Nou voor de mensen die nog geinteresseerd waren in hoe het afgelopen was met Petlux...

.
Het begon werkelijk als 1 groot fiasco. Ik had via mail de afspraak gemaakt om rond 11:00 bij Petlux te zijn om het apparaat af te geven en dan zouden ze ter plaatse mijn betaalverzoek van de volledige aankoopsom voldoen. Ik zaterdag in de auto op weg naar Woerden. Klein uurtje rijden, maargoed, als ik dan van al het gezeik af zou zijn, was het me het waard. Daar aangekomen was er echter nergens teken van leven. Ik dacht nog dat ze zich misschien verslapen hadden, dus ben op mijn gemak nog even een sigaretje gaan roken, maar na een minuut of 10 werd ik toch wel wat ongerust. Op de bellen gedrukt; geen gehoor. Het telefoonnummer op de deur gebeld; bandje. Het whatsapp nummer gebeld; bandje. Het whatsapp nummer via Whatsapp gebeld; constant overgaan. Geappt naar het Whatsapp nummer; geen reactie. Ik besloot naar de buurman te gaan om te vragen of hij toevallig het nummer van de eigenaar of van een medewerker had zodat ze geïnformeerd konden worden dat ik er was. Helaas ook verspilde moeite.
Uiteindelijk is het me via een manier (ga ik hier niet open en bloot neerzetten btw, maar nieuwsgierige aagjes mogen mijn methode opvragen via PB

) gelukt om contact te krijgen en rond 11:50 kwam er eindelijk iemand opdagen. Dit bleek de eigenaar te zijn en die had geen weet van de afspraak. Tevens waren zo'n 70% van de problemen die ik met de bak had niet bij hem bekend. Wel algemeen, maar niet specifiek mijn problemen. Ter plaatse is het geld overgemaakt door hem (hij had geen toegang tot de Whatsapp waarin mijn betaalverzoek staat) en uiteindelijk heb ik met hem binnen nog even een theetje gedronken en op ons gemak over de problemen van de V3 gepraat.
Ik moet zeggen; het is een leuke en enthousiaste man die achter zijn product staat. Lang verhaal kort komt het er eigenlijk op neer dat ze te vroeg met de promotie(s) zijn begonnen en dat ze hierdoor uiteindelijk moesten kiezen tussen 2 kwaden: mensen nóg langer laten wachten, of de langwachtende mensen het niet lang genoeg geteste product toesturen. Ze hebben voor het laatste gekozen en kampen dus met tal van klachten die dus door de problemen komen. Hoe pissig ik ook was; zijn eerlijkheid en enthousiasme hebben me toch wel wat week gemaakt en ik geloof écht dat hij ooit een perfecte kattenbak op de markt zal brengen. Hoewel ik deze niet zal kopen

, heeft hij me écht weten overtuigen in de tijd dat ik er was. Hoop voor hem wel dat hij beter personeel heeft tegen die tijd

.
Al met al: Johan, de eigenaar, is een toffe vent die luisterde naar mijn kant van het verhaal en ook de fouten van Petlux toegaf. Zonder gezeur is het geld overgemaakt (plús mijn geëiste extra kosten voor benzine en verspilde tijd - zonder morren dus zéker een vermelding waard!) en hebben we zelfs nog even staan lachen. Mijn mening over het bedrijf verandert hiermee echter niet, omdat ik zélfs op die dag gewoon nog ben voorgelogen doordat er niemand kwam opdagen op de afspraak. Maargoed, dat is meer het werk van het personeel. Alhoewel hij de leiding over zijn personeel heeft, dus hiervan ook beter op de hoogte hoort te zijn imo. Maargoed, mijn probleemgeval is in elk geval opgelost.