'aanpakken' malafide stichting

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennyj01
Berichten: 5379
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 23:56

Misschien is het tijd om zelf eens een advocaat te raadplegen

Kinke

Berichten: 20619
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: 'aanpakken' malafide stichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 10:28

nou inderdaad, die kunnen vast wel iets met dingen als smaad en laster etc.

Dimphyl

Berichten: 2140
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: 'aanpakken' malafide stichting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 11:33

Ik heb via pb een aantal zeer fijne berichten ontvangen met tips en info.
Ik wil zeker even het juridisch loket bellen deze week.

paddington

Berichten: 2489
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:54

Echt vreselijk gewoon dat alles weer naar boven komt.
Ik loop al jaren mee in de rescue wereldje en het gaat mij steeds meer tegen staan.

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 16:16

Ik zou ook heel graag een pb willen met de naam van de stichting

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 16:25

paddington schreef:
Echt vreselijk gewoon dat alles weer naar boven komt.
Ik loop al jaren mee in de rescue wereldje en het gaat mij steeds meer tegen staan.

Ligt er maar net aan welke stichting je helpt. Ik zit bij een goede, dat scheelt een hoop :)

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 17:24

Mindim schreef:
paddington schreef:
Echt vreselijk gewoon dat alles weer naar boven komt.
Ik loop al jaren mee in de rescue wereldje en het gaat mij steeds meer tegen staan.

Ligt er maar net aan welke stichting je helpt. Ik zit bij een goede, dat scheelt een hoop :)


Heb ook een mindere stichting gehad maar nu al eventjes een stichting waar ik super tevreden over ben. Als in meehelp :o

paddington

Berichten: 2489
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:26

Ik heb ook jaren meegeholpen met een 'stichting' maar idd het scheelt een hoop als een stichting
transparant is en voor kwaliteit gaat i.p.v kwantiteit.

Maar het is lastig om een malafide stichting aan te pakken want ik ben daar ook al tijden mee bezig
maar de NVWA en de gemeente hebben een winterslaap in mijn geval.
Terwijl je rechtbanken verslagen er niet om liegen dat deze stichting heel tegenstrijdig bezig is :o

Anoniem

Re: 'aanpakken' malafide stichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:40

Onze stichting is ANBI gecertificeerd, dus zo transparant als het maar kan en 90% van de financien gaat terug naar het doel waar we voor staan. Zo kun je oa wel een beetje kijken of iets deugdelijk is.

Dimphyl

Berichten: 2140
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 14:56

Mindim schreef:
paddington schreef:
Echt vreselijk gewoon dat alles weer naar boven komt.
Ik loop al jaren mee in de rescue wereldje en het gaat mij steeds meer tegen staan.

Ligt er maar net aan welke stichting je helpt. Ik zit bij een goede, dat scheelt een hoop :)


Klopt helemaal. Ik heb na mijn slechte ervaringen ook de keuze gemaakt in het wereldje te blijven. Heb zo ook een hond uit een dodingsstation mogen opvangen via een andere stichting. (wat bij deze stichting dus ook niet eens mogelijk was, die werken niet met opvang.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:05

Dimphyl schreef:
Klopt helemaal. Ik heb na mijn slechte ervaringen ook de keuze gemaakt in het wereldje te blijven. Heb zo ook een hond uit een dodingsstation mogen opvangen via een andere stichting. (wat bij deze stichting dus ook niet eens mogelijk was, die werken niet met opvang.)


Mijn ene reu komt uit het dodingsstation van Buzau Roemenie, mijn twee teven uit het gemeenteasiel van Resita en mijn boxer gewoon van de fokker.
Onze stichting gaat ook een aantal malen per jaar naar Roemenie voor sterilisatie/ castratieacties en om het Resita asiel te voorzien van voer en het verbeteren van de leefomstandigheden voor de honden.
De honden komen hier met een geregistreerd transport en worden dan in gastgezinnen geplaatst. De dieren zijn gevaccineerd, voorzien van chip en hebben eventuele medische behandelingen ondergaan. Adoptanten krijgen een huisbezoek, omheining van de tuin is verplicht, anders geen hond, we plaatsen liever geen honden bij jonge kinderen en een vijfpuntstuig is verplicht af te nemen. We hebben een besloten facebookpagina voor adoptanten, zodat ze ervaringen kunnen uitwisselen en wij ook kunnen zien hoe de hondjes het doen. We hebben een nazorgteam en ook gedragsdeskundigen.
We selecteren adoptanten zorgvuldig, belang van de hond staat voorop.

Dus er bestaan wel goede zorgvuldige stichtingen, alleen je moet even goed zoeken :D