Hond heeft gebeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 14:27

Marije112 schreef:
Ik sta juist te kijken dat zoveel mensen tegen het inslapen zijn? Als hij de volgende keer weer een kind grijpt en het komt in de krant zegt iedereen: "Waarom is die hond na twee bijtincidenten niet ingeslapen, wat belachelijk".

[Edit] Overigens wens ik je sterkte toe met besluiten maken, wat ook al het besluit is, het zal geen gemakkelijke zijn.

In het algemeen..
Doet de reden van bijten voor jou er dan helemaal niet toe? Omstandigheden niet belangrijk?

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 14:29

Wintu schreef:
Marije112 schreef:
Ik sta juist te kijken dat zoveel mensen tegen het inslapen zijn? Als hij de volgende keer weer een kind grijpt en het komt in de krant zegt iedereen: "Waarom is die hond na twee bijtincidenten niet ingeslapen, wat belachelijk".

[Edit] Overigens wens ik je sterkte toe met besluiten maken, wat ook al het besluit is, het zal geen gemakkelijke zijn.

In het algemeen..
Doet de reden van bijten voor jou er dan helemaal niet toe? Omstandigheden niet belangrijk?

Op wat baseer je deze aanname?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 14:32

Marije112 schreef:
Wintu schreef:

In het algemeen..

Ik doe geen aanname, ik stel een vraag? Vandaar ook de vraagtekens

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 14:38

Froukje schreef:
juval schreef:
inslapen is toch niet zielig? het dier is zich niet bewust van een toekomst, het leeft bij de dag. Ik vind in deze situatie inslapen echt een prima oplossing. Het doet niet zeer, hond krijgt verdoving en daarna een spuitje, gaat lekker slapen en wordt niet meer wakker. Wel verdrietig natuurlijk. Maar voor het dier zelf is het niet erg. Zo sta ik er in.

Je moet voor de veiligheid van je gezin kiezen!
Ik vind het een dappere en goede keuze om zelf te beslissen over je eigen dier, en niet iemand anders ermee 'op te zadelen' met alle eventuele risico's van dien.

Eens.
Ik snap ook niet zo goed waarom mensen zo enorm tegen inslapen zijn.

En als die hond inderdaad zo'n enorme rugzak heeft kan inslapen hem nog wel eens de rust gaan brengen die hij verdiend heeft/stiekem verlangt.

Mensen vinden tegenwoordig alles zielug. Ik noem het vooral anderen met een (jouw) probleem opzadelen als je zo een hond weer laat herplaatsen!

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 14:41

Heel veel reacties geven aan dat het niet uitmaakt. Want uit het gehele topic blijkt wel dat we veel dingen niet weten. Nu komt er steeds meer een stukje boven. En toch vinden we het allemaal maar goed dat die hond maar een spuit moet krijgen? En dan is Wintu een botte hork... Tja, aardig is wat anders maar die drukt de vinger andersom op de verkeerde plek. Als we allemaal wat meer begripvol voor onze honden zouden zijn waren problemen van uitvallende honden een stuk minder. Maar nee een hond moet in deze normaal doen..

Of haar kind dat wel of niet kan is een heel ander verhaal, maar daar hebben we allemaal begrip voor dat die met een dergelijke beperking zich niet goed kan uiten... Dat een hond anders communiceert gaan we aan voorbij... Vreemde wereld

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 14:51

Wintu schreef:
Marije112 schreef:

Ik doe geen aanname, ik stel een vraag? Vandaar ook de vraagtekens

Ik geloof dat elke hond en elk bijt incident bekeken moet word. Dus in de meeste gevallen zou de reden van bijten er voor mij wel toe doen en zijn de omstandigheden wel belangrijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 14:58

Dus de hond heeft niet twee maar al drie keer uit het niets gebeten? Een andere hond en twee mensen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 14:59

Hettieheks schreef:
Heel veel reacties geven aan dat het niet uitmaakt. Want uit het gehele topic blijkt wel dat we veel dingen niet weten. Nu komt er steeds meer een stukje boven. En toch vinden we het allemaal maar goed dat die hond maar een spuit moet krijgen? En dan is Wintu een botte hork... Tja, aardig is wat anders maar die drukt de vinger andersom op de verkeerde plek. Als we allemaal wat meer begripvol voor onze honden zouden zijn waren problemen van uitvallende honden een stuk minder. Maar nee een hond moet in deze normaal doen..

Of haar kind dat wel of niet kan is een heel ander verhaal, maar daar hebben we allemaal begrip voor dat die met een dergelijke beperking zich niet goed kan uiten... Dat een hond anders communiceert gaan we aan voorbij... Vreemde wereld

Die hond zou een spuit voor zichzelf moeten krijgen. Beest verdient rust en het zeulen met deze hond is net zo triest als de situatie nu

Vind jij dit een fijne leefsituatie voor de hond? Hoeveel dieren zoeken een nieuw huisje? Hoeveel mensen zouden deze hond met bijtincidenten voorbij lopen?

Hoe minder mensen hem willen hoe langer hij daar zit, hoe meer dit gedrag gaat versterken, hoe minder kansen deze hond heeft.

Wat gaat er dan gebeuren?
Als er nu een goed huisje meld zou ik zeggen probeer dat, maar het is allemaal niet zo makkelijk te vindeb

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 14:59

irmaz schreef:
Anomien schreef:

Vreemde reactie. Een hond met een bijtverleden blijft een risico. En hij heeft ook een volwassene gebeten.

De maatschappij heeft eerder pech dat een knappe hond makkelijker te plaatsen is. Omdat ie knap is. Maar eigenlijk gewoon bijt.

Ja.. vreemd in mijn ogen.
Ook al heeft iemand geen kinderen.. risico is er al.

Iedere hond is een risico :)*

Klopt. Elke trap en drukke weg ook.
Moet ik dan ook maar geen traphekje plaatsen voor mijn bijna 2 jarige? Of gewoon bij een drukke weg laten spelen? Kijken wat er gebeurt?

Op risico’s hoor je je als ouder in te spelen.
Ook al weet je dat je eigen kind wellicht de trigger is.
Het is zo erg dat ze de hond niet alleen laten bij een toiletbezoek.

Bijtende honden bij kinderen is een no-go.

Fijn dat ts muilkorft!!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 15:06

Hettieheks schreef:
En dan is Wintu een botte hork... Tja, aardig is wat anders maar die drukt de vinger andersom op de verkeerde plek. Als we allemaal wat meer begripvol voor onze honden zouden zijn waren problemen van uitvallende honden een stuk minder. Maar nee een hond moet in deze normaal doen..

Je kan de inhoud vanuit een andere invalshoek ook brengen zonder onbeschoft te zijn. het is niet nodig en je bereikt er niets mee. Dus waarom daar wel voor kiezen?

Op de inhoud: Ik vind het wel interessant dat jij het een "vreemde wereld" vindt, wanneer we honden in ons huishouden betrekken maar geen ruimte bieden voor bijtincidenten. Lijkt me nogal algemeen geaccepteerd gedachtegoed in de Westerse samenleving.

Het is naar mijn mening totaal idioot dat we honden die daar niet voor geschikt zijn (berghonden, waakhonden, high risk honden, jagers) in grote getalen bij gezinnen in huis op kleine oppervlaktes plaatsen. Als dat dan in de praktijk ook niet blijkt te werken vind ik het juist slim om te kijken naar wat dan de oplossing is: Herplaatsen (indien mogelijk en verantwoord) of afmaken (indien grote kans op herhaling en hoog risico hond). Moeten we dan in den beginselen niet al andere keuzes maken? Jawel. Maar achteraf wonen is altijd mooi. Om dan in te hakken op iemand die al in een probleemsituatie zit, is totaal zinloos.
Laatst bijgewerkt door Doubtless op 24-04-24 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 15:10

annibel schreef:
Ik wordt echt een beetje misselijk van deze reacties.
Hoe kun je zonder de hond gezien te hebben en het hele verhaal te weten zeggen; inslapen..
Ik snap dat echt niet.. TS geeft aan dat ze niet precies weet wat haar zoontje heeft gedaan bij de hond. Misschien heeft hij hem wel aan zijn oren getrokken oid.

TS: heb je geen contract bij de hond? De meeste stichtingen werken met een contract, in de contracten van onze honden staat ook dat als het niet gaat de hond altijd terug moet en je de hond nooit om die reden mag laten inslapen.
Ik zou nogmaals de stichting benaderen en het door hun laten oplossen. Er is heus wel iemand die voor de hond kan zorgen.

Ik ben het topic aan het bijlezen en ga met je mee in jouw reactie.
Het enige dat ik hier lees zijn een bijtincident met een vreemde hond 2 jaar geleden. Vreemde honden liggen elkaar vaker niet en dat vind ik eerlijk gezegd niet bij deze situatie horen.
Verder het bijten van de ex waarvoor een aanleiding te geven was. En nu de beet van het zoontje waarvoor onduidelijk was of er wel of geen aanleiding was. Mogelijk was dier wel gezien het beschreven impulsieve gedrag.

TinkerTreas schreef:
Er zit een contract bij de hond. Maar zij kunnen hem dus niet opvangen.
Dus zou hij bij ons moeten blijven tot hij herplaatst is. En ik vraag me af of hij wel herplaatsbaar is. Het is geen optie dat hij hier nog heel lang kan blijven. Hij zit nu veel in de hal, maar dat is natuurlijk ook geen oplossing voor langere tijd.
Ik doe trouwens niets zonder overleg met de stichting. Maar er moet wel snel een oplossing komen. Want deze situatie is niet goed voor hem.

Ik denk dat je ze dan heel hard moet confronteren met de situatie en de conclusie die je hebt getrokken: de hond moet weg. Linksom of rechtsom, herplaatst of ingeslapen maakt voor jou niet uit.
Je vertrouwt de hond niet meer en het is niet te doen om op je tenen te moeten lopen. Zeker niet voor een jong kind.

TinkerTreas schreef:
In principe weet hij dit ook prima, maar het gebeurt regelmatig dat hij impulsief iets doet. En op dat moment denkt hij niet aan de manier waarop het hoort. Of aan de gevolgen die het kan hebben.
Dus dat is gewoon heel erg lastig.
Mijn 2 oudere kinderen konden zich op 8 jarige leeftijd prima aan de "honden regels" houden. Maar hij kan dat niet.

Dit vind ik dus pijnlijk want ergens zeg je dus dat jouw jongste eigenlijk door zijn impulsiviteit dit kan oproepen en wil je de hond daarom laten inslapen want in jouw ogen niet herplaatsbaar. Of in ieder geval is herplaatsen voor deze hond niet goed.

Utixo schreef:
De mensen die tegen inslapen zijn, hebben jullie wel goed gelezen dat dit niet het eerste incident is? En dat dit dier ouder wordend is en lichamelijke gebreken krijgt? Voor zo'n dier is een nieuwe omgeving ook extreem stressvol, is dat dan wel eerlijk? Iemand opperde Norma. Nee, zo'n angstig dier in een vreemde enorme roedel met een in een fantasiewereld levende vrouw zetten, dat is prettig voor hem. Geloof me, een spuit geeft meer rust. Waarom altijd maar alles willen "redden", zonder na te denken wat het met de hond doet?

Qua mensgerichte agressie is dit het 2e incident. Het 1e was verklaarbaar en dit 2e is waarschijnlijk ook te herleiden naar het impulsieve gedrag van het zoontje.
Heel hard gezegd vind ik er wel wat van dat de hond dus maar dood moet omdat het kind niet kan leren zijn impulsen te beheersen. Dan vraag ik mij echt af of de hond inderdaad niet herplaatst kan worden.

Popstra schreef:
ik vind er nogal wat van een hond maar steeds verplaatst moet worden omndat het bijt..
lezen jullie niet of zo??? die hond heeft al meerdere malen eerder gebeten!
sommige honden hebben gewoon een error net als sommige mensen en dan helpt een zelf benoemde gedrags therapeut ook niet.
sommige mensen hebben immers ook geen baat bij TBS
laten in slapen bespaard een hoop leed voor zowel de hond die anders de rest van zn leven met een muilkorf om strak gehouden moet worden als voor evt nieuwe baasjes.

Ik lees prima en lees 2 bijincidenten met mensen en 1 met een hond een paar jaar geleden. De laatste vind ik niet direct alarmerend want vreemde honden zijn vaker onderling niet vriendelijk.
De 2 incidenten bij mensen zijn zoals gezegd te verklaren.

anjali schreef:
De laatste tijd hoor ik vaak van bijtincidenten ,waarbij het ging over honden die hun zeer hondenervaren eigenaren of verzorgers\uitlaters die de hond al lang kende plotseling en zonder duidelijke reden beten.Allemaal rustige 50+mensen en honden ook al volwassen .Al die honden zijn medisch onderzocht , de honden waarbij iets medisch werd gevonden zijn ingeslapen.Bij een andere bijtgrage hond werd niets gevonden en eergisteren heeft zijn oppas de hele ochtend op de Eerste Hulp gezeten om haar diepe wonden te laten verzorgen.Ze had nog geluk zei de arts want net langs de slagader af! Een vrouw die stapeldol is op honden en zelfs nu niet boos is op de hond. Ze moest het huis laten schoonmaken want de hele kamer zat onder het bloed.Men zegt dat de honden van tegenwoordig anders, moeilijker, zijn dan de honden "vroeger".

Ik niet. En ik ben lid van een hondenforum en -facebookgroep. Lees helemaal niet vaker over bijtincidenten dan vroeger. En zeker niet dat honden tegenwoordig moeilijker zijn. Sterker nog, ik denk dat er tegenwoordig steeds minder honds gedrag wordt geaccepteerd omdat dat niet maatschappelijk aanvaardbaar is.

mysa schreef:
Lijkt me geen agressieve hond. Eerder een mismatch tussen zoon en hond. Deze hond moet met beleid benaderd worden. Voorlopig muilkorven heb je wat meer tijd om te zoeken naar een ander thuis.

Dit vat wat ik tot nu toe lees goed samen.

Froukje schreef:
juval schreef:
inslapen is toch niet zielig? het dier is zich niet bewust van een toekomst, het leeft bij de dag. Ik vind in deze situatie inslapen echt een prima oplossing. Het doet niet zeer, hond krijgt verdoving en daarna een spuitje, gaat lekker slapen en wordt niet meer wakker. Wel verdrietig natuurlijk. Maar voor het dier zelf is het niet erg. Zo sta ik er in.

Je moet voor de veiligheid van je gezin kiezen!
Ik vind het een dappere en goede keuze om zelf te beslissen over je eigen dier, en niet iemand anders ermee 'op te zadelen' met alle eventuele risico's van dien.

Eens.
Ik snap ook niet zo goed waarom mensen zo enorm tegen inslapen zijn.

En als die hond inderdaad zo'n enorme rugzak heeft kan inslapen hem nog wel eens de rust gaan brengen die hij verdiend heeft/stiekem verlangt.

De mensen zijn niet tegen inslapen, wel tegen te makkelijk inslapen van een hond. De dierenarts weigert het ook omdat de hond volgens hem/haar nog gezond is. Alleen de TS twijfelt of de hond niet slechter gaat horen. Wat nog steeds geen gezondheidsdingetje is, slechts een symptoom van ouder worden van de hond.

meggiemeg schreef:
Even helemaal los van wel of geen euthanasie, puur uit interesse/nieuwsgierigheid: stel dat TS de hond wel laat inslapen en de stichting is het hier niet mee eens, wat kan een stichting dan doen naar TS toe?

Je kan wel zeggen dat het er los van staat, maar dat staat het niet. Je vraagt je af wat er gebeurt als de TS de afspraak met de stichting schendt. Ofwel: tussen de regels door suggereer je dat ze dat gewoon moet doen.

kimmie261 schreef:
Degene die ik persoonlijk ken, heeft een hond om medische redenen in laten slapen, en die is met naam en adres het hele internet over gegaan, daar stonden de ploegen al voor klaar om haar een lesje te gaan leren..

En nog wordt ze lastig gevallen bedreigd..De stichting zelf heeft er een advocaat op gezet, ze is er nog steeds niet klaar mee...

En een ander had een hond geadopteerd maar die kreeg Ehrlichia , en die hond was zo vreselijk ziek dat na weken behandelen de hond zoveel bloed verloor met bloedneuzen, dat ze hem heeft laten inslapen, zonder overleg met de stichting die is ook publiekelijk aan de schandpaal gegaan als moordenaar en ook heel veel gezeur met die stichting.

Ik zou het er niet voor over hebben..

En dan zijn dit voorbeelden waarvan het inslapen medische redenen heeft. In dit geval vind ik de reden twijfelachtig.

Sabri schreef:
Wat ik zo uit je berichten lees is het ook voor de honden absoluut geen rustige omgeving maar nogal gecompliceerd en onrustig.
Hopelijk reageerd je Stichting gauw en anders benadrukken dat je wilt dat die uiterlijk op datum x weg is. Zo stichting hoort echt achtervang te bieden, zeker als anders inslapen tgv zo onrustige omgeving het gevolg is. Bij bv een ouder persoon zou zo hond prima nog een aantal jaar kunnen leven.
Eerder noemde ik al stichting zilver , misschien kun je die benaderen als je eigen stichting niet over de brug komt omdat deze ook veel ervaring heeft met dit soort honden uit asiels uit Spanje/misschien heeft diegene nog tips. Succes in ieder geval en fijn dat de hond nu samen met je andere honden apart is van je zoontje. Ps ik zou ook met zo onrustige thuissituatie oppassen met je andere honden en zoontje, want dit klinkt niet goed als hij niet luistert hoe met de honden om te gaan, in dat geval kan iedere hond wel aanvallen.

Zo komt het op mij ook over eerlijk gezegd.

TinkerTreas schreef:
Waarschijnlijk reageer ik niet op alle reacties. Mn hoofd is overvol op het moment. Mowgli heeft nu in huis zijn muilkorf om, behalve als hij in de hal zit. Hij lag net heerlijk in de tuin in het zonnetje. Het is een echte zon aanbidder.
Misschien neem ik Mowgli straks ook wel even mee naar de dierenarts. Dan heeft hij gelijk zijn loopje.

In principe heb ik het idee dat de stichting wel meedenkt. Ik snap ook wel dat ze niet per direct een opvang plek hebben. Maar ik vind het ergens ook dubbel, de hond moet terug naar hun of via hun herplaatst worden. Maar ze hebben geen plek.
De enige plek die ze hebben is in het asiel in Spanje. Maar dan zou hij dus terug moeten.

Misschien moet ik ook meer op mn strepen gaan staan bij de stichting. Ik moet alles even goed laten bezinken.

Mogelijk moet je niet alleen op jouw strepen gaan staan, maar ook heel duidelijk zijn in hoe de situatie is en dat deze voor jou onhoudbaar is. Zorg dat ze de urgentie duidelijk hebben en dat dit flinke spanning met zich meebrengt die alles verergert.

Goof schreef:
Wintu schreef:
TS, waarom neem je in godsnaam een buitenlandse hond. Deze hebben vaak een rugzakje, bang voor mannen. Je hebt een kind wat een etter is (ongeacht reden waarom, ik heb ook een kind met adhd en autisme, maar dat mag geen excuus zijn voor slecht gedrag) dat afreageert op allerlei zaken, je hebt een ex met losse handjes en in die situatie neem je een hond met rugzak, dier is nu ook nog oud ook. Je hebt zo te horen weinig controle in alles en nu is de hond de sjaak. Want het is nu eenmaal gemakkelijker deze dan maar in te slapen, want dan ben jij er het snelst vanaf zonder al te veel gedoe.

De award voor lompste reactie gaat naar jou.

Deze hond heeft de eerste 8 jaar gewoon 1 vaste eigenaar gehad en daarna is hij via herplaatsing bij TS gekomen. Niets geks aan. Mijn honden zijn ook een 2e handsje en zelfs een 4e handsje.
Haar kind is geen etter, maar een kind zonder goed werkend filter met veel impulsen dat op deze jonge leeftijd nog weinig van psychoeducatie af weet en die (met zijn niet ontwikkelde cortex) nog weinig impulscontrole heeft aangeleerd.
Niet iedere hond van 10 jaar is oud. En de hond is niet de sjaak, TS probeert een oplossing te bedenken en vinden waarvan inslapen één van de opties is.

De reactie is inderdaad erg kort door de bocht en bot voor de kop. Maar ik denk dat de TS zich wel bewust moet zijn/gaan worden dat haar gezinssituatie niet de ideale plek is voor een opvanger met onbekend rugzakje. Mogelijk zelfs niet voor een gewoon ongecompliceerde hond zonder geschiedenis. Het zijn en blijven dieren met hun eigen karakter en reacties, geen pluche bij de Intertoys vandaan.

Anomien schreef:
Klopt. Elke trap en drukke weg ook.
Moet ik dan ook maar geen traphekje plaatsen voor mijn bijna 2 jarige? Of gewoon bij een drukke weg laten spelen? Kijken wat er gebeurt?

Op risico’s hoor je je als ouder in te spelen.
Ook al weet je dat je eigen kind wellicht de trigger is.
Het is zo erg dat ze de hond niet alleen laten bij een toiletbezoek.

Bijtende honden bij kinderen is een no-go.

Fijn dat ts muilkorft!!

Verschil is dat die trap altijd die trap is en altijd hetzelfde. De drukke weg is altijd voorspelbaar druk. Maar een dier heeft een eigen karakter en kan van daaruit reageren. Daar zit een bepaalde onvoorspelbaarheid in. Maar meestal kan je dat met enige kennis van gedrag wel lezen.
Alleen komt er in het geval van de TS nog een onvoorspelbare factor bij: haar zoontje die nog moeite heeft met zijn impulsbeheersing. Dat is duidelijk een ongelukkige combinatie.

Doubtless schreef:
Je kan de inhoud vanuit een andere invalshoek ook brengen zonder onbeschoft te zijn. het is niet nodig en je bereikt er niets mee. Dus waarom daar wel voor kiezen?

Op de inhoud: Ik vind het wel interessant dat jij het een "vreemde wereld" vindt, wanneer we honden in ons huishouden betrekken maar geen ruimte bieden voor bijtincidenten. Lijkt me nogal algemeen geaccepteerd gedachtegoed in de Westerse samenleving.

Het is naar mijn mening totaal idioot dat we honden die daar niet voor geschikt zijn (berghonden, waakhonden, high risk honden, jagers) in grote getalen bij gezinnen in huis op kleine oppervlaktes plaatsen. Als dat dan in de praktijk ook niet blijkt te werken vind ik het juist slim om te kijken naar wat dan de oplossing is: Herplaatsen (indien mogelijk en verantwoord) of afmaken (indien grote kans op herhaling en hoog risico hond). Moeten we dan in den beginselen niet al andere keuzes maken? Jawel. Maar achteraf wonen is altijd mooi. Om dan in te hakken op iemand die al in een probleemsituatie zit, is totaal zinloos.

Als we kijken waar de honden ooit voor zijn gefokt is het inderdaad niet handig dat mensen niet kritisch kijken waar ze voor kiezen. En kritisch naar zichzelf en hun eigen situatie kijken.
Maar als mensen wel in de juiste situatie zitten of die kunnen creëren.... waarom zouden ze dan geen hond nemen?

Overigens ben ik van mening dat veel mensen niet weten wat honds sociaal gedrag is en dat verwarren met maatschappelijk aanvaardbaar of gewenst gedrag. En daarmee wordt vaak voorbij gegaan aan het karakter en het wezen hond.
Laatst bijgewerkt door BrankaZ op 24-04-24 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 15:12

Ik zeg nergens dat een bijtincident ruimte nodig heeft. Maar ik vind wel dat we moeten kijken naar een oorzaak, en als blijkt dat het enkel is omdat de hond niet gelezen wordt en niet begrepen is, dan is het nogal krom dat deze afgemaakt wordt.
Als er echt alles aan gedaan is, of als blijkt dat er medisch dingen spelen, ja dan ben ik daar absoluut voor. Maar ik vind het gewoon heel bijzonder dat men zo makkelijk over gaat tot een oordeel waar we zelf niet bij zijn.

Ongeacht van welke kant je het ook bekijkt want het is gewoon met al deze info niet duidelijk.

En ik ben me er ook van bewust dat er veel honden een plekje zoeken. Ik werk zelf met honden uit het buitenland en het is schering en inslag. Daar kan deze hond niks aan doen en die verdient gewoon net als iedere andere hond de juiste zorg, de juiste keus. Of dat inslapen of herplaatsen is.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 15:15

Hettieheks schreef:
Daar kan deze hond niks aan doen en die verdient gewoon net als iedere andere hond de juiste zorg, de juiste keus. Of dat inslapen of herplaatsen is.

En heb je dan het idee dat TS daar niet hetzelfde over denkt? Want dat is volgens mij precies wat TS probeert uit te zoeken.

sasja0705

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 15:22

@TS : mag ik vragen waarom je alle 3 jouw honden wilt herplaatsen ?
Is de reden het onvoorspelbare gedrag van jouw zoontje?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 15:27

Wat ik mij nu stiekem ook afvraag, zal het gedrag van zoon naar hond nu misschien ook wel veranderen?
Hij heeft nu wel duidelijk actie reactie gekregen, een hele duidelijke afstraffing van hetgene die niet mocht doen. Dikke kans dat hij niet meer zal aaien / knuffelen / platdrukken ...
(Hopelijk bij alle honden niet meer, maar mss vooral bij deze niet ... ).

Nu goed, ik ben het eens dat deze hond niet zou moeten afgemaakt worden omdat hij mismatcht is.

Is er geen bokker die (tijdelijk) de hond kan opvangen?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 15:27

Ik denk dat niemand hier niet meekijkt en heel makkelijk laat inslapen. De meeste roepen namelijk dat euthaniseren eerlijker is naar de hond. Hij zit nu in een omgeving die verre van goed voor hem is dat blijkt wel uit het gedrag wat hij vertoont. Hoe snel denken we dat hij herplaatst kan worden en goed herplaatst kan worden heb ik het dan over? Hoeveel mensen nemen het "risico" met deze info denken we? Is hem met 10 jaar terugbrengen eerlijk of wordt hij daar niet gewoon slechter van? Moet hij dan in die situatie op zijn dood wachten?

Inslapen is niet altijd om van een dier af te zijn maar soms een goede keuze om het dier de rust te geven die ze verdienen.

Ik vind dus zeker niet dat de hond door het bijten ingeslapen zou moeten worden maar er is ook geen optie om hem hier nu snel op een goede manier weg te halen in mijn ogen. Voor het dier niet fijn en voor de TS plus gezin niet fijn.

Is er niet iemand die een spoedige Oplossing tot opvangen weet?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 15:34

Eerlijk? Probeer maar eens te herplaatsen. Ik ken iemand die al een jaar lang een 8 jarige cane corso wil herplaatsen die zijn kind er ook niet mee vertrouwd. Er is niks gebeurd, want de eigenaren waren de hond voor. (Kindje speelde met een speelgoed auto in de buurt van de hond. Er was geen interactie tussen kind en hond. Kind was hond niet aan het treiteren). Ze willen de hond ook niet laten inslapen maar raken er ook niet van af..

Zelfs niemand wou een 9 jarige Zwitserse herder die echt enorm lief is, een grote knuffel, opgevoed, geen medische problemen, geen gedragsproblemen, niet gevaarlijk, nooit gebeten, kan met kinderen katten, kan alleen. Ik had deze in de opvang omdat hun dochter allergisch was voor de hond. Uiteindelijk hebben we hem zelf overgenomen :Y)

Deze van TS is zelfs 2 jaar ouder en heeft 3x daadwerkelijk gebeten en meerdere issues. Wat voor reden dan ook.. Succes daarmee...
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 24-04-24 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Er waren hier meerdere reageerders die dachten dat herplaatsen wel mogelijk zou zijn. Wellicht dat die iemand weten?

BeFunny

brankaZ even respect voor jou post.

Ik geloof echter wel dat ts snapt dat de gezinssituatie niet de juiste plek is.

Alleen ze heeft even niet een andere optie dan van daaruit verder kijken naar wat nu. En daarvoor heeft ze hier een toppic geopend.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 15:36

Doubtless schreef:
Er waren hier meerdere reageerders die dachten dat herplaatsen wel mogelijk zou zijn. Wellicht dat die iemand weten?

Precies hier doel ik op

Als mensen het als zo makkelijk zien
Vang hem even op en wacht "even" tot hij een thuis vond

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 15:40

Kabayo schreef:
Eerlijk? Probeer maar eens te herplaatsen. Ik ken iemand die al een jaar lang een 8 jarige cane corso wil herplaatsen die zijn kind er ook niet mee vertrouwd. Er is niks gebeurd, want de eigenaren waren de hond voor. (Kindje speelde met een speelgoed auto in de buurt van de hond. Er was geen interactie tussen kind en hond. Kind was hond niet aan het treiteren). Ze willen de hond ook niet laten inslapen maar raken er ook niet van af..

Zelfs niemand wou een 9 jarige Zwitserse herder die echt enorm lief is, een grote knuffel, opgevoed, geen medische problemen, geen gedragsproblemen, niet gevaarlijk, nooit gebeten, kan met kinderen katten, kan alleen. Ik had deze in de opvang omdat hun dochter allergisch was voor de hond. Uiteindelijk hebben we hem zelf overgenomen :Y)

Deze van TS is zelfs 2 jaar ouder en heeft 3x daadwerkelijk gebeten en meerdere issues. Wat voor reden dan ook.. Succes daarmee...

In dit geval is er nog geen enkele poging gedaan om te herplaatsen. Is er een aanleiding voor de bijtincidenten en is er een stichting die zegt te willen herplaatsen.
Dan is inslapen dus (nog) niet aan de orde. Wel moet deze stichting vlot aan het werk om de hond bij de TS weg te halen en desnoods op een tijdelijke plek te plaatsen waar het gedrag kan worden beoordeeld.
Als daar blijkt dat het echt verkeerd zit dan kan de stichting alsnog besluiten tot inslapen.
Maar zoals ik de situatie lees is het geen valse hond, maar wel een slechte/gevaarlijke interactie tussen hond en kind. Dat moet zo snel mogelijk opgelost worden.
En dat de TS zich nu niet prettig meer voelt met deze hond in huis kan ik mij indenken. Of dat wel of niet terecht is maakt niet uit. Het zorgt wel dat het urgent is om de hond daar weg te halen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 15:45

Ben ik met je eens maar zoals ik lees mag de TS dus niet zelf herplaatsen, dat moet via de stichting. Ik hoop inderdaad dat die snel reageerd. Maar als TS gelijk heeft en de hond zelfs per auto of vliegtuig terug moet naar Spanje, en komt daar in de massa's asielen daar, waar al zoveel honden op een baas wachten, hoe eerlijk en dierwaardig vinden we het dan voor de hond?

Edit
Spanje is 19 uren rijden. En vliegen ongeveer 2u. Wil je zo'n senior die stress aandoen?
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 24-04-24 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 15:46

Stichting heeft toch al aangegeven dat ze vol zitten en dat de enige hulp die zij kunnen bieden er is in de vorm van hond terugsturen naar Spanje? Of heb ik dat nou helemaal verkeerd gelezen?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 15:48

Doubtless schreef:
Stichting heeft toch al aangegeven dat ze vol zitten en dat de enige hulp die zij kunnen bieden er is in de vorm van hond terugsturen naar Spanje? Of heb ik dat nou helemaal verkeerd gelezen?

Dat klinkt voor mij nogal ongeloofwaardig eerlijk gezegd. Ik ga daardoor echt twijfelen of deze stichting honden uit Spanje wil redden of een verdienmodel heeft aan honden daarvandaan halen en in Nederland plaatsen of eigenlijk meer verkopen met een adoptiecontract.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 15:49

Maakt voor de hond niet uit toch? En voor TS ook niet, want die zit er nog steeds mee.