Nikass schreef:Hoi Euridicey, leuke bijdrage, dank je wel.![]()
Heb je iets van een bron waar of door wie bewezen is dat de hond baat heeft bij granen? Ik denk dat de echte barfers het daar helemaal niet mee eens zijn.Ik ben dat niet overigens en mijn huidige honden zijn best wel alleseters, maar, ik heb wel een studie gekregen van de universiteit in Gent waaruit -even kortgezegd- blijkt dat granen niet goed zijn voor honden die gevoelig zijn voor epilepsie.
Ben je daar ook mee bekend?
Daarnaast gaat dit topic niet specifiek over wat gezond is voor de hond (maar mag van mij best af en toe een dwarsstraat in gewandeld worden) maar over het welzijn van de productiedieren.
Ik zal naslagwerken eens opzoeken over koolhydraten. BARF is helemaal niet verkeerd het is gewoon een andere voeding

Ja er is een klein aantal honden die intolerant zijn voor granen, net zoals wij soms niet tegen melk kunnen :p. Een heel klein aantal zijn echt allergisch. Dat over epilepsie met betrekking tot granen heb ik nog nooit gehoord ik zal dat eens opzoeken. Verder is de hele graanvrije opkomst binnen de diervoeding ook gevolgd uit de humane voedingsmarketing. Het is een trend, maar veel consumenten voelen zich er prettiger bij als de voeding graanvrij is

en oeps! haha ik las "hoe zit het met vlees in hondenvoer".
Maar volgens mij komt het meeste vlees of iig dierlijke bijproducten (zit vaak kippenmeel in oid) uit de delen van het vlees die wij niet gebruiken

En dat is heel goed! want anders zou het zonde zijn van het dier bij de slacht. De delen die wij niet eten zijn soms heel voedzaam, maar wij vinden het niet lekker of geen lekker idee :p je hond interesseert dat gelukkig niet zo