De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 22:36

Schuur_ schreef:
blokje schreef:
Dat als ik streng tegen mijn hond praat hij standaard zijn pielemuis af moet slobberen :x

Ook tijdens het wandelen.

Stress...

Dat denk ik ook.

Maar ja soms is streng zijn wel even nodig.

blokje

Re: De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 22:39

Onze hond heeft altijd dag vers water staan. Maar zodra we uitgaan slobbert hij liever uit de sloot of een plas.

emily17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 13:50

Mijn cavia snurkt :')

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 13:52

Mijn konijn houdt van zwemmen en handdoeken :')

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 16:37

femke19 schreef:
Mijn cavia snurkt :')

Hier is er ook eentje die dat doet! Zo raar

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:27

oh ja, dat is er ook nog eentje: onze hond drinkt niet meer uit haar waterbak wanneer er een andere hond uit heeft gedronken. Dan moet eerst het water worden ververst :)

Yanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 21:37

Mijn kat die bij het naar het toilet gaan persee mee moet en dan vervolgens gaat zitten wachten totdat je het toiletpapier in de wc-pot gooien wilt.. die vervolgens probeert te vangen/jatten en hem dan stom naast de wc-pot legt en weg loopt _-:(

Naar het toilet gaan is altijd heel gezellig hier.. hond en kat die beiden vinden dat ze ook op het toilet thuis horen en op de grond naast je gaan zitten :+
Ze voor een dichte deur laten zitten betekend een hoop gekrab, gemiauw en geblaf aan de deur. -O-

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 23:19

ChristaMoor schreef:
oh ja, dat is er ook nog eentje: onze hond drinkt niet meer uit haar waterbak wanneer er een andere hond uit heeft gedronken. Dan moet eerst het water worden ververst :)

Onze kat heeft dit ook!
Er wordt absoluut niet meer uit de bak gedronken als de andere kat dat net al heeft gedaan, dan moet hij eerst ververst worden.

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 08:49

Ik heb dus een nieuw trainingspaard, en hij MOET met zijn neus in je nek staan. Dan kun je alles doen. Anders niet

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:22

Een van onze katten ligt in de krabton op de bovenste plank (dus in dit geval niet op de ton maar erin) en dan zie je hem dus niet als je langs loopt. En hij MOET dan altijd ineens zijn poten uitsteken en je benen aanraken. Hij raakt alleen maar je benen aan maar je schrikt je eigen helemaal de tandjes! 2 dagen geleden deed hij het 's ochtends vroeg om 05.30 toen ik net mijn bed uit was en naar werk wilde gaan, uit schrik reactie gaf ik een knal op de ton met mijn hand, meneer was gelijk foetsie want die schrok op zijn beurt weer van mijn reactie :+
Je moet dat gewoon niet doen als ik net wakker ben want dan ben ik er nog niet op voorbereid :=

emily17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 23:05

Niet echt een ‘huisdier’ maar heb vanochtend met mijn paard een buitenrit gemaakt. Auto’s, vrachtwagens, fietsers, nergens bang voor. Maar heb je wel eens gehoord van geiten? Nou die vond ze heel eng hoor :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:10

Oh ja, dat kunnen paarden echt hebben. Niet bang voor de gekste tractoren of vrachtwagens, maar doodsangsten uit staan voor een plastic zakje. Maar dat heeft te maken met hoe ze dingen zien. Dingen op de grond worden op een bepaalde manier uitvergroot.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:22

Ghostattack schreef:
Roquen schreef:
Waarom mijn kat eens in de zoveel tijd van slaapplek wisselt...

De ene week ligt ze 's nachts op de krabpaal, maar de week daarop kan het zomaar in haar mandje bij het raam zijn, op de stoel, op de bank, bij ons in bed, of op de badkamervloer. Het duurt altijd een paar dagen tot ca. 2 weken. En dan verhuist ze weer... :?

Doet onze kat ook! Ze verzint elke keer iets nieuws, liefs zo gek mogelijk :')

Dat is uit hygiëneoogpunt. Katten wisselen regelmatig van slaapplek, ook in het wild. Is altijd een duidelijk teken dat de kleedjes van die slaapplek in de was moeten. Één van mijn katten slaapt 's nachts bij mij op bed. Is gezellig, warm en elke week schoon :P

Wat mijn kat van mij niet snapt is dat ik het niet waardeer als ze muizen mee naar huis brengt. Op zich heb ik met overleden muizen ook niet zo héél veel moeite. Maar mijn kat brengt levende muizen mee. Ze wil zelf ook huisdieren, denk ik.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:47

Bloodymary schreef:
Oh ja, dat kunnen paarden echt hebben. Niet bang voor de gekste tractoren of vrachtwagens, maar doodsangsten uit staan voor een plastic zakje. Maar dat heeft te maken met hoe ze dingen zien. Dingen op de grond worden op een bepaalde manier uitvergroot.

In diezelfde geest past dan wel deze; honden die eerst minutenlang tig rondjes rond sjouwen om dan eindelijk bij de 1000ste grassprietje/polletje/struikje te denken; jaaaa dit is DE plek, hier ga ik schijten.
En dat jij denkt; goh want al die andere graspolletjes waren niet oke? En dat dan allemaal op een stukje berm/natuur van welgeteld in totaal 1 vierkante meter wat er dan wordt afgelegd tijdens die rondjes nerveus heen en weer sjouwen, want oeh moet zo nodig, maar waar is DE plek?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:55

femke19 schreef:
Niet echt een ‘huisdier’ maar heb vanochtend met mijn paard een buitenrit gemaakt. Auto’s, vrachtwagens, fietsers, nergens bang voor. Maar heb je wel eens gehoord van geiten? Nou die vond ze heel eng hoor :')

Mijn paard had schrik van... Andere paarden. :+ Die we tegenkwamen op wandeling weliswaar. :') Want hij stond dag en nacht samen met zijn vriendjes op de wei, in de piste rijden met andere paarden ook geen probleem. Maar als we een ander paard in het bos tegenkwamen deed hij precies alsof hij nog nooit een ander paard gezien had.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:07

Mijn kat moet altijd iets uit de keuken mee naar boven slepen, theedoeken, vaatdoekjes, ovenwanten, niks is veilig voor hem..

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:16

xxCYNNxx schreef:
Bloodymary schreef:

In diezelfde geest past dan wel deze; honden die eerst minutenlang tig rondjes rond sjouwen om dan eindelijk bij de 1000ste grassprietje/polletje/struikje te denken; jaaaa dit is DE plek, hier ga ik schijten.
En dat jij denkt; goh want al die andere graspolletjes waren niet oke? En dat dan allemaal op een stukje berm/natuur van welgeteld in totaal 1 vierkante meter wat er dan wordt afgelegd tijdens die rondjes nerveus heen en weer sjouwen, want oeh moet zo nodig, maar waar is DE plek?

Exact dit.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:25

Hier begrijp ik niets van:

Afbeelding

Hoe dan? Gigantische hond... Gaat sowieso al vrijwillig in de kleinste stoel liggen in de meest oncomfortabele houding ever en kan dan ook nog als een blok in slaap vallen...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:27

Kwanyin schreef:
Dat mijn kat aan een deur kan staan om naar buiten te willen, ziet dat het regent, toch niet wilt gaan, om dan een minuut later aan een andere deur te staan. Alsof ze denkt "langs deze deur regent is, maar als ik hierlangs naar buiten ga is het misschien wel goed weer" :+ .

Ik heb eens gelezen dat ze dit echt denken.

Mijn kat:

Heel lang met grote ogen naar iets onzichtbaar zitten staren. Als ik en mijn man dan uiteindelijk al denken dat de muur op instorten staat of zo en ook verschrikt kijken, vindt ze het niet boeiend meer en kijkt ze naar ons alsof we idioot zijn.

Waarom ze soms uren naar mijn man blijft staren. Hij vliegt nog eens in brand.

Waarom ze chloor zo interessant vinden. Mijn man wordt na het zwemmen altijd compleet afgelebberd en gebeten :D

Waarom ze in godsnaam niet op de laminaat willen kotsen maar altijd op bed/ de zetel/ in je schoen/ etc.

Haar obsessie met rekkertjes. En zo blij zijn als ze er eentje kan jatten...

Waarom mijn kater altijd ging kakken als ik de bak ging schoonmaken. Elke dag opnieuw was dat.

Of waarom die soms met compleet opgeblazen staart maar verder compleet relax de living in kwam???

Bloodymary schreef:
Onze kat is als de dood voor niezen en hoesten. Door ons dus. Maakt niet uit wat voor geluid je keihard maakt, niks is eng, maar zodra je alleen nog maar diep inademt is ze razendsnel weg. Omdat ze weet dat er dan een hoest of nies komt. Waarom?

idem hier...

Waarom het paard altijd even moet stoppen en kijken voor hij de poetsplaats inloopt of de bak ingaat. Elke keer opnieuw op precies dezelfde plek. Nog nooit kunnen ontdekken waarnaar hij dan kijkt.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:31

poes schreef:
Waarom ze in godsnaam niet op de laminaat willen kotsen maar altijd op bed/ de zetel/ in je schoen/ etc.

Ik pik deze er even uit: het schijnt dat ze dit doen omdat, ja ja, ze het vies vinden om op laminaat te kotsen, want dat spettert.
Ik snap het ergens nog ook :')

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:33

Ik begrijp niet dat mijn ene konijn de ander ervan weerhoudt te drinken door zijn kop eronder te duwen. En dan halen we de vlegel weg zodat mevrouw kan drinken, maar dan wil ze niet meer. Pas als hij er weer is :|

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:44

SimoneeM schreef:
poes schreef:

Ik pik deze er even uit: het schijnt dat ze dit doen omdat, ja ja, ze het vies vinden om op laminaat te kotsen, want dat spettert.

ja best logisch maar fijn is anders :D

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:53

poes schreef:
SimoneeM schreef:

ja best logisch maar fijn is anders :D

Dat ben ik zeker met je eens haha! Hier doen ze het gelukkig braaf op de deurmat, dat is toch een stuk beter dan bed/bank/schoen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:13

SimoneeM schreef:
poes schreef:

Ik had juist begrepen dat 't is omdat je in zacht materiaal beter de boel kunt begraven. Aangezien katten niet alleen roof- maar ook prooidieren zijn (voor grotere roofdieren) en dus hun sporen uitwissen. En dat ze daarom bij voorbeeld ook de troep op de bak begraven.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:17

Als ik zaterdag op het werk ben en fenna (hond) vind dat mijn vriend wel eens wakker mag worden pakt ze een sok uit de sokkenla en drukt die in zijn mond :=