Wat voer jij je hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 20:59

StellaMay schreef:
kiwiwitje schreef:
Is hij altijd zo kieskeurig geweest? Anders zou ik absoluut een gebitscheck overwegen.

Welke snacks krijgt hij nu die hij weigert?

Ohja, dit is heel zijn leven al, helaas voor mijn grijze haren..
Soms denk ik te voorbarig eindelijk iets te hebben gevonden, maar dan veranderen ze óf het recept óf hij lust het opeens niet meer. -O-

Hij krijgt nu zachte eend stokjes van dokas, maar dat is een hapslikweg snack, niet echt om op te kauwen. Hij krijgt ook af en toe een konijnenoor van dokas, alleen van dat merk, die van bijvoorbeeld de Jumper vindt ie niet te pruimen.
En ik gaf hem af en toe een kalfspees, maar dat is nu ook stom.

Oh wat rot! En rund vlees? Van die platte stroken? Of slokdarm? Evt van paard of struisvogel? Luchtpijpjes van hert of rund. Lamsvlees, buffelblaas? Dat zijn allemaal niet zulke harde snacks met meestal een hoge acceptatie.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 09:16

StellaMay schreef:
kiwiwitje schreef:
Is hij altijd zo kieskeurig geweest? Anders zou ik absoluut een gebitscheck overwegen.

Welke snacks krijgt hij nu die hij weigert?

Soms denk ik te voorbarig eindelijk iets te hebben gevonden, maar dan veranderen ze óf het recept óf hij lust het opeens niet meer. -O-

Hij krijgt nu zachte eend stokjes van dokas, maar dat is een hapslikweg snack, niet echt om op te kauwen. Hij krijgt ook af en toe een konijnenoor van dokas, alleen van dat merk, die van bijvoorbeeld de Jumper vindt ie niet te pruimen.

Hier ook een enorm kieskeurige teckel.
We maken ons er niet druk meer om. Voordeel is dat hij zich nooit zal overeten, dus we zetten een bak brokjes van RC neer en hij kijkt maar wanneer en hoeveel hij eet.
Sochtends krijgt hij een half zakje vlees van RC om te voorkomen dat hij gaat galspugen.
Meestal eet hij pas savonds laat, dan eet hij in 1x een halve bak brokken leeg.

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 17:10

kiwiwitje schreef:
StellaMay schreef:

Oh wat rot! En rund vlees? Van die platte stroken? Of slokdarm? Evt van paard of struisvogel? Luchtpijpjes van hert of rund. Lamsvlees, buffelblaas? Dat zijn allemaal niet zulke harde snacks met meestal een hoge acceptatie.

Hier wilde ik nog even op reageren (een week ziek geweest :o )
Wat een fijn advies! Ik maak er een screenshot van, en onthou het als ik de volgende keer in de jumper sta <3

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 17:14

Labrador Farmfood zalmolie
Boomer Hills nierdieet

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 17:15

Graag gedaan! :)

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 17:41

veneri schreef:
StellaMay schreef:

Hier ook een enorm kieskeurige teckel.
We maken ons er niet druk meer om. Voordeel is dat hij zich nooit zal overeten, dus we zetten een bak brokjes van RC neer en hij kijkt maar wanneer en hoeveel hij eet.
Sochtends krijgt hij een half zakje vlees van RC om te voorkomen dat hij gaat galspugen.
Meestal eet hij pas savonds laat, dan eet hij in 1x een halve bak brokken leeg.

Woes heeft ook standaard een bak met brokken staan. De dames poes eten daar ook van. Soms is het snel leeg, andere keren moet ik er omheen stofzuigen en er nieuwe brokjes in doen :')

Damelza

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 17:48

Hier een lab die heel kieskeurig was qua eten, maar de Wolf of Wilderness Blue River Scharrelkip & Zalm gaat er erg goed in!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 18:29

Hier 4 chiwafwafs die uitmaken wat ze eten. Voorheen versvlees, maar door omstandigheden niet meer op dagelijkse basis. Zo vreselijk veel brokken geprobeerd de ene gaat helemaal niet, de ander lust de ene helft niet en de andere helft wel. Maar na een week of 2 is het blehhhh.
Ik ben echt van de vers vlees of goede brok, maar het moet wel met smaak gegeten worden. Het banketstaaf is dat de enigste brok die hier tot nu toe gegeten wordt door alle 4 is de mini variant van de fiets lidl. Zit niks in alleen troep, en ze schijten zich een ongeluk in vergelijking met vers vlees. Echt niet mijn ding.. maar als dat is wat ze eten als ze geen vers vlees krijgen , prima. Inmiddels zit zijn ze ruim 10 jaar. En al zolang op zoek naar een brok die vers kan vervangen en waar ze van blijven eten. ( lees langer dan een dag of 2/3) dus, adem in, adem uit en succes. _/-\o_

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 18:40

Wij gaven onze lab eerst Acana Classic, maar hij wordt een beetje kieskeurig dus ik heb nu een zak Dog Lovers Gold Original gehaald. Hopelijk gaat dat er beter in!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 19:57

Mijn pup kreeg RC bij de fokker.
Zelf een zak gehaald, maar man, wat een vieze stinkscheten.
Voor die prijs mag je toch verwachten dat ze minstens naar roosjes ruiken.

Als dit op is gaan we over op Farmfood.
Mijn reu doet het daar super op.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 18:39

Ik ben opzoek naar een puppy brok, ken zelf al best wat merken maar misschien hebben andere nog goede tips :j

Goede (maar liefst wel beetje betaalbare :+) brok met voorkeur voor geen kip (dit lijkt erg lastig te zijn..) en +- 30% eiwitten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 19:00

Drico schreef:
Ik ben opzoek naar een puppy brok, ken zelf al best wat merken maar misschien hebben andere nog goede tips :j

Goede (maar liefst wel beetje betaalbare :+) brok met voorkeur voor geen kip (dit lijkt erg lastig te zijn..) en +- 30% eiwitten

Wat is de reden van geen kip? Ik ben uiteindelijk uitgekomen op biofood geperst mini & puppy vanwege wel granen, geen rijst (ivm scheiterij op rijst). Met 28% eiwit en 15% vet. En behoorlijk betaalbaar (en wordt aardig gegeten door de hond, wat ook een hoop brokken deed afvallen).

Ze hebben ook een variant zonder kip, maar met gevogeltevet. Hiervan is het eiwit 27% en doordat het graanvrij is dit het hoog in aardappel en redelijk wat erwt. Voor mij een nadeel:

https://www.bfpetfood.nl/hond/product/2 ... -zalm.html

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 20:26

Drico schreef:

Wij zijn hier heel tevreden over de brit care grain free salmon en potato
En de carnilove puppy.
Beide voor medium breeds. Analyse uit mn hoofd sla ik even over :o
Ik hoorde van de week over de eukanuba grain free zeevis. Daar heb ik nog niet naar gekeken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 20:34

Ik wil ook biofood gaan voeren maar vanuit de fokker krijgt hij proplan. Ik denk dat ik opmaak wat we dan krijgen en dan over ga stappen

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 20:45

Wij hebben Eukanuba grain free zeevis gevoerd Drico.
Evi deed het daar erg goed op. Ook een stuk beter dan haar voer daarvoor (royal canin).

Geen kip & denk dat de eiwitten wel in de buurt van de 30% komen.

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 18:14

Ik voerde jarenlang naar tevredenheid Dog Lovers Gold Original tot ik dit jaar begon met een opleiding voedingsdeskundige voor honden. Nu krijgt onze 15,5 jarige herder een mix van DLG plant power en kvv van wisselende merken.
Onze bouvier van 11 maanden krijgt darf puppy gecombineerd met DLG Organic.
In ons pension voeren we nu naast DLG original, afhankelijk van de individuele hond, ook dlg original pressed.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 22:31

Even een schopje hier, want ik twijfel om mijn hond over te zetten op brok.
Ik voer nu al ongeveer 2 jaar KVV aan mijn hond, begonnen deels uit overtuiging dat het beter is, deels uit dat ik het mijn hond gun om verschillende smaken te eten en deels omdat hij vrij jong eens struvietgruis had en vlees de pH waarde van de urine omlaag haalt.
Genoeg reden om het te blijven voeren, alleen eet hij steeds minder graag verschillende diersoorten, zodanig dat ik bang ben dat het niet meer volledig is.
KVV met premix werkt dan weer minder efficient tegen struvietgruis (dacht ik?) dus dan vind ik brok eigenlijk praktischer. Maar, het is zeker nog geen gemaakte keuze.

Hij kreeg het afgelopen jaar ongeveer half brok half vlees, KVV zonder premix van verschillende merken en DARF volbites.
Hij lust graag: kip, rund, pens, zalm, lam.
Konijn, eend, paard, hert, geit gaat er allemaal maar moeizaam in en ik denk dat enkel kip, rund, pens, zalm en lam de karig is in afwisseling - meningen/iemand met kennis hierover?

Het voer was laatst op en door verhuizing en drukte had ik dit niet op tijd door dus last minute wat brok gehaald bij de intratuin. De DARF vind hij mega lekker, maar ik vind het onhandig dat het niet makkelijk te halen is bij mij in de buurt nu mijn versvleeswinkel is gestopt en alleen nog maar webwinkel is.

Ik heb nu Acana protein rich brokjes gehaald in de vis smaken, hij vind ze so far erg lekker. Dat kan hem kennende wel ineens omslaan als hij te lang hetzelfde krijgt, maar uiteraard kn ik wisselen in smaken.

Ervaringen en meningen over Acana? Welke ‘lijn’ is beter, proteine of de normale?
Vergeleken met DARF icm vers vlees, vooral gelet op struvietgruis - aanraders? Tips?
Andere brok merken zijn ook heel welkom en een heel ander voedingsmanagement mag ook. Ik sta weer even helemaal open in de discussie nu haha.

Heel erg bedankt voor het lezen in ieder geval alvast :+

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 09:10

noox schreef:
Ik voer nu al ongeveer 2 jaar KVV aan mijn hond, begonnen deels uit overtuiging dat het beter is, deels uit dat ik het mijn hond gun om verschillende smaken te eten en deels omdat hij vrij jong eens struvietgruis had en vlees de pH waarde van de urine omlaag haalt.
Genoeg reden om het te blijven voeren, alleen eet hij steeds minder graag verschillende diersoorten, zodanig dat ik bang ben dat het niet meer volledig is.
KVV met premix werkt dan weer minder efficient tegen struvietgruis (dacht ik?) dus dan vind ik brok eigenlijk praktischer. Maar, het is zeker nog geen gemaakte keuze.

Hij kreeg het afgelopen jaar ongeveer half brok half vlees, KVV zonder premix van verschillende merken en DARF volbites.
Konijn, eend, paard, hert, geit gaat er allemaal maar moeizaam in en ik denk dat enkel kip, rund, pens, zalm en lam de karig is in afwisseling - meningen/iemand met kennis hierover?

Het voer was laatst op en door verhuizing en drukte had ik dit niet op tijd door dus last minute wat brok gehaald bij de intratuin. De DARF vind hij mega lekker, maar ik vind het onhandig dat het niet makkelijk te halen is bij mij in de buurt nu mijn versvleeswinkel is gestopt en alleen nog maar webwinkel is.

Ik heb nu Acana protein rich brokjes gehaald in de vis smaken, hij vind ze so far erg lekker. Dat kan hem kennende wel ineens omslaan als hij te lang hetzelfde krijgt, maar uiteraard kn ik wisselen in smaken.

Ervaringen en meningen over Acana? Welke ‘lijn’ is beter, proteine of de normale?
Vergeleken met DARF icm vers vlees, vooral gelet op struvietgruis - aanraders? Tips?
Andere brok merken zijn ook heel welkom en een heel ander voedingsmanagement mag ook. Ik sta weer even helemaal open in de discussie nu haha.

Ik heb jaren lang Acana proteinen verschillende smaken naar tevredenheid gevoerd en ze deden het er prima op tot ik ineens de 2 oudste had met dezelfde symptomen zoals hart en leverfalen ect.
Geen idee of het daaraan gerelateerd is en het valt helaas niet uit te zoeken(ben er mee bezig geweest) maar heeft mij wel doen besluiten van Acana af te stappen.
Ze krijgen nu Farmina maar ze hebben wel minder stevige drollen ervan en de vissmaak is hierin geen succes.
Van de 2 oudste is er 1 overleden en de ander staat nu op speciaal lever dieet en 1 van zn lever waardes is wat beter geworden maar goed of dit brok gerelateerd is of gewoon dikke pech geweest is niet te achterhalen helaas.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 09:45

Ir111 schreef:
Onze moeilijke eter eet graag Smuldier. Eerst at hij alleen de pens/vlees variant, nu ook de vleesvariant. Is een compleet voer. Ik vind het makkelijk in gebruik en veel minder smerig als de andere rauw vlees dat ik geprobeerd heb (en wat hij ook niet goed at).

Is goed betaalbaar en gewoon bij de supermarkt te halen.

Kijk alsjeblieft goed uit met dat merk op dagelijkse basis voeren, ik ben mijn hond er bijna aan verloren.
Ze gebruiken halzen en nekken (en daarmee komen dus ook schildklier(hormonen) in het voer terecht).
Is ook een uitzending van Radar over geweest en op diverse honden fora zijn er berichten over te vinden, het merk zelf stopt alles in de doofpot helaas.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 09:46

Dubbel :+
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 18-09-23 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 09:47

noox schreef:

Hoe zit het met mixrollen ipv enkelvoudige rollen? Eet hij dan anders/beter?
Premix zou in principe geen verandering hoeven zijn mbt de struviet.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 11:50

@ cinniz123 en Noox: Farmina is best een oke brok. Je zou ook ev naar Celtic Conection kunnen kijken. Maar ook daar sommige honden die het dat minder kunnen verdragen. Qua samenstelling wel een goede brok.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 13:44

Lukasje schreef:
@ cinniz123 en Noox: Farmina is best een oke brok. Je zou ook ev naar Celtic Conection kunnen kijken. Maar ook daar sommige honden die het dat minder kunnen verdragen. Qua samenstelling wel een goede brok.

Je geeft aan dat het een best oke brok is dan denk ik dat je het niet denderend vindt,klopt dat?
Zo ja waarom in mn zoektocht naar ren vervanger voor Acana kwam ik steeds uit op Farmina.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 00:17

He, dat is dan anders geïnterpreteerd als ik het bedoel. Mss zijn er betere brokken maar Farmina en Celtic Connection zijn goed.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 06:59

Lukasje schreef:
He, dat is dan anders geïnterpreteerd als ik het bedoel. Mss zijn er betere brokken maar Farmina en Celtic Connection zijn goed.

Oke thanks voor je antwoord :)