er waren veel meer honden tijdens dit transport met jeuk en diarree. Maar dit wordt in de doofpot gestopt, en mijn bericht werdt niet online gezet.

Vandaag plaatsen ze zelf een bericht op hun Facebook pagina dat er volgende week op de Belgische tv een uitzending komt, waarbij er undercover gefilmd is bij een transport. En ze vast en zeker zwart gemaakt zullen gaan worden. Waarbij ik heb aangegeven, dat het jammer is dat alles in de doofpot gestopt moet worden bij klachten en het zoeken naar lotgenoten. Hierop ben ik overal geblokkeerd :+ op hun pagina, maar ook uit de besloten groep met adoptanten gegooid dus dat zegt voor mij wel genoeg.

Bubbel heeft een hele leuke fotoshoot gehad!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 23:41

Giardia is niet noodzakelijk de schuld van de stichting, dat kan hij ook nadien opgelopen hebben, net zoals vlooien.

Waarop is het gebaseerd dat hij veel jonger zou zijn dan gezegd?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 23:56

TS waar zitten hun met het 'asiel'?
Als ik nu Google krijg ik alleen maar hele slechte reviews die heel duidelijk op broodfok wijzen. Geen enkele website van hun zelf.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-25 23:59

Little_Gift schreef:
Giardia is niet noodzakelijk de schuld van de stichting, dat kan hij ook nadien opgelopen hebben, net zoals vlooien.

Waarop is het gebaseerd dat hij veel jonger zou zijn dan gezegd?

Dit komt wel degelijk daar vandaan. Hij had vanaf dag 1 onweerstaanbare jeuk/krabben/bijten en diarree/spuit poep. Hij was hier toen nog helemaal niet in contact geweest met andere honden/ontlasting. En omdat ik eventjes vrijwilliger ben geweest en dus alles achter de schermen mee heb kunnen lezen waren er nog veel meer puppy’s met jeuk en diarree. Adoptanten die met een pup naar de dierenarts gingen omdat hij bijna geen lucht meer kreeg en alleen maar aan het hoesten was zijn naar hun dierenarts gegaan welke kennelhoest heeft vast gesteld. Deze adoptant wordt achter de schermen helemaal belachelijk gemaakt. Dus toen was ik vrij snel klaar met vrijwilliger zijn.

Qua leeftijd op gebit; toen hij bij ons kwam zou hij bijna 4,5 maand moeten zijn volgens de stichting. Hij was al een maand bij ons (dus dan zou hij 5,5 maand zijn) toen hij zijn eerste tandjes ging wisselen. Dit gebeurt rond de 3 maanden. Dierenarts heeft hem ook jonger ingeschat. Antwoord van de stichting is dat ze in Roemenië een andere methode gebruiken voor het vaststellen van de leeftijd en er daardoor vaak leeftijds verschil is :+

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-25 00:00

Nyaleti schreef:
Als ik nu Google krijg ik alleen maar hele slechte reviews die heel duidelijk op broodfok wijzen. Geen enkele website van hun zelf.

In Roemenië.. ik ga eens op Google kijken. Op Facebook alleen lovende recensies maar dat is logisch als je iedereen blokkeert die iets ‘negatiefs’ te melden heeft.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 00:01

Mooie foto’s ! Bubbel is ook knap geworden!

Jammer wel dat je deze ervaring hebt. Weet je toevallig wanneer en op welke zender dit uitgezonden wordt? Het feit dat er undercover gefilmd werd, doet toch vermoeden dat er reden is om dit te doen, dat er al klachten waren?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-25 00:03

Nyaleti schreef:

Kan je mij een link sturen? Ik zie geen slechte reviews als ik google

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-25 00:06

Lukasje schreef:
Mooie foto’s ! Bubbel is ook knap geworden!

Jammer wel dat je deze ervaring hebt. Weet je toevallig wanneer en op welke zender dit uitgezonden wordt? Het feit dat er undercover gefilmd werd, doet toch vermoeden dat er reden is om dit te doen, dat er al klachten waren?

Dat weet ik niet meer, en zou het ook graag willen weten zodat ik het programma terug kan kijken. Op hun Facebook pagina staat het want ze hebben hier een bericht voor gemaakt. Ik ben alleen geblokkeerd dus kan het niet meer terug vinden.