Secret Santa 2021 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 18:23

Ik had bij mijn wensenlijst als grap een kerstpakje als voorbeeld gedaan. Ik vind het zelf erg grappig om mijn terriër (formaat jackrussel ) voor joker te laten lopen _O-

Lau07 schreef:
Ik heb nog een leuke top voor op Suki's lijstje: een nieuw paar oren. De hond van de buren was bij ons de tuin in geglipt, dus toen ik de post ging halen is Suki achter de indringer aangegaan. De indringer is slechts 2 tot 3 kg zwaar en meer haar dan hond, dus die had snel de benen genomen. En ik... was Suki kwijt. Ik heb zowat geen stem meer over van het roepen, maar gelukkig heeft ze een airtag om en had ik haar zo opgespoord. Leuk detail: ik trof haar al kakkend aan op het gazon van de buren. Dat zal hem leren, die kleine Pomeriaan. <<)

Och je zal vast geschrokken zijn, maar ik moet toch wel lachen om je berichtje

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 18:42

Ik vind trouwens het pakket rechtstreeks van shop naar persoon sturen persoonlijk wel heel makkelijk gedacht.. :=
Dat maakt het wel "saai" vind ik en zo werkt dr SS ook niet dacht ik.

x_Jeanine_x

Re: Secret Santa 2021 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 18:50

Kan het aan de ene kant wel goed begrijpen, van wege de verzendkosten.

Ik ben een lijstje aan het maken, oh dat is leuk voor die hond, oh toch te groot, er weer af en iets anders erop, ohnee is wel erg karig... en weer door met denken.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 19:29

josewoos schreef:
Oh ik weet nu al dat ik nog langer met het bedenken van een hint bezig ben dan de inhoud van het pakket haha
Ik ben niet zo goed in het bedenken, maar ik geloof ook niet in het oplossen, dus maak het me niet te moeilijk hoor :+

Ik ga beginnen met speuren voor leuke dingetjes!

Hahaha same here, ik dacht ook al hoe ga ik dit doen zonder dat direct te herleiden is dat ik t ben :')

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 19:30

CupCakes_ schreef:
Ik vind trouwens het pakket rechtstreeks van shop naar persoon sturen persoonlijk wel heel makkelijk gedacht.. :=
Dat maakt het wel "saai" vind ik en zo werkt dr SS ook niet dacht ik.

Ik dacht echt serieus dat dit de bedoeling was. :') maar goed dat ik nog niet zo ver ben dan met mn pakketje :') (gaat terug naar pagina 1 om nog een keer de OP te lezen)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 19:32

Goed, ik heb nog nooit(echt nog nooit) mee gedaan aan een secret santa.. dus uhm, waar moet ik t pakketje dan naar toe sturen? :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 19:34

Ik dacht dat het een beetje de bedoeling was eventueel in te pakken ook en het dus gewoon thuis samen te stellen, en eventueel wat hints verstoppen in de doos maar dan heb ik het misschien verkeerd begrepen haha.

Maar ik ben iig van plan het wel in te pakken (de spulletjes en misschien de doos zelf bv zodat het bij binnenkomst ook leuk uitziet) en zelf samen te stellen thuis en niet alles bij 1 winkel te kopen ook, dus dan werkt dat sowieso al niet om het vanuit 1 shop te laten sturen. Kan zijn dat ik gedeeltelijk online koop en gedeeltelijk hier in de winkels koop bv.

EDIT:
vanuit de OP> "Hoe werkt het?

In principe is het idee hetzelfde als met het normale lootjes trekken alleen dan op afstand.
De cadeautjes gaan dus ook in een pakketje via de pakketpost, net als je hint(s) zodat de ontvanger kan raden wie je bent. Het lijkt mij wel leuk als alle hints hond gerelateerd zijn! <<)"

--

Nicky, adres van je lootje vind je op de lootjes trekken pagina terug.
Daar kan iedereen zijn/haar adres invullen en dat is alleen zichtbaar voor de persoon die jouw lootje getrokken heeft - dus daar is het handig om je eigen adres dus ook even in te vullen onder het kopje 'Postadres' :)
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 08-11-21 19:37, in het totaal 3 keer bewerkt

EmptyWords

Nicky91 schreef:
Goed, ik heb nog nooit(echt nog nooit) mee gedaan aan een secret santa.. dus uhm, waar moet ik t pakketje dan naar toe sturen? :')

Pakketje moet naar je lootje. Aangezien het een soort surprise achtig idee is, is het vaak leuk om het ene beetje aan te kleden/leuk in te pakken voordat je het verstuurd

MarlindeRooz

Ik ben ook blij met mijn lootje en een hint verzinnen wordt echt heel leuk en makkelijk! :D

Nicky91 schreef:

Geloof dat het adres bij je lootje komt te staan als je er om vraagt / diegene het erin zet.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 19:36

Ik vind meerdere kleine dingen en 1 groter ding beide leuk :) ik ben ook zo benieuwd of Pinto cadeautjes zal uitpakken! Hij heeft nog nooit een ingepakt cadeautje gekregen :+

Maar die hints, hoe werkt dat nou? Moet je 1 hint maken voor welke secret santa ik ben? Of meerdere hints? En moet je die meesturen bij je pakket of anoniem verzenden of zo?

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 19:37

EmptyWords schreef:
Nicky91 schreef:

Pakketje moet naar je lootje. Aangezien het een soort surprise achtig idee is, is het vaak leuk om het ene beetje aan te kleden/leuk in te pakken voordat je het verstuurd

Ja dus de betreffende bokker? maar nu ben ik in de war omdat Zoe zei dat ze het naar de bokker had gestuurd om de kosten te drukken... :+

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 19:40

Bij andere Secret Santa's was het inderdaad de bedoeling om het geheel leuk in te pakken en er een leuk pakket van te maken voor de Kerst, dat is iig ook mijn plan :)

Voor mij maakt het overigens niet uit, meerdere kleine dingen of 1 groot ding vind ik allebei prima en leuk. Het gaat erom dat je een leuke verrassing krijgt :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 19:52

@nicky, Zoe bedoelt dat ze het vanuit de webwinkel naar het lootje heeft gestuurd ipv eerst naar haar eigen huis om eventueel in te pakken/versieren/gedicht etc. Ik wilde het wel eerst naar mn eigen huis sturen om er een leuk pakketje pakketje te maken :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:03

Ja dat is hier ook het plan;
Alles in huis halen, inpakken, hints verstoppen en dan naar m'n lootje {:}

Even off topic maar NorwayFjord jouw avatar is wel echt heel leuk zeg haha!!

--

Op de eerder gestelde vraag; voor mij maakt het idd ook niet uit of het meerdere kleinere dingen zijn of 1 iets groters bv.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:15

Kaus schreef:
@nicky, Zoe bedoelt dat ze het vanuit de webwinkel naar het lootje heeft gestuurd ipv eerst naar haar eigen huis om eventueel in te pakken/versieren/gedicht etc. Ik wilde het wel eerst naar mn eigen huis sturen om er een leuk pakketje pakketje te maken :D

hahha ja dat begreep ik later :') :j

Ik haal t ook eerst naar huis om een pakketje te maken :Y)

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:20

cursebreaker schreef:
Ja dat is hier ook het plan;
Alles in huis halen, inpakken, hints verstoppen en dan naar m'n lootje {:}

Even off topic maar NorwayFjord jouw avatar is wel echt heel leuk zeg haha!!

--

Op de eerder gestelde vraag; voor mij maakt het idd ook niet uit of het meerdere kleinere dingen zijn of 1 iets groters bv.

Hahaha thanks, ben er echt blij mee :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:23

Oeps veel verschillende meningen dus. Ik heb niet echt geld bespaard. Maar het cadeau net iets groter gemaakt doordat ik geen verzendkosten extra had ben vrij zeker dat de persoon voor wie dit is dat niet erg vind :D

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:25

noox schreef:
Maar die hints, hoe werkt dat nou? Moet je 1 hint maken voor welke secret santa ik ben? Of meerdere hints? En moet je die meesturen bij je pakket of anoniem verzenden of zo?

:D :D :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:26

Doe dat maar niet bij mij. Roos zou diep, diep maar dan ook DIEP teleurgesteld zijn wanneer ze iets niet zelf mag uitpakken. :')

En zo twee maanden voor haar 15e verjaardag wil je een hond niet verdrietig maken. }:)
Afbeelding

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:27

Ik heb al een goed idee voor een hint :)) Nu nog één of twee andere bedenken.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:35

noox schreef:
noox schreef:

:D :D :o

Je hoeft er geen hogere wiskunde van te maken haha, genoeg hints (1 of meerdere, ligt aan je hints) zodat degene die jouw pakket krijgt kan raden dat het van jou kwam. De hints doe je in het pakket met de cadeautjes :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:39

Ik vind hints ook echt lastig, we zijn natuurlijk niet met heel veel en ik wil niet dat met meteen met één hint duidelijk is wie ik ben _O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:48

Hints kun je zo makkelijk en moeilijk maken als je wilt natuurlijk. Van Letters verstoppen die de naam van je hond vormen waarmee jouw lootje al sneller kan uitzoeken wie je bent, tot woordzoekers maken, rebussen, etc... het is maar idd net wat je je bedenkt :)

Google of het oude bokt SS topics doorlezen kan misschien ook nog wat creativiteit tot stand brengen xD

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-21 20:56

Ik vind de hints verzinnen echt het leukste, ga normaal ook he-le-maal los! Op het werk hebben ze gevraagd om het dit jaar iets minder heftig aan te pakken. _O-

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 21:03

Zo leuk hint verzinnen maar vind het ook lastig heb nogal een opvallend naam en honden naar mijn mening :D

Ik heb het gene wat ik nu besteld heb gecombineerd met iets wat ik voor mezelf wou hebben :D ga alles leuk in pakken wat gedichtjes er bij en de hints.
Extra leuk omdat we dit al jaren niet meer doen met m'n familie en ik dat als kind juist zo leuk vond. Voel me als een kind voor Kerstmis :=