Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kinke schreef:Lukasje schreef:Wat soort hond zoek jij Kinke ?
Waaks (hij/zij is chef bewaking op onze boerderij), maar niet agressief. Ivm alle ruimte en niet omheind erf, niet teveel jachtinstinct. Moet met onze kat kunnen en relaxt type want geen tijd om iedere dag een uur te wandelen. Moet ook een tijd alleen kunnen zijn zonder sloopneigingen
Muze schreef:Onze vorige was een windhond die wat schommelde tussen de 24-28 kilo’s. En lange poten, voor ons huis kon t wel maar we willen nu toch wat kleiners.
Puur vanwege “ makkelijker”.. al vind ik grote honden net zo leuk.
. Indien je dat bevalt, is dan een whippet geen goede keuze? Niet klein maar evenmin groot en ook niet zwaar. Een italiaantje is nog kleiner maar van karakter dan weer anders (en daarom niet eenvoudiger
). 
Wildgirl schreef:Go big or go home
Hier een Mastin Espanol van 80 cm en 65 kilo.
Ik hou niet van kleine honden als 'eigen honden'.
Overigens is dit na een hoop herders en kruisingen mijn eerste mastin en ik ben om. Qua karakter/gedrag kunnen er nog wel 3 bij. Ik moet mezelf dan wel een 2e hoekbank en een busje aanschaffen dus 1 is voor nu wel even genoeg
[ [url=m/JVfhUo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is zo rot om je maatje te moeten verliezen.
) ons nog steeds zien als het baasje van een dob, dus er is er weer een gekomen. Een tweede hond in een iets handzamer formaatje zien we op den duur wel zitten, want met twee zulke grote honden lopen lijkt me wel moeilijk. Maar iets dat lichter is dan 20 kilo komt er bij ons denk ik niet in.
. Wordt er gewoon warm van, dat grote hondenhoofd dat zich dan op de tafel legt als je bezig bent. En ik ben m'n hart verloren aan dobermanns, en die willen het liefst de hele dag in je zitten. Een berenknuffel van zo'n enorm ding met een heel klein hartje is wel het summum van geluk.

Ik weet dat ze absoluut niet allemaal zo zijn, maar de meeste kleine hondjes zijn enorm slecht opgevoed en mij veel te blafferig.
Gaat “overal” mee naar toe (vakanties, kantoor etc.) deinst werkelijk nergens voor terug en super lief.
. Wel heel speels en kan goed de gekke 5 minuten hebben. Op de Bull Terrier dag vond hij de hondenrenbaan wel heel leuk!
het is vooral zijn hoofd wat uitdaging nodig heeft.