Schuur_ schreef:blokje schreef:Dat als ik streng tegen mijn hond praat hij standaard zijn pielemuis af moet slobberen![]()
Ook tijdens het wandelen.
Stress...
Dat denk ik ook.
Maar ja soms is streng zijn wel even nodig.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ChristaMoor schreef:oh ja, dat is er ook nog eentje: onze hond drinkt niet meer uit haar waterbak wanneer er een andere hond uit heeft gedronken. Dan moet eerst het water worden ververst
Ghostattack schreef:Roquen schreef:Waarom mijn kat eens in de zoveel tijd van slaapplek wisselt...
De ene week ligt ze 's nachts op de krabpaal, maar de week daarop kan het zomaar in haar mandje bij het raam zijn, op de stoel, op de bank, bij ons in bed, of op de badkamervloer. Het duurt altijd een paar dagen tot ca. 2 weken. En dan verhuist ze weer...
Doet onze kat ook! Ze verzint elke keer iets nieuws, liefs zo gek mogelijk
Bloodymary schreef:Oh ja, dat kunnen paarden echt hebben. Niet bang voor de gekste tractoren of vrachtwagens, maar doodsangsten uit staan voor een plastic zakje. Maar dat heeft te maken met hoe ze dingen zien. Dingen op de grond worden op een bepaalde manier uitvergroot.
femke19 schreef:Niet echt een ‘huisdier’ maar heb vanochtend met mijn paard een buitenrit gemaakt. Auto’s, vrachtwagens, fietsers, nergens bang voor. Maar heb je wel eens gehoord van geiten? Nou die vond ze heel eng hoor
xxCYNNxx schreef:Bloodymary schreef:Oh ja, dat kunnen paarden echt hebben. Niet bang voor de gekste tractoren of vrachtwagens, maar doodsangsten uit staan voor een plastic zakje. Maar dat heeft te maken met hoe ze dingen zien. Dingen op de grond worden op een bepaalde manier uitvergroot.
In diezelfde geest past dan wel deze; honden die eerst minutenlang tig rondjes rond sjouwen om dan eindelijk bij de 1000ste grassprietje/polletje/struikje te denken; jaaaa dit is DE plek, hier ga ik schijten.
En dat jij denkt; goh want al die andere graspolletjes waren niet oke? En dat dan allemaal op een stukje berm/natuur van welgeteld in totaal 1 vierkante meter wat er dan wordt afgelegd tijdens die rondjes nerveus heen en weer sjouwen, want oeh moet zo nodig, maar waar is DE plek?
Kwanyin schreef:Dat mijn kat aan een deur kan staan om naar buiten te willen, ziet dat het regent, toch niet wilt gaan, om dan een minuut later aan een andere deur te staan. Alsof ze denkt "langs deze deur regent is, maar als ik hierlangs naar buiten ga is het misschien wel goed weer".
Bloodymary schreef:Onze kat is als de dood voor niezen en hoesten. Door ons dus. Maakt niet uit wat voor geluid je keihard maakt, niks is eng, maar zodra je alleen nog maar diep inademt is ze razendsnel weg. Omdat ze weet dat er dan een hoest of nies komt. Waarom?
SimoneeM schreef:poes schreef:Waarom ze in godsnaam niet op de laminaat willen kotsen maar altijd op bed/ de zetel/ in je schoen/ etc.
Ik pik deze er even uit: het schijnt dat ze dit doen omdat, ja ja, ze het vies vinden om op laminaat te kotsen, want dat spettert.
Ik snap het ergens nog ook
poes schreef:SimoneeM schreef:
Ik pik deze er even uit: het schijnt dat ze dit doen omdat, ja ja, ze het vies vinden om op laminaat te kotsen, want dat spettert.
ja best logisch maar fijn is anders
SimoneeM schreef:poes schreef:Waarom ze in godsnaam niet op de laminaat willen kotsen maar altijd op bed/ de zetel/ in je schoen/ etc.