Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Earth schreef:Zo'n bastard is een keer uit mijn trui gekropen...
Toen ik hem AAN HAD! Ik wilde bijna uit de rijdende auto springen, zo schrok ik
Ik dacht goh wat kriebelt er toch.
black_kelpie schreef:Newsflash, alle spinnen zijn giftig. Dat gif hebben ze simpelweg nodig om hun prooi te vangen en te verteren. Gevaarlijk is een ander verhaal, dat zijn er niet zoveel. En dat is nog steeds betrekkelijk, er gaat uiterst zelden iemand dood van een beet.
Mijn vriend en ik houden inmiddels ruim 20 jaar vogelspinnen, de laatste 5 jaar bedrijfsmatig en hebben er momenteel duizenden zitten. Huntsman ook wel verschillende soorten van gehad, erg leuk
black_kelpie schreef:Newsflash, alle spinnen zijn giftig. Dat gif hebben ze simpelweg nodig om hun prooi te vangen en te verteren. Gevaarlijk is een ander verhaal, dat zijn er niet zoveel. En dat is nog steeds betrekkelijk, er gaat uiterst zelden iemand dood van een beet.
Mijn vriend en ik houden inmiddels ruim 20 jaar vogelspinnen, de laatste 5 jaar bedrijfsmatig en hebben er momenteel duizenden zitten. Huntsman ook wel verschillende soorten van gehad, erg leuk
rockey schreef:Ik ben echt als de dooooooood voor spinnen, groot klein, ik moet er gewoon echt niks van hebben.
kwam ik deze tegen van het weekendvolgens mij heb je me kunnen horen gillen in Friesland.
[ Afbeelding ]
zo groot heb ik ze echt nog niet gezien, behalve in de dierentuinwat is dit voor spin? en moet ik nu bang zijn dat er nog meer van deze joekels zitten haha
black_kelpie schreef:Paar foto's van onze Facebook gepikt, mijn vriend maakt betere foto's dan ik![]()
Chilobrachys lubricus vrouw
[ Afbeelding ]
Cyriocosmus elegans vrouw met cocon
[ Afbeelding ]
Homoeomma chilensis man
[ Afbeelding ]
Cyriocosmus perezmilesi met een cocon
[ Afbeelding ]
En daardoor kom je nog wel een keer aan een paar spinnetjes, het is soortafhankelijk hoeveel eieren ze leggen en dit kan verschillen van enkele tientallen tot een paar duizend per legsel.
Deze is van Lasiocyano sazimai, wat je ziet is nog een nymfenstadium.
[ Afbeelding ]
Op een aantal soorten na zit alles apart gehuisvest vanaf de eerste vervelling spiderling, omdat je anders uiteindelijk maar een paar dikke spinnen overhoudt. En ja, dat allemaal apart voeren en water geven is heel veel werk.
black_kelpie schreef:Paar foto's van onze Facebook gepikt, mijn vriend maakt betere foto's dan ik![]()
Chilobrachys lubricus vrouw
[ Afbeelding ]
Cyriocosmus elegans vrouw met cocon
[ Afbeelding ]
Homoeomma chilensis man
[ Afbeelding ]
Cyriocosmus perezmilesi met een cocon
[ Afbeelding ]
En daardoor kom je nog wel een keer aan een paar spinnetjes, het is soortafhankelijk hoeveel eieren ze leggen en dit kan verschillen van enkele tientallen tot een paar duizend per legsel.
Deze is van Lasiocyano sazimai, wat je ziet is nog een nymfenstadium.
[ Afbeelding ]
Op een aantal soorten na zit alles apart gehuisvest vanaf de eerste vervelling spiderling, omdat je anders uiteindelijk maar een paar dikke spinnen overhoudt. En ja, dat allemaal apart voeren en water geven is heel veel werk.
rockey schreef:Hier gisterenavond toch ook nog wat gekocht voor buiten bij coppelmans , ook al zou ik buiten nog even wachten![]()
[ Afbeelding ]