Yv_ schreef:Ik ben me ook aan het oriënteren op een andere. Heb een aardig akkefietje lopen met Petlux en tot dusver hebben ze niet meer gereageerd.
We zijn nu 1 3/4 jaar verder met het hele proces. Maart 2024 bestelde ik de V3, die zou in juli geleverd worden. Werd uiteindelijk januari 2025. De bak deed het een paar weken goed, daarna problemen. Vaak spontane legingen, waarbij zeker een derde van het grit naast de bak terecht kwam en ook ónder de bak, waar dus technische snufjes zitten. Bak was ook niet aan te sluiten op de app.
Uiteindelijk na veel heen en weer gemaid en gebel, heb ik in april 2025 een nieuw exemplaar gekregen. Deze kwam met kapotte afvallade aan. Die heb ik meegestuurd met mijn oude bak en mijn oude lade in de nieuwe machine gedaan. Netjes Petlux hierover geinformeerd, geen reactie op gekregen.
Ook deze nieuwe bak was niet op de app aan te sluiten, maar ach, hij deed het. Voor een paar weken.. Daarna begon het gezeik weer. Spontane legingen, maar ook geen reactie op knoppen indrukken. Ook meer ernstigere dingen, zoals de schoonmaakcyclus beginnen terwijl er een kat ín zit. Gelukkig springen die van mij er meteen uit, maar dat is echt not done. Tevens plakt werkelijk élk soort en merk grit aan de bodem vast, waardoor er plakkaten achterblijven en ik alsnog elke dag aan het scheppen was. Het resulteerde erin dat er ineens tijdens een cyclus heel wat van die plakkaten naar beneden kwamen hierdoor het plastic rooster brak. Ik belde Petlux, maar kreeg een bandje en de verbinding werd verbroken. Op dat moment was ik het goed zat en heb ik de stekker eruit getrokken. Ik was immers toch al elke dag bezig met scheppen, dan maar zonder stroom.
Vorige week bedacht ik me ineens dat ik het eigenlijk wel weer een keer kon proberen met stroom. Geprobeerd om 'm op de app aan te sluiten en wonder boven wonder lukte dat! Dat begon positief! Helaas was dat ook het enige. Sindsdien nog steeds dezelfde problemen als een tijdje terug. Hierop heb ik ze een app gestuurd, waar ik wederom pas dagen later antwoord op kreeg. Ik moest de software updaten.. Uhm, ik heb net sinds 2 dagen pas de app, dus dat ding ís up to date. Geen reactie meer. Dag erna wéér spontane legingen, dus ditmaal weer foto's én filmpje gestuurd. Toen lag het aan het motortje; of ik ze nog 1 kans wilde geven, dan zou ik een wit leenexemplaar krijgen en zou ik in januari weer een nieuwe zwarte krijgen. Aangegeven dat ik niet zeker was of ik dit wilde, omdat ik de vorige keer bij toezegging op het laatste moment nog even te horen kreeg dat ik een bizar bedrag aan borg voor het leenexempaar moest betalen. En dat mijn voorstel eigenijk was dat ze mijn volledig aankoopsom terugstoren, mij een doos toezenden en ik nadat ik het geld terug heb alles, incl accessoires, netjes naarr hun terugstuur.
Toen kreeg ik een heeeeeeel lang bericht terug over hun algemene voorwaarden, dat ik ze wettelijk een kans moet geven om het op te lossen, dat de retourtermijn is verstreken en dat ze retouren via hun voorwaarden behandelen en naar hun inzicht de waarde terugbetalen.
Ik snáp dat ze het proberen, maar ik ben gekke Henkie niet. Ik geef ze al bijna een jaar de tijd om de problemen op te lossen en doordat ik ze zo veel ruimte geef, is de termijn vanzelfsprekend verstreken. De V3 is een gebrekkig apparaat en het blíjft ook in gebreke. Daarbij zijn de dingen die ondertussen stuk zijn het gevolg van de gebreken van het apparaat, dus er is geen sprake van waardevermindering door gebruik. Alleen door gebreken. Ik voldoe dus keurig aan de wettelijke Nederlandse norm en heb ze nogmaals én voor de laatste keer mijn verzoek verteld.
Je raadt het al.. Geen antwoord meer...
Ik ben echt zo klaar met dat bedrijf. Grootste miskoop van mijn leven en het is de energie die ik er in heb gestoken allemaal niet waard. Mensen, hoe leuk het ook lijkt: koop NIET de Petlux V3. Zie hierboven de uitgebreid omschreven defecten.
Dusja... Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe. Aan de ene kant wil ik nu gewoon graag de Robot Litter, omdat daar nauwelijks slechte woorden over te vinden zijn. Maar aan de andere kant is dat wel weer echt een flinke uitgave en heeft Petlux echt een deuk in mijn vertrouwen in electrische kattenbakken geslagen, waardoor ik eigenlijk liever eerst een goedkoper exemplaar probeer.. Lastig, lastig...
Ah wat verdrietig... Ik kreeg de bak in een van de eerste leveringen.
Wederom direct dezelfde problemen..
De negatieve reviews kwamen binnen, en ze boden een nieuwe aan.. direct had ik zoiets ik vertrouw het niet en ik wil het retour.
Gelukkig deden ze in het begin niet moeilijk.. achteraf gezien blij mee, want ik had het gevoel met al dat commentaar dat het niet heel geweldig gaat met die bak..
Maar wat verdrietig dat het bij jou zo gaat..
Ik denk dat petlux zich voor de kop slaat en zich heel erg verkeken heeft op deze campagne..
Geld verzamelen voor hun idee en daarna de productie starten en totaal mislukken..
Had een mooi iets kunnen zijn, maar ze hadden beter een behoorlijk goed kunnen testen.
Ik heb hier nu de liter robot 4 via een bokker haast nieuw. En werkt echt super!
Ik zit tijdelijk in een vakantie woning en ik zie gewoon dat mijn katten de robot missen.
ik ook stiekem!