Nestje Tamaskans verwacht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 12:08

Ze is echt bloedmooi :wow: ... had een perfecte match geweest voor mijn aussie <3 jammer genoeg heeft die al een vriendin.

Wil ook nog even meegeven dat de sloopfase ooit wel weer voorbij gaat, mocht er iemand de adoptie overwegen O:)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 14:28

Zag haar al voorbij komen op Facebook. Wat jammer zeg! Maar die vind vast weer een fijne plek, wat een leuk dier!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 08:24

Beemsterkaas schreef:
Ze is echt bloedmooi :wow: ... had een perfecte match geweest voor mijn aussie <3 jammer genoeg heeft die al een vriendin.

Wil ook nog even meegeven dat de sloopfase ooit wel weer voorbij gaat, mocht er iemand de adoptie overwegen O:)

Zou voorzichtig zijn met de claim dat slopen ooit voorbij gaat. Ik heb dan geen Tamaskan maar een Hollandse Herder, hij is eigenlijk altijd mee want hij is mijn assistentiehond maar die zeldzame keren dat hij even thuis moet blijven wordt er gesloopt, en alles kan stuk. (Slopen is sowieso een passie) Dus gaat hij dan in z'n kale kamer kennel. Maar die is het dus ook absoluut niet mee eens dat ik weg ga zonder hem en dat zal je weten ook. (En dat komt dan maar zelden voor, maar dat gaat niet veranderen )

Nu denk ik dat de tamaskan niet geschikt is voor assistentiehond (denk ik iig, er zijn altijd uitzonderingen) maar zo'n "baan" is wel ideaal voor honden die niet alleen willen blijven

Van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-24 10:09

Slopen gaat inderdaad niet altijd over. Vooral als ze het met een goede reden doen.

Toevallig is Nala's zusje uit hetzelfde nest een hulphond(in opleiding) en die doet het super maar je hebt gelijk dat de Tamaskan daar nou niet echt in uitblinkt :D

VillaNeusjes

Re: Nestje Tamaskans verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 19:06

Een vriendin van mij heeft ondertussen haar 2e (zelf gefokte) grote Zwitserse sennenhond als hulphond. Ook niet het meest ideale of geschikte ras, dus daarom zei ik al: uitzonderingen zijn er altijd :D