Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 10:52

Wij zitten vooral op de zaak met mobiele airco. Gelukkig geeft dat wel echt veel verlichting qua temperatuur.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:24

Als ze er overdag zonder MPS vanaf blijft zou ik (zeker gezien de verstreken tijd) het aandurven om 's nachts het MPS uit te laten.

Ik laat het bij een van onze loopse teven ook uit nu, de heren slapen even apart op een kamer (met airco) en Dana slaapt bij ons (ook met airco :') ) maar zonder broekje / MPS. Dan het beddengoed maar wat vaker wassen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 12:40

KimD schreef:
Als ze er overdag zonder MPS vanaf blijft zou ik (zeker gezien de verstreken tijd) het aandurven om 's nachts het MPS uit te laten.

Ik laat het bij een van onze loopse teven ook uit nu, de heren slapen even apart op een kamer (met airco) en Dana slaapt bij ons (ook met airco :') ) maar zonder broekje / MPS. Dan het beddengoed maar wat vaker wassen.

Dan laat ik het denk ik ook uit.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:02

Amandavd schreef:
KimD schreef:

Jij kunt je hond het beste inschatten. :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 13:32

KimD schreef:
Amandavd schreef:

Jij kunt je hond het beste inschatten. :j

Ze blijft er overdag af dus wel het proberen waard denk ik. Zeker omdat het zelfs in ons koele huisje warm begint te worden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 09:38

Neel heeft vannacht zonder shirt geslapen en volgens mij is ze er goed vanaf gebleven. De wond ziet er nog netjes uit. Haar buik voelde wat warm aan, wat niet gek is met dit weer, maar ik wilde toch even meten voor de zekerheid. Ik heb een uur vroeger gemeten dan de andere dagen maar de temp was hetzelfde, namelijk 37.5

Tijdens het wandelen wilde ze een paar keer gras eten, dat heeft ze al heel lang niet meer gedaan dus misschien toch wat misselijk van de hitte. Vanmorgen heeft ze wel goed gegeten.

Ik zal blij zijn als het straks september is en richting oktober gaat zodat ze hopelijk van de jeuk af is. Ze blijft wat likken en bijten aan de voorpootjes. Ik heb ze al nagevoeld en bekeken maar zag niks. Is ook niet rood etc.

Dinsdag is de controle om de hechtingen te verwijderen ( die er dus niet meer uit hoeven :') maar ik wil toch even laten controleren en dan kan ik meteen even vragen voor de voorpootjes.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 09:46

ziet er goed uit! :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 09:48

kiwiwitje schreef:
ziet er goed uit! :)

Gelukkig wel, ben er blij mee. Nu bidden dat de hitte zo snel mogelijk weg gaat.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 09:51

Ja alleen al voor mezelf. ben t beu :P

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 09:28

kiwiwitje schreef:
Ja alleen al voor mezelf. ben t beu :P

Ik ook. Ik hang de hele dag voor de ventilator als een verlepte appel :')

De wond ziet er goed uit, het korstje begint langzaam los te laten maar ik blijf er af en Neel doet dat gelukkig ook. Ik merk dat Neel zich begint te vervelen en meer kattekwaad begint uit te halen. :') Maar ja dat is ook niet gek. Normaal gaat ze 3 a 4 dagen naar de dagopvang waar ze de gehele dag tussen haar vrienden zit. Waar ze lekker mag spelen, slapen, eten en geknuffeld wordt. Nu moet ze het alleen met mij, mijn man en de katten doen en ze is ons zat. :')

De logeecavia's vindt ze wel grappig maar daar kan ze niet mee spelen.

Morgen is de controle en ik hoop dat de da bevestigt dat ze binnenkort weer naar de dagopvang mag. Met deze temperaturen laat ik haar lekker thuis maar zodra het onder de 30 gaat wil ik haar toch weer laten gaan.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 09:35

ahw hai caafje

Hier nu een bezorgd baasje. een van de honden is sinds gisteren niet helemaal fit en hogere temperatuur. dus vanochtend gelijk de DA gebeld omdat ie ook na een nacht niet echt opgeknapt is. en nu kunnen we om 12.40 terecht.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 09:38

kiwiwitje schreef:
ahw hai caafje

Hier nu een bezorgd baasje. een van de honden is sinds gisteren niet helemaal fit en hogere temperatuur. dus vanochtend gelijk de DA gebeld omdat ie ook na een nacht niet echt opgeknapt is. en nu kunnen we om 12.40 terecht.

He wat schrikken! Wat vermoedt jezelf dat er aan de hand is? Wel fijn dat je zo snel terecht kant.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 09:40

Stuur je even een pb :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 08:30

Zometeen stappen we in de auto en gaan we op controle bij de dierenarts. Dan kan ik meteen even navragen wanneer madame weer naar de dagopvang mag. Ze begint zich namelijk te vervelen en wij zijn de klos :') Als het zo heet is als vandaag blijft ze natuurlijk thuis maar als hitte verdwijnt laat ik haar graag weer spelen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 08:32

Succes! :D fijn wel dat ze weer echt zichzelf is. dat is positief.

Hier deed de spuit gisteren veel met ontstekingsremmers en pijnstillers. maar nu toch de temp weer wat omhoog en meer zwelling. Even overlegd met de DA en t is vrij normaal. Moet hem nu even blijven temperaturen en als ie flink omhoog gaat of de zwelling nog veel erger word even contact opnemen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 08:39

kiwiwitje schreef:
Succes! :D fijn wel dat ze weer echt zichzelf is. dat is positief.

Hier deed de spuit gisteren veel met ontstekingsremmers en pijnstillers. maar nu toch de temp weer wat omhoog en meer zwelling. Even overlegd met de DA en t is vrij normaal. Moet hem nu even blijven temperaturen en als ie flink omhoog gaat of de zwelling nog veel erger word even contact opnemen.

Ik ben er ook erg blij mee :D

Ik duim nog steeds voor hem en ik hoop dat hij gauw opknapt!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:13

Hoop t ook. hij is gelukkig al blijer dan zondag. Maar hoop toch wel dat de zwelling enzo snel minder word. boefje.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 14:53

kiwiwitje schreef:
Hoop t ook. hij is gelukkig al blijer dan zondag. Maar hoop toch wel dat de zwelling enzo snel minder word. boefje.

Ik hoop het ook, is niks aan om ziek te zijn!

De dierenarts vond dat de wond er uitstekend uitzag. Omdat ze op dit moment op de dagopvang schelpen met water hebben staan ( logisch ) mag Neel pas weer gaan zodra de korst er af is. Hij vermoedt dat ze dus na het weekend weer kan gaan. Misschien zelfs vrijdag al maar de korst moet er af met een gave huid er onder. Dus we wachten even af.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:57

kijk dat is positief! :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 12:02

kiwiwitje schreef:
kijk dat is positief! :D

Dus nu is het wachten tot het korstje eraf is en er gave huid onder zit. Ik blijf er zelf af zodat het lekker kan helen.

Ik moest wel zo lachen, we hadden een DA die Neel denk ik niet geopereerd had. Hij wilde Neel heel enthousiast begroeten maar ons Neel dacht daar anders over. :') Ze keek hem aan, trok haar lippen op en gromde. Ik heb nog nooit iemand zo snel twee stappen opzij zien zetten. :') Op tafel gedraagt ze zich wel op wat gegrom na, ik wil dat soort fratsen niet hebben maar het was wel zo grappig. :')

Hoe is het met jouw manneke Kiwi?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:07

Hahaha ze vond de DA duidelijk niet leuk :P

Hier opzich goed. Hij heeft praatjes maar blijft voorzichtig als de meiden(lees djessey aka lomp en onhandig) erbij zijn. Als je hem alleen hebt staat ie gerust te draken. Zn temperatuur is sochtends en savonds iets hoger maar niks verontrustends en sochtends na de medicatie zakt dat weer vrij vlot. Maar we zijn krap 2 dagen onderweg nu. Maandag een prik bij de DA en dinsdag de medicatie thuis opgestart. En daar merkten we ook een duidelijke dip. De spuit was heel krachtig maar omdat we dinsdag ochtend pas op mochten starten met de medicatie merkten we dinsdag ochtend ook dat de zwelling erger was en temp weer echt wat hoger. Dat blijft nu allemaal stabiel en over de dag heen neemt de zwelling iets af. Maarja dat betekend dat we pas effectief 1-1,5 dag medicatie erop hebben zitten en t duurt wel een paar dagen voor die antibiotica echt effect gaat geven. Hij is wel gelukkig echt beter te doen dan zondag en maandag ochtend want toen was t echt een zielig hoopje hond.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 19:40

kiwiwitje schreef:
Hahaha ze vond de DA duidelijk niet leuk :P

Hier opzich goed. Hij heeft praatjes maar blijft voorzichtig als de meiden(lees djessey aka lomp en onhandig) erbij zijn. Als je hem alleen hebt staat ie gerust te draken. Zn temperatuur is sochtends en savonds iets hoger maar niks verontrustends en sochtends na de medicatie zakt dat weer vrij vlot. Maar we zijn krap 2 dagen onderweg nu. Maandag een prik bij de DA en dinsdag de medicatie thuis opgestart. En daar merkten we ook een duidelijke dip. De spuit was heel krachtig maar omdat we dinsdag ochtend pas op mochten starten met de medicatie merkten we dinsdag ochtend ook dat de zwelling erger was en temp weer echt wat hoger. Dat blijft nu allemaal stabiel en over de dag heen neemt de zwelling iets af. Maarja dat betekend dat we pas effectief 1-1,5 dag medicatie erop hebben zitten en t duurt wel een paar dagen voor die antibiotica echt effect gaat geven. Hij is wel gelukkig echt beter te doen dan zondag en maandag ochtend want toen was t echt een zielig hoopje hond.

Gelukkig! De AB heeft even nodig om te werken maar zo fijn dat hij zich al beter voelt!!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 06:23

Hoe gaat het vandaag met hem Kiwi?

Met Neel gaat het goed. Ze heeft met name in de avond wel last van de warmte, dat merk ik dan aan haar ademhaling vooral. Verder had ik gehoopt haar vandaag weer een dagje te kunnen brengen naar de dagopvang maar het korstje zit helaas nog erop. Er zit wel een klein gedeelte los maar ik wil er absoluut niet aan peuteren. Dus nu hopen we dat de korst maandag eraf is.

Ik merk aan haar dat ze het thuiszitten zat is. Alhoewel ik veel probeer met haar tussendoor te spelen of hersenwerk te doen merk ik dat ze het spelen met soortgenoten mist. Dus hopelijk kan ze maandag gaan maar ik zie het somber in.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 07:11

Hier zijn ze ook “vervelend” van de warmte. Ze hebben er duidelijk moeite mee dat wandelen er even niet in zit..

Met boellie gaat t goed. Ben net wakker dus zo uit zn bench plukken en temperaturen maar gisteravond zag ik dat zn tandvlees ook weer lichter word van kleur op die plek. Hoop dat hij er snel helemaal vanaf is.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 07:47

kiwiwitje schreef:
Hier zijn ze ook “vervelend” van de warmte. Ze hebben er duidelijk moeite mee dat wandelen er even niet in zit..

Met boellie gaat t goed. Ben net wakker dus zo uit zn bench plukken en temperaturen maar gisteravond zag ik dat zn tandvlees ook weer lichter word van kleur op die plek. Hoop dat hij er snel helemaal vanaf is.

Hoe gaat het vandaag? Is de zwelling al verminderd?

Met Neel gaat het goed. Gisteren kwamen we een hobd tegen met wandelen. Daar wilde ze zo graag mee spelen, ik kan merken dat ze de dagopvang mist. Helaas zit het korstje er nog op. Het begint wel al wat los te laten maar ben bang dat ze morgen nog niet kan gaan.