Hondendek/regenjas met split voor staart

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 19:14

Onze Pomppa's zijn binnen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De jas moet nog een beetje uitvouwen. :D

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 19:46

MissAnnemijn schreef:
Sheltie <3 <3 heb je het idee dat hij echt eendikkere as nodig heeft? Ik kan die nog niet voor mezelf verantwoorden :')

Aan wie vroeg je dat?

Hier de trixie explore binnen en kwa pasvorm precies wat ik zocht,had alleen iets dikker mogen zijn maar er zit een speciale binnenkant in dus wie weet is dat genoeg.

Die andere trixie rimont is de pasvorm niet goed voor voor de mijne.

Afbeelding

Afbeelding

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 19:56

cinniz123 schreef:
MissAnnemijn schreef:
Sheltie <3 <3 heb je het idee dat hij echt eendikkere as nodig heeft? Ik kan die nog niet voor mezelf verantwoorden :')

Aan wie vroeg je dat?

Aan Villaneusjes, want die heeft een Sheltie op de foto :P

Fijn dat er een goed is in ieder geval

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:33

Hallo, ik kom even binnenvallen! Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met pakken die ook over de poten gaan? Ik heb een poedel met een lange vacht en met dit natte, vieze weer heb ik er ontiegelijk veel werk van om de vacht schoon en klitvrij te houden. Ik zoek dus niet iets voor de warmte maar puur tegen de modder en nattigheid. Ik zou haar het liefst kortzetten nu, maar ik ben in opleiding voor trimmer en heb mijn oefenmodel nodig :+

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:57

Anna79 schreef:
Hallo, ik kom even binnenvallen! Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met pakken die ook over de poten gaan? Ik heb een poedel met een lange vacht en met dit natte, vieze weer heb ik er ontiegelijk veel werk van om de vacht schoon en klitvrij te houden. Ik zoek dus niet iets voor de warmte maar puur tegen de modder en nattigheid. Ik zou haar het liefst kortzetten nu, maar ik ben in opleiding voor trimmer en heb mijn oefenmodel nodig :+

Ik heb foto’s gepost in dit topic van mijn honden die een pak aan hebben.
Weet dat ze ze ook in grote maten heeft en dat indd veel poedels met die reden de regenpakken dragen.

https://formydogs.shop/

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 23:07

cinniz123 schreef:
Anna79 schreef:

Ik heb foto’s gepost in dit topic van mijn honden die een pak aan hebben.
Weet dat ze ze ook in grote maten heeft en dat indd veel poedels met die reden de regenpakken dragen.

https://formydogs.shop/

Thans, ik ga kijken!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 23:27

Weet Iemand toevallig een goed model voor een Jack Russel reutje? Heb nu een Amigo hondendeken maar de binnenkant zit nog wel eens onder de modder en hij wil hem nog wel eens raken. Niet heel hygiënisch vind ik.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 00:37

@Cinniz

Ik heb een Trixie besteld want de kleuren van formydogs zijn niet helemaal mijn ding :o

Afbeelding
Nu hopen dat ie past en dat ze ermee wil lopen :+

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 01:19

Anna79 schreef:

ik ben gegaan voor de hurtta overal en ben er tevreden over :D
let even niet op de haren :') overigens vind het er niet veel aan als ik hem aandoe maar als ze eenmaal loopt is het niet zo erg

Afbeelding

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 01:57

Ik heb vandaag een wollen trui/jas besteld voor mijn hond bij een Etsy shop:

Afbeelding

Op maat gemaakt en vanuit Letland, dus het duurt waarschijnlijk iets van een maand voordat het hier is.

En mijn hond heeft sinds anderhalf jaar een Non Stop Dogwear Beta Pro Raincoat:

Afbeelding

Ze is een Podenco kruising en heeft een hekel aan regen. Soms wilt ze zelfs met regenjas aan niet in de regen wandelen :Y) En nu ze in april 9 wordt krijg ik het idee dat ze het wat kouder heeft buiten. Ze zit sinds een jaar ook vaak 2x 20 minuten in de bakfiets en dat lijkt mij ook best fris. Thuis ligt ze ook het liefst onder een deken, al sinds ze een puppy is. Ik ben benieuwd wat ze van de trui vindt.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 03:29

Vanwege artrose, meer last en angst voor vuurwerk heb ik laatst de bucas recuptex aangeschaft. Was er enorm sceptisch over maar wauw wat een verschil. Ze haat iets om haar lijf maar deze deken niks geen probleem. Is soepeler in haar lijf na gebruik deken, hersteld sneller na een langere wandeling en heb haar 31 december nog nooit zo rustig relaxed mee gemaakt. Bezoek viel het ook enorm op dat het een groot verschil was met of zonder deken. De deken is er als regendeken en een 300 grams. Zelf hebben wij enkelt de regendeken. Nooit verwacht dat ik er zo enthousiast over zou zijn.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 06:08

MissAnnemijn schreef:

Haha ik zal uitleggen waarom ik jassen heb voor mijn Sheltie.
Als eerste ben ik 't volkomen eens dat een Sheltie geen jas nodig heeft.
Maar:
Aedan is mijn assistentiehond en daarmee is hij ook een visitekaartje naar mijn stichting maar ook naar alle Assistentiehonden die ondertussen wettelijk niet geweigerd meer mogen wonen.

Ik heb 1 vorm van vervoer en dat is mijn rolstoel waar ik mijn electrische voorzet bike aan koppel. Door wind en weer cross ik op die manier overal naar toe.
Beep Beep!
Afbeelding

De eerste reden voor de regenjas, en de regen overall is dat als ik met nat weer naar een afspraak moet zoals een dokter, fysio of ziekenhuis, wat ik wekelijks moet, Aedan ook door dat weer moet lopen. Behalve de regen van boven heeft hij ook te maken met smerig nattigheid van onderen. En ik wil niet met een vieze en sterk ruikende natte hond in de wachtkamer en daarna een praktijk kamer in. Of zoals op deze foto, bloed doneren bij Sanquin.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarnaast moet ik soms langere stukken (+10km enkele reis) of moet ik wat haast maken. Op die momenten gaat hij mee op schoot of in de hondenkar. Maar omdat hij dan niet beweegt en dus geen warmte genereerd maar wel de koud in z'n vacht geblazen krijgt is een jas noodzakelijk. Dit hangt af van de temperatuur op dat moment en again nattigheid.
Afbeelding
Afbeelding

Mag ie nooit vies worden dan?

Jawel hoor. Bij aankomst bij de afspraak gaat de jas of overall uit en op de terug weg zal 't me een biet wezen als hij in de modder springt of door de bosjes sjeestt. Thuis heb ik een badjas voor 'm.

Afbeelding
Afbeelding

Dus bij deze lijkt mij deze verantwoording wel legitiem

Afbeelding

Ohja we hebben ook nog een koelvest/jas voor warme dagen.
Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 06:10

Anna79 schreef:

Ja die heb ik. Pour down suit van hurtta voor m'n assistentiehond.
Afbeelding

De reden staat in m'n vorige post. Iets met natte vieze honden in wachtkamer

Hij wordt soms van onderen nog wat vies want de buik is natuurlijk vrij ivm plassen enzo. Maar z'n broek kan ik er goed in weg stoppen

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 08:58

VillaNeusjes, verantwoorden hoeft absoluut niet hoor! Mijn Shelties hebben 4 jassen per stuk. Een regenjas (Pomppa Kevyt), Back on Track mesh voor na training als het wat frisser is, een koeljas (Suitical dry cooling vest) en een badjas :+ Dat zijn er meer dan ik heb bijna :Y)
Ik vind de jasjes heerlijk koddig staan maar gebruik ze alleen als echt nodig, omdat ze van zichzelf een flinke vacht hebben. Mijn volgende hond wordt een met minder haar, meer jasjes <3 :Y)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 09:04

Je hoeft je absoluut niet te verantwoorden maar ik begrijp je gebruik volkomen!
Mijn plusdochter heeft een middenslag keeshond die voor de kou ook geen jas nodig heeft maar ze wel gebruikt omdat ze ook niet wil dat hij soms té nat of té vies wordt.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 10:13

Ziet er goed uit die Hurrta! Dit bewijst maar weer dat ik zo'n topic nodig heb want ik heb wel op Hurrta gezocht :')
Waar hebben jullie deze gekocht? Ik wacht eerst af of de Trixie wat is en anders ga ik deze proberen.
Iemand ervaring met de Trixie overal?

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 13:14

Ik wil ook even onze dame met haar Hurtta showen <3

Afbeelding

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:31

Ook hier is inmiddels de Pomppa (Toppa) jas binnen.

Afbeelding

Het is een maat 28, die leek volgens de tabel het beste te passen maar valt evengoed wat te groot. De jas is wel warmer dan mijn andere jas en mijn hond draagt hem graag! :D Het zit stevig, Bo kan er goed in bewegen en zelfs als hij door het natte gras struint dan blijft zijn borst droog... zo fijn.

Toch is mijn zoektocht nog niet helemaal voorbij, zijn pootjes blijven trillen en ik vind gewoon dat dat niet hoeft. :n Of misschien overdrijf ik...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:41

silverdapple schreef:
Ook hier is inmiddels de Pomppa (Toppa) jas binnen.

[ [url=m/zwyesl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is een maat 28, die leek volgens de tabel het beste te passen maar valt evengoed wat te groot. De jas is wel warmer dan mijn andere jas en mijn hond draagt hem graag! :D Het zit stevig, Bo kan er goed in bewegen en zelfs als hij door het natte gras struint dan blijft zijn borst droog... zo fijn.

Toch is mijn zoektocht nog niet helemaal voorbij, zijn pootjes blijven trillen en ik vind gewoon dat dat niet hoeft. :n Of misschien overdrijf ik...

Trillen met de pootjes echt door de kou? Want dat kan nog tig andere oorzaken hebben en ook gewoon de manier van staan bijv.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 21:35

Hmm, ik denk het wel? Hij doet het alleen als het buiten echt koud is, nooit binnen of in de zomer. Hij laat ook wel andere tekenen zien, trekken aan de lijn en in elkaar gedoken lopen en zo, maar dat is beide nogal beïnvloedbaar.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 21:51

Misschien een overall, silverdapple?

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 12:44

Lukasje schreef:
Je hoeft je absoluut niet te verantwoorden maar ik begrijp je gebruik volkomen!
Mijn plusdochter heeft een middenslag keeshond die voor de kou ook geen jas nodig heeft maar ze wel gebruikt omdat ze ook niet wil dat hij soms té nat of té vies wordt.

MissAnnemijn schreef:
VillaNeusjes, verantwoorden hoeft absoluut niet hoor! Mijn Shelties hebben 4 jassen per stuk. Een regenjas (Pomppa Kevyt), Back on Track mesh voor na training als het wat frisser is, een koeljas (Suitical dry cooling vest) en een badjas :+ Dat zijn er meer dan ik heb bijna :Y)
Ik vind de jasjes heerlijk koddig staan maar gebruik ze alleen als echt nodig, omdat ze van zichzelf een flinke vacht hebben. Mijn volgende hond wordt een met minder haar, meer jasjes <3 :Y)

Ik verantwoord mij niet, ik leg puur uit waarom ik jassen gebruik . Of iemand het er mee eens is zal mij dan weer een worst wezen, maar de initiële vraag waarom ik een jas op een Sheltie gebruik krijg ik vaker, en ik snap ook waarom, immers heeft een Sheltie normaal gesproken functioneel geen jas nodig. Mijn situatie met Aedan is echter anders omdat hij mijn assistentiehond is.
Bij voorlichtingen komt bijvoorbeeld ook altijd de vraag voorbij of hij 'altijd' aan het werk is. Nee natuurlijk niet . En hij wordt ook heus geaaid en geknuffeld. Alleen moeten vreemden van 'm afblijven als hij aan 't werk is. Maar hij mag heus met andere honden spelen en ja, hij mag ook harstikke vies worden, alleen niet op weg naar een afspraak . Of pens eten mag hij ook niet want ook van een hond in de wachtkamer die napalmbommen neer gooit wordt je niet zo blij

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 12:45

silverdapple schreef:
Hmm, ik denk het wel? Hij doet het alleen als het buiten echt koud is, nooit binnen of in de zomer. Hij laat ook wel andere tekenen zien, trekken aan de lijn en in elkaar gedoken lopen en zo, maar dat is beide nogal beïnvloedbaar.

Hurtta heeft net een gevoerde overall uitgebracht. Misschien is dat iets?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:38

Villaneusjes; gebruik je een tuigje bij de hurrta overall? Of kan dat niet

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 17:49

Anna79 schreef:
Villaneusjes; gebruik je een tuigje bij de hurrta overall? Of kan dat niet

De rits zit iets opzij waardoor deze de ruggengraat jiet irriteert en er net als alle jassen een sleuf zit voor je tuig. Deze heeft ook drukknoopjes om 't dicht of smaller te maken. Op de foto zit er een test tuig over heen, vanwege zichtbaarheid zat deze er9verheen. Dit tuig gebruiken we niet meer. Aedan reageert niet op alle tuigen even lekker (dat is weer een ander verhaal.)

Je kunt de been mouwen ook inkorten indien nodig en en zijn qua omvang onderaan ook te verstellen

Ik ga er vanuit dat de nieuwe gewatteerde versie ook een opening heeft voor een tuig. Dat is namelijk 1 van de grote pluspunten van de jassen van Hurtta

Als je een windhond hebt of iets wat zelfde gebouwd is hebben ze daar nog een aparte lijn voor met een quilted overall.

Over verkrijgbaarheid in Nederland zijn niet alle producten van hurtta verkrijgbaar of maar in bepaalde kleuren. Voorbeeld : expedition parka in buckthorn kleur en de speciale xs maten voor korte poten lange rug honden zijn ook niet verkrijgbaar via de reguliere lijnen. Soms wel via opkopers die restanten opkopen jn buitenland.

Ik bestel vaak m'n jassen via Dogmania.se. Zweedse site. Super aardige mensen. Had ooit na paar maanden een clip van een harnass kapot en kreeg een hele nieuwe opgestuurd. Ze hebben de nieuwe jassen vaak op tijd en dan zijn ze goedkoper dan in NL. (Plus dat ze enorm veel goeie producten hebben. Oa hurtta Pomppa ruffwear etc