Mindim schreef:cursebreaker schreef:Wat de discussie betreft over honden die elkaar 'lezen' en reageren op elkaar. Het is echt geen onzin dat veel honden defensief/alert reageren op honden omdat die op een bepaalde manier gebouwd zijn zoals constant een hoge staart hebben, waarvan de ogen niet goed zichtbaar zijn of de oren en ga zo maar door. Dat zie je heel veel gebeuren en dat is echt verklaarbaar (en logisch) omdat bepaalde rassen gewoon zo gebouwd zijn tegenwoordig dat ze geen 'normale' lichaamstaal meer (kunnen) laten zien. Skippy heeft dat super verwoord vind ik. De ene hond is er natuurlijk gevoeliger voor als de ander hoe hij/zij reageert op een hond die constant een hoge staart houding heeft of waarvan de ogen/oren niet goed zichtbaar zijn en ga zo maar door, maar het komt uiteindelijk wel doordat een bepaalde hond zo anders uitziet. Elke instructeur van een hondenschool, elke gedragstherapeut en ander persoon welke dag in dat uit met honden werkt, nog los van een individueel als ik of skippy of iemand anders, zal je kunnen vertellen dat dit gewoon echt een ding is en niet de grootste onzin. Het zou een hoop schelen als mensen zich daar eens bewust van zouden zijn.
Tuurlijk lezen honden elkaar. Het werd echter gebracht alsof enkel de oerhond of straathond dat zou doen en dat vind ik onzin idd.
Ik snap wel wat er mee bedoeld werd, mijn Roemeense herder type (pup van de straat) en Sheltie (pup van goede fokker) hebben helemaal niks met doggen en bepaalde type Terriërs, is echt opvallend. Het speelt ook anders, het is of beuken met stoeien of rennen tikkertje spelen.
Mindim schreef:Jis_ schreef:Je kan het zo onnatuurlijk maken als je wil, maar waarom zou je?
Laten we aub vergelijkingen met hoe paarden gehuisvest en behandeld worden weg laten want het gaat hier om wel of niet fokken met mismaakte dieren. Dan kan je beter de vergelijking maken met die zielige kapot gefokte mini paardjes of Arabieren met belachelijke diepe deuken in hun neus
Neem de Basset hound, dat ziet er toch ook te treurig uit, en veel mensen vinden het geweldig en schattig. https://i.pinimg.com/originals/2a/7a/ea ... 286343.jpg
Dan maar met mismaakte minipaardjes. Ik doelde er alleen op dat wanneer met over "natuurlijk" begint, het einde eigenlijk wel zoek is. Niets natuurlijks meer aan hoe we dieren houden immers. Dus als je 'natuurlijk' als standaard gaat gebruiken, kunnen we wel ophouden.
De woorden natuurlijk en onnatuurlijk weg laten lijkt mij. Het gaat om honden/dieren met een foutje waar mee door gefokt is. Ging aardig wat jaren overheen om de poten steeds korter te krijgen en die neuzen steeds platter en we sloegen/slaan hartstikke door.
thee cub hondje in een Prada tas.