De jas moet nog een beetje uitvouwen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MissAnnemijn schreef:Sheltie![]()
heb je het idee dat hij echt eendikkere as nodig heeft? Ik kan die nog niet voor mezelf verantwoorden
Anna79 schreef:Hallo, ik kom even binnenvallen! Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met pakken die ook over de poten gaan? Ik heb een poedel met een lange vacht en met dit natte, vieze weer heb ik er ontiegelijk veel werk van om de vacht schoon en klitvrij te houden. Ik zoek dus niet iets voor de warmte maar puur tegen de modder en nattigheid. Ik zou haar het liefst kortzetten nu, maar ik ben in opleiding voor trimmer en heb mijn oefenmodel nodig
cinniz123 schreef:Anna79 schreef:Hallo, ik kom even binnenvallen! Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met pakken die ook over de poten gaan? Ik heb een poedel met een lange vacht en met dit natte, vieze weer heb ik er ontiegelijk veel werk van om de vacht schoon en klitvrij te houden. Ik zoek dus niet iets voor de warmte maar puur tegen de modder en nattigheid. Ik zou haar het liefst kortzetten nu, maar ik ben in opleiding voor trimmer en heb mijn oefenmodel nodig
Ik heb foto’s gepost in dit topic van mijn honden die een pak aan hebben.
Weet dat ze ze ook in grote maten heeft en dat indd veel poedels met die reden de regenpakken dragen.
https://formydogs.shop/
Anna79 schreef:Hallo, ik kom even binnenvallen! Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met pakken die ook over de poten gaan? Ik heb een poedel met een lange vacht en met dit natte, vieze weer heb ik er ontiegelijk veel werk van om de vacht schoon en klitvrij te houden. Ik zoek dus niet iets voor de warmte maar puur tegen de modder en nattigheid. Ik zou haar het liefst kortzetten nu, maar ik ben in opleiding voor trimmer en heb mijn oefenmodel nodig
MissAnnemijn schreef:Sheltie![]()
heb je het idee dat hij echt eendikkere as nodig heeft? Ik kan die nog niet voor mezelf verantwoorden
silverdapple schreef:Ook hier is inmiddels de Pomppa (Toppa) jas binnen.
[ [url=m/zwyesl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het is een maat 28, die leek volgens de tabel het beste te passen maar valt evengoed wat te groot. De jas is wel warmer dan mijn andere jas en mijn hond draagt hem graag!Het zit stevig, Bo kan er goed in bewegen en zelfs als hij door het natte gras struint dan blijft zijn borst droog... zo fijn.
Toch is mijn zoektocht nog niet helemaal voorbij, zijn pootjes blijven trillen en ik vind gewoon dat dat niet hoeft.Of misschien overdrijf ik...
Lukasje schreef:Je hoeft je absoluut niet te verantwoorden maar ik begrijp je gebruik volkomen!
Mijn plusdochter heeft een middenslag keeshond die voor de kou ook geen jas nodig heeft maar ze wel gebruikt omdat ze ook niet wil dat hij soms té nat of té vies wordt.
MissAnnemijn schreef:VillaNeusjes, verantwoorden hoeft absoluut niet hoor! Mijn Shelties hebben 4 jassen per stuk. Een regenjas (Pomppa Kevyt), Back on Track mesh voor na training als het wat frisser is, een koeljas (Suitical dry cooling vest) en een badjasDat zijn er meer dan ik heb bijna
![]()
Ik vind de jasjes heerlijk koddig staan maar gebruik ze alleen als echt nodig, omdat ze van zichzelf een flinke vacht hebben. Mijn volgende hond wordt een met minder haar, meer jasjes![]()
silverdapple schreef:Hmm, ik denk het wel? Hij doet het alleen als het buiten echt koud is, nooit binnen of in de zomer. Hij laat ook wel andere tekenen zien, trekken aan de lijn en in elkaar gedoken lopen en zo, maar dat is beide nogal beïnvloedbaar.
Anna79 schreef:Villaneusjes; gebruik je een tuigje bij de hurrta overall? Of kan dat niet