SusanH schreef:Wild opjagen is idd niet ok. Maar wild vinden, zien dat het weg loopt ( rustig wegloopt) en dan wachten tot het uit zicht is is iets anders dan opjagen. Dat is echt niet ok en kan ook tot de dood van bijvoorbeeld een ree leiden. Daarom als je wild verstoort, en dat doet iedereen, gewoon netjes op de paden blijven en wachten tot ze uit zicht zijn. De meeste mensen zien trouwens nooit wat, daar is het wild al weg voor ze überhaupt in de buurt konden komen.
Wbt losloopvelden, ik vind de gemeente Dordrecht echt super. Die hebben heel duidelijk plekken aan de randen van de bebouwing aangewezen waar honden los mogen. In mijn gemeente hebben we van die postzegel veldjes met een hek eromheen, en 2 grotere gebiedjes met water waarbij er sinds kort op 1 van die plekken speeltoestellen voor hond en baas geplaatst zijn. Dat is echt heel leuk veilig en omheind spelen en rennen. Wat het nog fijner maakt honden uitlaatservices mogen per april niet met meer dan 2 honden er gebruik van maken. En er zijn ook rustige momenten op de dag ( wij waren laatst de enigen daar met onze hond) dus met een klein hondje kun je er ook veilig heen.
Een van de speel toestellen in de speeltuin:
[ [url=m/D2Jpm7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Geboren en Getogen in Dordt, leuk dat ze nu meer doen dan vroeger!
Hier geld gelukkig aanlijn plicht in het hele land van maart tot aug vanwege het wild
hoewel niet iedereen zich er aan houdt, toevallig gister aan de wandel op de berg en liepen 2 van die japanse spitsen los, hoppa al blaffend en grommend op mijn 4 honden af. Als mijn honden dan corrigeren heb ik het weer gedaan
dit keer heb ik mijn kleinste (10 kilo) losgelaten en de hond laten corrigeren zij spreekt zeer goed de hondentaal. Deze eigenaar zegt ook steeds oh laat je hond maar corrigeren. Das niet mijn probleem man! Die hondjes wegen misschien 5 a 6 kilo en mijn grote honden zitten tussen de 25 en 30 kilo 1 verkeerde beweging en die kleintjes kunnen misschien naar de DA. Punt met deze dame is dat ze het steeds toch blijft doen en dan denk ik geef je echt om je hondjes? Zou maar net de verkeerde tegenkomen.