Even een schopje hier, want ik twijfel om mijn hond over te zetten op brok.
Ik voer nu al ongeveer 2 jaar KVV aan mijn hond, begonnen deels uit overtuiging dat het beter is, deels uit dat ik het mijn hond gun om verschillende smaken te eten en deels omdat hij vrij jong eens struvietgruis had en vlees de pH waarde van de urine omlaag haalt.
Genoeg reden om het te blijven voeren, alleen eet hij steeds minder graag verschillende diersoorten, zodanig dat ik bang ben dat het niet meer volledig is.
KVV met premix werkt dan weer minder efficient tegen struvietgruis (dacht ik?) dus dan vind ik brok eigenlijk praktischer. Maar, het is zeker nog geen gemaakte keuze.
Hij kreeg het afgelopen jaar ongeveer half brok half vlees, KVV zonder premix van verschillende merken en DARF volbites.
Hij lust graag: kip, rund, pens, zalm, lam.
Konijn, eend, paard, hert, geit gaat er allemaal maar moeizaam in en ik denk dat enkel kip, rund, pens, zalm en lam de karig is in afwisseling - meningen/iemand met kennis hierover?
Het voer was laatst op en door verhuizing en drukte had ik dit niet op tijd door dus last minute wat brok gehaald bij de intratuin. De DARF vind hij mega lekker, maar ik vind het onhandig dat het niet makkelijk te halen is bij mij in de buurt nu mijn versvleeswinkel is gestopt en alleen nog maar webwinkel is.
Ik heb nu Acana protein rich brokjes gehaald in de vis smaken, hij vind ze so far erg lekker. Dat kan hem kennende wel ineens omslaan als hij te lang hetzelfde krijgt, maar uiteraard kn ik wisselen in smaken.
Ervaringen en meningen over Acana? Welke ‘lijn’ is beter, proteine of de normale?
Vergeleken met DARF icm vers vlees, vooral gelet op struvietgruis - aanraders? Tips?
Andere brok merken zijn ook heel welkom en een heel ander voedingsmanagement mag ook. Ik sta weer even helemaal open in de discussie nu haha.
Heel erg bedankt voor het lezen in ieder geval alvast