Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
nuscaniels schreef:Fokker gesproken. Aangegeven waar ik tegen aanloop. Haar antwoord was om haar meer in de bench te houden. Eruit om te plassen enz en eventueel even knuffelen op de bank maar zodra ik haar uit zicht moet laten gelijk weer in de bench. Misschien dat dat over een paar maanden minder kan.
Binnen in huis niet samen spelen, alleen maar buiten. Geen contact voorlopig met andere honden (dit deden we al niet) en ook niet met andere mensen. Behalve dadelijk met speurles met diegene.
Moet aan mijn onzekerheid werken en het zien als een uitdaging. Aan de hond ligt het niet dat is een stabiele teef.
Terug neemt ze haar niet.
Tja en nu. Heb voor mezelf besloten dat ik zo niet een hond wil en kan hebben. Ik geloof wel dat het allemaal goed kan komen maar om maanden lang de katten of buiten of boven opgesloten te houden is voor hen niet eerlijk.
Ook voelt een hond zolang in de bench houden niet goed
Voor mezelf, ik wilde geen project en continue over alles wat ik doe na moeten denken, waar loop ik, wanneer wat en wie zien we aankomen, hoe vermijden we dat.
nuscaniels schreef:Voor dat ik zelf wat kon zeggen over terug gaf de fokker zelf al aan dat ze niet terug kon. Kan haar altijd bellen/appen voor advies maar moest het allemaal tijd geven en aan mijn eigen houding werken.
Ze heeft wel vaker mensen die tegen war aanlopen en komt altijd helemaal goed.
Toen ik aangaf dat ze amper at(voer van de fokker) moest ik dat zien als te veel verwachten van haar.
Het meer fixeren op de katten, moest ik de katten er ook niet langs laten lopen. Op mijn aangeven dat ze de katten hoogstens ziet als ze uit de bench is en zij toevallig bij het keukenraam rondhangen had ze geen antwoord op.
Wat betreft reactie naar andere mensen moet ik haar met niemand anders in contact brengen behalve dan degene bij wie ik ga speuren.
Buiten mij en mijn vriend die ze iets minder snel maar toch wel accepteerde is er alleen een monteur binnen geweest en dan die man gister. Was mijn schuld haar reactie want teveel prikkels.
Enige wat ik wist was terughoudend naar mannen.
Ik ben te goedgelovig geweest en heb niet genoeg doorgevraagd dat is mijn les voor de volgende keer. Voor de hond nu heb ik via pb hulp aangeboden gekregen waar ik terecht kan.
Hoop snel een goede oplossing voor haar te vinden.
Gisteravond was het zien van een pad bij de voordeur al reden om met de staart tussen de benen de keuken in te vluchten.
Als politiehond niet geschikt wegens haar angsten. Heel misschien als speurhond maar ze kan mensen en drukte niet handelen. In ieder geval nu totaal nog niet.
Ga me niet meer druk maken om de fokker en mijn tijd en energie besteden aan de hond voor nu zo goed mogelijk begeleiden en ondertussen zoeken naar een ander huisje.
nuscaniels schreef:Ze heeft wel vaker mensen die tegen war aanlopen en komt altijd helemaal goed.
Wat een muts joh.
Belachelijk dat ze haar niet terugneemt, maar dat zegt genoeg over zowel het ‘probleem’gedrag van de hond als over de kwaliteit van de fokker.. En jij en je katten zitten er lekker mee. Gauw een ander huis zoeken voor deze hond, die is niet op haar plek bij jou. Niets l.ulligs over jou, laat dat duidelijk zijn. Earth schreef:Misschien niet relevant maar wat was de reden dat deze hond eigenlijk nog bij de fokker was?
Het is allemaal een beetje vreemd, zoals gezegd zou de fokker meer betrokken mogen zijn bij zijn dieren.
Ik snap jou wel hoor ts, ik wens je sterkte met de situatie en ik hoop dat je een goed plekje voor haar vindt.
Gillbo schreef:Tja de enige die de dupe is is de hond. Fokker die de hond niet terug wil, nieuwe eigenaar die impulsief, wetend van de achtergrond, een hond neemt en binnen een paar dagen al van de hond af wil omdat de gevoelige hond overprikkeld is en in de nieuwe situatie amper de tijd krijgt om te wennen en daardoor niet voldoet aan de wensen.
Hopelijk komt er een lieve nieuwe eigenaar die de hond wel wil hebben en de aandacht kan geven die het verdiend
Earth schreef:Misschien niet relevant maar wat was de reden dat deze hond eigenlijk nog bij de fokker was?
Het is allemaal een beetje vreemd, zoals gezegd zou de fokker meer betrokken mogen zijn bij zijn dieren.
Ik snap jou wel hoor ts, ik wens je sterkte met de situatie en ik hoop dat je een goed plekje voor haar vindt.