Weten jullie hoe er vastgesteld zou kunnen worden of er een grasaar zit? Of dat de hotspot dieper zit dan we kunnen zien? Een röntgenfoto lijkt mij niet, of wel? Een echo?
Ik blijf de carporal ook zeker verdenken. Ik zag bij het vergiftigingcentrum de volgende contra-indicatie bij carprofen (de werkzame stof) net dit staan: "
Gelijktijdig gebruik van corticosteroïden en andere medicatie die net als NSAID's een sterke plasma eiwitbinding hebben of nefrotoxische eigenschappen hebben." Ik ga even uitzoeken of hydrocortiderm onder die soort corticosteroïden valt... Dat zou zijn achteruitgang wel verklaren.
De volgende symptomen van intoxicatie met carporfen herken ik ook:
- diarree
- koorts
- dehydratie (hij is dan wel niet officieel uitgedroogd, maar drinkt natuurlijk niet uit zichzelf)
- "
Levertoxiciteit met icterus of verhoogde leverenzymen wordt gemeld bij NSAID intoxicaties"; zou dit verhoogde GGT en ALT verklaren?
- "
Depressie van het centrale zenuwstelsel depressie komt voor met sufheid, lethargie en ataxie." Hij heeft sowieso sufheid en lethargie, misschien ook wel ataxie. Ik vind hem soms net z'n evenwicht verliezen of iets. Hij controleert dit wel weer snel, maar hij is minder "handig" in z'n bewegingen als normaal.
- tachypnoe (waarschijnlijk ten gevolge van metabole acidose)
- agitatie
- hyperaesthesie (is dat ook vergrote pupillen?)
- Veranderingen in het gedrag
Link:
https://www.vergiftigingen.info/f?p=300 ... VETERINAIR