Amandavd schreef:Dat zeg ik ook helemaal niet, beter lezen.
Maar als jij al binnenkomt met een houding van ik weet het al allemaal wel en je hoeft niks meer te zeggen, dan heb je echt een verkeerde instelling. Iemand kan denken dat die veel kennis heeft maar je staat er van te kijken hoeveel mensen of een hoop verouderde kennis hebben of minder weten dan ze denken.
Het is je eigen houding daarin die veel doet.
Komt wel zo over. Wie zegt dat ik jouw tips nodig heb? Misschien denk ik anders, maar dat zegt niks over hoe goed ik voor mn honden ben.
In je andere reactie vind ik het al raar dat je bijv zegt dat mensen moeten leren, en dan met name van jou dus. Dan zou ik ook afhaken en eerlijk, denk ik dat je juist mensen ook afstoot.
Ik zeg niet dat je honden niet goed terecht komen, maar je loopt misschien heel veel goede baasjes mis, door die instelling.
Toen ik voor mn reu belde, die na eerdere verhuizingen herplaatst moest, werd ik ook ondervraagd aan de telefoon. Ik bleef netjes. Daar aangekomen, vol verbazing hoe dat beestje erbij zat. Ze hadden het moeilijk met het afscheid, maar wij wilden alleen zsm weg. Ze hebben nog een paar keer contact gehouden en heb daarop netjes geantwoord, maar daarna was ik het wel zat. Mn reu was angstig, niet zindelijk, kon niet meelopen, was vet etc etc.
Zelfde als mensen zeggen; voor ene sportief huis of iemand die de sport in wil. Ja, snap ik voor jouw naam als fokker, maar voor de hond maakt het geen donder uit. Kan ook zonder club en wedstrijden veel ondernemen.
Bij paarden net zo. Bij quarters lees je regelmatig; te koop voor iemand die de sport in wilt. Dat doe je echt voor jezelf en je eigen naam. Paard vindt het ook prima om het bos in te gaan.
Maar weet ook dat er met contracten verkocht wordt dat honden geholpen moeten worden op x maanden en er niet gefokt mee mag worden. Tja, mijn hond, mijn probleem. En mensen gaan toch snel voorbij aan welzijn en vinden hun eigen naam en eer belangrijker.