Het topic ligt een beetje stil maar het volgende wilde ik toch graag delen. Met Mera gaat het heel erg goed

Ze gaat met enige regelmaat mee naar stal om te zien dat het allemaal niet zo eng is. Ik wil het haar graag op haar eigen ritme laten ervaren en daarom was ik op zoek naar een veilig plekje voor haar. Zij heeft die gevonden in mijn kast, dikke prima. Vanaf daar ligt ze te pitten maar houd ze ons ook in de gaten. Ze doet het heel erg goed! Het meewandelen is nog een beetje apart.

Nu onze tuinen open liggen (ene kant konijnenrennen weg dus graafruimte is nog niet betegeld. Voortuin is beton weg want word netjes gemaakt in de hoop dat we niet weer worden opgelicht) dus jut en jul hebben een spelletje bedacht. Racen! Echt knoert hard en met zoveel plezier door het zand. En als je dan eerst door het natte gras hebt gebanjert .. dan ziet het er zo uit …

Bodhi & Mera samen

Helaas pak ik ze nu niet zoveel samen, gewoon weg omdat dit met mijn arm niet lukt. Maar ze doen het samen zo goed. Het is ook zo leuk om ze samen bezig te zien dus als het kan gaan ze lekker samen mee! Maar alleen oefenen is ook goed voor Mera.
Afgelopen zondag is Mera weer mee geweest naar Oma. Ze heeft zich voorbeeldig gedragen. Het is allemaal zo leuk om dingen met haar te doen omdat ze nieuwsgierig zat is. Mensen zijn dol op haar blauwe ogen. Het water vond ze wel wat, de spiegel bij Oma in het huis was een beetje gek ....

En gisteravond hadden we dan 'examen' van onze eerste vier puppy lessen. Het was een versnelde cursus vanwege de zomerstop en eigenlijk vond ik dat niet zo erg. Maar we hebben genoten en ik ben blij deze club gevonden te hebben. Ik vind het zoveel leuker dan ik dacht en ondanks dat we zoveel verder staan dan de rest van de eigenaren/pups (nee echt niet gemeen bedoeld maar Mera leert kneiter snel en ik weet ook ondertussen wel hoe je iets moet aanleren) vonden we het ook absoluut niet saai. Een hoop commando's hebben we er bij geleerd en we gaan er ook lekker mee verder.
Mera is natuurlijk geslaagd voor de Puppy A cursus en we gaan verder met B na de zomerstop. Ook had ze de 'afvalrace' gewonnen en kregen we een cadeau mee! Een leuke snuffelmat met snackjes van Henne Kronch.

Ik ga het best wel missen de komende weken, maar het is even niet anders. Helaas ben ik ook nu officieel in de ziektewet dus dat had een leuke afleiding kunnen zijn. We maken er wel wat moois van!