Hamster verdwenen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 20:48

Ahh fijn dat hij weer terecht is!

Een van onze vele hamsters zat eens in de kast waar de meterkast zit, en dan was hij helemaal naar onder gevallen (soort kelder ofzo). We hebben een patatbakje met voer aan touwtjes laten zakken, en weer omhoog toen hij er tevreden in zat. Het werkte echt. :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 20:56

Over konijnen heb ik ook nog een ontsnapverhaal: ik woonde toen op een boerderij en kreeg van iemand 2 Vlaamse reus baby’s.
Ko en Nijn. De volgende ochtend was er nog maar één. Geen idee hoe die andere ontsnapt was. Tegenover de boerderij waren eindeloze weilanden en zo af en toe zagen we een konijn door de wei sprinten. Na verloop van tijd werd het een gigagroot konijn. Onze Nijn dus :')
Nijn heeft er jaren lol gehad in die weilanden. Ko zat bij ons on een grote ren met een cavia, die in z’n nek woonde onder die grote oren en een stel kwartels.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 20:58

Geen hamsterverhaal, maar onze konijnen lopen los door de tuin. Van 't weekend had ik onze Eva al de hele dag niet gezien. Bleek dat mevrouw tijdens het klussen in de tuin die ochtend in de kast was gaan zitten en per ongeluk op was gesloten. Nieuwsgierig beest :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 21:10

Heerlijk topci geworden dit, fjin dat ie terug is..
En ik hoef niet uit te leggen hoe de hamster "Dashbord" aan zijn naam kwam :+ dnek ik..

Had mjin ratten uit logeren, waren daar op stap gegaan.. Hun kuerig die beestjes gaan zoeken, niet te vinden uiteraard... En teon moesten ze echt weg, zij balen. Dus zijn z emaa rgegaan, toen ze thuiskwamen zaten ze keurig in hun kooi. Voordeel van ratten, ze mochten altijd los en gingen altjid ook weer naar huis, vroeger of later en anders deed met iets eetbaars naar kooi wadnelen wonderen, kwamen ze weet ik veel waar vandaan.

En kennis had hamster te logeren en had zefl paar katten...
Hoorden ze wat krjisen.. Gingen kijken, trok 1 van die katten (de schattigste, zo'n knappe Britskorthaar) de logeerhasmter door de tralies, ja, dat paste dus... ahum... Gevolg.. 2 euro groot gat in hamster, hamster heeft het overleefd. (Gat gehecht en eigenaren kwmaen pas 3 wkn later thuis, dus toen was ie weer heel)

Denise_Storm

Re: Hamster verdwenen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 21:35

Oké, geen hamster, wel een egel met een gebroken poot.

Mijn ouders hebben een dierenopvang aan huis voor zieke en gewonde dieren waar geen reguliere opvang voor is of als de opvang (tijdelijk) vol is. De dierenambulance (waar mijn moeder ook vrijwilliger is) kreeg een melding van een egel met een gebroken poot. Normaal gesproken wordt er dan besloten om het beestje in te laten slapen. Maar de vinder van het beestje stond erop dat de egel werd geopteerd (kosten €600). Er was zelf een donateur die de operatiekosten wilde betalen (een bekende Nederlander die onbekend wil blijven). En zo werd de egel geopereerd en tijdelijk in de opvang bij mijn ouders geplaatst (knaagdierenopvang in de buurt was vol).

En toen was daar de volgende ochtend een leeg hok. In een schuur van 90m2 meter. Een egel. Die net voor €600 geopereerd was. Aan een gebroken pootje.

8)7 8)7 8)7

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 21:45

Omyyyyy dat wipwap verhaal :oo

Heb wel een zielig verhaal, voel mij nogsteeds schuldig erover.
Ik ging dus een weekendje weg, ouders pastte op de hamster (Peachy).
Voordat ik vertrok snel Peach verzorgd en gooooo.
Krijg ik die avond een telefoonje 'Ja...ehmmm XiaoNa, Peachy is niet meer.'
Bleek dat mijn zusje dr op de gang gevonden had, een helft van dr ...
De kat had haar tepakken gekregen en had kennelijk genoeg. :\
Er zijn 2 katten, 1 kon goed samen met de hamster los en die ander niet.
We weten dus wie de dader is, laat dat nou net de kat zijn die niet kon jagen omdat ze te lomp is.
Dus mijn hamster was dr eerste prooi ...

Juliana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 21:52

Is de hamster weer terecht? Mooi!
Ik heb zelf ook wel een paar mooie hamsterverhalen. We hebben er dan ook wel erg veel gehad (er zijn er best veel daarvan minstens 1x ontsnapt en ze zijn bijna allemaal geloof ik weer levend teruggevonden, terwijl we al die tijd katten hadden...)

Toen we net waren verhuisd, was mijn hamster Vlekje ontsnapt. Overal gezocht, niet kunnen vinden... Volgens mij duurde die situatie minstens een dag en een nacht. Tot iemand in de keuken een muis hoorde piepen. Dus toen hebben we de plek onder de kraan opengebroken, en ja hoor, daar was hij! En hij had geen krasje! Een leuke noot: hij ontsnapte op zolder en is dus een paar verdiepingen lager teruggevonden. Is hij via de trap gegaan, of via een buis die naar onder de keuken leidde? Tot op de dag van vandaag blijft het een mysterie...

Een tweede verhaal is wat recenter, van een paar jaar geleden. Dit ging om Jana, een leuke bruine halflangharige hamster. Op een warme lentemiddag troffen we de hamsterbal leeg aan bij de voordeur, en beide waren open... Ze was dus ontsnapt! Wij heel hard hopen dat ze binnen was, maar na een paar dagen was het wel duidelijk dat ze echt weg was. Heel jammer. Misschien dat ze in de ruimte tussen de muren zat buiten... Daar had de buurman namelijk iets muisachtigs gezien... En wij wisten niet of ze daar nog wel uit zou kunnen komen. Dus iets van een week na het ongeval kochten we een nieuwe hamster. Ook heel schattig. Maar wonderbaarlijk genoeg kregen we een paar dagen later een foto in de buurtchat doorgestuurd, met Jana erop! De buren hadden haar in hun gang aangetroffen! Echt niet te geloven. Een hamster die naar buiten is gegaan, die is teruggevonden! Toen de buurman haar kwam brengen zaten haar wangetjes ook echt helemaal vol van de worteltjes die ze van hen had gekregen, haha, echt superschattig! Maar Jana was dan ook wel een slimme hamster, en gelukkig was het warm buiten en had iedereen z'n deuren openstaan. Dus ook dit verhaal had een happy ending.

Sjongejonge, als je hamsters neemt kun je soms mooie situaties tegenkomen... Tip: als je een hamster in de hamsterbal doet, zorg dan dat er GEEN deuren naar de buitenwereld openstaan en dat er geen katten rondlopen! Anders kan er dus zoiets gebeuren! :')

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 21:56

Mijn goudhamster Kruimel zat in een groot aquarium in de woonkamer van mijn studentenappartement. Op een avond vroeg een van mijn huisgenootjes ineens of Kruimel nog wel in dr bak zat? Uhmm, nee...? Toen bleek dat Kruimel uit dr bak was geklommen, door de woonkamer was gelopen en via het gordijn in haar bed was beland. Oeps :+

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 21:59

Juliana1 schreef:
ITip: als je een hamster in de hamsterbal doet, zorg dan dat er GEEN deuren naar de buitenwereld openstaan en dat er geen katten rondlopen! Anders kan er dus zoiets gebeuren! :')

Of de deur naar de gang open als je een bovenwoning hebt :')

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:03

Wat een geweldig topic :') _/-\o_

Ik heb ook nog wat verhalen.

Mijn dwerghamster had ik net, wist ik veel. Vond het zielig dat hij steeds in zijn hokje zat en dacht in de zomer, goh, ik laat hem lekker in de tuin. De eerste minuut ging het goed, daarna rende hij als de wiedeweerga weg en zat in de tuin van de buren. Dus de buurvrouw erbij gehaald, eerst moeten overtuigen dat er écht een dwerghamster in haar tuin zat en toen op zoek naar de hamster. Uiteindelijk gevonden toen hij in de kliko viel :')

Dezelfde hamster hadden we een avond in zo’n bal gedaan. Diertje helemaal vergeten natuurlijk tot m’n vader in de ochtend naar zijn werk ging en tegen die bal aantrapte. Oh ja, hamster... :D

Uiteindelijk is hij overleden aan een hartstilstand. Beestje liep los en onze brave huiskat had hem gevangen. Nog op tijd uit zn bek gehaald maar in de avond vonden we hem dood terug in zijn hok..

Daarna nog wat konijnen gehad. Altijd grote konijnen gehad en op een gegeven moment een terror dwergje opgevangen. Ik was even vergeten dat deze soort ietsje kleiner was en dus overal onderdoor kon. Het heeft ons een kleine drie weken geduurd voordat het konijn gevangen was. Hij kwam af en toe wel terug hoor om te eten en drinken maar rende dan net zo hard weer weg. Ondertussen alle buren langs geweest voor het konijn want die vroegen zich al af van wie dat konijn was die de tuinen leegat :D . Diertje uiteindelijk ingesloten in een tuin toen hij dacht wel over de vijver van de overburen te kunnen springen. Niet dus. Konijn in de vijver en uiteindelijk met een visnet gevangen _O- daarna hebben we maar een ander huisje voor hem gezocht :')

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:06

Na al deze verhalen weet ik het zeker: de volgende wordt géén hamster.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:14

Ik heb ooit als zes jarig kind mijn kanariepietje rond laten vliegen op dierendag. Ik vond dat zo zielig een vogel in een kooitje. En mijn moeder zei dat het mocht. Ik doe het deurtje open, vogeltje gaat op het randje zitten, wil naar tafel vliegen....HAP zei onze terriër. Mijn moeder zei nog los!, maar de hond ging er snel vandoor. Ik huilen. De hond had duidelijk een leuke dierendag dan Piet

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:20

Geniaal deze verhalen! :')

Ik heb ook aardig wat hamsters gehad vroeger en een aantal waren ontsnapt. De 1e x ging ik logeren bij mn oma en hammie moest natuurlijk mee. Snachts werd ik opeens wakker en zie een fluffy kont keihard voorbij rennen. :') ik snel hammie gevangen en oma geroepen, in zn kooitje bleek dus dat ie zich door het gaatje wurmde waar je je vinger in doet om het klepje open te maken. :') die maar gauw afgeplakt.

Andere hammie was ik ook kwijt. Wij hadden in huis een verwarming in de grond met daarover houten latjes, was ie daarin gevallen. Ik stond net op het punt om op wedstrijd te gaan, moest ik eerst dat kreng eruit vissen. :roll: paar weken later weer hetzelfde verhaal. :') denk dat deze op dezelfde manier ontsnapte als hammie 1.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:37

Denise_Storm schreef:
Oké, geen hamster, wel een egel met een gebroken poot.

Mijn ouders hebben een dierenopvang aan huis voor zieke en gewonde dieren waar geen reguliere opvang voor is of als de opvang (tijdelijk) vol is. De dierenambulance (waar mijn moeder ook vrijwilliger is) kreeg een melding van een egel met een gebroken poot. Normaal gesproken wordt er dan besloten om het beestje in te laten slapen. Maar de vinder van het beestje stond erop dat de egel werd geopteerd (kosten €600). Er was zelf een donateur die de operatiekosten wilde betalen (een bekende Nederlander die onbekend wil blijven). En zo werd de egel geopereerd en tijdelijk in de opvang bij mijn ouders geplaatst (knaagdierenopvang in de buurt was vol).

En toen was daar de volgende ochtend een leeg hok. In een schuur van 90m2 meter. Een egel. Die net voor €600 geopereerd was. Aan een gebroken pootje.

8)7 8)7 8)7

Ow, gauw een andere egel geregeld???

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:38

Sjong schreef:
Ik heb ooit als zes jarig kind mijn kanariepietje rond laten vliegen op dierendag. Ik vond dat zo zielig een vogel in een kooitje. En mijn moeder zei dat het mocht. Ik doe het deurtje open, vogeltje gaat op het randje zitten, wil naar tafel vliegen....HAP zei onze terriër. Mijn moeder zei nog los!, maar de hond ging er snel vandoor. Ik huilen. De hond had duidelijk een leuke dierendag dan Piet

:+ _/-\o_

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:52

Onze eerste hamster was ook ontsnapt. Helaas hadden we op dat moment heel veel last van muizen en omdat vallen niet afdoende hielpen hadden we ook gif liggen. Hamster wel snel weer gevonden maar is heeft daarna niet lang meer geleefd :oo

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:00

De hamster van mijn broer was ontsnapt, die vonden we weer terug toen het elektrische orgel het niet meer deed. Bleek dat die wat draden had doorgeknaagd toen hij daar een nestje aan het maken was met krantenpapier. Gelukkig stond het orgel toen uit.
Wij als kids dubbel blij; hamster terug én we konden niet meer op het orgel (we zaten alle drie verplicht op orgel les).

Juliana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:05

Maflinger_S schreef:

Meh, hamsters zijn leuk hoor! Je moet alleen wel zorgen voor een extra slotje aan het deurtje en als je er een in de hamsterbal zet moet je zorgen dat-ie niet al te ver kan ontsnappen. Want ja, de natuur van het rennen in de natuur haal je niet zomaar uit zo’n beestje (dat is ook waarom je ze altijd toegang tot een rad moet geven en waarom een hamsterbal juist ook wel leuk is).. Maar idd, ze zijn ontsnapzuchtiger dan de ondeugendste shetlander :’)

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:11

Wat fijn dat hij weer terecht is TS! Wat een onwijs klein bikkeltje! (En wat een verhaal) :=
Dat moment dat een topic uitloopt op een hele verzameling verhalen en (soms onbedoeld) hilarische opmerkingen.. :') Heerlijk! :D

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:34

safina schreef:
Ik ben mijn paard ook wel eens kwijt geweest.

Hij zat trouwens niet in de bank. En ook niet in een vaas. En ook niet achter de koelkast van Oscar

In de trouwjurk van je moeder? :')

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:38

Ik pies in mijn broek hier :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:52

Juliana1 schreef:
Maflinger_S schreef:

Meh, hamsters zijn leuk hoor! Je moet alleen wel zorgen voor een extra slotje aan het deurtje en als je er een in de hamsterbal zet moet je zorgen dat-ie niet al te ver kan ontsnappen. Want ja, de natuur van het rennen in de natuur haal je niet zomaar uit zo’n beestje (dat is ook waarom je ze altijd toegang tot een rad moet geven en waarom een hamsterbal juist ook wel leuk is).. Maar idd, ze zijn ontsnapzuchtiger dan de ondeugendste shetlander :’)

Als je hamsters op de juiste manier houdt (zie hamsterscaping topic) dan kun je ze zonder deksel houden en nog ontsnappen ze niet. En hamsterballen zijn helemaal niet goed voor ze helaas. Daar kunnen ze pootjes in breken en ze kunnen niet zien waar ze heen gaan waardoor ze overal keihard tegenaan knallen. Loop zelf maar eens keihard tegen een muur aan, beestjes kunnen er een hersenschudding aan over houden. Hier is overigens nog nooit een hamster ontsnapt. Wel 2 shetlanders die inderdaad regelmatig ontsnappen. :+

Juliana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 00:12

Jorex schreef:
Als je hamsters op de juiste manier houdt (zie hamsterscaping topic) dan kun je ze zonder deksel houden en nog ontsnappen ze niet. En hamsterballen zijn helemaal niet goed voor ze helaas. Daar kunnen ze pootjes in breken en ze kunnen niet zien waar ze heen gaan waardoor ze overal keihard tegenaan knallen. Loop zelf maar eens keihard tegen een muur aan, beestjes kunnen er een hersenschudding aan over houden. Hier is overigens nog nooit een hamster ontsnapt. Wel 2 shetlanders die inderdaad regelmatig ontsnappen. :+

Is het echt zo dat geen enkele hamster in een hamsterbal iets kan zien? Mij leek het namelijk juist leuk voor hamsters om eens wat nieuwe plekken te ontdekken op een veilige manier. Mijn hamsters zijn er nog nooit gewond van geraakt. Vooral de laatste die ik erin zette botste wel redelijk vaak tegen dingen aan, die daarvoor leerde het vanzelf wel om niet overal tegenaan te botsen.
En ik heb zeker al meer gelezen over hamsterscaping en heb alles geprobeerd om mijn hamsterkooi echt zo leuk mogelijk te maken (denk aan wc-rolletjes, twee raderen, een wipwap, knaagsticks etc), maar als ze in een hamsterbal zitten of als je ze vasthoudt willen ze toch echt altijd ontsnappen. Maar het lijkt me op zich wel logisch dat hamsters de buitenwereld willen ontdekken. Het is voor ons alleen niet veilig om ze los te laten lopen zonder een veilige hamsterbal om zich heen, want dan zouden ze worden opgevreten door 1 van onze 5 katten :Y) . Een hamsterbal lijkt me dan toch iets diervriendelijker :)

PS: ik zeg absoluut niet dat ik dit beter weet dan jij ofzo, ik ben zeker bereid om nieuwe dingen te leren als die beter zijn voor hamsters! Maar is het wel echt veel leuker voor hamsters om naast af en toe opgepakt te worden verder niet hun hok uit te komen, terwijl ze in een hamsterbal de woonkamer wél kunnen verkennen en hun pootjes op een vrij nuttige manier kunnen gebruiken? (disclaimer: dit is een neutrale, niet-judgende vraag)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:50

Sanet schreef:
safina schreef:
Ik ben mijn paard ook wel eens kwijt geweest.

Hij zat trouwens niet in de bank. En ook niet in een vaas. En ook niet achter de koelkast van Oscar

In de trouwjurk van je moeder? :')

Ik kom niet meer bij _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:53

Juliana1 schreef:
Jorex schreef:

Is het echt zo dat geen enkele hamster in een hamsterbal iets kan zien? Mij leek het namelijk juist leuk voor hamsters om eens wat nieuwe plekken te ontdekken op een veilige manier. Mijn hamsters zijn er nog nooit gewond van geraakt. Vooral de laatste die ik erin zette botste wel redelijk vaak tegen dingen aan, die daarvoor leerde het vanzelf wel om niet overal tegenaan te botsen.
En ik heb zeker al meer gelezen over hamsterscaping en heb alles geprobeerd om mijn hamsterkooi echt zo leuk mogelijk te maken (denk aan wc-rolletjes, twee raderen, een wipwap, knaagsticks etc), maar als ze in een hamsterbal zitten of als je ze vasthoudt willen ze toch echt altijd ontsnappen. Maar het lijkt me op zich wel logisch dat hamsters de buitenwereld willen ontdekken. Het is voor ons alleen niet veilig om ze los te laten lopen zonder een veilige hamsterbal om zich heen, want dan zouden ze worden opgevreten door 1 van onze 5 katten :Y) . Een hamsterbal lijkt me dan toch iets diervriendelijker :)

PS: ik zeg absoluut niet dat ik dit beter weet dan jij ofzo, ik ben zeker bereid om nieuwe dingen te leren als die beter zijn voor hamsters! Maar is het wel echt veel leuker voor hamsters om naast af en toe opgepakt te worden verder niet hun hok uit te komen, terwijl ze in een hamsterbal de woonkamer wél kunnen verkennen en hun pootjes op een vrij nuttige manier kunnen gebruiken? (disclaimer: dit is een neutrale, niet-judgende vraag)

Zoveel opties zonde die tot bal.
-Katten de kamer uit gooien
- hok kopen dat groot genoeg is (bijv 100x50)
- hamster in de badkamer laten lopen