Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rivendell schreef:Wintu schreef:Omdat er geen hennen zijn?
Klopt, maar ik heb ook groepjes met hennen en hanen samen en ook dat gaat goed als ze samen opgegroeid zijn
pjotrg schreef:Nederland slaat weer eens helemaal door. Die dierenactivisten hebben op sommige punten best gelijk, maar niet overal.
Als je bijvoorbeeld konijnen, eenden of kippen (of eventueel andere dieren) hebt dat kan het zijn dat je die hebt voor de slacht. Anders gezegd om zelf op te eten. Dan moet je uiteraard ook wel weten hoe je ze het beste kunt doden zonder ze te laten lijden. En ook weten hoe je ze verder moet verwerken. Op het platteland zal dat nog heel gewoon zijn.
Laatst riep mijn zoon me om een kat te doden. Het was een totaal verwaarloosde kat die hinkte, compleet ontstoken ogen had en er verder ook nogal scharrig uitzag. Het was duidelijk dat deze kat geen baasje had en het beste uit zijn lijden verlost kon worden.
Omdat ik zo 1, 2, 3 niet wist wat de beste methode ter plaatse was om deze kat te doden ben ik naar de dierarts gegaan (de gemeente waar we de kat gevonden hadden heeft geen beleid op zwerfkatten en ik wilde de kat ook niet met de auto overrijden). Rekening 100 euro!!!
Een volgende keer doe ik dat anders.
Wintu schreef:DuoPenotti schreef:Zijn er mensen tegen of staan mensen met de pootjes op de grond en weten ze dat het niks nada noppes nut heeft?
Em deze partij weer wat dom schreeuwt maar bij echt leed wat wel te handhaven is stil is...
Er is meer he dan enkel het verbod op zelf doden van dieren thuis he doe wordt genoemd in het artikel
Men mag nu ook een levenslang houdverbod opleggen en er staan zwaardere straffen op dierenmishandeling, max 5 jaar ipv 3.
En veel nuchterder dan mij krijg je ze niet hoor.
Verder ben ik geen PvdD aanhanger en vind ik idd dat er op gebied van dierenleed nog veel te behalen valt en dat daar best vaart achter mag, maar ben wel blij met elke stap en ik hoop dat er ook wat meer bewustzijn gecreëerd wordt hiermee. En ja, ik heb herten en woon in wolvengebied dus ik weet hoe slap de regering is met het echte bestrijden van dierenleed.
Wintu schreef:Ik ben voor elke wet die wordt ingevoerd tegen dierenleed. Ook al wordt er daarmee maar 1 houder ontmoedigd of veroordeeld. Dat redt al heel wat levens.
Ik snap niet hoe iemand ook maar tegen deze wet kan zijn. Als ik sommige reacties hier lees, dan word ik onpasselijk over hoe onachtzaam er over het leven van kleinere dieren wordt gedacht en hoe lichtvaardig er mee om gegaan wordt. In mijn beleving mag je je dan je ogen uit je kop schamen. En ik maar denken dat hier veel dierenliefhebbers zaten, ja beperkt tot bepaalde soorten, de rest is wegwerp.